Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'En hou je van honden, dan hou je niet van vechthonden.'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef: En ja, als ik ergens een loslopende mij onbekende staffachtige zie maak ik ook veel eerder een omweg dan dat ik een loslopende hond van een (dwarsstraat) jachthondenras zie.
En als je een Staf aan de lijn ziet met een eigenaar die duidelijk jouw honden wil ontwijken en zo haar verantwoordelijkheid neemt, laat je je honden lekker erlangs rennen. :ok:

Topsi kon je natuurlijk ook niet aanlijnen, want die was, zonder jacht honden training, op konijnenjacht. :smile:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Hayley84 schreef:Tja, Staffords en Pitbulls zijn nou eenmaal vasthouders.
Je kunt er lang en breed over lullen maar hun oorsprong is vechten, en niet meer loslaten. Engelse Bulldogs zijn ook gefokt om niet meer los te laten, die kunnen het alleen niet meer. ( :roll: )

Mensen moeten zich eens verdiepen in het ras dat ze aanschaffen.
Dán pas zullen er minder ongelukken gebeuren.
Ontkennen dat het ooit een vechthond was, dát is dom.
Er komen genoeg mensen op het Staffordforum die een topic beginnen met: "Mijn hond kan opeens niet meer met andere honden"
Tja ... :roll:
En die willen dan ook gewoon niet accepteren dat hun hond ook echt NIET met andere honden kunnen. OPEN YOUR EYES!!
Ik heb een grote hekel aan dit soort domme mensen.

Mijn Staff is redelijk sociaal maar die pikt ook niet alles, er is 1 teefje hier in de buurt die echt een hekel heeft aan mijn teefje.
Zijn begon dan ook altijd uit te vallen naar mijn hond.
Rossi pikte dit na 2 keer niet meer (de eerste 2 keer negeerde ze haar) en wilde erop springen, sindsdien hou ik Rossi heel kort als ik dit teefje aan zie komen, en de eigenaar van de Viszla doet hetzelfde. Moeilijk? Nee. Verstandig? Ja zeker.
Zowiezo lijn ik mijn hond altijd aan als ik een onbekende hond aan zie komen. Grote moeite? Nee helemaal niet.

Mijn hond is ook 2 keer gebeten (enge heddert) en nee die hielden geen kwartier vast ... maar ze beten haar wel. (zonder reden)
Kan ik er wat aan doen dat Herders niet vasthouden? Nee.
Was ik de l*l geweest als mijn hond zich had verdedigd en een kwartier had vastgehouden aan het oor van de Heddert? Ja vast wel.
Toen was ze nog een jonge pup, nu is ze 15 maanden en ik weet niet of ze het nu nog zou pikken.

Er lopen hier genoeg honden rond die niet sociaal zijn, maar omdat ze zo klein zijn maakt het niet uit? (eigenaren zeggen er niks van of staan erbij te lachen)
(1 chihuahua, 2 tekkels en 2 maltezers)
Schattig he zo'n Chihuahua die heel stoer staat te blaffen en uit te dagen naar een (mijn) Stafford? Nee nee baasje, je hoeft er niks van te zeggen, het is tenslotte geen hond maar een speelgoed Teacup Chihuahua ding die je niet hoeft op te voeden.
Maar dan ook niet komen huilen als hij doormidden wordt gebeten....
( :wink: grapje natuurlijk )

Oftwel: Mensen, voed je hond eens op en houd rekening met elkaar.
Amen
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Nanna schreef: En ja, als ik ergens een loslopende mij onbekende staffachtige zie maak ik ook veel eerder een omweg dan dat ik een loslopende hond van een (dwarsstraat) jachthondenras zie.
En als je een Staf aan de lijn ziet met een eigenaar die duidelijk jouw honden wil ontwijken en zo haar verantwoordelijkheid neemt, laat je je honden lekker erlangs rennen. :ok:

Topsi kon je natuurlijk ook niet aanlijnen, want die was, zonder jacht honden training, op konijnenjacht. :smile:
Ja, maar mijn honden gaan niet een kwartier lang in de kop van een andere hond hangen ;-) Die lopen daar probleemloos langs. :ok:
Wat heb jij trouwens met je saggerijnige gedoe, moet je ongesteld worden? :wink:
Yeps, die lopen probleemloos langs ( en mochten ze gebeten worden ligt het natuurlijk aan de andere hond ) op weg naar het volgende konijn dat dood gebeten kan worden.

Maargoed, waarschijnlijk denk je dat die konijnen geen pijn en stress voelen, net als de stieren in de arena, als ze doorboord worden met speren met weerhaken. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Mijn engelse stafford is vorig jaar door een jack hussel in haar ooglid gebeten, door een jack hussel in haar borst gebeten, door een duitse herder in haar rug gebeten en door een rottweiler in haar zij gebeten. Dat is alleen al vorig jaar. Ze rent soms met haar staart tussen haar benen weg als ze een andere hond ziet. Elk incident is in een ontzettend druk losloop gebied geweest (rembrandspark in amsterdam). Zulke dingen gebeuren met elk ras. Ze heeft trouwens geen een keer wat terug gedaan. Als er zoiets gebeurt is het de fout van de eigenaar en niet van de hond.
En hielden die JR, die Duitse herder en die Rottweiler ook jouw hond een kwartier vast terwijl het beest het uitgilde?
Ik vind de situaties totáál niet vergelijkbaar.
En ja, als ik ergens een loslopende mij onbekende staffachtige zie maak ik ook veel eerder een omweg dan dat ik een loslopende hond van een (dwarsstraat) jachthondenras zie.
Laatst heeft hier trouwens een staff (eentje die ik ken en altijd aardig is/was) een bouvier tien minuten bij zijn kop vastgehad. Het was een bloedbad.
Kun je je überhaupt wel voorstellen wat zoiets met de eigenaars/omstanders doet?
Tsja dan heb ik een voorbeeld dat me weer voor de geest kwam toen ik jouw antwoord las;

Mijn Mastiff, die nooit terugvocht, wat of wie er ook in hem hing,
(zijn trouwens absoluut geen vechters) heeft 1 blijvend litteken opgelopen van een duitse staande korthaar. Hij greep hem vanuit het niets in zijn voorhoofd. Die hond liet hem niet los, van alles geprobeerd om het beest eraf te krijgen, maar hij verdomde het om los te laten. Uiteindelijk na een aantal niet stevig genoeg zijnde stokken er 1 die het wel hield tussen de kaken van die duitse staande kunnen steken en zodoende zijn bek los kunnen wrikken.

Een bijzonder vasthoudende jachthond dus. Misschien dat het dan toch bij alle soorten voor kan komen :idea: .....
Gr. Aniek

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Naad schreef:
Hayley84 schreef:Tja, Staffords en Pitbulls zijn nou eenmaal vasthouders.
Je kunt er lang en breed over lullen maar hun oorsprong is vechten, en niet meer loslaten. Engelse Bulldogs zijn ook gefokt om niet meer los te laten, die kunnen het alleen niet meer. ( :roll: )

Mensen moeten zich eens verdiepen in het ras dat ze aanschaffen.
Dán pas zullen er minder ongelukken gebeuren.
Ontkennen dat het ooit een vechthond was, dát is dom.
Er komen genoeg mensen op het Staffordforum die een topic beginnen met: "Mijn hond kan opeens niet meer met andere honden"
Tja ... :roll:
En die willen dan ook gewoon niet accepteren dat hun hond ook echt NIET met andere honden kunnen. OPEN YOUR EYES!!
Ik heb een grote hekel aan dit soort domme mensen.

Mijn Staff is redelijk sociaal maar die pikt ook niet alles, er is 1 teefje hier in de buurt die echt een hekel heeft aan mijn teefje.
Zijn begon dan ook altijd uit te vallen naar mijn hond.
Rossi pikte dit na 2 keer niet meer (de eerste 2 keer negeerde ze haar) en wilde erop springen, sindsdien hou ik Rossi heel kort als ik dit teefje aan zie komen, en de eigenaar van de Viszla doet hetzelfde. Moeilijk? Nee. Verstandig? Ja zeker.
Zowiezo lijn ik mijn hond altijd aan als ik een onbekende hond aan zie komen. Grote moeite? Nee helemaal niet.

