Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En wat als je ziek bent?
Moderator: moderatorteam
-
domenique
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes
Ik ben best wel vaak ziek, niet doodziek, maar wel ziek.
Ik zal het altijd zelf proberen, alleen met me migraine gaat het af en toe gewoon echt niet. En dan heb ik me vriend die het dan doet.
Zou die nou ook ziek zijn, dan zijn me schoonouders er, die het met liefde doen.
En heb ook nog een stel vrienden die zelf ook honden hebben, die het geen probleem vinden.
Nou scheelt het ook wel dat die tut niet zoveel eisend is, en dat ze best met een paar daagjes minder kan. Maar het is fijn om te weten dat er altijd iemand zal zijn die der mee kan nemen, wel vast, anders doet ze alles even snel op de hoek, en dat steekt ze ongeveer der middelvinger op, en loopt weer terug naar huis( ze moet dan over een weg heen :N: )
Ik zal het altijd zelf proberen, alleen met me migraine gaat het af en toe gewoon echt niet. En dan heb ik me vriend die het dan doet.
Zou die nou ook ziek zijn, dan zijn me schoonouders er, die het met liefde doen.
En heb ook nog een stel vrienden die zelf ook honden hebben, die het geen probleem vinden.
Nou scheelt het ook wel dat die tut niet zoveel eisend is, en dat ze best met een paar daagjes minder kan. Maar het is fijn om te weten dat er altijd iemand zal zijn die der mee kan nemen, wel vast, anders doet ze alles even snel op de hoek, en dat steekt ze ongeveer der middelvinger op, en loopt weer terug naar huis( ze moet dan over een weg heen :N: )

- Moos
- Zeer actief
Ik woon alleen, en als ik ziek ben moeten ze het of met alleen maar naar het grasveldje aan de overkant doen, of ik sjouw met koorts toch nog wel even 30 minuten door het bos, of ik vraag aan bekenden met hond of ze ze mee willen nemen.
Mijn ouders zouden wel bij willen springen voor een blokje om eventueel.
Nu komt het meestal neer op dat ik 's ochtends om 8 uur met een koortshoofd door het bos loop en dan de rest van de dag instort
Ik vind het vervelend om anderen om hulp te vragen dan, dus als het even kan doe ik het wel zelf. Ze spelen binnen ook veel samen, dat scheelt.
Saar mag sowieso niemand anders los laten lopen; als ze schrikt komt ze naar mij toe, maar ik weet niet wat ze doet als ik er dus niet bij ben. De kans dat ze schrikt is heel klein, en de kans dat ze dan niet naar 'de oppas' toegaat is ook erg klein, maar toch, ik wil het risico niet nemen.
Het is nog nooit voorgekomen eigenlijk dat iemand anders Vera eventueel los zou (moeten) laten lopen, maar dat zou opzich wel kunnen in super veilig gebied. Als ze de bal meenemen kan ik me niet voorstellen dat ze niet in de buurt blijft, of niet luistert. Ze schrikt nooit zodanig dat ze hem zou peren verder, dus dat scheelt.
De vraag is dan wel nog even of Vera makkelijk mee gaat met anderen vanuit thuis waar ik dan dus ben
Ik heb dat nog nooit aan de hand gehad, dus ik heb geen idee. Saar doet het niet graag, maar wel weer als Vera makkelijk mee zou gaan.
Mijn ouders zouden wel bij willen springen voor een blokje om eventueel.
Nu komt het meestal neer op dat ik 's ochtends om 8 uur met een koortshoofd door het bos loop en dan de rest van de dag instort
Saar mag sowieso niemand anders los laten lopen; als ze schrikt komt ze naar mij toe, maar ik weet niet wat ze doet als ik er dus niet bij ben. De kans dat ze schrikt is heel klein, en de kans dat ze dan niet naar 'de oppas' toegaat is ook erg klein, maar toch, ik wil het risico niet nemen.
Het is nog nooit voorgekomen eigenlijk dat iemand anders Vera eventueel los zou (moeten) laten lopen, maar dat zou opzich wel kunnen in super veilig gebied. Als ze de bal meenemen kan ik me niet voorstellen dat ze niet in de buurt blijft, of niet luistert. Ze schrikt nooit zodanig dat ze hem zou peren verder, dus dat scheelt.
