Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jip is uit logeren...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hercujess

Jip is uit logeren...

Ongelezen bericht door hercujess »

Sterre is 27 december loops geworden. Jip vond haar wel interessant ruiken, maar daar bleef het bij. Sterre kreeg een broekje aan, we deden ze om en om in de bench, dus alles pais en vree. Tot afgelopen donderdag. 's Morgens liggen ze altijd even bij mij in bed voor we opstaan en zijn ze allebei niet vooruit te branden. Deze ochtend was alles echter anders. Jip was helemaal buiten zinnen en begon te piepen en te joelen. Hij had maar één doel voor ogen; hoe kom ik er op? De hele dag heeft hij lopen joelen en piepen. Mijn vriend werd er gek van en ik werd weer gek van hem.

Degene die had aangeboden om op te passen als het zover was, liet het echter afweten. En zo zaten wij vrijdag met een hond die nog gekker werd. Het was echt niet gezond meer. Gelukkig heeft Jip gisteren een logeeradresje gevonden. Een straat verderop en deze mensen hebben zelf een teckel waar Jip ook helemaal weg van is. Hij is weer zo goed als de oude, geniet van zijn rust, zijn vriend Bas en de baasjes van Bas genieten van onze Jippert.

Wel raar hoor. :jank: Maar hij is in goede handen en daar gaat het om...
Jolinde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Jolinde »

Mooie oplossing zo! :ok: Voor je het weet is die weer terug :wink:
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

beter voor de rust van jip en sterre enne.....van jullie zelf natuurlijk en samen met bas is het ook gezellig :ok:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is zo weer voorbij en dan is hij weer thuis :ok:
Je verhaal is wel heel herkenbaar :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hercujess

ranetje schreef:Het is zo weer voorbij en dan is hij weer thuis :ok:
Ja? Gelukkig maar. Ik zit nu alleen een beetje te dubben wanneer ik hem weer naar huis moet halen. Op tweede Kerstdag zag ik dat haar vagina gezwollen was en de dag erna ontdekte ik dat er bloed uitkwam. Dus vrijdag/zaterdag zou ze drie weken loops zijn geweest. Het leek me handig om het huis even flink te poetsen door alle luchtjes zoveel mogelijk te verwijderen/maskeren en Sterre een flinke poetsbeurt te geven. Maar ja, wanneer haal ik Jip dan weer naar huis, zonder dat het ge-eikel weer opnieuw begint? :19:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Heel verstandig om het zo op te lossen. Voor mij is het ook herkenbaar. Ik haalde Bob na de 21ste dag van de loopsheid weer naar huis. Dan is het ergste leed wel weer geleden. :wink:
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Heel wijs! Ik heb je het verhaal van Bob en Nebla wrs wel is verteld..Nebla eerder loops dan verwacht en Bob net gecastreerd, maar de hormonen nog niet verdwenen..
Bob hebben we toen ook een paar weken naar kennissen gebracht.
Je voelt je wel schuldig, ik snap dat gevoel, had ik ook en ik miste hem verschrikkelijk. Maar het is voor het goede doel :wink:
Want een loopse teef? Elke intacte reu wordt helemaal gek!
Sterkte ermee!
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Héél herkenbaar :mrgreen: . Behalve dan dan dat Cody er nog bijhuilde als een (weer)wolf :N: . En hij mij beet toen ik toevallig tussen hem en Gina instond (hoewel hij waarschijnlijk ook had gebeten als ik een stoel was geweest :wink: ).
Overigens, het was na de 3e week over, zeker toen ik het huis had schoongemaakt en Gina in bad had gegooid.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

hercujess schreef:
ranetje schreef:Het is zo weer voorbij en dan is hij weer thuis :ok:
Ja? Gelukkig maar. Ik zit nu alleen een beetje te dubben wanneer ik hem weer naar huis moet halen. Op tweede Kerstdag zag ik dat haar vagina gezwollen was en de dag erna ontdekte ik dat er bloed uitkwam. Dus vrijdag/zaterdag zou ze drie weken loops zijn geweest. Het leek me handig om het huis even flink te poetsen door alle luchtjes zoveel mogelijk te verwijderen/maskeren en Sterre een flinke poetsbeurt te geven. Maar ja, wanneer haal ik Jip dan weer naar huis, zonder dat het ge-eikel weer opnieuw begint? :19:
Ik heb mijn Teckelreu weer thuis gehaald toen ik merkte dat de reuen op straat geen belangstelling meer hadden voor Rana. (doelbewust getest, niet afgewacht)
Dat was ongeveer op de 23e dag.
Ik heb toen de hondendekens gewassen en Rana goed gewassen tussen de achterpoten :ok:
Het bleek toen inderdaad weer prima te gaan.
Mijn reu krijste 24 van de 24 uur vanaf het moment dat Rana "ontvankelijk" was :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
hercujess

Dan zal ik vrijdag maar een testje gaan doen. Gelukkig word ik elke dag op de hoogte gehouden. Eén van de dames kwam na de wandeling van vanmorgen (zonder teckels) even debriefen in de winkel. Ik weet dat ze het beste met hem voor heeft, want ze begint zijn eigen maniertjes te ontdekken. Dat is dan wel weer grappig! :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

hercujess schreef:Dan zal ik vrijdag maar een testje gaan doen. Gelukkig word ik elke dag op de hoogte gehouden. Eén van de dames kwam na de wandeling van vanmorgen (zonder teckels) even debriefen in de winkel. Ik weet dat ze het beste met hem voor heeft, want ze begint zijn eigen maniertjes te ontdekken. Dat is dan wel weer grappig! :mrgreen:
:ok:
Ze hebben in ieder geval aandacht voor hem :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Kan me voorstellen dat het best lastig voor je is. Als er hier nog een hond bij komt word het waarschijnlijk ook een teefje en ik ben sowieso niet zo van het castreren als daar geen reden is maar dit is ook lastig!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”