Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang wandelen jullie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Ik kijk wel op van het aantal keer dat sommige honden uitgaan. Sommigen honden gaan op een dag veel langer uit dan ik dat doe maar wel veel minder vaak. Siena gaat doordeweeks altijd 4 x uit, wij werken fulltime maar wel met kantoor aan huis. Kan dus helaas niet doordeweeks overdag echt naar het bos.

Ik loop `s ochtend 15-20 min (los), rond 12.30 15-20 min los, om 18.30 30 min. los en laatste rondje rond 22.00. Als het (ooit toch weer? :roll: ) weer langer licht wordt dan wordt de ronde van 18.30 vervangen door een uur ofzo lekker naar het bos/water.

In het weekend wordt er wel minder vaak gelopen want ze slaapt dan graag uit. Wel gaan we dan altidj naar het bos.
Afbeelding
Jayda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayda »

Ik loop nu het vroeg donker is minder dan als het straks weer langer licht is.
's ochtends voor ik naar m'n werk ga 10 min
Als ik thuis kom ongeveer 30 min/45 min
Voor het slapen gaan nog 10 min

En tussendoor binnen een beetje stoeien dus beweging krijgt ze wel ;)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

wiek schreef:En jullie werken er ook nog eens bij? Sommige zijn wel erg streng hoor!
Wij gaan elke dag een keer naar de duinen met onze honden en dan soms nog een klein blokje in de stad.
puur eigenbelang, als de tokkies lekker uitgeraast hebben zijn ze als lammetjes in huis, anders breken ze de boel af :smile: :smile: :smile:
purple_ikke
Actief
Mijn ras(sen): Sharpei

Ongelezen bericht door purple_ikke »

IK loop 's morgens voor mijn werk een half uur met Isa. Na mijn werk ook weer ongeveer een half uur maar eerder 45 min. Voor het slapen gaan nog 15 a 20 minuten.

Als het regent wandelen we minder puur omdat ik Isa dan echt niet naar buiten krijg. Dus is het alleen plasje poepje en snel naar binnen rennen hihi
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

s'morgens gooi ik hier de voordeur open, en zoeken ze het allemaal maar lekker uit met elkaar in de tuin, daar spelen / rennen ze dan vaak ook wel voor een uurtje. Vervolgens komen ze zelf weer naar binnen waggelen, en ben ik ondertussen gedoucht en aangekleed. Tussen 11 en 2 ga ik vaak het bos in. Maar dat is wisselend kwa tijd. Tis maar net wat aansluit met mijn werk. Vaak loop ik daar dan een uurtje, en de rest van de middag liggen ze nock out. Als ik thuis kom, gaat de deur weer open, en zijn ook weer rustig een half uur buiten, en s'avonds als ze moeten geven ze het vanzelf aan, doe ik de deur open, en dan zijn ze binnen 5 min. meestal weer binnen, of ik ga ze halen. In de zomer zijn ze wel langer buiten, maar in de kou vind ik het niet echt prettig om de hele avond mijn deur open te hebben ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

s'morgens met een vast groepje, iedere dag , vertrekken wij om 8.45 van een P in het Twiske en zijn zo rond 10.30 of later weer terug!
afhankelijk wat en wie nog tegen komen waar de honden mee willen spelen, kan soms dus wel uitlopen!!
hierna Luca nog een paar x een plasje in de tuin of rondje huis.
Blanca verzet geen poot meer.
Die gaat pas weer na het eten even voor een plasje en daarn zo rond 23 uur.

Ze zijn beide 10 jaar!
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Addy, even offtopic..wat doet Luca daar midden in jouw groepje?? :19: :mrgreen: wat een lookalike!!

