Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen met loopse teef.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Moos schreef:
Gollum schreef:
Gelukkig maar dat ze niet zo zielig is, en iets rustiger is altijd lekker :mrgreen:
Ik merkte dat na de loopsheid Gol ook iets rustiger is gebleven, is geen garantie natuurlijk maar het kan dus :wink:
Oh hihi, ik bedoelde dat iets rustiger tijdens de loopsheid wel praktisch was (qua wandelen enzo) :mrgreen: Niet zozeer dat ik haar verder veel rustiger wil hebben :mrgreen: :wink:
hahaha agos zo bedoel ik het ook niet hoor :smile:
Het was gewoon iets wat me opviel.. Overigens vond ik het bij Gol niet zo heel erg dat ze wat rustiger werd, ook qua luisteren viel het kwartje wat meer zeg maar :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef:
Moos schreef:
Gollum schreef:
Gelukkig maar dat ze niet zo zielig is, en iets rustiger is altijd lekker :mrgreen:
Ik merkte dat na de loopsheid Gol ook iets rustiger is gebleven, is geen garantie natuurlijk maar het kan dus :wink:
Oh hihi, ik bedoelde dat iets rustiger tijdens de loopsheid wel praktisch was (qua wandelen enzo) :mrgreen: Niet zozeer dat ik haar verder veel rustiger wil hebben :mrgreen: :wink:
hahaha agos zo bedoel ik het ook niet hoor :smile:
Het was gewoon iets wat me opviel.. Overigens vond ik het bij Gol niet zo heel erg dat ze wat rustiger werd, ook qua luisteren viel het kwartje wat meer zeg maar :wink:
:mrgreen:

Dat wat minder jeugdig onbesuisd worden verwacht ik toch eigenlijk wel als ze wat ouder wordt inderdaad :mrgreen: En ik hoor het inderdaad van best veel mensen om me heen, net wat jij zegt, dat ze na die eerste loopsheid wat volwassener zijn in hun gedrag :wink: We zullen zien :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik liep met Rana aan een lang touw in aanlijngebied (wel bos en zo) en dan speelden we met een bal.
Als je een heel lang touw hebt kunnen ze dan nog lekker even rennen op een open plek.
Rana was tijdens de loopsheid ietsje rustiger, daarna niet meer :mrgreen:
Hoe Ita zal zijn zal ik nog even moeten afwachten :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Jip schreef:
twinkeltje schreef:
Brigitte schreef:
twinkeltje schreef:ik loop in de aanlijn gebieden anders heb ik telkens honden die mee lopen naar huis
Ja, daar loop ik ook maar helaas, vind het prima als mensen hun hond los laten zolang ik er geen last van heb maar helaas 9 van de 10 luisteren voor geen meter en natuurlijk al helemaal niet als er ergens een loopse doos loopt :roll:
ik heb toen ik happy alleen nog had wel eens een enorme schapendoes achter me aan gehad van een heel eind veder elke keer knalde hij zijn lompe achterpoot boven op happy die dan gelijk plat tegen de grond gedrukt werd
wat ik ook dee dat mormel bleef me maar volgen dus toen happy opgetild mooi dat die lompe boer tegen me opspringt en me om gooide
toen ik bijna thuis was was er eindelijk iemand die wist waar hij woonde en die nam hem mee :boos:
een enorme schapendoes? of bedoel je een bobtail...? :wink:
Naast een hondje van een kilo of 5 is een Schapendoes reu al een behoorlijk bakbeest hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Zoek stok! schreef:
Drijver schreef:En ik neem aan de reuen ook niet, die zie ik in elk geval nooit :mrgreen:
Ik zie het wel direct aan Bram hoor, als er een loopse teef heeft gelopen :wink:
Volgens mij loop jij ook wel eens waar ik loop ja, of andersom. Maar het is nu over hoor, geen loopse teven meer hier :wink:
Maar ja, dan zijn er wel weer anderen natuurlijk...
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jip schreef:
twinkeltje schreef:
Brigitte schreef:
twinkeltje schreef:ik loop in de aanlijn gebieden anders heb ik telkens honden die mee lopen naar huis
Ja, daar loop ik ook maar helaas, vind het prima als mensen hun hond los laten zolang ik er geen last van heb maar helaas 9 van de 10 luisteren voor geen meter en natuurlijk al helemaal niet als er ergens een loopse doos loopt :roll:
ik heb toen ik happy alleen nog had wel eens een enorme schapendoes achter me aan gehad van een heel eind veder elke keer knalde hij zijn lompe achterpoot boven op happy die dan gelijk plat tegen de grond gedrukt werd
wat ik ook dee dat mormel bleef me maar volgen dus toen happy opgetild mooi dat die lompe boer tegen me opspringt en me om gooide
toen ik bijna thuis was was er eindelijk iemand die wist waar hij woonde en die nam hem mee :boos:
een enorme schapendoes? of bedoel je een bobtail...? :wink:
ja die dus zo licht grijs met witte
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Drijver schreef:
Zoek stok! schreef:
Drijver schreef:En ik neem aan de reuen ook niet, die zie ik in elk geval nooit :mrgreen:
Ik zie het wel direct aan Bram hoor, als er een loopse teef heeft gelopen :wink:
Volgens mij loop jij ook wel eens waar ik loop ja, of andersom. Maar het is nu over hoor, geen loopse teven meer hier :wink:
Er zijn er nu wel heel veel langs de Kromme Rijn, net alsof ze het onderling afspreken :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Zoek stok! schreef:
Drijver schreef:
Zoek stok! schreef:
Er zijn er nu wel heel veel langs de Kromme Rijn, net alsof ze het onderling afspreken :wink:
Denk dat ik dan toch in de war ben. Dacht dat je meer in de buurt van Amersfoort zat.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Drijver schreef:
Zoek stok! schreef:
Is dat nou toeval dat er dan zoveel tegelijk loops zijn in de buurt? Ik hoor het namelijk wel vaker, en merk het hier in de buurt vaak ook, dat een deel van de teven binnen 2 maanden tijd dan opeens allemaal loops is.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik liep dan op onmogelijke tijden met Sita op de hei. En verder veel aangelijnd in de buurt. En ook veel gefietst, zodat ze toch haar energie kwijt kon.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

