Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wordt jouw reu wel eens voor teef aangezien?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Hier wordt tegen de honden ook altijd HIJ gezegd.
Eentje is echter een ZIJ.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

ik denk dat mensen over het algemeen gewoon snel geneigd zijn om een dier met 'hij' te bestempelen. Ik kom zelfs wel eens mensen tegen die hun eigen hond een 'hij' noemen zelfs al is het een teef.
En natuurlijk zijn sommige namen een beetje misleidend :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

nee eigenlijk nooit, de teven worden hier eerder met "hij"aangesproken, volgens mij is dat standaard in onze omgeving, als je het niet weet zeg je hij :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Rossi is gisteren nog aangezien voor een reu... maar die dacht ook dat ze een AmStaff was... dus ja :19:

Zelf had ze een groene waxjas aan en een Flatcoated Retriever bij :mrgreen:

- hoog stemmetje en met een moeilijk gezicht kijkend naar mijn aangelijnde hond terwijl de hare losliep-
* is dat zo'n euhm American Staffordshire Terriër*

Nee :19: ze is een SBT

* oh het is een zij?*

Ja.
(en toen ben ik gauw doorgelopen want ik heb geen zin om mensen uit te leggen wat het verschil is tussen een AST een SBT en een Pitbull)
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Keeff heeft echt een reuenkop. Toch wordt hij soms voor teef aangezien, omdat hij mooie roze halsbandjes draagt of zwarte halsbandjes met roosjes. Als ze dan zeggen ooo kijk wat een schattig meisje en ik zeg hmm t is een mannetje hoor. Dan kijken ze raar en geloven ze het niet. Dus til ik em maar op en laat ik het zien. :smile: En dan krijg ik die leuke opmerking dat ik een reutje niet zulke schattige bandjes om moet doen, nou gelukkig bepaal ik dat altijd zelf nog. :pffff:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Als mensen hier vragen is het een reu of een teef zeg ik bij de reu het is een politiehond. Ze kijken je dan raar aan met een whippet. Vooral bij kinderen is het dan leuk om hem op te tillen en te laten zien dat het pistool aan de onderkant zit.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tring schreef:Keeff heeft echt een reuenkop. Toch wordt hij soms voor teef aangezien, omdat hij mooie roze halsbandjes draagt of zwarte halsbandjes met roosjes. Als ze dan zeggen ooo kijk wat een schattig meisje en ik zeg hmm t is een mannetje hoor. Dan kijken ze raar en geloven ze het niet. Dus til ik em maar op en laat ik het zien. :smile: En dan krijg ik die leuke opmerking dat ik een reutje niet zulke schattige bandjes om moet doen, nou gelukkig bepaal ik dat altijd zelf nog. :pffff:
Ja maar haha, als je hem een roze bandje om doet vind ik het ook meer dan logisch dat hij voor teef wordt aangezien. Sterker nog, ik zou het raar vinden als mensen er dan vanuit gaan dat hij een reu is :wink:
Niet dat hij van mij geen roze bandje om mag hoor! Ga vooral je gang :wink: Maar dan heb je wel dat mensen in eerste instantie gaan denken dat hij een teef is.
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Boeddy de russel, word nog wel eens voor een teefje aangezien
bij de rottweilers zieje goed het verschil
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Moos schreef:
Tring schreef:Keeff heeft echt een reuenkop. Toch wordt hij soms voor teef aangezien, omdat hij mooie roze halsbandjes draagt of zwarte halsbandjes met roosjes. Als ze dan zeggen ooo kijk wat een schattig meisje en ik zeg hmm t is een mannetje hoor. Dan kijken ze raar en geloven ze het niet. Dus til ik em maar op en laat ik het zien. :smile: En dan krijg ik die leuke opmerking dat ik een reutje niet zulke schattige bandjes om moet doen, nou gelukkig bepaal ik dat altijd zelf nog. :pffff:
Ja maar haha, als je hem een roze bandje om doet vind ik het ook meer dan logisch dat hij voor teef wordt aangezien. Sterker nog, ik zou het raar vinden als mensen er dan vanuit gaan dat hij een reu is :wink:
Niet dat hij van mij geen roze bandje om mag hoor! Ga vooral je gang :wink: Maar dan heb je wel dat mensen in eerste instantie gaan denken dat hij een teef is.
Ik zie ook vaak teefjes met blauwe halsbandjes en dan vind ik ze er nog steeds als teef uit zien. ;) Ik heb van alles in het roze voor meneer, roze mandjes, roze dekentjes, roze halsbandjes en riempjes, roze sokjes (heeftie nooit aan, maar ik had die gehaald toen hij een wondje had op zn voetzooltje, en met open wond mocht hij niet door de modder, met sokje wel.) :N: Ik baseer het geslacht van een hond nooit op het kleur halsbandje. But that's just me. Dat doe ik wss niet omdat ik mn eigen reu ook roze halsbandjes om doe. :mrgreen:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tring schreef: Ik baseer het geslacht van een hond nooit op het kleur halsbandje. But that's just me. Dat doe ik wss niet omdat ik mn eigen reu ook roze halsbandjes om doe. :mrgreen:
Nee dat zal het zijn denk ik :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Maar dat anderen het wel doen vind ik verre van verbazingwekkend :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

En ik vind het ook aardig verwarrend voor mensen buiten :wink:
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Nee wel dat de teef voor een reu wordt aangezien :mrgreen:
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Gizmo wordt meestal voor een reu aangezien, ze plast met dr poot omhoog enz.enz. Ik kwam een vrouw tegen met een golden, en ik doe Gizmo aan de riem, zegt ze: Je hoeft je hond niet vast te doen hoor want dit is een teef. Dus ik zei: ja deze ook, daarom juist. En ze zat me heel verontwaardigd aan te kijken :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Mensen vragen weleens of Vegas een reu of een teef is maar eigenlijk kan je dat al niet missen vanwege zijn zeer zichtbaar aanwezige ballen-partij :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”