Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het was weer zo ver
Moderator: moderatorteam
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Ach die Brammetje, wat zielig!
Het is inderdaad wel goed dat je het tweede gaatje ophoud, dan kan de troep eruit, als zoiets te snel dichtgaat heb je kans op een abces.
Lukt je vast wel!
Hoef je geen diploma voor te hebben hoor.
Geef Brammetje maar een knuffel en een lekkere kluif.
Het is inderdaad wel goed dat je het tweede gaatje ophoud, dan kan de troep eruit, als zoiets te snel dichtgaat heb je kans op een abces.
Lukt je vast wel!
Hoef je geen diploma voor te hebben hoor.
Geef Brammetje maar een knuffel en een lekkere kluif.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- *Linda*
- Zeer actief
Nou beter dan. Ik had er even overheen gelezen dat hij al AB kreeg...Zoek stok! schreef:Dierenarts gebeld. Omdat het een 'oude' wond is, zien ze er niks in om het alsnog open te maken. De AB zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Ik ga er ook niet zelf aan klooien (ze zei ook dat het niet nodig is), ben daar helemaal niet goed in. Mocht ik ook maar iets van een verdikking zien, dan sta ik direct weer op de stoep daar. Als pup heeft Bram zowat een tennisbal onder z'n huid gehad na een beet.

-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Zoek stok!
- Zeer actief
De vorige keer dat ik het afgewacht heb, moest Bram bijna onder narcose om het abces dat was ontstaan weg te snijden. Gelukkig is het uiteindelijk weggegaan met medicatie. Sindsdien ga ik dus altijd naar de dierenarts bij een bijtwond. Ik ga liever tien keer te vaak dan een keer te weinig.malinois schreef: Overigens wacht ik meestal of het goed gaat voor ik met een gaatje naar de DA ga, maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen.

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Wat balen Linda. Gelukkig voelt Bram zich al een heel stuk beter.
Verder ben ik net als Estelle en Malinois. Ik kijk het eerst even aan hoe het geneest en ga pas naar de da als het niet goed lijkt te gaan. Sita had een paar weken geleden wat onenigheid met een Duitse dog op de hei. Pas 's avonds merkte ik dat er iets kleefde op haar flank. Goed gekeken en toch een gaatje. Schoongemaakt met Betadine en verder niets aan gedaan. Prima genezen.
Verder ben ik net als Estelle en Malinois. Ik kijk het eerst even aan hoe het geneest en ga pas naar de da als het niet goed lijkt te gaan. Sita had een paar weken geleden wat onenigheid met een Duitse dog op de hei. Pas 's avonds merkte ik dat er iets kleefde op haar flank. Goed gekeken en toch een gaatje. Schoongemaakt met Betadine en verder niets aan gedaan. Prima genezen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heeft hij AB tabletten?Zoek stok! schreef:AB-zalf mag niet verkocht worden in NL volgens de drogist. Wat nu? Open maken met biotex en water en andere zalf erin? Ik heb gekocht: Betadine zalf, Betadine lotion en homeopathische zalf voor wondjes (Crème Echinaforce).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat geloof ik ook graag hoor, maar ik heb nog maar 1 x gehad dat een bijtgaatje 'naar' ging doen, dus dat zn poot dik werd... dus toen heb ik wat AB tabletten gehaald en was het met een dag of wat weer weg...Zoek stok! schreef:De vorige keer dat ik het afgewacht heb, moest Bram bijna onder narcose om het abces dat was ontstaan weg te snijden. Gelukkig is het uiteindelijk weggegaan met medicatie. Sindsdien ga ik dus altijd naar de dierenarts bij een bijtwond. Ik ga liever tien keer te vaak dan een keer te weinig.malinois schreef: Overigens wacht ik meestal of het goed gaat voor ik met een gaatje naar de DA ga, maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen.
Voor de rest heb ik hier altijd metacam in huis staan dus als ze zoiets hebben geef ik ze eerst wat metacam (ontstekingsremmend), helpt dat niet gaan we voor het echte werk.
Maar was ook geen kritiek hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je had het ook wel heel duidelijk beschreven hihi. En dit geeft 100% minder stress voor Bram dan op een tafel bij een vreemde kerel. De volgende keer (die hopelijk nooit komt!) moet hij die zalf maar meegeven, doe ik het thuis welInge O schreef:zie je wel, dummie-adviezen werken echt hoorZoek stok! schreef:'t Is gelukt hoorHaren weggeknipt, wond losgeweekt met biotex en water en daarna Betadine er in. Dank voor jullie adviezen
![]()
.

