Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speurtuig
Moderator: moderatorteam
- Walter
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Alleen onder voorpoot door laat hij wel toe en dan heb je zijn koppie ook richting de grond toch? Vrees dat het anders een heel gedoe word ook tussen zijn achterpoten.. denk dat ik geen stap verder kommalinois schreef:gewoon ff doorzetten, het is de eerste keren altijd raar iets tussen je 'ballen' te hebben voor een reu... meestal zijn ze het na een paar strekken al vergetenSonnie1983 schreef:Zowiezo vind hij tussen zijn achterpoten niks (springt dan over de lijn zodat die niet meer er tussen zit). Onder voorpoot door laat hij nog wel toe. Dat heb ik de 1e 2 keer gedaan alleen laatste keer ha dik de riem zoals normaal.malinois schreef:Niet?Sonnie1983 schreef: Die hebi k ook wel eens gezien.
Ik gebruik bij Diego geen tuig gewoon riem aan zijn halsband. Hij houd zelf zijn koppie op de grond dus hoef hem ook niet onder zijn voorpoot door te doen ofzo.Dat heb ik nog nooit gezien zo speuren? Maar goed, ik zie dan ook alleen IPO honden over het algemeen...
Ik speur ook op de ketting maar echt wel onderdoor... dan heb je toch totaal geen grip meer op de hond? Onderdoor kun je hem nog iets sturen indien nodig....![]()
Dan heb je tenminste nog iets om te sturen, bovenlangs speuren heb ik juist ook het idee dat je hem dan omhoog trekt dus van het spoor af ipv naar beneden welk effect je krijgt als je hem onderlangs doet...

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat kan ook prima, dan trek je hem ook niet van het spoor.. maar dat gebeurd bovenlangs wel als je niet uitkijkt ... dat probeer ik ermee te zeggen...janinca2002 schreef:Dit ligt dus aan het type, niet elke hond kan dit verdragen. Onder voorpoot door kan primamalinois schreef:gewoon ff doorzetten, het is de eerste keren altijd raar iets tussen je 'ballen' te hebben voor een reu... meestal zijn ze het na een paar strekken al vergetenSonnie1983 schreef:Zowiezo vind hij tussen zijn achterpoten niks (springt dan over de lijn zodat die niet meer er tussen zit). Onder voorpoot door laat hij nog wel toe. Dat heb ik de 1e 2 keer gedaan alleen laatste keer ha dik de riem zoals normaal.malinois schreef: Niet?Dat heb ik nog nooit gezien zo speuren? Maar goed, ik zie dan ook alleen IPO honden over het algemeen...
Ik speur ook op de ketting maar echt wel onderdoor... dan heb je toch totaal geen grip meer op de hond? Onderdoor kun je hem nog iets sturen indien nodig....![]()
Dan heb je tenminste nog iets om te sturen, bovenlangs speuren heb ik juist ook het idee dat je hem dan omhoog trekt dus van het spoor af ipv naar beneden welk effect je krijgt als je hem onderlangs doet...
En tja... hier vonden ze het allemaal niks de heren.. da's dan jammer, ik beslis als er iets tussendoor gaat, niet zij...

Tussen de voorpoten schoot het bij mij er nog veel te snel tussenuit, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep dan heb je dat effect ookSonnie1983 schreef:Alleen onder voorpoot door laat hij wel toe en dan heb je zijn koppie ook richting de grond toch? Vrees dat het anders een heel gedoe word ook tussen zijn achterpoten.. denk dat ik geen stap verder kommalinois schreef:gewoon ff doorzetten, het is de eerste keren altijd raar iets tussen je 'ballen' te hebben voor een reu... meestal zijn ze het na een paar strekken al vergetenSonnie1983 schreef:Zowiezo vind hij tussen zijn achterpoten niks (springt dan over de lijn zodat die niet meer er tussen zit). Onder voorpoot door laat hij nog wel toe. Dat heb ik de 1e 2 keer gedaan alleen laatste keer ha dik de riem zoals normaal.malinois schreef: Niet?Dat heb ik nog nooit gezien zo speuren? Maar goed, ik zie dan ook alleen IPO honden over het algemeen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sonnie1983
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar dat zit op zn rug... dus niet aan de hals...Sonnie1983 schreef:we doen eht dan voorlopig gewoon onder zijn voorpoot door.
Maar we hebben nog maar een keer of 3 spoortjes gedaan. We zijn nog beginners
Zo'n tuig van K9 is toch ook bovenop vast klikken of heb ik dat mis?

dus je trekt daarmee zn kop niet omhoog omdat ie daar niet zit

- Sonnie1983
- Zeer actief
ok ik snapmalinois schreef:ja maar dat zit op zn rug... dus niet aan de hals...Sonnie1983 schreef:we doen eht dan voorlopig gewoon onder zijn voorpoot door.
Maar we hebben nog maar een keer of 3 spoortjes gedaan. We zijn nog beginners
Zo'n tuig van K9 is toch ook bovenop vast klikken of heb ik dat mis?![]()
dus je trekt daarmee zn kop niet omhoog omdat ie daar niet zit

- Walter
- Vaste gebruiker
- Contacteer: