Verder loop ik vaak met de hond van mijn oma, een Amerikaanse Stafford. Als ik met Donya loop merk ik toch dat mensen mij niet eens durven aan te spreken
Dus welke vooroordelen hoor jij vaak over je hond?
Moderator: moderatorteam
Ik hoor niet zoveel vooroordelen maar er word me wel elke dag gevraagd waar ik de andere 100 heb gelatenMaeve schreef: Dus welke vooroordelen hoor jij vaak over je hond?

ik krijg dat ook heel vaak te horen,dan voel ik m'n hoofd gewoon rood worden als ze zeggen hoe 'zielig' hij wel niet is!Muk schreef:Hier hoor ik op een warme dag vaak in het voorbijgaan (blijkbaar durven mensen mij dat nooit recht in mijn gezicht te zeggen) dat Jaymz het wel heel warm heeft en dat dat heel zielig is. Natuurlijk heeft hij het sneller warm dan bijvoorbeeld een naakthond met warm weer, maar dan nog. Ik kan daar best kwaad over worden dat mensen dat niet in mijn gezicht durven zeggen, want ik doe er van alles aan om het hem zo aangenaam mogelijk te maken (zwembad in de tuin speciaal voor hem, parasol in de tuin ijsjes, laten zwemmen in alle sloten die wij tegenkomen, overdag heel rustig aandoen enz.).
Is niet echt een vooroordeel (want een hond met een dikke vacht heeft het ook sneller warm), maar mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
Die van toch allebei hoorNanna schreef:Ik hoorde mensen altijd heel wijsneuzerig over mijn Newfoundlander zeggen dat ie zwemvliezen heeftMuk schreef:Hier hoor ik op een warme dag vaak in het voorbijgaan (blijkbaar durven mensen mij dat nooit recht in mijn gezicht te zeggen) dat Jaymz het wel heel warm heeft en dat dat heel zielig is.
En dat had ie toch écht nietGeen enkele hond, bij mijn weten.

geen een hond heeft speciale zwemvliezen,is echt een broodje aap verhaal.mijn maltezer had echt geen andere voetjes als mijn flatcoateds en toch kon hij zwemmenMaeve schreef:Die van toch allebei hoorNanna schreef:Ik hoorde mensen altijd heel wijsneuzerig over mijn Newfoundlander zeggen dat ie zwemvliezen heeftMuk schreef:Hier hoor ik op een warme dag vaak in het voorbijgaan (blijkbaar durven mensen mij dat nooit recht in mijn gezicht te zeggen) dat Jaymz het wel heel warm heeft en dat dat heel zielig is.
En dat had ie toch écht nietGeen enkele hond, bij mijn weten.
Weet niet of alle Retrievers het hebben maar lijkt me toch wel.

Die van denken ze dus dat het een husky of kruising husky is omdat ze blauwe ogen heeft.Wolvin schreef:Mensen denken blijkbaar dat Kieb gevaarlijk is als hij uit onzekerheid met zijn vacht borstelt. Ook krijg ik vaak een "ja kijk maar uit want hij is zo groot",alsof de grootte van een hond hem meteen tot een gevaarlijk monster omtovert![]()
Ik vind hem er zelf juist behoorlijk liefjes uitzien met die roze snuit van hem![]()
niet echt een vooroordeel maar wel altijd "oh wat een mooie husky,oh wacht het is geen husky want hij heeft geen blauwe ogen"tja.. ik krijg vaak ook de kans niet eens om uit te leggen dat hij een kruising is en dat ook rasechte huskies niet altijd blauwe ogen hebben.
In zijn algemeenheid niet neeMarie-Josée schreef:Jachthonden zijn vogel-en konijnenkillers.Niet dus.
Jachthonden lopen weg.Ook niet waar.
Precies, ik loop in zalige onwetendheid door 't bos te kuierenDingo schreef:hahahaha, je was me net voor. Mensen kijken vaak naar Dingo of Quinto alsof ze kinderen als ontbijt etenalm@ schreef:Ik hoor nooit vooroordelen, iedereen loopt in een ruime bocht om mij heenAls ik met beiden loop zie ik helemaal niemand

Het staat wel in de rasstandaard bij de toller :N:Nanna schreef:Mijn windhonden en teckels hebben evenveel zwemvlies als mijn newfoundlander zaliger.fabienne s schreef:
geen een hond heeft speciale zwemvliezen,is echt een broodje aap verhaal.mijn maltezer had echt geen andere voetjes als mijn flatcoateds en toch kon hij zwemmen
Het is echt totale nonsensica die door iedereen nagebauwd wordt.
Je leest op het internet zelfs dat retrievers rudimentaire zwemvliezen zouden hebbenVraag me af of die andere voorouders hebben dan dan de honden die als oeropa ome wolf konden aanmerken.
Wellicht otters?

Ach het maakt mij niet zoveel uit, loop toch geen shows meer.Nanna schreef:Ga maar eens een vergelijkend warenonderzoek doen. Bekijk eens de poten van zo veel mogelijk verschillende rassen. Je zult grote platpoten tegenkomen, kattenvoeten en spreidtenen. Maar geen enkele hond zal meer zwemvliezen hebben dan de andermarye schreef:Het staat wel in de rasstandaard bij de toller :N:Nanna schreef:Mijn windhonden en teckels hebben evenveel zwemvlies als mijn newfoundlander zaliger.fabienne s schreef:
geen een hond heeft speciale zwemvliezen,is echt een broodje aap verhaal.mijn maltezer had echt geen andere voetjes als mijn flatcoateds en toch kon hij zwemmen
Je leest op het internet zelfs dat retrievers rudimentaire zwemvliezen zouden hebbenVraag me af of die andere voorouders hebben dan dan de honden die als oeropa ome wolf konden aanmerken.
Wellicht otters?

Nou ga ik het nog nakijken ook op stageNanna schreef:Ga maar eens een vergelijkend warenonderzoek doen. Bekijk eens de poten van zo veel mogelijk verschillende rassen. Je zult grote platpoten tegenkomen, kattenvoeten en spreidtenen. Maar geen enkele hond zal meer zwemvliezen hebben dan de andermarye schreef:Het staat wel in de rasstandaard bij de toller :N:Nanna schreef:Mijn windhonden en teckels hebben evenveel zwemvlies als mijn newfoundlander zaliger.fabienne s schreef:
Wellicht otters?