wij hebben hier geen losloopgebieden
maar als bente loops is wordt ze nooit samen met bob uitgelaten
die vind het namelijk niet prettig als andere reuen achter ZIJN teef aan zitten
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Toen Lara nog loops werd, liet ik haar soms ook wel eens los (niet op drukke tijden, maar ja je hebt altijd kans dat je een reutje tegen komt, ook al is het rustig) :oops: Maar ja, eigenlijk ben ik van mening dat het niet zo sociaal is tegen andere hondeneigenaren om je loopse teef los te laten. Ten eerste is het voor jouw teefje niet prettig als ze iedere keer besprongen wordt door (geile) reutjes ;) En ten tweede is het voor de eigenaren van de reutjes niet zo fijn dat hun hond opeens niet meer luistert, omdat hij een lekker geurtje ruikt.

Maar ja, aan de andere kant, werd ik altijd flink uitgekafferd door reutjeseigenaren als ik Lara los liet als ze loops was (niet op haar hoogtijdagen hoor, maar gewoon één van de laatste dagen, dan ruikt ze natuurlijk nog lekker). En dat is ook niet echt gezellig, maar ja, om nu al die tijd dat ze loops is thuis te gaan zitten en alleen een blokje om te gaan, vind ik ook niet zo fijn. Tja, je kan ook naar niet-losloopgebieden, maar ik wil mijn hondje wel even uit laten razen eigenlijk ;)
Moos
Zeer actief

Madison schreef:Maar ja, eigenlijk ben ik van mening dat het niet zo sociaal is tegen andere hondeneigenaren om je loopse teef los te laten. Ten eerste is het voor jouw teefje niet prettig als ze iedere keer besprongen wordt door (geile) reutjes ;) En ten tweede is het voor de eigenaren van de reutjes niet zo fijn dat hun hond opeens niet meer luistert, omdat hij een lekker geurtje ruikt.
Ik loop nu al een aantal dagen in de schemer 's ochtends in losloopgebied een half uurtje. Overzichtelijke stukken mag ze dan even los, verder voor de zekerheid toch aan de flexi. De kans dat er rond die tijd nog iemand loopt is nihil, en ik ben inderdaad ook nog geen andere honden tegengekomen om 7:45 in het mega grote losloopgebied hier :wink:

