Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stomme herderbazen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Stomme herderbazen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb vandaag bijna een 'enge hedder' een schop voor z'n hol gegeven.

Ik ken dus alleen maar aardige herders, maar deze was niet aardig.

Ik zag ze aankomen: twee mensen van gezegende leeftijd, inclusief stok vanwege moeizaam lopen, en een jongedame met een zuigeling tegen de boezem geklemd. Ik vond het een rare combinatie, vooral gezien het feit dat er een DH omheen liep te pingpongen.
Dus voor de zekerheid deed ik miss Hysterica vast, want die wil nog wel eens blaffen tegen mensen die ongebruikelijk zijn.
RR huppelde voor mij uit en wilde kennismaken met de DH. Dat deed ze erg bescheiden en vriendelijk, want ze is erg bescheiden en dringt zich nooit op.
Maar voor ze goed en wel bij de DH was, had die zich al met blikkerend gebit op haar geworpen en stond hij over haar heen met een stel indrukwekkende tanden rond haar jeugdig strotje te dreigen.
Het wurm gilde moord en brand en ik was met stomheid geslagen.
De mensen liepen keuvelend door en hadden blijkbaar massaal de gehoorapparaten niet in.

Ik zag hoe de DH RR weer liet gaan, maar zodra ze, zeer onderdanig, op haar pootjes stond diende ze weer op haar rug gekwakt te worden blijkbaar. Ik gilde toen dat ze die hond eens bij zich moesten houden, maar alleen een wazige blik was het resultaat.
Orpa was het op dat moment zat, en stormde RR te hulp: als iemand die malle wetter in mekaar mept, is zij dat natuurlijk, dacht ze waarschijnlijk :?

Naast zo'n DH is Orpa opeens een erg klein hondje, maar ze wierp zich wel op het grauwende en snauwende beest, terwijl ik niet veel kon doen, omdat Isa dan te dichtbij zou komen en een stel knokkende teven leek me ook niet ideaal. RR wist zich los te rukken en Orpa was te snel en te wendbaar: ze schoot tussen de braamstruiken weg en de DH moest omlopen, waardoor hij haar niet te pakken kreeg.

En de eigenaren keuvelden door en deden niets. Ze wierpen een schuinse blik en keken snel weer voor zich, maar ze deden niets, riepen de hond niet, niets.

Uiteindelijk waren ze ver genoeg weg en hield de DH op met zijn bizarre gedrag. Zijn bazen hadden niet eens omgekeken :denken:
En ik vraag mij dan af: is dat normaal??
En ook: is even "sorry" zeggen nou zo moeilijk?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het zou niet normaal moeten zijn. Maar helaas is het mij heel welbekend :boos: :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik was er in alle waarschijnlijkheid, volgepompt met adrenaline nog even achteraan gerend om ze goed de waarheid te zeggen :oeps: Ik vind dit dus verre van normaal :roll:

Afgelopen vakantie op Ameland had Fien een niet al te gezellige Duitse Herder teef achter zich aan en die wilde volgens de baasjes alleen maar spelen. Nou, ik ben wat gewend met spelen maar dit leek in de verste verte niet op leuk spelen. Toen ik er wat van zei kreeg ik als reactie dat ik me niet zo druk moest maken omdat het maar honden waren. Verdere verloop van 'het goede gesprek' zal ik maar achterwege laten maar sommige mensen zien dingen echt héél anders waardoor je hele rare reacties krijgt, als je die dan al krijgt :wink:

Was het dametje er van onder de indruk of viel het mee?
Laatst gewijzigd door Tamara. op 20 jan 2009 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zie je wel, t was zo'n Duitser :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:Ik was er in alle waarschijnlijkheid, volgepompt met adrenaline nog even achteraan gerend om ze goed de waarheid te zeggen :oeps: Ik vind dit dus verre van normaal :roll:

Afgelopen vakantie op Ameland had Fien een niet al te gezellige Duitse Herder teef achter zich aan en die wilde volgens de baasjes alleen maar spelen. Nou, ik ben wat gewend met spelen maar dit leek in de verste verte niet op leuk spelen. Toen ik er wat van zei kreeg ik als reactie dat ik me niet zo druk moest maken omdat het maar honden waren. Verdere verloop van 'het goede gesprek' zal ik maar achterwege laten maar sommige mensen zien dingen echt héél anders waardoor je hele rare reacties krijgt, als je die dan al krijgt :wink:

Was het dametje er van onder de indruk of viel het mee?
Ja, die heb ik ook eens gehad. Toevallig ook een DH-teef, ODH trouwens volgens mij (en dan is Vera ook opeens mini :mrgreen: ) die maar op Vera bleef duiken en dan mocht Vera niet meer bewegen.
Volgens die baas was dat de manier van spelen van haar hond, die immers nog jong was. Ja, zo kan je alles wel 'goedpraten'. "haar manier van spelen" :roll:
En oh, het lag ook nog aan Vera, die reageerde namelijk afwachtend en tja, dan reageerde haar hond even extra hard erop. Eigen schuld, dikke bult.
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

Nou echt normaal lijkt me dit niet nee, vooral om gewoon je blik dan op oneindig te zetten en door te keuvelen. Kreeg je ook totaal geen reactie?

Over het spelen, Santha (avator) speelt ook heel wild en je denkt minstens dat ze Jack wil opvreten. Heel hard blaffen, springen en echt "aanvallen". We weten nu zelf beter maar als een ander het ziet komt het toch raar over.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

IngeK schreef:Nou echt normaal lijkt me dit niet nee, vooral om gewoon je blik dan op oneindig te zetten en door te keuvelen. Kreeg je ook totaal geen reactie?
Gewoon helemaal niks. Net een stelletje Stepford-mensen :roll:
Ik heb ze nog wel achternagebruld dat sorry zeggen niet verboden was.
Ik had het liefst dat kind uit d'r handen gerukt en haar zelf een tik verkocht, maar dat doe je dan ook niet ;)

Gelukkig was de kleuter niet heel erg geschrokken, maar ze heeft toch wel een aantal keer over haar schouder gekeken en moest van de reactie ontzettend hard rondjes hollen ;)

Afbeelding

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dingo schreef:Zie je wel, t was zo'n Duitser :pffff:
:pffff:

Vind het ook niet normaal. Zo'n hond hoort niet of gecontroleerd los.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Gelukkig was de kleuter niet heel erg geschrokken, maar ze heeft toch wel een aantal keer over haar schouder gekeken en moest van de reactie ontzettend hard rondjes hollen ;)
Ah gos, hihi, dat doet Vera ook altijd na zo'n gebeurtenis. En dan met zo'n bekkie erbij van "als ze zo naar tegen me doen ga ik wel in mijn eentje rennen hoor :jank: "
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Marjoleine schreef:Gelukkig was de kleuter niet heel erg geschrokken, maar ze heeft toch wel een aantal keer over haar schouder gekeken en moest van de reactie ontzettend hard rondjes hollen ;)
Ah gos, hihi, dat doet Vera ook altijd na zo'n gebeurtenis. En dan met zo'n bekkie erbij van "als ze zo naar tegen me doen ga ik wel in mijn eentje rennen hoor :jank: "
Ja, Orpa moest er ook heel erg van rennen, die was toch wel heel stoer en dapper geweest. Je zag 'r echt denken: ik was niet bang hoor, ik was niet bang hoor :eek:

Het jammere is dat ik verder twee DH's ken die allebei erg lomp maar erg vriendelijk zijn. Dus RR ging er denk ik gewoon van uit dat dit ook zo'n lompe maar leukerd was.
Tja, en je gaat toch niet lopen met je armen vol zuigeling en twee oude mensen met stokken, en dan met zo'n hond? :piew:

Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marjoleine schreef:
Moos schreef:
Marjoleine schreef:Gelukkig was de kleuter niet heel erg geschrokken, maar ze heeft toch wel een aantal keer over haar schouder gekeken en moest van de reactie ontzettend hard rondjes hollen ;)
Ja, Orpa moest er ook heel erg van rennen, die was toch wel heel stoer en dapper geweest. Je zag 'r echt denken: ik was niet bang hoor, ik was niet bang hoor :eek:

Het jammere is dat ik verder twee DH's ken die allebei erg lomp maar erg vriendelijk zijn. Dus RR ging er denk ik gewoon van uit dat dit ook zo'n lompe maar leukerd was.
Tja, en je gaat toch niet lopen met je armen vol zuigeling en twee oude mensen met stokken, en dan met zo'n hond? :piew:
tsja... hier liepen ze met weliswaar zo´n dh aan de lijn maar de vrouw duwd ook een kinderwagen voort...hond spotte de kooiker van mijn tante trok zich los en viel zonder pardon aan.. kooiker haar halve buikje moest gehecht worden..
Hoop dat RR er niet al te veel mentale schade van opgelopen heeft..
het zou fijn zijn als mensen het gedrag van hun eigen hond onderkennen en daar naar handelen.. zou een hoop schelen ..
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tja, je kunt je ook afvragen waarom mensen met zo'n hond dan in een losloopgebied gaan lopen, terwijl ze letterlijk geen enkele hand vrij hebben en geen enkel contact maken met hun hond...

De DH's en andere herders die er lopen zijn allemaal sociaal en wel gewend aan andere honden :19:

Ik let altijd erg goed op de reacties van andere honden en als ik denk dat het fout kan gaan roep ik ze meteen terug (ruim van tevoren).
Deze hond kwam op RR af, zodat ik niet eens de kans kreeg.

Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Martijn schreef:Het is voor een herder normaal om een grens tussen eigen en vreemd te bewaken.
Voor een werkende herder is het uiterst ongewensd dat er een hond zich komt bemoeien. Die houden gewoon niet van vreemde lui dat zich zomaar komt melden.

Je kunt beter je hond niet zomaar op mensen af laten lopen.
Zoals je hebt gezien kan de hond dan flink het deksel op de neus krijgen.
Ze waren toch gewoon aan het wandelen... :denken:
En dan nog als je weet dat je hond zo kan reageren.. dan lijn je die aan en of waarschuw je de tegemoetkomende mensen met honden even..
, of je zorgt dat je je hond onder controle hebt kleine moeite toch..
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:Het is voor een herder normaal om een grens tussen eigen en vreemd te bewaken.
Voor een werkende herder is het uiterst ongewensd dat er een hond zich komt bemoeien. Die houden gewoon niet van vreemde lui dat zich zomaar komt melden.

Dat zal allemaal best, maar het is dan ook aan de bazen om te zorgen dat ze dat niet tever door kunnen trekken. De keren dat ze hier een Herder op hun nek kregen stonden ze alleen maar wat afwachtend te kijken en tijdens het passeren was het dan even nodig om ze tegen de grond te schoffelen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Wat ik zeg. Je moet je eigen maatregelen nemen.
Anderen doen het niet.
Dat is zo.

Aangezien ik dagelijks daar loop, zorg ik ook dat iedereen dit hoort.
Ik gok dat het geen mensen van hier waren, maar mocht dat wel zo zijn, en zijn ze nieuw, dan gaan ze snel horen dat zulke dingen hier niet gebruikelijk zijn.

De doodenkele keer dat hier knokken tussen honden is, zijn het vrijwel altijd honden van vakantiegangers :roll:

Afbeelding

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Vandaag met het uitlaten vond een Dalmatiner het nodig Bazziebel te pakken. Hij ging eerst op Loddie af en die was te zelfzeker, daarna naar Rambo en nee daar begon hij ook niet aan. Toen was Bazziebel aan de beurt en die moest eraan geloven.
Baasje stond ondertussen te roepen hij is nog jong en wil alleen maar spelen :devil:
Op het moment dat Bazziebel piepte ging Loddie er op af en heeft de Dalmatiner op zn kop gegeven. Toen was het baasje wel bereid om haar hond vast te doen....

