Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje pesten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:
Wat vind jij dan pesten?
Zoiets als net doen of je een koekje pakt en dan 'nanananana lekker puh jullie krijgen niet' vind ik bijv. pesten en nergens voor nodig.
Dat vind ik idd pesten en daar houd ik helemaal niet van. Pesten als je er alletwee lol in hebt, is geen echt pesten, dat is lol maken :wink:
Vind ik ook. Bijv. dat sluipen en dan achter elkaar aan dollen vind ik geen pesten, dat is idd gewoon een spelletje.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben echt een dood- en doodsaaie baas want ik houd ook niet van pesten. Spelen, samen lol maken, ja dat wel. Maar een net doen alsof ik ze een koekje ga geven, maar het toch niet doen, daar zien mijn honden de lol niet van in. Maar ja, misschien zijn ze wel net zo doodsaai als de baas.. :wink: .
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Je hebt wel verschil tussen pesten en een beetje plagen natuurlijk :wink:

Hier kietel ik een van de Cattledogs met plezier tussen haar voetzolen. Ze kan daar absoluut niet tegen maar ik vind het zo leuk als ze op dat moment haar snor uitzet als een walrus :mrgreen:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

definitie pesten
Het begrip pesten kunnen we op verschillenden manieren omschrijven. Wij noemen er twee:
1. Het geestelijk en/of lichamelijk schade berokkenen door een of meerdere personen t.a.v. een persoon.
2. Het langdurig uitoefenen van geestelijk en/of lichamelijk geweld door een persoon of een groep tegen een eenling, die niet in staat is zich te verdedigen
dus als de hond er plezier aan beleefd ( renspelletjes, zoekspelletjes etc ) of er duidelijk geen last van heeft ( aan zich laten friemen, zich aan laten kleden ), dan lijkt het mij toch zeker geen pesten :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik houd niet van pesten, dieren snappen daar niks van.
Een ex van me blies Akke, mijn eerste stabij, wel eens in haar gezicht.
Die hond was sneller dan het licht en hapte dan richting neus.
Ze miste nooit! :smile: :smile: :smile:

Kijk, dat vind ik dan wel weer leuk, dat komt ervan :pffff:

Nepgooien doe ik heel af en toe, maar dan gooi ik direct erna de andere kant op. Dat is niet om te pesten, maar meer om tijd te winnen of om het een van de andere honden ook een keer te gunnen. Daar zitten ze dus ook niet mee, het betekent alleen maar extra rennen. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik houd niet van pesten, dieren snappen daar niks van.
Een ex van me blies Akke, mijn eerste stabij, wel eens in haar gezicht.
Die hond was sneller dan het licht en hapte dan richting neus.
Ze miste nooit! :smile: :smile: :smile:

Kijk, dat vind ik dan wel weer leuk, dat komt ervan :pffff:
door kalusha in het gezicht te blazen heb ik haar het commando "schaam je"aangeleerd, die vond dat ook niet erg
Jenson daarentegen die houdt er echt niet van als je in zn gezicht blaast, van mij en tiemen pikt ie het, en van mn ouders ook, maar geen ander hoeft het te proberen want dan sta ik niet voor de gevolgen in :mrgreen: eigen schuld dikke bult, Jenson vind dat niet leuk, dus moet je dat ook niet doen , doe je het wel dan is het zeker pesten en dan moet je ook met de gevolgen leven ( beet in neus ) :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:mee eens :wink: . ales waar de hond geen lol aan heeft - dus ook neusblazen, voetkietelen, onbestaande ballen weggooien enz., daar zie ik echttttttt de lol niet van in. als iemand van mij een écht grote bek wil krijgen moet hij dat vooral doen bij één van mijn beesten.
ach als iemand met een van mn honden speelt met een bal en hij doet een keer tussendoor "nepgooien" heb ik daar echt geen moeite mee, houdt de hond ook alert :wink:

waar ik wel de pest aan heb is als mensen binnenkomen , bv hier op kantoor, en dan gaan nepblaffen naar de honden, daar zie ik de lol dus niet van in en daar kan ik ook errug pissig om worden :devil:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Echt pesten doe ik niet, wel spelend plagen dmv blazen tegen de neus of oor, net zo lang tot ik een reactie krijg (de kusjesdood meestal, of een tand door mn lip komt ook nog wel eens voor).
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:
Nepgooien doe ik heel af en toe, maar dan gooi ik direct erna de andere kant op. Dat is niet om te pesten, maar meer om tijd te winnen of om het een van de andere honden ook een keer te gunnen. Daar zitten ze dus ook niet mee, het betekent alleen maar extra rennen. ;)
Ik doe het met Vera wel in eerste instantie om die debiele wendingen die ze soms kan maken te voorkomen. Dan doe ik of ik gooi, gaat zij rennen, en dan gooi ik 2 sec later echt. Dan stopt ze dus om te kijken (zonder rare wending) en dan komt de bal vlak voor haar neus terecht en heeft ze hem dus gewoon.
Maar dat vind ik ook geen pesten; wel als je de bal dan snel in je zak stopt.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
maar waarom zou hij het van jou en je man dan wel moeten pikken :denken: ?
je doet nu alsof wij hem constant daarmee plagen, nee dat doen we niet, omdat hij dat niet wil, maar hij pikt het van ons, dat weet ik want dat heb ik eens gechecked, ik zeg toch nergens dat hij het van ons MOET pikken, maar hij pikt het gewoon maar dat betekent dus NIET dat wij hem steeds in zn gezicht blazen , dat doen we namelijk nooit omdat we weten dat hij het niet leuk vind :19:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

pesten zou ik het niet meteen noemen, plagen wel.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

pesten doe ik ze niet, ze geven duidelijk aan wat wel of niet leuk is. Dat wat ze niet leuk vinden doe ik ook niet.
Beetje plagen doe ik ze wel af en toe. Bijv door een koekje op tafel te leggen net buiten bereik en dat ze er moeite voor moeten doen om het te pakken wat ze eigenlijk niet willen omdat ik erbij zit :mrgreen:

Ik kan echt geirriteerd raken als ik mensen hun hond zie pesten, oa neusblazen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Tsja, mijn hond vind dat neusblazen dus duidelijk een uitnodiging tot spelen.

Overigens ben ik lang niet zo pestkopperig als Gaia. Die legt de wubbakong op Juno's oor om er dan in te bijten voor het piepende geluid omdat hij niet wil spelen. Dan rustig doorblijven gaan totdat hij het echt niet meer aan kan. :N:

Als ik nou een hobby had om stenen te gooien naar m'n hond o.i.d. dan had ik het nog wel anders kunnen zien ja. Maar neusblazen? Mwah nee, maar laat me graag vertellen wat voor schade ze daar aan zouden kunnen ondervinden.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Net doen alsof ik de bal weg gooi werkt niet, Nilo trapt er niet in :19: Hij vind het wel enorm leuk als ik hem al stampvoetend achterna ren wanneer hij de bal heeft. Dan gaat hij ook met van die kleine pasjes van me weg rennen en kwispelen :smile:
Gaia
Zeer actief

Maeve schreef:Net doen alsof ik de bal weg gooi werkt niet, Nilo trapt er niet in :19: Hij vind het wel enorm leuk als ik hem al stampvoetend achterna ren wanneer hij de bal heeft. Dan gaat hij ook met van die kleine pasjes van me weg rennen en kwispelen :smile:
Deed ik altijd met Gaia, toen Juno erbij kwam heb ik dat nog 1 keer gedaan en toen had ik plots twee honden aan m'n schoenveters hangen. Onnodig om te zeggen dat het geen succes was. :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik pest ze nooit , ze pesten mij altijd :jank: :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
miekmiek

honden plagen elkaar onderling toch ook wel. Als een soort van uitnodiging voor speelgedrag? Ik zie Miah het hier in ieder geval wel doen, net zolang Tommie irriteren tot hij toegeeft en met haar speelt. Of haar wegsnauwt, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik plaag vrijwel niet, ben niet zo'n plaaggeest. het enige is dat ik zijn oren wel eens oprol. mijn vriend wilde ragyo in het begin nog wel eens plagen, maar het arme beest is al zo onzeker en snapt er helemaal niks van, dus daar is geen lol aan.
Gaia
Zeer actief

miekmiek schreef:honden plagen elkaar onderling toch ook wel. Als een soort van uitnodiging voor speelgedrag? Ik zie Miah het hier in ieder geval wel doen, net zolang Tommie irriteren tot hij toegeeft en met haar speelt. Of haar wegsnauwt, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen:
Juno is niet zo snauwerig. Hij heeft schijnbaar liever een pieper in z'n oor. Best grappig gezicht eigenlijk. Jammer dat er zoveel geluid bij zit. :mrgreen:
Afbeelding
estelle