Voorderest doen we twee keer een half uur aan de flexi door de wijk.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Zowel Pasha als Zaba hier zijn erg rustig als ze loops zijn. Ze gaan gewoon de normale rondes mee, maar ik ga niet naar losloopgebieden. Wij hebben een mooi groot grasveld bij ons voor de deur en daar kunnen ze rennen. Ze luisteren alletwee wel gewoon als ze loops zijn, maar Diezel iets minder :mrgreen: En die vind het dan ineens op de hoogtij dagen nodig om alle honden weg te snauwen bij zijn "vrouwen". Dat is een dag of drie, vier en dan zijn het allemaal weer sociale honden :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Drijver schreef:
Zoek stok! schreef: Ik zie het wel direct aan Bram hoor, als er een loopse teef heeft gelopen :wink:
Is dat nou toeval dat er dan zoveel tegelijk loops zijn in de buurt? Ik hoor het namelijk wel vaker, en merk het hier in de buurt vaak ook, dat een deel van de teven binnen 2 maanden tijd dan opeens allemaal loops is.
Ik heb er de ballen verstand van, maar kan het inderdaad kloppen dat je van die periodes hebt dat er heel veel teven in de buurt tegelijk loops zijn? Nu dus ook weer :devil: en de teven zelf tegenkomen vind ik niet zo erg, zelfs als Jack eropaf rent heeft hij een voorspel van een kwartier of langer, tegen de tijd dat hij een voorzichtige poot op een rug probeert te leggen ben ik er wel bij en is hij heel snel netjes aangelijnd :mrgreen: Maar al die loopse plassen en *sporen* van loopse teven... :roll: Hij luistert de laatste week ofzo voor geen meter, loopt alleen maar de straat en het gras af te lebberen. Ik loop altijd te roepen dat het zo'n brave hond is, maar ik sta momenteel in het park om de haverklap voor paal omdat ik hem moet gaan halen en op de aanlijnrondjes hangt hij constant in de riem omdat er weer ergens een stoep schoongelikt moet worden. :evil:

Zijn er van oorsprong of zo misschien bepaalde perioden in het jaar dat teven loops worden of is het toch compleet willekeurig? In mijn idee gaan er maanden voorbij zonder dat er een bekende teef loops is, en vervolgens is het weer feest. :roll:

Sorry Moos, beetje off-topic. :mrgreen: Ik hoop dat Vera er helemaal probleemloos doorheen komt!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik wandel niet meer in het park nu Yanthe loops is. Normaliter zou mijn hoofdreden zijn dat ik geen loslopende en spelende reuen en hun eigenaren lastig wil vallen. Tenslotte is het een speelweide en veel van de honden die hier komen komen niet veel verder dan dat. Afgezien daarvan is het gewoon "not done" vind ik om in een dermate klein losloopgebiedje met een loopse teef aan te komen. Dan moet ik schreeuwen "ze is loooops!!!" en dan moeten er alemaal mensen achter hun reuen aan. Nee, kan niet vind ik. Bos/groot stil losloopgebied is anders.

Maar nu is eigenlijk de hoofdreden dat ik geen risico op ongewenste dekkingen wil.
Er zijn twee enorme Rotweiler-kruisingen (zie oa. Newfy in) van zo'n 80 cm hoog en bouw rottie :N:, waarover de bazen geen echt overwicht hebben. En dat niet alleen. Beide bazen zien een combi met mijn "kleine rottiekruising" wel zitten :N:.

De ene baas kwam met loslopende hond mij achterna gelopen terwijl ik ze probeerde ontwijken (was ze nog pas 5 maand , met gebroken teen) om even verhaal te halen waarom ik steeds wegliep als ik ze zag.
-ik: "ze heeft een gebroken teen en mag niet druk doen" vertaling: Die hond van jou heeft al twee honden doodgebeten en ik wil niet hoeven ontdekken dat hij ook pupneid heeft
-hij: ooooooooh, ik dacht dat ze loops was. (lijnt hond aan en gaat weg).

Hij kan dus de hond niet houden, en zijn hond heeft al twee nesten (of meer?) verwekt waarvan de andere een kind is. Heeft twee kleine hondjes doodgebeten maar na een paar maandjes afwezigheid, loopt hij nu weer los rond met zn baas die hem niet aankan. De baas dacht zeker, leuk...black and tan puppies van mijn stoere vent.