Mijn honden liepen niet op hem af, hij kwam zelf naar de groep toe en zou het wel even regelen. Zolang ze de smoes gebruikt hij is nog jong en wil alleen maar spelen, hoeft ze hem natuurlijk niet op te voeden dan mag dit gedrag gewoon.
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

tja, bang voor eigen hond
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Dus..?
Wat ik zeg. Je moet je eigen maatregelen nemen.
Anderen doen het niet.

Wat heb je aan gelijk hebben als je je hond weer eens moet laten hechten?
Nee, dat is waar. Maar ik kan ook niet ruiken dat zo'n hond tijdens het passeren opeens gaat besluiten die van mij tegen de grond te schoffelen.
Als ik het ook maar een beetje aan zie komen doe ik natuurlijk wel mijn best om het te voorkomen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Moos schreef:
Martijn schreef:
Dus..?
Wat ik zeg. Je moet je eigen maatregelen nemen.
Anderen doen het niet.

Wat heb je aan gelijk hebben als je je hond weer eens moet laten hechten?
Nee, dat is waar. Maar ik kan ook niet ruiken dat zo'n hond tijdens het passeren opeens gaat besluiten die van mij tegen de grond te schoffelen.
Ik ook niet. Daarop ben ik heel rigoreus.
Als ik het vaagste vermoeden heb dat het contact minder dan leuk zou kunnen zijn hou ik mijn honden weg.
Ja, dat doe ik dus ook. Dan moet ik alleen nog werken aan mijn overtuigingskracht richting de andere bazen; mensen vertikken het zo vaak hun hond bij zich te houden als ik dat vraag. Dat doe ik toch ergens niet goed :mrgreen: :wink:

Overigens, wat ik net in het topic van Marc ook schrijf, die van mij gaan niet op honden af die kwaad in de zin zouden kunnen hebben. De keren dat het mis is gegaan (opjagen Saar, grommend omver beuken Vera) kwamen die honden dus op die van mij afgestiert. Zoeken Saar en/of Vera zelf contact is het nog nooit misgegaan.
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Rot voor je :boos:

Maar het standaardantwoord van de baas(jes) is altijd: 'Hij/zij wil alleen maar spelen'.
Dat kan best zijn, maar voor bijv. mijn hondje Lara is spelen met bijv. een DH niet echt ideaal. En dan gaat het mij niet zozeer om de DH, maar ook bijv. Labradors zijn erg lomp met spelen waardoor Lara vaak over de kop gelopen wordt. En ik laat het meestal eerst gaan, want Lara is nogal een miepje :wink: Maar als het me te gortig wordt, grijp ik toch echt in als de baas zelf niks doet (wat vaak zo is, helaas). En dan kan het wel spelen zijn, maar dan is het alsnog niet gerechtvaardigd dat jouw hondje pijn heeft door het 'spelen'.

Nu ik toch los ben, haha: wat ik ook zo vervelend vind, is dat baasjes van zo een hond dan vaak jou nog de schuld geven ook! En dan niet alleen met het zogenoemde 'spelen', maar ook met vechten. Lara werd een keer gegrepen door een Boxer en dat was Lara's schuld :denken: Uhhhh, Lara is zo onderdanig als het maar zijn kan....Ze keek niet eens naar die Boxer...... En die baasjes nog roepen tegen mij: 'We bellen de politie'. Het is toch van de gekken tegenwoordig en waag het niet wat terug te zeggen, anders heb je zo een mes tussen je ribben of een klap in je smoel!
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Martijn schreef:
Ik ook niet. Daarop ben ik heel rigoreus.
Als ik het vaagste vermoeden heb dat het contact minder dan leuk zou kunnen zijn hou ik mijn honden weg.
:ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Beetje slordig dat ze de DH dan los laten lopen.. Bedoel, je kent je hond toch wel een beetje! Maar als het je dan overkomt en geen sorry zeggen is wel een beeeeeetje jammer.. Neem aan dat ze toch wel zagen dat de DH niet aan het spelen was?! :denken:
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Het is toch zo irri dat veel mensen de verantwoording niet nemen.
Vabian had een paar weken terug ook een aanvaring met een DH maar dat liep toch iets anders af.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het intressert sommige mensen echt geen ruk, ik had ze dan toch wel even :roll: duidelijk gemaakt wat ik ervan vind, ze moeten het eens leren, en als iedereen de kaken stijf op elkaar houdt, dan gaan ze het zeker niet snappen :neenee:

ik bemoei me er trouwens ook tegenaan als het met een andere hond gebeurd hoor, het hoeft niet eens een bekende te zijn,dit soort laksheid heb ik de pest aan
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het is gewoon hopeloos, of ze nu onverschillig zijn of totaal naief, zoals de vrouw die ik 2 dagen geleden tegen kwam op de zandverstuiving. Ik liep met Max, die op z'n oude dag ook nog wel eens een verzetje wil, maar geen prijs stelt op andere honden. Dus ik ga midden op de dag rustig een beetje met hem spelen in het zand, komt er ineens van grote afstand een enorme zwarte hond (een of andere molosser) aangedenderd zonder baas, een reu. Nou was ik die al eens eerder tegengekomen, dus ik wist dat hij mensvriendleijk was en opdringerig naar honden. Dus ik roep tegen de vrouw die er ver achteraan liep, dat ze haar hond bij zich moest roepen. Ik zag Max nl. al onbehaaglijk worden, gaan borstelen en dan weet ik dat het moment niet ver is dat hij zich gaat verzetten. Hij ziet slecht, hoort nog slechter en is zich vaak niet bewesut van z'n ouderdom en het feit dat hij geen partij is voor een jonge hond, dus ik hield hem gewoon vast.
Komt die vrouw op haar dooie akkertje aangelopen, haar hond roepend (geen enkele reactie van de hond die steeds opdringeriger wordt) tot ze bij ons is. Hond ontwijkt haar (leuk spelletje joh) en blijft opdringerig. Zegt ze: ja hij luistert nog niet zo goed, hij is pas een jaar. Dus ik leg enigszins geïrriteerd uit dat mijn hind oud, slechtziend, slechthorend en niet gezellig met ander honden is en dat ze die hond weg moet halen. Zegt ze: ja maar hier lopen eigenlijk altijd mensen met de hond los en dan gaat het altijd goed, dan spelen ze leuk samen. Plaat voor haar harsens dus. Die van mij WIL NIET MET HONDEN SPELEN. Nooit. En al zou hij het willen, hij heeft een slechte poot dus het is veel te link met zo'n groot beest, ongeveer 5 keer zijn hoogte en joost weet hoeveel keer zwaarder.

Dus ik zei dat ik vond dat ze nogal een risico nam door de hond los te laten als hij totaal geen sjoege gaf, en hij overal op losdenderde. had ik Laika bij me gehad aan de lijn, dan had ik grote moeite gehad haar van z'n neus weg te houden, en wie zegt dat die hond dan ook nog zo gezellig zou blijven? Hij was wat te groot om weg te duwen.

Maar ik weet zeker dat ze nog steeds het risico niet beseft, totdat die hond eens een keer een kwaaie tegenkomt die het niet pikt, en dan heb je de poppen aan het dansen. Maar je doet er helemaal niks aan (of zal ik toch maar met een honkbalknuppel over de hei gaan in het vervolg :wink: )
hildevdburg
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door hildevdburg »

Ik vind het zo jammer dat de Duitse Herder dan weer slecht in het nieuws komt. Barox is echt een schat van een hond en is ook heel sociaal naar andere honden toe. Die doet echt nog geen vlieg kwaad, zoals ik hem nu ken.
De andere Duitse Herders die ik ken, zijn ook allemaal zo opgevoed dat ze sociaal zijn en goed met andere honden kunnen. Het is zo jammer dat 1 het verpest voor de andere 100.
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Precies. Ik heb twee zulke herders die daar niet van gediend zijn.

