Ik ken dus alleen maar aardige herders, maar deze was niet aardig.
Ik zag ze aankomen: twee mensen van gezegende leeftijd, inclusief stok vanwege moeizaam lopen, en een jongedame met een zuigeling tegen de boezem geklemd. Ik vond het een rare combinatie, vooral gezien het feit dat er een DH omheen liep te pingpongen.
Dus voor de zekerheid deed ik miss Hysterica vast, want die wil nog wel eens blaffen tegen mensen die ongebruikelijk zijn.
RR huppelde voor mij uit en wilde kennismaken met de DH. Dat deed ze erg bescheiden en vriendelijk, want ze is erg bescheiden en dringt zich nooit op.
Maar voor ze goed en wel bij de DH was, had die zich al met blikkerend gebit op haar geworpen en stond hij over haar heen met een stel indrukwekkende tanden rond haar jeugdig strotje te dreigen.
Het wurm gilde moord en brand en ik was met stomheid geslagen.
De mensen liepen keuvelend door en hadden blijkbaar massaal de gehoorapparaten niet in.
Ik zag hoe de DH RR weer liet gaan, maar zodra ze, zeer onderdanig, op haar pootjes stond diende ze weer op haar rug gekwakt te worden blijkbaar. Ik gilde toen dat ze die hond eens bij zich moesten houden, maar alleen een wazige blik was het resultaat.
Orpa was het op dat moment zat, en stormde RR te hulp: als iemand die malle wetter in mekaar mept, is zij dat natuurlijk, dacht ze waarschijnlijk
Naast zo'n DH is Orpa opeens een erg klein hondje, maar ze wierp zich wel op het grauwende en snauwende beest, terwijl ik niet veel kon doen, omdat Isa dan te dichtbij zou komen en een stel knokkende teven leek me ook niet ideaal. RR wist zich los te rukken en Orpa was te snel en te wendbaar: ze schoot tussen de braamstruiken weg en de DH moest omlopen, waardoor hij haar niet te pakken kreeg.
En de eigenaren keuvelden door en deden niets. Ze wierpen een schuinse blik en keken snel weer voor zich, maar ze deden niets, riepen de hond niet, niets.
Uiteindelijk waren ze ver genoeg weg en hield de DH op met zijn bizarre gedrag. Zijn bazen hadden niet eens omgekeken
En ik vraag mij dan af: is dat normaal??
En ook: is even "sorry" zeggen nou zo moeilijk?