De andere eigenaar, van hond zoon, vindt mijn Yanthe een schatje (:cheer:), maar ik weet dat ook zij de combi wel erg leuk zouden vinden. Dat roepen ze steeds...nee jochie , nog effe wachten... zooo zou wel leuk setje zijn etc etc. Op zich geen punt want ik ben er zeker van dat ze als ik daarom vroeg de hond bij zich zouden willen houden. Maarja....de bazin, die altijd met hem loopt kán hem niet houden. :19:

Dus lopen wij zo min mogelijk in het park, en steken gauw door naar het jaagpad. Daar durf ik haar nog best los te laten. Ze luistert goed, dus valt goed te roepen (en anders heb ik nog de "bal aan het touwtje" waar ze haast een moord voor doet :mrgreen:).

Zodra de bal uit de kast moest gaat ze aan de lijn tot het over is.

We gaan dit weekend weer lekker naar Havelte en dus hoop ik haar daar fijn een aantal uren te laten rennen op de heide. Ben er nog nooit een andere hond tegengekomen anders dan toevallig aan het hek, wij dr uit, zij dr in, dus fingers crossed.

Mijn meisje is veeeeels te jong voor een oopsnest.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Merel is loops en blijft aangelijnd. De eerste 5 dagen liepen we nog los in een tamelijk verlaten duingebied, in de stille (ochtend) uurtjes. De kans op vruchtbare dagen in die 1e week is immers erg klein. Maar nu de eerste week achter de rug is neem ik het risico niet meer.
Flatcoateds zijn doorgaans rond dag 13 dekrijp, maar om dat nou uit te proberen :roll:
Ik was voornemens voor dag en dauw de duinen in te gaan, zodat we er om 8.15 uur weer weg zouden rijden. Ik heb er nooit anderen gezien voor half 9, dus als ik haar aanlijn tijdens het laatste stukje, zou het wel veilig zijn. Het is echter stik-donker om 7 uur. De kans dat ik ga vallen is me te groot.
Los laten lopen en vertrouwen op de gehoorzaamheid vind ik geen optie. 't Heet niet voor niets 'loops' :smile:
Ik heb 1 maal een nestje gefokt met haar moeder en stond versteld hoe ontzettend rap zo'n bescheiden en onervaren teefje gaat staan als ze dekrijp is... :mann: Niks 'eerst even spelen'. "Kennismaken doen we straks wel", was de gedachte :oops:
Als die elkaar onbedoeld onaangelijnd ontmoet hadden, dus een eindje bij ons vandaan, hadden we echt geen kans gehad ze tijdig uit elkaar te halen :O: Sterker nog, vermoedelijk waren ze er samen wel vandoor gesjeesd en vertrouw er dan maar niet op dat de stem van de baas op zo'n moment harder klinkt dan de lokroep van 'de natuur' (de hormonen :mrgreen: )

Merel is niet zo bescheiden en gezeggelijk als haar mama, dussss ik houd haar liever wat langer aangelijnd dan noodzakelijk, dan iets te kort :wink:

Wat ik doe om haar toch een leuke tijd te geven, is voldoende aangelijnd lopen. Ze loopt ook nu een uur of 3 per dag.
Zoekspelletjes, apporteeropdrachtjes en appel-oefeningetjes in huis en achtertuin doen we nu ook regelmatig. We vermaken ons best :ok:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

parelridder schreef: Los laten lopen en vertrouwen op de gehoorzaamheid vind ik geen optie. 't Heet niet voor niets 'loops' :smile:
Nou, dat vind ik dus ook. Ik geloof er niets van dat je de teef dan nog terug kunt roepen. Bonha kon überhaupt niet los tijdens haar loopsheid. Die had alléén maar aandacht voor de "natuur". Vanaf dag 1. Maar die was dan ook 3,5 x per jaar loops, dus barstte van de hormonen. Een drama was het.

Yanthe is voor het eerst loops en heeft het nog helemaal niet door :mrgreen:. Ik durf haar nog even los te laten omdat waar ik loop je van grote afstand kunt zien wie er aan komt. En toch kwamen we gister tamelijk onverwacht een reu tegen, die naar Yanthe kwam gerend. Gelukkig heeft die kleine dus nog geen idee en wil ze niets liever dan dat ik balletjes of andere dingen voor haar weggooi, dus ik kon haar gemakkelijk aanlijnen, nadat ik haar teruggeroepen had (ze ging wel achter hem aan, maar dat doet ze altijd) omdat ze hoopte op spel.

Maar met een paar dagen gaat ook zij definitief aan de lijn.
Misschien dat we dan nog naar wat grotere losloopgebieden gaan, maar dan uiteraard aan de flex.

