Daarna gingen de anderen aan de slag, 1 iemand ging het bos in om als slachtoffer te liggen en alle honden behalve degene die in actie ging komen werden in de auto's gezet. Jamey dus ook. Is ze niet gewend, maar ze kan in de auto en ze kan alleen zijn dus een combinatie moest toch ook wel kunnen. En kon dus inderdaad ook gewoon zonder problemen

Eerst toegekeken hoe 2 van de honden hun slachtoffer hebben gevonden, een door middel van opspringen tegen de baas en daarna heen en weer pendelen als verwijzen, de ander door middel van bringselen van een voerdummy.
Toen mocht Jamey uit de auto, eens kijken uit wat voor speurhout zij was gesneden. Lekker gek maken met een trekspeeltje (touwbal), speeltje al spelend overgeven aan het slachtoffer, slachtoffer liet Jamey lossen (wat ze braaf deed

Dat nog 2 keer herhaald en Jamey ging steeds harder rennen om maar har speeltje terug te krijgen. Lekker veel Pit dus en flink fanatiek. Ze was voorlopig goedgekeurd, hoewel ze wel redelijk onzeker toonde (maar dat is ze ook wel, dat klopt).
Toen ben ik slachtoffer gaan liggen en twee keer opgespoord (waarvan een keer totaal overheen gelopen en omver gestoten enzo

Ik liet Jamey uit de auto om nog even te plassen, niets aan de hand, tot ineens de Picardische herder (die van het begin) langsliep en Jamey vloog die dus in de haren... Met een brul van mij kapte ze er direct mee, en ik heb haar direct de auto in gezet, maar er lagen dus wel plukken herder-haar op de grond

Ik baal er behoorlijk van, had het beter in de gaten moeten houden ook al was ik in gesprek met de trainster, ik weet dat Jamey niet altijd leuk is, zeker niet met Herders (hoewel ze bij een herder nooit echt zo ver is gegaan). Was ook flink pissig op mezelf dat ik dit heb laten gebeuren, gewoon stomstomstom had echt nooit gemogen.
Ik zit ook behoorlijk te twijfelen, want sja, in de reddingshondenwereld zal ze nog wel meer herders tegenkomen en ik denk dat het merendeel niet zo enorm tolerant is (deze deed eigenlijk niets terug, totdat Jamey dus echt in de aanval ging en toen was het alsnog alleen zelfverdediging en verder niets naar Jamey toe). Zowel zij als ik vonden het werk ontzettend leuk, trainster zei ook dat Jamey goed geschikt leek. Maarja, zulke akkefietjes kan je niet hebben, zeker omdat (bijna) alle honden los werken... En ja, Jamey heeft dus vandaag ook gelijk los van de lijn gewerkt...
Ik wil dus erg graag dit gaan doen, maar heb mijn twijfels over de haalbaarheid, gezien dit gedrag van Jamey, ik heb geen zin dat er echt problemen gaan ontstaan...