Ik wandel niet meer in het park nu Yanthe loops is. Normaliter zou mijn hoofdreden zijn dat ik geen loslopende en spelende reuen en hun eigenaren lastig wil vallen. Tenslotte is het een speelweide en veel van de honden die hier komen komen niet veel verder dan dat. Afgezien daarvan is het gewoon "not done" vind ik om in een dermate klein losloopgebiedje met een loopse teef aan te komen. Dan moet ik schreeuwen "ze is loooops!!!" en dan moeten er alemaal mensen achter hun reuen aan. Nee, kan niet vind ik. Bos/groot stil losloopgebied is anders.
Maar nu is eigenlijk de hoofdreden dat ik geen risico op ongewenste dekkingen wil.
Er zijn twee enorme Rotweiler-kruisingen (zie oa. Newfy in) van zo'n 80 cm hoog en bouw rottie :N:, waarover de bazen geen echt overwicht hebben. En dat niet alleen. Beide bazen zien een combi met mijn "kleine rottiekruising" wel zitten :N:.
De ene baas kwam met loslopende hond mij achterna gelopen terwijl ik ze probeerde ontwijken (was ze nog pas 5 maand , met gebroken teen) om even verhaal te halen waarom ik steeds wegliep als ik ze zag.
-ik: "ze heeft een gebroken teen en mag niet druk doen"
vertaling: Die hond van jou heeft al twee honden doodgebeten en ik wil niet hoeven ontdekken dat hij ook pupneid heeft
-hij: ooooooooh, ik dacht dat ze loops was. (lijnt hond aan en gaat weg).
Hij kan dus de hond niet houden, en zijn hond heeft al twee nesten (of meer?) verwekt waarvan de andere een kind is. Heeft twee kleine hondjes doodgebeten maar na een paar maandjes afwezigheid, loopt hij nu weer los rond met zn baas die hem niet aankan. De baas dacht zeker, leuk...black and tan puppies van mijn stoere vent.
De andere eigenaar, van hond zoon, vindt mijn Yanthe een schatje (:cheer:), maar ik weet dat ook zij de combi wel erg leuk zouden vinden. Dat roepen ze steeds...nee jochie , nog effe wachten... zooo zou wel leuk setje zijn etc etc. Op zich geen punt want ik ben er zeker van dat ze als ik daarom vroeg de hond bij zich zouden willen houden. Maarja....de bazin, die altijd met hem loopt kán hem niet houden.
Dus lopen wij zo min mogelijk in het park, en steken gauw door naar het jaagpad. Daar durf ik haar nog best los te laten. Ze luistert goed, dus valt goed te roepen (en anders heb ik nog de "bal aan het touwtje" waar ze haast een moord voor doet

).
Zodra de bal uit de kast moest gaat ze aan de lijn tot het over is.
We gaan dit weekend weer lekker naar Havelte en dus hoop ik haar daar fijn een aantal uren te laten rennen op de heide. Ben er nog nooit een andere hond tegengekomen anders dan toevallig aan het hek, wij dr uit, zij dr in, dus fingers crossed.
Mijn meisje is veeeeels te jong voor een oopsnest.