Ik denk inderdaad dat veel oopsnestjes ontstaan doordat mensen denken dat ze de hond wel terug kunnen roepen. Maar het is zó gepiept zo'n dekking. Zelfs echt voor je neus kan het nog erg moeilijk zijn een dekking te voorkomen. Zelfs met de teef aan de lijn.

Ik heb met Bonha regelmatig de reuen van haar af staan schreeuwen terwijl ik haar liet zitten en ik over haar heen ging staan, met een voet tegen iedere heup. En dan maar wachten op de baas van de reu, zodat hij zijn hond mee kan nemen.
:roll: .

Vandaar dat ik zelfs aangelijnd andere honden zoveel mogelijk probeer te mijden.

Pfff, die dames. Succes allemaal met de meiden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hanneke2 schreef: Ik heb er de ballen verstand van, maar kan het inderdaad kloppen dat je van die periodes hebt dat er heel veel teven in de buurt tegelijk loops zijn? Nu dus ook weer :devil: en de teven zelf tegenkomen vind ik niet zo erg, zelfs als Jack eropaf rent heeft hij een voorspel van een kwartier of langer, tegen de tijd dat hij een voorzichtige poot op een rug probeert te leggen ben ik er wel bij en is hij heel snel netjes aangelijnd :mrgreen: Maar al die loopse plassen en *sporen* van loopse teven... :roll: Hij luistert de laatste week ofzo voor geen meter, loopt alleen maar de straat en het gras af te lebberen. Ik loop altijd te roepen dat het zo'n brave hond is, maar ik sta momenteel in het park om de haverklap voor paal omdat ik hem moet gaan halen en op de aanlijnrondjes hangt hij constant in de riem omdat er weer ergens een stoep schoongelikt moet worden. :evil:

Zijn er van oorsprong of zo misschien bepaalde perioden in het jaar dat teven loops worden of is het toch compleet willekeurig? In mijn idee gaan er maanden voorbij zonder dat er een bekende teef loops is, en vervolgens is het weer feest. :roll:

Sorry Moos, beetje off-topic. :mrgreen: Ik hoop dat Vera er helemaal probleemloos doorheen komt!
Nou, ik weet niet of je meer dan 1 loopse teef nodig hebt voor die sporen en plasjes? :denken: :mrgreen:
Ik sprak namelijk gisteren een mevrouw met een reu die dus ook hier in de buurt loopt (vaak dezelfde routes als ik, dus we 'kennen' elkaar wel), die vroeg of Vera nog loops was, want haar reu was alleen nog maar met zijn neus over de grond aan het zigzaggen.
Tja, ehm, sorry? :jank: :mrgreen:
En dan plast Vera dus maar 1 keer per wandeling :19:

Vooralsnog doet ze het probleemloos hoor :ok: Ietssss rustiger dan normaal, maar nauwelijks noemenswaardig, en ze luistert nog even goed als anders. Oh, ze sloopt alleen wat meer krantjes :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

parelridder schreef:Merel is loops en blijft aangelijnd. De eerste 5 dagen liepen we nog los in een tamelijk verlaten duingebied, in de stille (ochtend) uurtjes. De kans op vruchtbare dagen in die 1e week is immers erg klein. Maar nu de eerste week achter de rug is neem ik het risico niet meer.
Flatcoateds zijn doorgaans rond dag 13 dekrijp, maar om dat nou uit te proberen :roll:
Ik was voornemens voor dag en dauw de duinen in te gaan, zodat we er om 8.15 uur weer weg zouden rijden. Ik heb er nooit anderen gezien voor half 9, dus als ik haar aanlijn tijdens het laatste stukje, zou het wel veilig zijn. Het is echter stik-donker om 7 uur. De kans dat ik ga vallen is me te groot.
Haha, precies zoals ik het doe :mrgreen: :wink: Ik ben de afgelopen dagen om 7:45 de duinen ingegaan (dan schemert het maar je ziet wel wat), en om 8:30 er weer uit. Niemand tegengekomen inderdaad :wink:
Vanaf het weekend doen we dat echter ook niet meer, dan is de eerste week voorbij, en dan is het alleen nog aan de flexi in de polder en de wijk. En in het weekend zelf kom je dus zelfs om 8 uur soms wel andere honden tegen...
En apporteren op het grote veld waar ik andere honden van honderden meters aan kan zien komen (om 8 uur 's ochtends), maar dat ook niet meer na dag 10 ofzo (of als ik het idee heb dat ze dekrijp zou kunnen zijn).
Los laten lopen en vertrouwen op de gehoorzaamheid vind ik geen optie. 't Heet niet voor niets 'loops' :smile:
Nee precies :mrgreen: Daarom gaan we de komende 1.5-2 weken ook helemaal niet meer de duinen in. Ook al is het risico mi-ni-maal vroeg in de ochtend dat we iemand tegenkomen. Ook dat risico gaan we na de eerste week niet meer lopen :wink:
Wat ik doe om haar toch een leuke tijd te geven, is voldoende aangelijnd lopen. Ze loopt ook nu een uur of 3 per dag.
Zoekspelletjes, apporteeropdrachtjes en appel-oefeningetjes in huis en achtertuin doen we nu ook regelmatig. We vermaken ons best :ok:
Ik heb geen achtertuin :jank: :wink:
Ik loop nu inderdaad ook lange aanlijnwandelingen aan de flexi, en apporteren kunnen we gelukkig nu nog wel doen op het veld waar het onmogelijk is andere honden niet al minuten vantevoren aan te zien komen (en die honden ken ik ook allemaal, dus ik weet voor wie ik wel en niet 'op moet passen').
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Als het risico dat je iemand tegenkomt minimaal is, waarom dan niet aan de flex de duinen in??