Afbeelding :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ien schreef:Addy, even offtopic..wat doet Luca daar midden in jouw groepje?? :19: :mrgreen: wat een lookalike!!

hij was zomaar met ons meegewandeld :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Addy schreef:
ien schreef:Addy, even offtopic..wat doet Luca daar midden in jouw groepje?? :19: :mrgreen: wat een lookalike!!

hij was zomaar met ons meegewandeld :mrgreen:
ZIJ!!!!!!!!!!!!! :pffff: en ehmm..meestal trekt zij andere honden naar zich toe.. :pffff: is gewoon een lekkere teef! :pffff: :mrgreen:
maare..zou zo wel kunnen..ze ligt tenslotte in het midden in aandacht van :mrgreen:

tis een Spaans ehhhhhh dametje :mrgreen: die grote reuen ergggggggggggg leuk vind

Afbeelding
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

's ochtends laat mijn man de honden uit, ong. 15 min., tussen de middag loop ik zo ong. 1 1/2, 2 uur. Als ik pas om 13.00 uur vertrek dan willen ze er begin avond niet meer uit, anders om 17.00 uur ook 15 min.. En dan om 22.00 uur het laatste rondje van 15 min.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

's Morgens (dat is voor mij rond 11 uur) --> één/twee uur in het bos rennen of soms strand
's Middags --> een klein rondje van ongeveer een kwartier.
's Avonds --> een wat grotere ronde van ongeveer twintig minuten.
Nog een keer 's avonds --> een kwartiertje.

En soms gaat ze tussendoor ook nog even een plasje doen. Ik wil wel meer wandelen, maar ik merk dat als ze 's morgens al twee uur heeft lopen rennen (soms iets korter) dat ze het dan voor de rest van de dag wel welletjes vindt :smile:
Ik probeer wel iedere dag minstens even een uur in het bos of op het strand te zijn geweest. Er zijn dagen dat dit er niet in zit en dan heeft Lara pech :mrgreen:
janny83
Vaste gebruiker

hoe lang wandelen jullie?

Ongelezen bericht door janny83 »

S'morgens loop ik met Tessa een half uur,
S'middags 45min-1uur
S'avonds 20min.-half uurtje en af en toe laat ik haar rennen naast de fiets.
DoeMijDieMaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door DoeMijDieMaa »

We gaan 2x een uur tot 1,5uur en 's avonds een half uur. Weer of geen weer, anders is het huis te klein :wink:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar WOEF
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik baal dat het savonds vroeg donker is, nu enkel wandelen op vrije dagen of als ik avonddienst heb en das 2 a 3 keer per week. en wandelen is wel bij me anderhaf uur tot 2 uur goed doorstappen.
Vanaf maart veranderd het en kunnen ze mee naar men werk in de auto en ben ik tussen 12.30 en 18.30 vrij. Ik ga onderbrokes werken.
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

'k Heb geen vaste wandeltijden en -duur.
Het hangt af van de plannen voor die dag, waar je op dat moment los mag, hoe laat het laag water is (aan zee) en waar we gaan wandelen (ik vermaak me in sommige gebieden langer dan in anderen :wink: ).
Op mijn 5 werkdagen wandelen we voor ik vertrek minimaal 3 kwartier. Meestal lukt het om naar strand of duinen te gaan en dan zijn we daar zeker anderhalf uur op sjouw. Ideale manier van wakker worden :ok:
Daarna ben ik 3 1/2 uur van huis ivm werk. 's Middags gaan we (ook) naar een losloopgebied, maar nu eventueel in combinatie met training, bezoek, boodschapjes... De duur van de wandeling hangt dus ook samen met overige plannen, maar is minimaal een uur. In de praktijk vaak anderhalf.
's Avonds wandelen we meestal aangelijnd, een half uur tot 3 kwartier.
En voor het slapen gaan een individueel plas-rondje.

Totaal zitten ze op tenminste 3 uur wandelen (racen) per dag, naast training en andere aktiviteit.
Als ik echter eens ziek ben, voegen ze zich zonder mankeren naar wat ik ze dan bieden kan. Na 1-2 dagen schakel ik hulptroepen in voor meer beweging.
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
gabrielle1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gabrielle1984 »

hier geen vaste tijden dat ze uit gaat, door mijn wisselende diensten maar wel een redelijk vast schema.

sochtends 15min route door de buurt

tussen de middag 30/45 min hier langs de losloop route, balletje gooien, miss zwemmen

eind van de middag naar het bos voor +- een uurtje bijna elke dag een ander bos

en savonds voor het slapen 15 min

in de zomer als het langer licht is gaan we savonds na het eten vaak nog lopen of op een vrije middag naar het erkemedestrand.

zaterdag de hele dag trainen
als ik geen weekend dienst heb gaan we vaak ergens verder weg wandelen en maken we er gelijk een dagje weg van
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”