Mijn honden spelen zeer, zeer zelden met andere honden.
Helaas zeg ik er wel bij, want ik vind die sociale spelende honden stiekum hartstikke leuk en makkelijk.
Maar bij een vreemde hond weet je niet of het om een reu of teef gaat en ga ik dus geen risico nemen met mijn hond mét ballen die over het algemeen niet met reuen kan.
Hij is 63 cm en weegt 30 kg, maar is totaal geen partij voor een beetje hond (herder / Rottweiler / enz.) en ook daar heeft hij helaas vaak zat een grote smoel tegen.
Puchu luistert echter niet 100% en dat is dus weleens zwaar balen.
Kan je zeggen dat ik hem niet los moet laten, maar ik loop in rustige gebieden waar hij losgaat en voor die 1,5 hond in de week, hou ik hem dus niet aan de riem. Nog minder dan anderhalve hond, want hij luistert ook vaak zat wel en echt gevaarlijk is hij niet (wel zwaar irritant bluffend overigens).
Kaya kan in feite met niks of niemand samen. Wellicht een dominante reu wel, maar daar houdt het dan mee op.
Waar Puchu bluft, is het voor Kaya's serieus werk. Alleen Kaya luistert enorm goed en is altijd terug te roepen. Die loopt dus ook gewoon los in rustig losloopgebied.
Ik vind dus niet dat je je honden op andere honden af moet laten denderen, heb er zelf een bloedhekel aan, maar heb ik ook één hond die niet 100% altijd terug te roepen is. Doen mensen hun best, dan ben ik al heel wat minder geïrriteerd.
Ik vind overigens ook niet dat ik met mijn honden op een drukbezocht strand in de zomer thuis hoor

Een beetje geven en een beetje nemen is het.