Is toch ook heerlijk? Ik vind in de wijk rondlopen veel erger dan een beetje buiten de drukte. Maar ik kom dan ook hier ind e wijk veel meer honden tegen dan als ik wat verder ga.

Ik heb een 8 meter flex, nou, daar kan mijn madammetje prima mee de beentjes strekken hoor!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik loop 's morgens en aan het einde van de middag een flink stuk aangelijnd en op een pad langs de Rijn vervolgens een stukje los.
Tussen de middag gaat Ita een stuk mee de uiterwaardfen in.
Daar mag ze los lopen.
Rana neem ik dan niet mee (die zou een verkeerd voorbeeld kunnen geven achter een haas aan :oeps:).
Die mag daarna mee naar het bos.

Het is wel even een flink vermoeiend voor mij :mrgreen: maar gelukkig is het maar tijdelijk.

?????????? Ja dus.............Ita is ook loops :roll: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

Madelief schreef:Als het risico dat je iemand tegenkomt minimaal is, waarom dan niet aan de flex de duinen in??

Is toch ook heerlijk? Ik vind in de wijk rondlopen veel erger dan een beetje buiten de drukte. Maar ik kom dan ook hier ind e wijk veel meer honden tegen dan als ik wat verder ga.
Omdat als je een hond tegenkomt in de duinen de kans erin zit dat deze zonder baas ergens een bocht om komt gescheurd (zoals afgelopen zondag dus met een Rottweiler en een Bouvier reu :N: ) :wink:
Als Vera dan de eerste week voorbij is, loop ik niet bepaald relaxed meer...
Daarnaast mogen honden daar natuurlijk los, en voel ik me dan toch opgelaten als ik moet gaan roepen of ze hun reu bij zich kunnen houden. In de wijk mogen ze niet los, dus dan ben ik ook veel assertiever en makkelijker in het roepen dat ze verdorie die hond bij zich moeten houden als er wel een loslopende hond langs zou komen :wink:

De kans dat ik er een andere hond tegenkom is inderdaad heel, heel erg klein zo vroeg in de ochtend. Maar toch doe ik dat dan liever alleen aan het begin en einde van de loopsheid (dus ik doe het wel, maar niet als ze er echt middenin zit). We hebben ook nog mooie polder hier om de hoek, dus daar lopen we nu heel veel en lang aan de flexi.
Ik heb een 8 meter flex, nou, daar kan mijn madammetje prima mee de beentjes strekken hoor!
Ik 5 meter lint :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Ik loop 's morgens en aan het einde van de middag een flink stuk aangelijnd en op een pad langs de Rijn vervolgens een stukje los.
Tussen de middag gaat Ita een stuk mee de uiterwaardfen in.
Daar mag ze los lopen.
Rana neem ik dan niet mee (die zou een verkeerd voorbeeld kunnen geven achter een haas aan :oeps:).
Die mag daarna mee naar het bos.

Het is wel even een flink vermoeiend voor mij :mrgreen: maar gelukkig is het maar tijdelijk.