Mijn hond is ook 2 keer gebeten (enge heddert) en nee die hielden geen kwartier vast ... maar ze beten haar wel. (zonder reden)
Kan ik er wat aan doen dat Herders niet vasthouden? Nee.
Was ik de l*l geweest als mijn hond zich had verdedigd en een kwartier had vastgehouden aan het oor van de Heddert? Ja vast wel.
Toen was ze nog een jonge pup, nu is ze 15 maanden en ik weet niet of ze het nu nog zou pikken.

Er lopen hier genoeg honden rond die niet sociaal zijn, maar omdat ze zo klein zijn maakt het niet uit? (eigenaren zeggen er niks van of staan erbij te lachen)
(1 chihuahua, 2 tekkels en 2 maltezers)
Schattig he zo'n Chihuahua die heel stoer staat te blaffen en uit te dagen naar een (mijn) Stafford? Nee nee baasje, je hoeft er niks van te zeggen, het is tenslotte geen hond maar een speelgoed Teacup Chihuahua ding die je niet hoeft op te voeden.
Maar dan ook niet komen huilen als hij doormidden wordt gebeten....
( :wink: grapje natuurlijk )

Oftwel: Mensen, voed je hond eens op en houd rekening met elkaar.
Amen
Hier ga ik ook maar in mee. Als mensen zich inderdaad eens verdiepen in het ras dat ze aanschaffen, en rekening houden met hun ras tijdens de opvoeding, dán voorkom je volgens mij heel wat bijtincidenten... :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
Valerie schreef:
Mijn engelse stafford is vorig jaar door een jack hussel in haar ooglid gebeten, door een jack hussel in haar borst gebeten, door een duitse herder in haar rug gebeten en door een rottweiler in haar zij gebeten. Dat is alleen al vorig jaar. Ze rent soms met haar staart tussen haar benen weg als ze een andere hond ziet. Elk incident is in een ontzettend druk losloop gebied geweest (rembrandspark in amsterdam). Zulke dingen gebeuren met elk ras. Ze heeft trouwens geen een keer wat terug gedaan. Als er zoiets gebeurt is het de fout van de eigenaar en niet van de hond.
En hielden die JR, die Duitse herder en die Rottweiler ook jouw hond een kwartier vast terwijl het beest het uitgilde?
Ik vind de situaties totáál niet vergelijkbaar.
En ja, als ik ergens een loslopende mij onbekende staffachtige zie maak ik ook veel eerder een omweg dan dat ik een loslopende hond van een (dwarsstraat) jachthondenras zie.
Laatst heeft hier trouwens een staff (eentje die ik ken en altijd aardig is/was) een bouvier tien minuten bij zijn kop vastgehad. Het was een bloedbad.
Kun je je überhaupt wel voorstellen wat zoiets met de eigenaars/omstanders doet?
Ik weet dat inderdaad. Mijn bull terrier heeft eens met een engelse bulldog gevochten en een maand later met een stafford(1e keer was hij 8 maanden oud en eigenlijk nog puppie dus had het niet verwacht, 2e keer was ik er niet bij maar mijn eigewijze ex wel :roll: ) . Ik weet dus heel goed wat zoiets met je doet. Daarom voed jij je hond op, let je op ze en laat je ze niet zomaar op onbekende honden afdenderen. Tevens als iemand je vraagt je honden bij je te houden of aan te lijnen je dat ook meteen zonder mopperen doet. Juist omdat jij dat wilt voorkomen bij je honden. Als iedereen dat zou doen zouden dit soort dingen (dus ook wat er bij mijn stafford gebeurde) een stuk minder voorkomen :ok:
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Website is natuurlijk prima maar om dat te gaan opvolgen is wat anders.
Ik ben hondenliefhebber maar als mijn honden wat wordt aangedaan ben ik wel in staat om door het lint te gaan.
Hier lopen ook soortgelijke honden (los) die niks doen.
Is een schat van een hond en de mensen hebben ook nog een whippet erbij lopen.
Maar opletten moet je altijd, ook met andere soorten honden.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

