Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was weer zo ver

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Ach die Brammetje, wat zielig!

Het is inderdaad wel goed dat je het tweede gaatje ophoud, dan kan de troep eruit, als zoiets te snel dichtgaat heb je kans op een abces.
Lukt je vast wel!
Hoef je geen diploma voor te hebben hoor.

Geef Brammetje maar een knuffel en een lekkere kluif.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

En? Is project 'korst' al succesvol afgerond? :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Zoek stok! schreef:Dierenarts gebeld. Omdat het een 'oude' wond is, zien ze er niks in om het alsnog open te maken. De AB zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Ik ga er ook niet zelf aan klooien (ze zei ook dat het niet nodig is), ben daar helemaal niet goed in. Mocht ik ook maar iets van een verdikking zien, dan sta ik direct weer op de stoep daar. Als pup heeft Bram zowat een tennisbal onder z'n huid gehad na een beet.
Nou beter dan. Ik had er even overheen gelezen dat hij al AB kreeg...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Bah wat balen zeg.Geef bram maar wat lekkers van mij!
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

AB-zalf mag niet verkocht worden in NL volgens de drogist. Wat nu? Open maken met biotex en water en andere zalf erin? Ik heb gekocht: Betadine zalf, Betadine lotion en homeopathische zalf voor wondjes (Crème Echinaforce).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: Overigens wacht ik meestal of het goed gaat voor ik met een gaatje naar de DA ga, maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen.
De vorige keer dat ik het afgewacht heb, moest Bram bijna onder narcose om het abces dat was ontstaan weg te snijden. Gelukkig is het uiteindelijk weggegaan met medicatie. Sindsdien ga ik dus altijd naar de dierenarts bij een bijtwond. Ik ga liever tien keer te vaak dan een keer te weinig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat balen Linda. Gelukkig voelt Bram zich al een heel stuk beter.

Verder ben ik net als Estelle en Malinois. Ik kijk het eerst even aan hoe het geneest en ga pas naar de da als het niet goed lijkt te gaan. Sita had een paar weken geleden wat onenigheid met een Duitse dog op de hei. Pas 's avonds merkte ik dat er iets kleefde op haar flank. Goed gekeken en toch een gaatje. Schoongemaakt met Betadine en verder niets aan gedaan. Prima genezen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:AB-zalf mag niet verkocht worden in NL volgens de drogist. Wat nu? Open maken met biotex en water en andere zalf erin? Ik heb gekocht: Betadine zalf, Betadine lotion en homeopathische zalf voor wondjes (Crème Echinaforce).
heeft hij AB tabletten?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: Overigens wacht ik meestal of het goed gaat voor ik met een gaatje naar de DA ga, maar goed, dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen.
De vorige keer dat ik het afgewacht heb, moest Bram bijna onder narcose om het abces dat was ontstaan weg te snijden. Gelukkig is het uiteindelijk weggegaan met medicatie. Sindsdien ga ik dus altijd naar de dierenarts bij een bijtwond. Ik ga liever tien keer te vaak dan een keer te weinig.
dat geloof ik ook graag hoor, maar ik heb nog maar 1 x gehad dat een bijtgaatje 'naar' ging doen, dus dat zn poot dik werd... dus toen heb ik wat AB tabletten gehaald en was het met een dag of wat weer weg...

Voor de rest heb ik hier altijd metacam in huis staan dus als ze zoiets hebben geef ik ze eerst wat metacam (ontstekingsremmend), helpt dat niet gaan we voor het echte werk.

Maar was ook geen kritiek hoor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik denk dat ik zelf gewoon het advies van de dierenarts zou opvolgen en het even aan zou kijken. Zolang Bram geen last heeft van het tweede gaatje en het niet ontsteekt, zal er weinig gebeuren denk ik. Hij heeft immers al antibiotica.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

't Is gelukt hoor :pffff: Haren weggeknipt, wond losgeweekt met biotex en water en daarna Betadine er in. Dank voor jullie adviezen :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:'t Is gelukt hoor :pffff: Haren weggeknipt, wond losgeweekt met biotex en water en daarna Betadine er in. Dank voor jullie adviezen :ok:
zie je wel, dummie-adviezen werken echt hoor :F: :ok: .
Je had het ook wel heel duidelijk beschreven hihi. En dit geeft 100% minder stress voor Bram dan op een tafel bij een vreemde kerel. De volgende keer (die hopelijk nooit komt!) moet hij die zalf maar meegeven, doe ik het thuis wel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Afbeelding :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hé, wat rot allemaal Linda..
Sterkte met je mannetje. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:'t Is gelukt hoor :pffff: Haren weggeknipt, wond losgeweekt met biotex en water en daarna Betadine er in. Dank voor jullie adviezen :ok:
Je had het ook wel heel duidelijk beschreven hihi. En dit geeft 100% minder stress voor Bram dan op een tafel bij een vreemde kerel. De volgende keer (die hopelijk nooit komt!) moet hij die zalf maar meegeven, doe ik het thuis wel :wink:
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Inge O schreef:
Bedoelde je van die Cavasanzalf, Inge?