?????????? Ja dus.............Ita is ook loops :roll: :wink:
Hahahahahah, ze steken elkaar aan :smile:
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Georgette gaat nu ze loops is even niet los.
Ook al komen we amper andere honden tegen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moos schreef:
Hanneke2 schreef: Ik heb er de ballen verstand van, maar kan het inderdaad kloppen dat je van die periodes hebt dat er heel veel teven in de buurt tegelijk loops zijn? Nu dus ook weer :devil: en de teven zelf tegenkomen vind ik niet zo erg, zelfs als Jack eropaf rent heeft hij een voorspel van een kwartier of langer, tegen de tijd dat hij een voorzichtige poot op een rug probeert te leggen ben ik er wel bij en is hij heel snel netjes aangelijnd :mrgreen: Maar al die loopse plassen en *sporen* van loopse teven... :roll: Hij luistert de laatste week ofzo voor geen meter, loopt alleen maar de straat en het gras af te lebberen. Ik loop altijd te roepen dat het zo'n brave hond is, maar ik sta momenteel in het park om de haverklap voor paal omdat ik hem moet gaan halen en op de aanlijnrondjes hangt hij constant in de riem omdat er weer ergens een stoep schoongelikt moet worden. :evil:

Nou, ik weet niet of je meer dan 1 loopse teef nodig hebt voor die sporen en plasjes? :denken: :mrgreen:
Ja, want ik loop elke dag compleet verschillende routes. Dus tenzij de loopse teef die onze (verschillende) korte rondjes volplast ook de lange wandeling in ons park doet, verdenk ik toch meerdere teven.

Ik wordt er echt licht gestoord en een beetje geirriteerd van. Mensen met loopse teven kunnen er niks aan doen hoor, ben al lang blij dat ze niet loslopend langs komen slettebakken, dat heeft me al eens tien jaar van mijn leven gekost omdat Jack er achteraan ging en in de verte verdween onder het motto "Geen ballen, toch lol!" :roll: Maar het is gewoon balen omdat ik normaal gesproken een relatief brave redelijk luisterende gecastreerde reu heb, en nou roep ik om de haverklap Lilo bij me van "Kom, we motten je broer halen!" :roll:
Ik sprak namelijk gisteren een mevrouw met een reu die dus ook hier in de buurt loopt (vaak dezelfde routes als ik, dus we 'kennen' elkaar wel), die vroeg of Vera nog loops was, want haar reu was alleen nog maar met zijn neus over de grond aan het zigzaggen.
Tja, ehm, sorry? :jank: :mrgreen:
En dan plast Vera dus maar 1 keer per wandeling :19:
Met andere woorden: er lopen bij jou in de buurt ook meer loopse teven. :wink:
Vooralsnog doet ze het probleemloos hoor :ok: Ietssss rustiger dan normaal, maar nauwelijks noemenswaardig, en ze luistert nog even goed als anders. Oh, ze sloopt alleen wat meer krantjes :mrgreen:
Netjes hoor! Ik duim voor je dat ze dalijk ook geen enge schijnzwangerschapstoestanden krijgt, maar voorlopig gaat het allemaal lekker soepel zo!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Madelief schreef:
parelridder schreef: Los laten lopen en vertrouwen op de gehoorzaamheid vind ik geen optie. 't Heet niet voor niets 'loops' :smile:
Nou, dat vind ik dus ook. Ik geloof er niets van dat je de teef dan nog terug kunt roepen.
xena loopt altijd los, ook als ze loops is...
geen haar op dr hoofd die er over piekerd om weg te lopen hoor.. :wink: zou er ook niet aan moeten denken om haar 3 weken vast te moeten houden... heel in het begin heb ik het gedaan voor de zekerheid... maar daar was ik gauw vanaf gelukkig. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Hanneke2 schreef: Ja, want ik loop elke dag compleet verschillende routes. Dus tenzij de loopse teef die onze (verschillende) korte rondjes volplast ook de lange wandeling in ons park doet, verdenk ik toch meerdere teven.

