Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijbaantje?
Moderator: moderatorteam
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Bijbaantje?
Volgende maand komt de boetebedrag bij het niet opruimen van een honden drol van je viervoeter op......€ 203,==.
Het op straat laten poepen kost € 90,=,
voor het opruimen ervan rekent de gemeente € 113,=!!!!
Dus als iemand in deze moeilijke tijden nog een baantje zoekt...........
Er wordt niet gesproken over de massa van de ontlasting, ik denk dat ze in dat geval alles op 1 hoop gooien.......
Dit geld dus voor Rotterdam, 1 van de gemeentes met al een belachelijk hoog tarief voor het bezit van een hond.
Het op straat laten poepen kost € 90,=,
voor het opruimen ervan rekent de gemeente € 113,=!!!!
Dus als iemand in deze moeilijke tijden nog een baantje zoekt...........
Er wordt niet gesproken over de massa van de ontlasting, ik denk dat ze in dat geval alles op 1 hoop gooien.......
Dit geld dus voor Rotterdam, 1 van de gemeentes met al een belachelijk hoog tarief voor het bezit van een hond.
-
jelle
- Zeer actief
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Daar kan ik me helemaal in vinden.... doe die boetes nog maar 2 zo hoog!jelle schreef:nou, gewoon opruimen dan maar he
Er zijn een paar uitlaatstroken hier... staan bordjes "honden uitlaten toegestaan mits aangelijnd" en "niet op de paden".....
Hoevaak je DAAR dus een drol op het pad ziet liggen...???!!!!!
Belachelijk!
Dus, ja wat mij betreft mag er op deze hoge boetes ook echt intensieve controle komen.... ik erger mij aan hondenpoep op de straat (niet in een groenstrook dus, hoewel ook daarin overdrevn wordt!
Suzanne
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
nou vind de boete echt buiten alle proporties....een boete is tot daar aan toe, maar dit slaat echt nergens op.
Woon zelf in capelle....hier gaan we dit jaar 204 euro hondenbelasting betalen...
De afgelopen jaren is de gemeente een anti honden beleid aan t voeren....uitlaatzone's werden ingesteld, vaak langs een drukke weg waar ze je met 50 km per uur van je sokken afrijden, of langs drukke fietspaden, in de zomer zijn de zone's slecht te gebruiken omdat het gras een meter hoog staat.....
En dan klaagt de gemeente dat er overlast is...tja...op initiatieven van hondenbezitters wordt niet gereageerd....nee want die plannen kosten geld en t geld dat binnenkomt vanuit de hondenbelasting ga je daar natuurlijk niet voor gebruiken...
Wonder boven wonder hebben ze onlangs een poepzuiger aangeschaft...ja ja wel 1 voor heel capelle...daarnaast gaan ze controleren...boetes uitdelen aan mensen die zich niet aan de uitlaatzone's houden...tja...die poepzuiger moet betaald worden he...

Woon zelf in capelle....hier gaan we dit jaar 204 euro hondenbelasting betalen...
De afgelopen jaren is de gemeente een anti honden beleid aan t voeren....uitlaatzone's werden ingesteld, vaak langs een drukke weg waar ze je met 50 km per uur van je sokken afrijden, of langs drukke fietspaden, in de zomer zijn de zone's slecht te gebruiken omdat het gras een meter hoog staat.....
En dan klaagt de gemeente dat er overlast is...tja...op initiatieven van hondenbezitters wordt niet gereageerd....nee want die plannen kosten geld en t geld dat binnenkomt vanuit de hondenbelasting ga je daar natuurlijk niet voor gebruiken...
Wonder boven wonder hebben ze onlangs een poepzuiger aangeschaft...ja ja wel 1 voor heel capelle...daarnaast gaan ze controleren...boetes uitdelen aan mensen die zich niet aan de uitlaatzone's houden...tja...die poepzuiger moet betaald worden he...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
Muk
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Als je het opruimt heb je ook geen boete
Ik snap het nare gevoel dat komt bij het idee van een 'anti hondenbeleid'', zou ik ook hebben
, maar die boete kunnen ze net zo goed 10.000 euro van maken, want je kan hem namelijk heeeeel simpel ontwijken door gewoon, zoals het hoort, de poep op te ruimen.
Het is ook niet zo dat je per ongeluk het kan laten liggen ofzo (zoals met te hard rijden, dat je niet helemaal door hebt dat je 10 km te hard rijdt).
Het is ook niet zo dat je per ongeluk het kan laten liggen ofzo (zoals met te hard rijden, dat je niet helemaal door hebt dat je 10 km te hard rijdt).

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik denk eigenlijk nog veel vaker aan al die smerige katten die zo nodig in mijn grind willen kakken.... Én in de gemeentebosjes uiteraard...Nanna schreef:Vraag me altijd hoe dat nou gaat als je gesnapt wordt als je hond aan de waterdunne diarree is.
