Hayley84 schreef:Tja, Staffords en Pitbulls zijn nou eenmaal vasthouders.
Je kunt er lang en breed over lullen maar hun oorsprong is vechten, en niet meer loslaten. Engelse Bulldogs zijn ook gefokt om niet meer los te laten, die kunnen het alleen niet meer. (

)
Mensen moeten zich eens verdiepen in het ras dat ze aanschaffen.
Dán pas zullen er minder ongelukken gebeuren.
Ontkennen dat het ooit een vechthond was, dát is dom.
Er komen genoeg mensen op het Staffordforum die een topic beginnen met: "Mijn hond kan opeens niet meer met andere honden"
Tja ...
En die willen dan ook gewoon niet accepteren dat hun hond ook echt NIET met andere honden kunnen. OPEN YOUR EYES!!
Ik heb een grote hekel aan dit soort domme mensen.
Mijn Staff is redelijk sociaal maar die pikt ook niet alles, er is 1 teefje hier in de buurt die echt een hekel heeft aan mijn teefje.
Zijn begon dan ook altijd uit te vallen naar mijn hond.
Rossi pikte dit na 2 keer niet meer (de eerste 2 keer negeerde ze haar) en wilde erop springen, sindsdien hou ik Rossi heel kort als ik dit teefje aan zie komen, en de eigenaar van de Viszla doet hetzelfde. Moeilijk? Nee. Verstandig? Ja zeker.
Zowiezo lijn ik mijn hond altijd aan als ik een onbekende hond aan zie komen. Grote moeite? Nee helemaal niet.
Mijn hond is ook 2 keer gebeten (enge heddert) en nee die hielden geen kwartier vast ... maar ze beten haar wel. (zonder reden)
Kan ik er wat aan doen dat Herders niet vasthouden? Nee.
Was ik de l*l geweest als mijn hond zich had verdedigd en een kwartier had vastgehouden aan het oor van de Heddert? Ja vast wel.
Toen was ze nog een jonge pup, nu is ze 15 maanden en ik weet niet of ze het nu nog zou pikken.
Er lopen hier genoeg honden rond die niet sociaal zijn, maar omdat ze zo klein zijn maakt het niet uit? (eigenaren zeggen er niks van of staan erbij te lachen)
(1 chihuahua, 2 tekkels en 2 maltezers)
Schattig he zo'n Chihuahua die heel stoer staat te blaffen en uit te dagen naar een (mijn) Stafford? Nee nee baasje, je hoeft er niks van te zeggen, het is tenslotte geen hond maar een speelgoed Teacup Chihuahua ding die je niet hoeft op te voeden.
Maar dan ook niet komen huilen als hij doormidden wordt gebeten....
(

grapje natuurlijk )
Oftwel:
Mensen, voed je hond eens op en houd rekening met elkaar.