Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge Rashondendag bij de KCZIJ

Moderator: moderatorteam

bolmieke
Vaste gebruiker

Jonge Rashondendag bij de KCZIJ

Ongelezen bericht door bolmieke »

Je hebt een mooie jonge rashond en soms denk je wel eens 'hoe zou hij het doen op een show'?
De jonge rashondendag van de KCZIJ op 25 januari is een mooie gelegenheid om dat eens uit te proberen.
Er zijn drie categorien; 3 t/m 5 maanden, 6 t/m 11 maanden en 12 t/m 18 maanden.
Vier (beginnende) keurmeesters keuren de hond dus je hond gaat vier keer de ring in. Het gaat er ongedwongen aan toe en je krijgt ook advies.

Om in te schrijven ga je naar de site van KCZIJ en klik je in het menu jonge Rashonden aan.
http://www.kczy.nl/

Hopelijk tot ziens op de jonge rashonden dag van de KCZIJ.

Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik ga kijken of ik me kan gaan inschrijven, lijkt me erg leuk en een goede voorbereiding voor het eventuele echte werk.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ik ben zondag aanstaande aanwezig op deze dag, zijn er nog meer op het forum die mee gaan doen met hun jonge hond?

ik zag in ieder geval wel sonja voorbij komen als keurmeester en ik moet zeggen dat vind ik toch heel erg leuk.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

laura23 schreef:ik ben zondag aanstaande aanwezig op deze dag, zijn er nog meer op het forum die mee gaan doen met hun jonge hond?

ik zag in ieder geval wel sonja voorbij komen als keurmeester en ik moet zeggen dat vind ik toch heel erg leuk.

gr laura
Haha, gesnapt! :N:
M'n eerste officiële keuring, vind het best spannend :cheer:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat leuk Sonja! :ok:
Heel veel succes en plezier zondag!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Wat leuk Sonja! :ok:
Heel veel succes en plezier zondag!
Dankjewel! Gaat zeker lukken! (het plezier dan, hahaha!)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nou Sonja, dan kun je aan de slag met mijn Cattledogs. Ik heb er twee ingeschreven :wink:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Minstens 4 forummers hebben een hele succesvolle dag gehad gisteren...

waar blijven de foto's en verhalen ?!

Het was wat mij betreft echt een hele geslaagde dag!
Hondjes keuren is leuk! :ok: :cheer:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Drijver
Zeer actief

Okee, het eerste verhaal dan :wink:
Ik moet eerst zeggen dat alle 4 de keurmeesters het erg goed hebben gedaan. Allemaal gingen ze rustig met de jonge honden om, rustig betasten en baasje zelf het gebit laten tonen. Het was tenslotte wel een oefendag voor baas en hond.
Verder was de sfeer erg gezellig en ontspannen: er hing natuurlijk ook niks vanaf en iedereen had lol in mijn ogen.

Ik had 2 Cattledogs ingeschreven en met name de jongste reu van 3,5 maand bleek erg in trek bij de keurmeesters. Ik kan me vergissen maar volgens mij was hij ook zo ongeveer de jongste deelnemer.
Hij liep door de ring heen alsof hij het dagelijks deed :wink:. Liet zich goed betasten en zat eigenlijk nergens mee.
In zijn klasse (3 tot 6 maanden) mochten we de erering in. De verbazing scheen van mijn gezicht te druipen toen ik me realiseerde dat Nacho bij de eerste 2 zou zitten. En hij werd 1e!
Toen moest hij nog tegen de winnaars van de andere 2 klassen. Tsja, daar had ik wel een hard hoofd in want hij is natuurlijk nog hartstikke jong.
Maar hij won! Werd gewoon beste pup van de dag!
Mijn dag kon niet meer stuk! :pffff:

Nacho was gesloopt aan het eind van de dag en ik heb hem de hele avond niet meer gehoord of gezien :mrgreen:

Afbeelding
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

Drijver schreef:Okee, het eerste verhaal dan :wink:
Ik moet eerst zeggen dat alle 4 de keurmeesters het erg goed hebben gedaan. Allemaal gingen ze rustig met de jonge honden om, rustig betasten en baasje zelf het gebit laten tonen. Het was tenslotte wel een oefendag voor baas en hond.
Verder was de sfeer erg gezellig en ontspannen: er hing natuurlijk ook niks vanaf en iedereen had lol in mijn ogen.

Ik had 2 Cattledogs ingeschreven en met name de jongste reu van 3,5 maand bleek erg in trek bij de keurmeesters. Ik kan me vergissen maar volgens mij was hij ook zo ongeveer de jongste deelnemer.
Hij liep door de ring heen alsof hij het dagelijks deed :wink:. Liet zich goed betasten en zat eigenlijk nergens mee.
In zijn klasse (3 tot 6 maanden) mochten we de erering in. De verbazing scheen van mijn gezicht te druipen toen ik me realiseerde dat Nacho bij de eerste 2 zou zitten. En hij werd 1e!
Toen moest hij nog tegen de winnaars van de andere 2 klassen. Tsja, daar had ik wel een hard hoofd in want hij is natuurlijk nog hartstikke jong.
Maar hij won! Werd gewoon beste pup van de dag!
Mijn dag kon niet meer stuk! :pffff:

Nacho was gesloopt aan het eind van de dag en ik heb hem de hele avond niet meer gehoord of gezien :mrgreen:

Afbeelding
leuk is dat he... dat had ik 3 jaar geleden... met mijn teefje van 12weken.. net oud genoeg... en wat denk je 2de jonge hond van de dag...
was zo giga leuk.. is een erg leuke show...
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Nou.. Ik ook nog even dan.. :ok:

Ik vond het een SUPER geslaagde dag. De sfeer was heel relaxed en ik vond de keurmeesters erg kundig. Kleine aanmerking op KM uit ring drie, omdat ik erg schrok van hoe ze de tanden van Tillo ontblootte.. maar hij heeft t overleefd ;)

Wij kwamen hier om te oefenen, omdat Tillo op de Winner gedisq'd werd wegens uitvallen naar de KM :N: Hij deed het super en ik ben erg trots op de kleine vent. Hij kreeg een 9 voor zijn gedrag!!

Ik had stiekem hoop dat we terug mochten komen in de erering en dat mochten we! Uiteindelijk werden we zelfs 1e in onze leeftijdsgroep! Helemaal wow! We mochten het afsluiten met een uiteindelijke 3e plaats!

Hier nog wat foto's:

Tillo's laatste ronde
Afbeelding

Een heerlijke derde plek
Afbeelding
Drijver
Zeer actief

Janneke&Mirtillo schreef:Nou.. Ik ook nog even dan.. :ok:

Ik vond het een SUPER geslaagde dag. De sfeer was heel relaxed en ik vond de keurmeesters erg kundig. Kleine aanmerking op KM uit ring drie, omdat ik erg schrok van hoe ze de tanden van Tillo ontblootte.. maar hij heeft t overleefd ;)

Wij kwamen hier om te oefenen, omdat Tillo op de Winner gedisq'd werd wegens uitvallen naar de KM :N: Hij deed het super en ik ben erg trots op de kleine vent. Hij kreeg een 9 voor zijn gedrag!!

Ik had stiekem hoop dat we terug mochten komen in de erering en dat mochten we! Uiteindelijk werden we zelfs 1e in onze leeftijdsgroep! Helemaal wow! We mochten het afsluiten met een uiteindelijke 3e plaats!
Oh, ik vond jouw hond ook zo mooi! Hoopte ook dat ie zijn klasse zou winnen. En dat deed ie!
Stom eigenlijk, we zaten net achter mekaar :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Leuk om te lezen!
Ik kwam er vandaag achter dat de Basenji ook hier op het forum zat. tenminste het baasje dan ;o) (keek in de catalogus en zijn naam kwam me bekend voor)
Nou, ik heb niks aan Mirtillo's gedrag gemerkt hoor. Hij deed het keurig!

Van Nacho willen we wel meer foto's zien hoor! Ben benieuwd hoe hij het op èchte shows gaat doen!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Drijver
Zeer actief

sirene schreef:
Van Nacho willen we wel meer foto's zien hoor!
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=153205

Hier was hij nog wat jonger.
Helaas ben ik niet zo'n ster in foto's maken maar ik zal Nanna eerdaags eens lief aankijken :mrgreen:
Rosalinde.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosalinde. »

gefeliciteerd iedereen!! :mrgreen:
Junior & Showhandler
Afbeelding
http://www.rosalinde.tk
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik was er ook met Huette. Ik heb geen foto's dus daarom een plaatje van Huette toen ze 4 maanden was, een dag of tien geleden.

Afbeelding

Huette werd de 3e plaats toebedeeld in de eindkeuring van de 3-5 maandengroep. Dus 2 plekken achter Nacho, wat een mooi portret is dat zeg, zo zelfbewust zie je ze zelden op die leeftijd.

Voor ons was het ook een leuke dag, heerlijk!!! dat je vrij naar binnen en buiten kon lopen met je hond zodat je niet de hele dag in de hal hoeft door te brengen. Huette had absoluut geen moeite met de drukte en het gekeurd worden maar gangwerk tonen, dat wordt echt nog wel even oefenen. Het viel me op Sonja (Sirene) dat jij heel efficient en geconcentreerd je keuringen verricht. Heel prettig en vlot.
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Leuk om te lezen!
Ik kwam er vandaag achter dat de Basenji ook hier op het forum zat. tenminste het baasje dan ;o) (keek in de catalogus en zijn naam kwam me bekend voor)
Nou, ik heb niks aan Mirtillo's gedrag gemerkt hoor. Hij deed het keurig!
Hij deed het zeker keurig! Ik was/ben erg trots op m!

Ik heb nog wat foto's van je dat je aan het keuren bent:

Afbeelding

Afbeelding

Had je trouwens koude handen ofzo: :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Contacteer:

Drijver schreef:
Janneke&Mirtillo schreef:Nou.. Ik ook nog even dan.. :ok:

Oh, ik vond jouw hond ook zo mooi! Hoopte ook dat ie zijn klasse zou winnen. En dat deed ie!
Stom eigenlijk, we zaten net achter mekaar :wink:
Dank je!

Wij hadden een prachtig uitzicht ja die dag.. gewoon de hele tijd naar de nummer 1 kunnen gluren :wink:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik was gisteren bij de KCZY en de voorzitser vertelde me dat de keurmeesters ontzettend leuk gekeurd hadden. Ze waren super tevreden. Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Show”