Linda, Izzie en Bram
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zoek stok! schreef:Je had het ook wel heel duidelijk beschreven hihi. En dit geeft 100% minder stress voor Bram dan op een tafel bij een vreemde kerel. De volgende keer (die hopelijk nooit komt!) moet hij die zalf maar meegeven, doe ik het thuis welInge O schreef:zie je wel, dummie-adviezen werken echt hoorZoek stok! schreef:'t Is gelukt hoorHaren weggeknipt, wond losgeweekt met biotex en water en daarna Betadine er in. Dank voor jullie adviezen
![]()
.
-
JBK
Bedoelde je van die Cavasanzalf, Inge?Inge O schreef:zie je wel, dummie-adviezen werken echt hoorZoek stok! schreef:'t Is gelukt hoorHaren weggeknipt, wond losgeweekt met biotex en water en daarna Betadine er in. Dank voor jullie adviezen
![]()
.
@Linda, super dat het gelukt is. Stukken minder stressvol voor Bram.... misschien iets stressvoller voor jou
Een dikke knuffel voor stoere Bram!
-
nance
- Erelid
-
JBK
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hey, het is gelukt las ik.
Je diploma "korst verwijderen" heb je binnen.
Ik zou er verder niet te veel aan doen, korst eraf, eventueel haren wegknippen zodat er zuurstof bij kan en schoonmaken met Betadine.
Wel de korst er een paar dagen afhalen, anders is het gaatje zo weer dicht maar dat kun je nu.
Je diploma "korst verwijderen" heb je binnen.
Ik zou er verder niet te veel aan doen, korst eraf, eventueel haren wegknippen zodat er zuurstof bij kan en schoonmaken met Betadine.
Wel de korst er een paar dagen afhalen, anders is het gaatje zo weer dicht maar dat kun je nu.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
-
Sita
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Gadver, wat een ellende. Blij dat Bram meteen even weer wat labrador's tegen kwam, zodat je meteen zag dat hij niet echt onder de indruk was.
Hopen dat hij gauw weer de oude is
Misschien de volgende keer (hoop het niet
) toch het adres vragen van de mensen. Kun je in ieder geval de kosten verhalen.
Hopen dat hij gauw weer de oude is
Misschien de volgende keer (hoop het niet

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik durf het bijna niet te vragen, want ik ben natuurlijk weer zo'n overbezorgd baasje. Maar Bram kan toch gewoon naar de dagopvang morgen? Ik vraag of ze hem niet bij onbekende honden zetten (stel dat ze hem op z'n nek raken, dan zou het mot kunnen worden?) en ze moeten hem natuurlijk niet met de voor hen gebruikelijke jachtlijn naar de speelweide brengen.
Maar verder toch geen probleem? Ik merk helemaal niks aan Bram, niet lichamelijk en niet in gedrag. Ik heb gekeken hoe gevoelig de nek is. Kan hem daar gewoon aaien zonder dat hij een reactie geeft.
Thuis blijven kan wel, maar is bijzonder saai. Breng hem dus veel liever weg.
Maar verder toch geen probleem? Ik merk helemaal niks aan Bram, niet lichamelijk en niet in gedrag. Ik heb gekeken hoe gevoelig de nek is. Kan hem daar gewoon aaien zonder dat hij een reactie geeft.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Op de een of andere manier lijkt het mij wel goed als de eigenaren achteraf nog even horen wat er gebeurd is. Dat nog meer dan vanwege de kosten. Nu denken ze 'ach niks gebeurd', volgende keer gewoon weer los. Snap je wat ik bedoel?marye schreef:Ach, hij is toch ook verzekerdZoek stok! schreef:Ja, misschien toch maar doen heDingo schreef:Misschien de volgende keer (hoop het niet) toch het adres vragen van de mensen. Kun je in ieder geval de kosten verhalen.

Linda, Izzie en Bram
-
bekkie
- Zeer actief
gelukkig gaat het goed met bram en ik zou hem morgen gewoon brengen, is voor bram ook niet leuk als hij morgen heel saai thuis moet blijven toch.Zoek stok! schreef:Ik durf het bijna niet te vragen, want ik ben natuurlijk weer zo'n overbezorgd baasje. Maar Bram kan toch gewoon naar de dagopvang morgen? Ik vraag of ze hem niet bij onbekende honden zetten (stel dat ze hem op z'n nek raken, dan zou het mot kunnen worden?) en ze moeten hem natuurlijk niet met de voor hen gebruikelijke jachtlijn naar de speelweide brengen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lijkt me geen probleem hoor.Zoek stok! schreef:Ik durf het bijna niet te vragen, want ik ben natuurlijk weer zo'n overbezorgd baasje. Maar Bram kan toch gewoon naar de dagopvang morgen? Ik vraag of ze hem niet bij onbekende honden zetten (stel dat ze hem op z'n nek raken, dan zou het mot kunnen worden?) en ze moeten hem natuurlijk niet met de voor hen gebruikelijke jachtlijn naar de speelweide brengen.
wel even waarschuwen dat hij is aangevallen en dat er wondjes zitten.
Veel leuker voor Bram om daar te zijn denk ik
- Zoek stok!
- Zeer actief