De vraag is dan wel nog even of Vera makkelijk mee gaat met anderen vanuit thuis waar ik dan dus ben

-
Sita
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
bianca83
- Zeer actief
-
Laurie en Denis
- Actief
- Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wanneer ik of mijn vriend ziek zijn, dan laat een van ons de honden gewoon uit. Op dagen dat ik of mijn vriend moeten werken op dagen dat een van ons ziek is, dan hebben we een uitlaatservice. De uitlaatservice hebben we zo ie zo al voor een aantal keer in de week.
Ik zit op dit moment al 6 weken thuis met een drievoudige enkelbreuk, en het gaat zeker nog 3 weken duren voordat ze verwachten dat ik mijn voet weer volledig ga belasten. (Ik kom net uit het ziekenhuis). En dan merk je wel dat het een geregel is voor het uitlaten. Vooral op de momenten dat mijn vriend echt niet thuis kan werken en de uitlaatservice er niet is. Maar het is al eerder gezegd, dan merk je wel wie je vrienden zijn. Een goede vriendin van mij komt op die dagen lekker met de honden lopen. Gelukkig vindt zij het ook leuk om te doen. Maar ruim 6 weken is dan wel lang.
Ik zit op dit moment al 6 weken thuis met een drievoudige enkelbreuk, en het gaat zeker nog 3 weken duren voordat ze verwachten dat ik mijn voet weer volledig ga belasten. (Ik kom net uit het ziekenhuis). En dan merk je wel dat het een geregel is voor het uitlaten. Vooral op de momenten dat mijn vriend echt niet thuis kan werken en de uitlaatservice er niet is. Maar het is al eerder gezegd, dan merk je wel wie je vrienden zijn. Een goede vriendin van mij komt op die dagen lekker met de honden lopen. Gelukkig vindt zij het ook leuk om te doen. Maar ruim 6 weken is dan wel lang.
Groetjes Laurie & Betyar.
-
Poppetje
- Zeer actief
-
Neeltje
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Pas ook flink ziek geweest, blaas- en keelonststeking, was 2 voor de prijs van één.
Maar goed, toch wel rondjes aan de dijk gedaan. Het waren héle korte rondjes. Leon deed het als hij weer wakker was. (nachtdienst)
Maar goed, dan doen ze maar een paar dagen met minder, overkomen ze ook niets van. De mijne vinden het ook allang best.
Ik heb wel een aantal mensen die ik in kán schakelen, maar als het maar even kan doe ik het zelf wel.
Maar goed, toch wel rondjes aan de dijk gedaan. Het waren héle korte rondjes. Leon deed het als hij weer wakker was. (nachtdienst)
Maar goed, dan doen ze maar een paar dagen met minder, overkomen ze ook niets van. De mijne vinden het ook allang best.
Ik heb wel een aantal mensen die ik in kán schakelen, maar als het maar even kan doe ik het zelf wel.
-
Muk
Als ik ziek ben, dan laat mijn man ze wel uit (omgekeerd ook). En mocht dat echt niet gaan, dan kan ik het altijd hier in de buurt vragen aan een paar mensen. En gaat dat niet, dan zou mijn familie ook nog wel onze hond kunnen uitlaten.
Maar mocht dat er niet zijn, dan zou ik wel een uitlaatservice overwegen, zodat die onze hond kan uitlaten. Ik weet niet of dat zo kan, of dat er wachtlijsten zijn, maar mocht hte kunnen dan is dat zeker een optie in echte noodgevallen.
Maar mocht dat er niet zijn, dan zou ik wel een uitlaatservice overwegen, zodat die onze hond kan uitlaten. Ik weet niet of dat zo kan, of dat er wachtlijsten zijn, maar mocht hte kunnen dan is dat zeker een optie in echte noodgevallen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Met die vraag zat ik dus ook toen ik weer alleen ging wonen, niemand anders dan m'n ex vriend had Gol ooit uitgelaten en losgelaten. Ik had een uitlaatservice ingeschakeld voor als ik ging werken, de eerste keer werd Gol opgehaald terwijl ik nog thuis was. Ze vond het helemaal niet raar en sprong zo de autokennel in terwijl ze nog nooit in een autokennel had gezetenMoos schreef:
De vraag is dan wel nog even of Vera makkelijk mee gaat met anderen vanuit thuis waar ik dan dus benIk heb dat nog nooit aan de hand gehad, dus ik heb geen idee. Saar doet het niet graag, maar wel weer als Vera makkelijk mee zou gaan.