@Linda, super dat het gelukt is. Stukken minder stressvol voor Bram.... misschien iets stressvoller voor jou :wink:
Een dikke knuffel voor stoere Bram!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

:ok: :ok:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Inge O schreef:nee, ik bedoelde mijn uitleg over hoe ze het gaatje moest openkrijgen :wink: .
Hihi, nee mijn quote zaait verwarring. Je noemde eerder een ab-zalf (oogzalf). Bedoelde je daarmee cavasan o.i.d.?
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Hey, het is gelukt las ik. :ok:

Je diploma "korst verwijderen" heb je binnen.

Ik zou er verder niet te veel aan doen, korst eraf, eventueel haren wegknippen zodat er zuurstof bij kan en schoonmaken met Betadine.
Wel de korst er een paar dagen afhalen, anders is het gaatje zo weer dicht maar dat kun je nu. :cheer:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat een schrik Linda! Ik lees het nu pas. Als ik het allemaal zo bekijk gaat het de goede kant op, da's fijn. Succes met je mannetje en hopelijk geneest alles lekker snel. :ok:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Oh mijn god wat zul je geschrokken zijn.
Arme kabouter :jank:
Geef Bram maar een :J:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zie je wel dat je het kan! Fijn dat het voor Bram een heel stuk minder stress geeft, als bij de da.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Gadver, wat een ellende. Blij dat Bram meteen even weer wat labrador's tegen kwam, zodat je meteen zag dat hij niet echt onder de indruk was.
Hopen dat hij gauw weer de oude is :ok:
Misschien de volgende keer (hoop het niet :jank: ) toch het adres vragen van de mensen. Kun je in ieder geval de kosten verhalen.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Zoek stok!
Zeer actief

Dingo schreef:Misschien de volgende keer (hoop het niet :jank: ) toch het adres vragen van de mensen. Kun je in ieder geval de kosten verhalen.
Ja, misschien toch maar doen he :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
Dingo schreef:Misschien de volgende keer (hoop het niet :jank: ) toch het adres vragen van de mensen. Kun je in ieder geval de kosten verhalen.
Ach, hij is toch ook verzekerd :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik durf het bijna niet te vragen, want ik ben natuurlijk weer zo'n overbezorgd baasje. Maar Bram kan toch gewoon naar de dagopvang morgen? Ik vraag of ze hem niet bij onbekende honden zetten (stel dat ze hem op z'n nek raken, dan zou het mot kunnen worden?) en ze moeten hem natuurlijk niet met de voor hen gebruikelijke jachtlijn naar de speelweide brengen.

Maar verder toch geen probleem? Ik merk helemaal niks aan Bram, niet lichamelijk en niet in gedrag. Ik heb gekeken hoe gevoelig de nek is. Kan hem daar gewoon aaien zonder dat hij een reactie geeft.

Thuis blijven kan wel, maar is bijzonder saai. Breng hem dus veel liever weg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Ach, hij is toch ook verzekerd :wink:
Op de een of andere manier lijkt het mij wel goed als de eigenaren achteraf nog even horen wat er gebeurd is. Dat nog meer dan vanwege de kosten. Nu denken ze 'ach niks gebeurd', volgende keer gewoon weer los. Snap je wat ik bedoel?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Zoek stok! schreef:Ik durf het bijna niet te vragen, want ik ben natuurlijk weer zo'n overbezorgd baasje. Maar Bram kan toch gewoon naar de dagopvang morgen? Ik vraag of ze hem niet bij onbekende honden zetten (stel dat ze hem op z'n nek raken, dan zou het mot kunnen worden?) en ze moeten hem natuurlijk niet met de voor hen gebruikelijke jachtlijn naar de speelweide brengen.

Maar verder toch geen probleem? Ik merk helemaal niks aan Bram, niet lichamelijk en niet in gedrag. Ik heb gekeken hoe gevoelig de nek is. Kan hem daar gewoon aaien zonder dat hij een reactie geeft.

gelukkig gaat het goed met bram en ik zou hem morgen gewoon brengen, is voor bram ook niet leuk als hij morgen heel saai thuis moet blijven toch. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:Ik durf het bijna niet te vragen, want ik ben natuurlijk weer zo'n overbezorgd baasje. Maar Bram kan toch gewoon naar de dagopvang morgen? Ik vraag of ze hem niet bij onbekende honden zetten (stel dat ze hem op z'n nek raken, dan zou het mot kunnen worden?) en ze moeten hem natuurlijk niet met de voor hen gebruikelijke jachtlijn naar de speelweide brengen.

Lijkt me geen probleem hoor.
wel even waarschuwen dat hij is aangevallen en dat er wondjes zitten. :ok:
Veel leuker voor Bram om daar te zijn denk ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief

Okay, dank :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”