Ik wordt er echt licht gestoord en een beetje geirriteerd van. Mensen met loopse teven kunnen er niks aan doen hoor, ben al lang blij dat ze niet loslopend langs komen slettebakken, dat heeft me al eens tien jaar van mijn leven gekost omdat Jack er achteraan ging en in de verte verdween onder het motto "Geen ballen, toch lol!" :roll: Maar het is gewoon balen omdat ik normaal gesproken een relatief brave redelijk luisterende gecastreerde reu heb, en nou roep ik om de haverklap Lilo bij me van "Kom, we motten je broer halen!" :roll:
Oh ja, ik kan me goed voorstellen dat je er kriegel van wordt hoor. Zou ik ook worden als ik een reu had die dus nogal heftig reageerde op een spoor van een loopse teef :wink:
Ik ken een aantal reuen in de buurt die dat doen, en loop nu dus niet in hun wijk. Nu zullen er vast in de wijken waar ik nu loop ook hitsige reuen zijn die lebberend Vera's spoor afgaan (zo bleek ook wel toen die mevrouw mij aansprak), maar ik kan haar moeilijk in een kastje stoppen natuurlijk :mrgreen:
En 'vaste vriendjes' hebben dan iig zo min mogelijk 'last' ervan omdat we in die wijken nu gewoon niet komen.
En mijn hond castreren vanwege andermans reu gaat me wat ver :mrgreen: (grapje hoor, weet dat jij dat ook vind :mrgreen: :wink: ).
Met andere woorden: er lopen bij jou in de buurt ook meer loopse teven. :wink:
Ja, dat kan altijd natuurlijk inderdaad :wink:

Netjes hoor! Ik duim voor je dat ze dalijk ook geen enge schijnzwangerschapstoestanden krijgt, maar voorlopig gaat het allemaal lekker soepel zo!
Dat hoop ik inderdaad ook! Ik ben vooral blij dat ze qua karakter niet anders wordt; ze wordt niet snauwerig, niet mieperig, is nog exact hetzelfde tegen Saar en bevrienden teven/gecastreerde reuen (die niet meer hitsig worden). Ze is alleen wat meer van het slapen in huis, maar dat is niet geheel onhandig aangezien ze toch minder beweging kan krijgen nu :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef: Ik ben vooral blij dat ze qua karakter niet anders wordt; ze wordt niet snauwerig, niet mieperig, is nog exact hetzelfde tegen Saar en bevrienden teven/gecastreerde reuen (die niet meer hitsig worden). Ze is alleen wat meer van het slapen in huis, maar dat is niet geheel onhandig aangezien ze toch minder beweging kan krijgen nu :wink:
Ita wordt op het moment wat onvriendelijker naar sommige andere honden en voor de rest staat ze te gillen als een sirene wanneer ze een andere hond ziet in de verte :mrgreen:
Ik was niet bedacht op dat onvriendelijke gedrag, maar nu ik dat heb ervaren loopt ze andere aangelijnde honden voorbij met haar neus in een hand vol met koekjes en dat werkt gelukkig :mrgreen:
Ik kan het even niet anders oplossen met Rana ook nog aangelijnd er bij :roll:
In ieder geval wordt de rust zo bewaard.

Ze zal wel de pest in hebben dat ze toch veel minder los is dan anders.
Maar ze zal het er toch mee moeten doen. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ita wordt op het moment wat onvriendelijker naar sommige andere honden en voor de rest staat ze te gillen als een sirene wanneer ze een andere hond ziet in de verte :mrgreen:
Ik was niet bedacht op dat onvriendelijke gedrag, maar nu ik dat heb ervaren loopt ze andere aangelijnde honden voorbij met haar neus in een hand vol met koekjes en dat werkt gelukkig :mrgreen:
Ik kan het even niet anders oplossen met Rana ook nog aangelijnd er bij :roll:
In ieder geval wordt de rust zo bewaard.

Ze zal wel de pest in hebben dat ze toch veel minder los is dan anders.
Maar ze zal het er toch mee moeten doen. :wink:
Je hoort dat best wel vaker toch dacht ik? Dat ze ander gedrag vertonen naar andere honden als ze loops zijn? :wink:
Die sirene moet ik stiekem wel een beetje om lachen :mrgreen: Vera gaat altijd, als ik haar de kans geef, in de lijn hangen als ze een andere hond moet passeren (spelen spelen :cheer: ), en dat zou ze nu dus ook doen als ze kans zou krijgen (maar die krijgt ze niet, ook met de koekjes volg methode inderdaad :mrgreen: ). Maar dat is dus niet anders, wel even extra onhandig :mrgreen: :wink:

Ze zou van mij overigens best opdringerige reuen weg mogen snauwen, maar de twee die we tegengekomen zijn ging ze, als altijd, een beetje onderdanig naar zitten/liggen doen totdat de baas ze eens op kwam halen. Reuze handig :roll: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”