En toen ze eenmaal een keer mee was geweest keek ze helemaal niet meer naar me om, eerst als ze de sleutel hoorde in de deur en later al als ze het busje de straat in hoorde rijden
Ik schat zo in dat Vera er ook niet zo'n probleem mee zal hebben, zeker niet als de oppas de bal bij zich heeft (bij Gol koekjes
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja dat zou wel gaan idd, alhoewel ik mijn arme man daar geen plezier mee zou doen, hij is als de dood voor hemSelena schreef:@ Aniek: ook niet met korfje om?
Als de nood echt aan de man zou zijn dan zou dat idd kunnen.
Maar voor de rest ben ik ook nog moeder en die kunnen nu eenmaal nooit ziek zijn, dat went heel snel, dus die 3 maal per dag uit bed slepen is al jaaaaaaren een routine bij ziekte, haha.
(Dus wen er maar vast aan Selena
edit-typefout
Gr. Aniek

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
als ik ziek ben (toevallig ook nu) dan zijn de honden ook "ziek", ze doen dan gewoon ff met minder, het is voor hun absoluut geen straf want lekker bij mama onder dekens liggen vinden ze helemaal niet erg 
als vriendlief thuis is laat hij ze uit, en doe ik tussendoor de korte rondjes en lukt het echt niet gaan ze gewoon ff in de tuin
als vriendlief thuis is laat hij ze uit, en doe ik tussendoor de korte rondjes en lukt het echt niet gaan ze gewoon ff in de tuin

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Voorals dat 3 weken doet het 'mBudkes schreef:Ja dat zou wel gaan idd, alhoewel ik mijn arme man daar geen plezier mee zou doen, hij is als de dood voor hemSelena schreef:@ Aniek: ook niet met korfje om?.
Als de nood echt aan de man zou zijn dan zou dat idd kunnen.
hahahha, ja dat kan ik me dan weer niet voorstellen. Dat ik m.n. Spike in Almere niet uitliet, was meer voor een anders veiligheid dan de mijnevoorzichtig met sommige honden ben ik wel (nog steeds), maar bang, dat nooit.
Maar voor de rest ben ik ook nog moeder en die kunnen nu eenmaal nooit ziek zijn, dat went heel snel, dus die 3 maal per dag uit bed slepen is al jaaaaaaren een routine bij ziekte, haha.
(Dus wen er maar vast aan SelenaJe hebt nog maximaal 3 weken om met je voetjes omhoog te liggen wanneer jij dat wil
)
edit-typefout
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
ik ben regelmatig ziek, en zowat het hele jaar door wel verkouden met koortsaanvallen.
Ben er inmiddels wel aan gewend kan mezelf dus wel uit bed krijgen ben alleen op die dagen minder vlot maar loop netjes het hele rondje..
En tja als ik het echt niet kan(dus als het ernstiger is) dan zal wietse toch echt bijspringen want mn ouders doen het niet met cratos was dat geen probleem die was gek op mn ouders en mn ouders op hem, maar met deze 2 donderstenen is dat geen strak plan..
Alleen mn zus en heel soms haar vriend doen het ook nog weleens, en er zijn 2 buurvrouwen van wietse die wel willen bijspringen als het nodig is..
dus heb best wel wat mensen achter de hand, zelfs nog voor als al die mensen niet kunne heb ik nog een goede vriendin waarvoor ik ook regelmatig de honden uitlaat als ze moet overwerken..
En zij doet het wel voor mij..
Ben er inmiddels wel aan gewend kan mezelf dus wel uit bed krijgen ben alleen op die dagen minder vlot maar loop netjes het hele rondje..
En tja als ik het echt niet kan(dus als het ernstiger is) dan zal wietse toch echt bijspringen want mn ouders doen het niet met cratos was dat geen probleem die was gek op mn ouders en mn ouders op hem, maar met deze 2 donderstenen is dat geen strak plan..
Alleen mn zus en heel soms haar vriend doen het ook nog weleens, en er zijn 2 buurvrouwen van wietse die wel willen bijspringen als het nodig is..
dus heb best wel wat mensen achter de hand, zelfs nog voor als al die mensen niet kunne heb ik nog een goede vriendin waarvoor ik ook regelmatig de honden uitlaat als ze moet overwerken..
En zij doet het wel voor mij..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Moos
- Zeer actief
Ik ben 1 keer ziek geweest sinds Vera er is, toen ze een maand of 6 was. Toen moest ik ook echt elke ochtend naar het bos, want anders vloog ze ook tegen de muren op. Ze is nu 10 maanden en moet wel elke dag even kunnen rennen, anders is ze wel erg druk in huis. En juist als je ziek bent wil je liever geen hele drukke hond in huisMarie-Josée schreef:Dat lijkt me erg lastig.Hier heb ik dat nog nooit meegemaakt, ze voegden zich altijd heel makkelijk.Zoek stok! schreef: Een dagje in de tuin plassen, werkt niet bij Bram. Die springt gillend tegen de muren op.
Ik denk wel dat als ze wat ouder is dat ze best eens met wat minder toe zal kunnen hoor, en Saar kan dat ook gelukkig

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nilo houd zich tot nu toe heel goed hoor! Had ik zeker niet van hem verwacht, die moet toch ook wel dagelijks goed rennen en zn energie kwijt kunnen. Hij schijnt het wel door te hebben en word niet helemaal gek maar vind het wel oneerlijk tegenover hem. Als ik morgen al beter ben moet ik dan ook 2 hele dagen werken dus dan word het ook weer niks. Ik denk dat ik mn moed maar eens ga verzamelen en toch maar even met hem lopen..
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Nou heb toevallig een flinke griep te pakken. San heeft de honden gewoon vanochtend uitgelaten en vanmiddag zijn ze met mijn vader meegeweest. Die loopt al geregeld samen met mij te wandelen en vindt het geen enke probleem om alleen met ons 3tal naar het bos te rijden.
En merk zoiezo dat ze heel rustig zijn als 1 van ons ziek is. Ze merken toch dat er iets anders is als normaal.
En merk zoiezo dat ze heel rustig zijn als 1 van ons ziek is. Ze merken toch dat er iets anders is als normaal.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Als ik ziek ben of examens heb, wordt er gewoon niet gewandeld. De honden passen zich wel aan en hebben er geen probleem mee om een periode niks te doen. Ze crossen en spelen wel veel in onze tuin met hun drie, dus ze kunnen wel hun energie kwijt.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- MJ
- Zeer actief
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Dan doen ze het met minder.
Net een beetje opgeknapt van een longontsteking en nu heb ik vermoedelijk ziekte van pfeiffer. Helaas moeten ze het veel doen met de tuin. Vorige week ben ik elke dag met de auto ergens naar toe gereden en heb ze daar wat laten lopen. Wandelingen zitten er niet in want ik houd het niet vol.
Morgen neemt een clubgenootje Pardoes mee. Harley is geen optie want die is alleen bezig met ontsnappen om terug naar mij te kunnen.
Nou lijkt het of de honden het perfect aanvoelen want Pardoes is rustiger dan ooit.
Normaal gesproken zou mijn moeder ze uitlaten maar helaas is zij ook juist nu uit de running door een operatie
Net een beetje opgeknapt van een longontsteking en nu heb ik vermoedelijk ziekte van pfeiffer. Helaas moeten ze het veel doen met de tuin. Vorige week ben ik elke dag met de auto ergens naar toe gereden en heb ze daar wat laten lopen. Wandelingen zitten er niet in want ik houd het niet vol.
Morgen neemt een clubgenootje Pardoes mee. Harley is geen optie want die is alleen bezig met ontsnappen om terug naar mij te kunnen.
Nou lijkt het of de honden het perfect aanvoelen want Pardoes is rustiger dan ooit.
Normaal gesproken zou mijn moeder ze uitlaten maar helaas is zij ook juist nu uit de running door een operatie
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als ik zulke erge migraine heb, dan doe ik de hond snel aan de riem om op het grasveld meteen aan de voordeur om te plassen etc. (vaak moet hij niet eens).
mijn vriend doet dan de grote ronde.
soms lukt het dus echt niet van de pijn. dan komt mijn vriend even eerder van zijn werk. s`ochtends gaat de hond altijd naar buiten met mijn vriend.(en met mij als ik niet ziek ben
)
gelukkig maakt Buster hier niet veel van. het is ook hooguit voor twee dagen.
ben ik ziek van iets anders dan is dat nog nooit zo erg geweest dat ik Buster niet kan uitlaten.
mocht het ooit anders lopen dan gaat hij met de uitlaatservice of naar dagopvang.
mijn vriend doet dan de grote ronde.