Moet je het dan oplikken?
En als je hond braakt, moet je dat dan ook opruimen? En wat dan als je kind braakt? Kun je daar dan ook een boete voor krijgen?
Dat spookt zo gedurig weleens zo door mijn hoofd..
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag...Tanja Simba&Bella schreef:nou vind de boete echt buiten alle proporties....een boete is tot daar aan toe, maar dit slaat echt nergens op.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ze mogen van mij best boetes geven maar de gemeenten hebben dan ook de plicht om de voorzieningen te treffen waar jij als hondeneigenaar je zakje stront in kwijt kan. Nou loop je de hele tijd met dat zakje poep rond te wandelen
En net wat Nanna ook al aangeeft ....... hoe doe je het als ze aan de dunne zijn
En net wat Nanna ook al aangeeft ....... hoe doe je het als ze aan de dunne zijn
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
als ze dan ook eens ELKE DAG die uitlaatstukjes schoonmaken?? maar dat doen ze niet!!
wij hebben hier een stukje betegeld van 5 bij 10 meter.. waar je tot aan de enkels in de stond staat omdat ze maar 1 keer in de 2 weken (als we geluk hebben) komen..
nou ik verrek het om daar in te gaan staan!! ik laat mijn honden schijten in de struiken ernaast.. niemand die er last van heeft
wij hebben hier een stukje betegeld van 5 bij 10 meter.. waar je tot aan de enkels in de stond staat omdat ze maar 1 keer in de 2 weken (als we geluk hebben) komen..
nou ik verrek het om daar in te gaan staan!! ik laat mijn honden schijten in de struiken ernaast.. niemand die er last van heeft

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Hier is het sinds 1 januari ook verplicht een zakje bij je te hebben en de hoopjes op te ruimen.
Weet niet hoe hoog de boetes zijn.
Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!
Ik heb zakjes bij omdat je het moet kunnen laten tonen maar waar betaal ik hondenbelasting voor? laat ze maar extra prullenbakken op die routes zetten + elke dag legen.
Weet niet hoe hoog de boetes zijn.
Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!
Ik heb zakjes bij omdat je het moet kunnen laten tonen maar waar betaal ik hondenbelasting voor? laat ze maar extra prullenbakken op die routes zetten + elke dag legen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Zo zijn ze hier in Coventry wel van de poep-overlast afgekomen.
Superhoge boetes en meteen betalen.
Het heeft prima geholpen, als je hier een drol op straat of in het gras ziet liggen is dat echt een uitzondering.
Ik zie er niet zo'n probleem in eerlijk gezegd in die boetes, gewoon opruimen die handel!
Superhoge boetes en meteen betalen.
Het heeft prima geholpen, als je hier een drol op straat of in het gras ziet liggen is dat echt een uitzondering.
Ik zie er niet zo'n probleem in eerlijk gezegd in die boetes, gewoon opruimen die handel!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Limanade
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik ben waarschijnlijk ook wel erg verwend met ondergrondse wijkcontainers op elke straathoek hier zodat ik nooit lang met een vol zakje rond loop.Áls het al gebeurt,want mijn honden doen zowat niks hier behalve plassen.Sonnie1983 schreef:Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Limanade
- Zeer actief
- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
Prima zaak dat indien je je hond wat laat doen op plaatsen waar dat niet mag dat je er dan voor bekeurd wordt, bedrag nagelaten. Maar wie gaat dat controleren?
Daar zal iemand voor moeten worden aangesteld die zijn salaris betaald moet worden. Die moet dat wel terugverdienen. Als iedereen nu zorgt dat het opgeruimd wordt kost die persoon alleen maar zijn salaris en verdient niks terug. Is het zo weer teruggedraaid.
Laten ze iemand op zo'n poepzuiger rijden, die doet goed werk.
Onze honden doen alleen iets op gras of in een perkje of wat dan ook. Als je dan zelf loopt op plaatsen waar dit geen problemen geeft is er niks aan de hand. Je moet natuurlijk niet langs een grasveldje lopen waar het kinderdagverblijf zo af en toe de kids met mooi weer neerzet.
Hier is ook zo'n mooi hondenbeleid maar helaas weinig tot geen controle.
Onze pup van nu 12 weken wil alleen maar op gras poepen of piesen, leer je hem in 2 weken.
En loopt het je hond er een keer dun uit ga je ff naar huis en gooi er een emmer water overheen. Beetje moeilijk natuurlijk als je ver van huis bent.
Daar zal iemand voor moeten worden aangesteld die zijn salaris betaald moet worden. Die moet dat wel terugverdienen. Als iedereen nu zorgt dat het opgeruimd wordt kost die persoon alleen maar zijn salaris en verdient niks terug. Is het zo weer teruggedraaid.
Laten ze iemand op zo'n poepzuiger rijden, die doet goed werk.
Onze honden doen alleen iets op gras of in een perkje of wat dan ook. Als je dan zelf loopt op plaatsen waar dit geen problemen geeft is er niks aan de hand. Je moet natuurlijk niet langs een grasveldje lopen waar het kinderdagverblijf zo af en toe de kids met mooi weer neerzet.
Hier is ook zo'n mooi hondenbeleid maar helaas weinig tot geen controle.
Onze pup van nu 12 weken wil alleen maar op gras poepen of piesen, leer je hem in 2 weken.
En loopt het je hond er een keer dun uit ga je ff naar huis en gooi er een emmer water overheen. Beetje moeilijk natuurlijk als je ver van huis bent.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
-
Muk
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Nadeel is alleen dat ie zo snel afkoeltMuk schreef:Is met dit koude weer best wel handig, zo'n handenverwarming.Rami schreef:Ik vind het allemaal best hoor maar misschien kunnen ze dan van het geïncasseerde boetegeld wat meer prullenbakken neerzetten?
Hoe vaak ik niet hele einden met zo'n poepzak-handenwarmer rond loop...
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Oké, met dit weer wel!Muk schreef:Is met dit koude weer best wel handig, zo'n handenverwarming.Rami schreef:Ik vind het allemaal best hoor maar misschien kunnen ze dan van het geïncasseerde boetegeld wat meer prullenbakken neerzetten?
Hoe vaak ik niet hele einden met zo'n poepzak-handenwarmer rond loop...
Maar ehm... ik heb twee honden, dus dan loop ik - als het een beetje tegenzit - met twee poepzak-handenwarmers. Vervolgens moeten we een weg oversteken en moet ik één hond aanlijnen (die vertrouw ik niet helemaal wat 'wacht' betreft).
Wat inhoudt dat ik dan een zo'n warme poepzak in mijn jaszak moet doen... :N:
Oi, dat is ook heel erg ja, een koude poep-zak.:sst:flatcoat schreef: Nadeel is alleen dat ie zo snel afkoelt
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
[quote="Moos"]Ik snap het nare gevoel dat komt bij het idee van een 'anti hondenbeleid [quote]
Nou het begint er op te lijken hè.. Als we zo doorgaan willen mensen niet eens meer honden hebben. Vind de boetes echt te hoog. Al snap ik wel dat het voor sommige mensen nodig is, die laten hun hond overal kakken.
Nou het begint er op te lijken hè.. Als we zo doorgaan willen mensen niet eens meer honden hebben. Vind de boetes echt te hoog. Al snap ik wel dat het voor sommige mensen nodig is, die laten hun hond overal kakken.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Die van mij zijn biologisch afbreekbaar, das niet zo ergSonnie1983 schreef:Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
http://www.capelleaandenijssel.nl/docum ... apelle.pdfYvetteJ schreef:Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag...

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ben ik het nou mee eens...als alle mensen de ontlasting van hun hond opruimen moet die hondenbelasting gewoon verdwijnenAnne Panne schreef:als ze zoiets invoeren.. moeten ze de hondenbelasting laten vallen
Verder mogen er bij ons in de buurt (dorpje) ook wel wat meer prullenbakken komen zodat ik niet het hele rondje met twee gevulde poepzakken hoef te lopen
En ja, zoals Nanna schrijft...wat dan als je op heterdaad wordt betrapt terwijl je hond aan de schijterij is
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks!Kaiou schreef:http://www.capelleaandenijssel.nl/docum ... apelle.pdfYvetteJ schreef:Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag...
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik die regels zo lees ik me er wel in kan vinden. Ik vind het logisch dat als je hond midden op de stoep of het fietspad poept je dat op moet ruimen, evenals in de directe nabijheid van kinderspeelplaatsen. Aan de andere kant vind ik het ook fijn om te weten dat als mijn hond netjes in het gras poept ik dat mag laten liggen, of ik het ga doen moet ik nog bekijken...
Nu nog de belasting wat naar beneden dan ben ik helemaal blij!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag...
[/quote]
bij het instellen van de uitlaatzone's heb je als het goed is een folder van de gemeente gehad waar alle zone's opstaan. Volgens mij staat hij ook op de site van de gemeente.
bij het instellen van de uitlaatzone's heb je als het goed is een folder van de gemeente gehad waar alle zone's opstaan. Volgens mij staat hij ook op de site van de gemeente.
Groetjes, Tanja
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Woon hier waarschijnlijk nog niet lang genoeg daarvoor, net een jaartje, vandaarTanja Simba&Bella schreef:YvetteJ schreef:Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag...
Maar heb hem net online bekeken via bovenstaande link. Had het zelf nog niet kunnen vinden via de site van de gemeente. En nu ik het zo zie op de kaart loop ik waarschijnlijk altijd halverwege het gebied in waardoor het me niet opvalt waar de paaltjes staan
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)