Bekijk het ook eens van de andere kant.

Mijn herders lopen los waar het kan. Komt er een tegenligger aan leg ik ze allebei af ongeveer een meter van het pad af.
Dan is er niets aan de hand als de andere honden hun links laten liggen.
Bij vreemde honden kniel ik er altijd tussen en hou en halsbanden vast omdat die honden dus niet weten hoe mijn honden kunnen reageren.
Nu zijn er mensen die ik regelmatig tegenkom en de meesten zorgen ook d.m.v. hun hond aan te lijnen dat ze niet bij die van mij komen maar er zijn ook mensen die er gewoon schijt aan hebben en hondje lief maar laten gaan en daar word ik wel eens heeeeeeeeeeeeel moe van!
Moos
Zeer actief

LaRep schreef:

Precies. Ik heb twee zulke herders die daar niet van gediend zijn.

Mijn herders lopen los waar het kan. Komt er een tegenligger aan leg ik ze allebei af ongeveer een meter van het pad af.
Dan is er niets aan de hand als de andere honden hun links laten liggen.
Bij vreemde honden kniel ik er altijd tussen en hou en halsbanden vast omdat die honden dus niet weten hoe mijn honden kunnen reageren.
Nu zijn er mensen die ik regelmatig tegenkom en de meesten zorgen ook d.m.v. hun hond aan te lijnen dat ze niet bij die van mij komen maar er zijn ook mensen die er gewoon schijt aan hebben en hondje lief maar laten gaan en daar word ik wel eens heeeeeeeeeeeeel moe van!
Ja, maar dat is natuurlijk een compleet andere situatie dan een Herder die zelf ook gewoon wat in de rondte loopt te snuffelen :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn rijinstructeur zei vroeger tegen mij "je moet rijden alsof je de enige normale bent op de weg en de rest allemaal idioten zijn". Daarmee bedoelde hij dat ik voorzichtig moest zijn omdat je er niet vanuit kunt gaan dat andere mensen op de weg anticiperen en opletten en rekening houden met anderen. Omdat dit nu eenmaal te vaak niet gebeurt.

Ik denk dat je met honden hetzelfde moet doen: alle andere hondeneigenaren zijn idioten die hun hond niet opvoeden en hem maar aan laten waaien. Dit verhaal onderstreept deze stelling alleen maar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LaRep schreef:Precies. Ik heb twee zulke herders die daar niet van gediend zijn.

Ik bekijk het altijd van de andere kant.
Mijn honden zijn over het algemeen erg terughoudend naar andere honden en zoeken niet uit zichzelf contact.
Alleen RR doet dat soms, en als ze ziet dat dat niet goed opgepikt wordt (en ze is niet achterlijk) taait ze meteen af.
Ze is buitengewoon sociaal maar weet precies haar plek en hoe ze zich moet gedragen tegenover andere honden, dus ze dringt zich niet op, nooit.
Dat deed ze nu ook niet, maar de DH ging achter haar aan. Zo dichtbij was ze niet hoor, ze was nog zeker 15 meter van die hond af toen ze al omdraaide en weg wilde lopen, maar daar dus de kans niet voor kreeg.

Kijk, en als bazen dan hun hond roepen, okee, maar deze mensen deden niets.
Er kon geen woord af, alleen een stupide glimlachje, maar er kwam geen geluid uit hoor.
En als je met een DH van dat formaat gaat lopen, terwijl je gezelschap bestaat uit twee oude mensen die beide een stok nodig hebben en je loopt zelf met een zuigeling aan je boezem geklemd, zodat je geen hand vrij hebt, ben je volgens mij niet erg doordacht bezig.
Het is zo jammer dat 1 het verpest voor de andere 100.
Inderdaad..
Ik ken verder alleen sociale DH's hier en het is inderdaad erg jammer dat één zo'n hond (die vast op bezoek was of zo) de naam weer verpest voor de rest.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”