Chione schreef:
herejede schreef:Waarom lees je dan veel van die mensgericht pitjes, die mnsen hebben aangevallen, de cijfers liegen er niet om
Het is toch algemeen bekend dat een hoop mensen een hond nemen terwijl ze daar niet verantwoordelijk mee omgaan, vaak ook honden bij fokkers van 'lik me vestje' afkomstig. Dan is het vragen om ellende, of het nu om een Pitbull gaat of om een Teckel. Duidelijk is dat een beet van een grote hond, over het algemeen genomen, meer schade kan aanrichten dan die van een kleine hond.

Daarnaast is ondertussen ook wel duidelijk waar de pers graag over schrijft, dat getuigen veelal het ras niet weten en maar wat noemen, de omstandigheden van bijtincidenten niet worden meegenomen in de statistieken ( voor zo ver die kloppen ) en sowieso bijtincidenten veelal alleen worden geregistreerd wanneer men naar het ziekenhuis gaat voor behandeling.

Waarom moet een heel ras veroordeeld en afgerekend worden om iets wat een kleine minderheid doet?
dat ben ik totaal met je eens! :ok:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

mijn staffords hebben gelukkig nog niet/nooit gevochten, ze doen het dus niet allemaal :wink:
monky is vaak gebeten en amy laat zich door een vreemde hond niet bijten, maar ze hoeft echt geen hond te vermoorden om haar punt te maken :wink: (geen 1 dier trouwens)
ik loop voor sommige honden ook om, eigenlijk meer voor hun eigenaar :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Als je van honden houdt, vind ik dat je van alle honden houdt, dus óók van 'vechthonden'.
Deze discussie is al ZOOOOOOOOOOOO verschrikkelijk vaak gevoerd en het zal waarschijnlijk ook nooit ophouden, maar ik wil mijn mening ook wel even kwijt.

Lara speelt hier altijd met een Stafford (terwijl ik dat best wel eng vond in het begin, door alle vooroordelen), maar die hond is hartstikke lief! Het ligt gewoon aan hoe je het beestje opvoed. Je kunt een Jack Russel ook vals maken. Punt is gewoon dat in (om even te generaliseren) 'asociale kringen' vaak Pitts en Staffords worden genomen, om stoer te doen. Dat is gewoon een voldongen FEIT. Maar die mensen houden niet van honden, die gebruiken een hond om zelf stoerder/'cooler' over te komen. Ze maken die honden ook vaak agressief en dit zorgt er nu voor dat Staffs en Pitts een slechte naam krijgen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever een blokje om loop als ik een baasje met een Staff zie en misschien is dit ook kortzichtig, maar ik moet eerst weten of het baasje te vertrouwen is en wat voor iemand het is, voordat ik Lara op een Staff/Pitt durf af te laten lopen. Ja, ik vind het ook eng! Maar dat komt niet door de mensen die met liefde hun hond gekozen hebben. Ik heb liefde voor het ras: West Highland White Terriër, maar er zijn mensen die hebben liefde voor het ras: Stafford. En die mensen worden nu gestraft voor het feit dat die honden 'vechthonden' zijn en vaak door aso's lekker opgefokt worden en dat het dan uit de hand loopt.... Zo zit het gewoon.

Natuurlijk zit het ook in de aard van het beestje dat het wat sneller agressief wordt en natuurlijk verschrikkelijk sterk is, maar dat is iets wat een baas (die met liefde opvoedt) moet weten en als iemand zijn Staff dus los laat, mag je er van uit gaan dat de hond niks doet, volgens mij? Echt goede baasjes laten hun Staff ook niet met andere honden spelen, als ze weten dat het uit de hand kan lopen.

Dat was mijn relaas ;)
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Hier in de buurt loopt iemand met een hondje wat nog geen 20 cm hoog is.
Als je ze tegenkomt dan trekt dat hondje als een gek aan de riem en laat zijn tanden zien. Ik zou mijn honden daar niet graag mee laten spelen.
Dit hondje komt niet door een agressietest heen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”