miekmiek schreef:honden plagen elkaar onderling toch ook wel. Als een soort van uitnodiging voor speelgedrag? Ik zie Miah het hier in ieder geval wel doen, net zolang Tommie irriteren tot hij toegeeft en met haar speelt. Of haar wegsnauwt, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen:
Maar ik vind dat toch anders als dat ik naar de kast loop, de zak met pensstaafjes pak (de honden gespitst, jaaa we krijgen iets lekkers) en dan terug leg en weer ga zitten op de bank.
Daar zie ik voor de honden de lol niet van in, denk ook niet dat ze zoeits begrijpen als in 'ach vrouwtje dolt ons maar'.
miekmiek

estelle schreef:
Maar ik vind dat toch anders als dat ik naar de kast loop, de zak met pensstaafjes pak (de honden gespitst, jaaa we krijgen iets lekkers) en dan terug leg en weer ga zitten op de bank.
Daar zie ik voor de honden de lol niet van in, denk ook niet dat ze zoeits begrijpen als in 'ach vrouwtje dolt ons maar'.
dat is niet pesten, dat vind ik wreed. Of je moet dan teruglopen, 'geintje' zeggen en vervolgens de hele zak uitstrooien in de kamer. Dan heb je het wellicht weer een beetje goed gemaakt. Anders is het gewoon niet leuk. Maar nanna zegt ook dat ze enkel haar hand uitstrekt naar de koekjespot en haar teckels dan al in paraadheid staan. Dat ze vervolgens geen koekje krijgen vind ik niet erg, wellicht zelfs een leermoment. die stomme baas moet de pot opentrekken want ander komt er niets. weer wat geleerd. :mrgreen:
Gaia
Zeer actief

Ik denk dat, dat een stapje verder is als hier wordt weer gegeven. Met je hand langs het koekblik gaan dat op tafel of een burea staat.

Maar goed, stel dat het gebeurt. Dat je het pensstaafje eens vastpakt en dan weer terug legt. Ik bedoel bij ons pak ik de voerbakken ook eens regelmatig om water te geven. Juno kan daar heel besodemieterd van kijken. Het is toch een voerbak? Zo zie hij dat, voerbak eten. Zelfs dan kan ik er eigenlijk geen kwaad in zien. Als je het actief gaat aanbieden en dan zegt toch lekker niet. Dan ben je wat mij betreft een onzichtbare grensovergegaan.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik hou ook niet van pesten, want volgens mij begrijpen honden dat helemaal niet. Het lijkt mij erg onbetrouwbaar overkomen.
Behalve als de hond natuurlijk ook lol eraan mee beleeft.

Zo kan ik wel een beetje leuk pesten. Als ik ga fluiten dan wordt Puch altijd helemaal dol en gaat zachtjes in mijn gezicht happen. Dat soort dingen doe ik dan wel, maar dat vind ik eigenlijk meer onder een beetje 'jennend spelen' vallen.
Of Kaya's speeltje verstoppen en zelf dubbel liggen als ze een halve deken moet ontvouwen om bij haar speeltje te komen. Maar dan zie ik haar staart hevig heen en weer gaan en een paar vrolijk ogen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

beetje plagen doe ik wel, echt pesten absoluut niet.
Soms doe ik tijdens het spel weleens blazen naar Sanne, maar vervolgens neemt ze mij dan weer te grazen :N:

Wat ik dan wel weer erg grappig vind;
met bepaalde woorden krijg je Mickey helemaal gek (met name koekjes en brokjes eten), wat we dan weleens doen is als ie zit te bedelen rond etenstijd midden in een gesprek die woorden gebruiken... Dus zoiets als; goh wat een lekker weer vandaag, goed weer om brokjes te eten. :smile:
MAAR hij krijgt daarna wel altijd zn eten of een koekje!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Hier liggen de pensstaafjes in een vuilniszak in de voorraadkast. En tsja, in die voorraadkast moet ik weleens wezen. :19:
Ze komen altijd hoopvol aanrennen maar ik ga ze echt niet tig per dag een pensstaafje geven. Ze zijn er dus aan gewend dat ze niet altijd wat krijgen. Op die manier blijft het ook een beetje een jackpot ;-)
Dat is anders.
Hier ligt het in de schuur en daar kom ik ook voor andere dingen.
Daar staat van alles, dat weten ze ook wel.

Maar als mijn hand de koekjespot ingaat, komt daar iets uit.
Als ik dat dan terug zou leggen, dat is treiteren.
Daar doe ik niet aan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
estelle

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:Hier liggen de pensstaafjes in een vuilniszak in de voorraadkast. En tsja, in die voorraadkast moet ik weleens wezen. :19:
Ze komen altijd hoopvol aanrennen maar ik ga ze echt niet tig per dag een pensstaafje geven. Ze zijn er dus aan gewend dat ze niet altijd wat krijgen. Op die manier blijft het ook een beetje een jackpot ;-)
Dat is anders.
Hier ligt het in de schuur en daar kom ik ook voor andere dingen.
Daar staat van alles, dat weten ze ook wel.

Maar als mijn hand de koekjespot ingaat, komt daar iets uit.
Als ik dat dan terug zou leggen, dat is treiteren.
Daar doe ik niet aan.
dat bedoelde ik idd maar zo doet nanna het dus niet, begrijp ik.
estelle

miekmiek schreef:
estelle schreef:
dat is niet pesten, dat vind ik wreed. Of je moet dan teruglopen, 'geintje' zeggen en vervolgens de hele zak uitstrooien in de kamer. Dan heb je het wellicht weer een beetje goed gemaakt. Anders is het gewoon niet leuk. Maar nanna zegt ook dat ze enkel haar hand uitstrekt naar de koekjespot en haar teckels dan al in paraadheid staan. Dat ze vervolgens geen koekje krijgen vind ik niet erg, wellicht zelfs een leermoment. die stomme baas moet de pot opentrekken want ander komt er niets. weer wat geleerd. :mrgreen:
Ja dat is dan ook wel weer zo.

In mijn nachtkastje ligt een zakje pensstaafjes. Hera slaapt bij ons op de slaapkamer en krijgt regelmatig (dus niet altijd he) een pensstaafje.
En ze weet precies dat ze daar natuurlijk liggen.
Zodra mijn hand richting het handvat van het laadje gaat dan springt ze overeind 'jaaa!! :cheer: '. Dan zou ik het dus wel sneu vinden als ik mn hand dan weer wegtrek en denk: :tong:
Ik kom dus ook verder nooit in dat laadje want alleen die staafjes liggen erin.
Als ik iets van het kastje afpak reageert ze ook niet, het is echt die hand naar dat handvat....
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ik pest saartje regelmatig....bijv. in bed pak ik haar knuffie af en doe net alsof ie mijn knuffie is.
of als ze weer eens heel interesant uit het raam zit te kijken dan er voor gaan staan...meestal gaat 't niet express hoor :pffff:
maar ja...Saartje pest mij ook regelmatig! :N:
gisteren hadden we echt een pesterig oorlogje:
zij begon toen peste ik haar weer en toen zij mij weer en zo ging dat de hele dag door. :smile:
:smile2: :M:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Tiny schreef:
Ari@ne schreef:Nee.
Ik zie er geen gein in om te pesten.
Ik zie het niet als echt kwaadwillig pesten, meestal ziet Jeda het aankomen en doet ze mee. Als ze het niet wilt heeft ze de vrijheid om weg te gaan.
Dat vind ik iets anders.
Plagen ja, maar pesten :neenee:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Hondje pesten

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:Ik mag graag Charles zo hard in zijn neus blazen dat het er flubberend via zijn wangen weer uitkomt. :N:
Of, als Bakkie net de rust gevonden heeft om te poepen, keihard piepend wegrennen zodat hij het idee heeft dat ie weer van álles mist en er (de drollen alle kanten opvliegend) aan komt sjezen.
Op het bureau staat een blik met hondenkoekies en ik strek er, quasi per ongeluk, mijn handen weleens naar uit. Dan zitten er acuut twee teckels rechtop op de bank met ogen als wagenwielen. :smile:

Doen jullie zuks ook weleens?
:eek: NEE, dat soort dingen doe ik niet en komen niet eens in me op om te doen :roll:

Zelf vind ik dit ook niet echt leuke geintjes :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”