soms lukt het dus echt niet van de pijn. dan komt mijn vriend even eerder van zijn werk. s`ochtends gaat de hond altijd naar buiten met mijn vriend.(en met mij als ik niet ziek ben
gelukkig maakt Buster hier niet veel van. het is ook hooguit voor twee dagen.
ben ik ziek van iets anders dan is dat nog nooit zo erg geweest dat ik Buster niet kan uitlaten.
mocht het ooit anders lopen dan gaat hij met de uitlaatservice of naar dagopvang.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Och, ik ben het gewend. Bram kan niet een hele dag 'niks' doen. Dat ligt natuurlijk ook aan het ritme dat hij normaal gesproken heeft. Overigens kan ik hem ook naar de dagopvang brengen als ik ziek ben, dat heb ik ook wel eens gedaan.Marie-Josée schreef:Dat lijkt me erg lastig.Hier heb ik dat nog nooit meegemaakt, ze voegden zich altijd heel makkelijk.Zoek stok! schreef: Een dagje in de tuin plassen, werkt niet bij Bram. Die springt gillend tegen de muren op.

Linda, Izzie en Bram
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Als ik ziek ben worden de rondjes wat korter of ik bel de uitlaatservice. Vaak liggen ze dan ook gezellig naast me te slapen. Duurt het wat langer, dan halen vrienden van mij de honden op en gaan ze naar de boerderij.
Laatst was ik door mijn rug gegaan en kon dus onverwachte bewegingen niet goed opvangen. Kon nog wel autorijden, dus heb ze maar weggebracht naar de boerderij.
In noodgevallen wil de buuf ze ook nog wel uitlaten.
Laatst was ik door mijn rug gegaan en kon dus onverwachte bewegingen niet goed opvangen. Kon nog wel autorijden, dus heb ze maar weggebracht naar de boerderij.
In noodgevallen wil de buuf ze ook nog wel uitlaten.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toen met zijn rug, ging het uiteindelijk toch ook best prima met rust houden?Zoek stok! schreef:Och, ik ben het gewend. Bram kan niet een hele dag 'niks' doen. Dat ligt natuurlijk ook aan het ritme dat hij normaal gesproken heeft. Overigens kan ik hem ook naar de dagopvang brengen als ik ziek ben, dat heb ik ook wel eens gedaan.Marie-Josée schreef:Dat lijkt me erg lastig.Hier heb ik dat nog nooit meegemaakt, ze voegden zich altijd heel makkelijk.Zoek stok! schreef: Een dagje in de tuin plassen, werkt niet bij Bram. Die springt gillend tegen de muren op.

- saffie
- Zeer actief
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat ik zo ziek was dat ik de honden niet uit kon laten. Maar mocht het wel een keer gebeuren dan zou Erwin ze uitlaten, en als hij aan het werk is kunnen ze dan in de tuin plassen.
Als ik alleen was dan zou ik buren moeten vragen. Ik laat regelmatig honden voor buren uit dus ik hoop toch dat als de nood aan de man komt dat ze mij dan ook helpen. En ik weet ook zeker dat mijn ouders mij zullen helpen.
De beweging zou dan wel wat minder worden maar daar kunnen ze wel tegen. Saffie wordt op zich wel vervelend als ik te weinig met haar doe maar als ik haar meeneem naar boven zou ze gewoon de hele dag bij mij op bed slapen. Boy kan heel goed met minder.
Als ik een wat grotere tuin had zou ik ze dan gewoon in de tuin laten, maar Boy poept niet op tegels en Saffie alleen in hele hoge nood dus ze zullen er toch echt uit moeten.
Als ik alleen was dan zou ik buren moeten vragen. Ik laat regelmatig honden voor buren uit dus ik hoop toch dat als de nood aan de man komt dat ze mij dan ook helpen. En ik weet ook zeker dat mijn ouders mij zullen helpen.
De beweging zou dan wel wat minder worden maar daar kunnen ze wel tegen. Saffie wordt op zich wel vervelend als ik te weinig met haar doe maar als ik haar meeneem naar boven zou ze gewoon de hele dag bij mij op bed slapen. Boy kan heel goed met minder.
Als ik een wat grotere tuin had zou ik ze dan gewoon in de tuin laten, maar Boy poept niet op tegels en Saffie alleen in hele hoge nood dus ze zullen er toch echt uit moeten.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan