Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijbaantje?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Bijbaantje?

Ongelezen bericht door Niek »

Volgende maand komt de boetebedrag bij het niet opruimen van een honden drol van je viervoeter op......€ 203,==.

Het op straat laten poepen kost € 90,=,
voor het opruimen ervan rekent de gemeente € 113,=!!!!

Dus als iemand in deze moeilijke tijden nog een baantje zoekt...........

Er wordt niet gesproken over de massa van de ontlasting, ik denk dat ze in dat geval alles op 1 hoop gooien.......

Dit geld dus voor Rotterdam, 1 van de gemeentes met al een belachelijk hoog tarief voor het bezit van een hond.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

nou, gewoon opruimen dan maar he :19:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

jelle schreef:nou, gewoon opruimen dan maar he :19:
Daar kan ik me helemaal in vinden.... doe die boetes nog maar 2 zo hoog!
Er zijn een paar uitlaatstroken hier... staan bordjes "honden uitlaten toegestaan mits aangelijnd" en "niet op de paden".....
Hoevaak je DAAR dus een drol op het pad ziet liggen...???!!!!!
Belachelijk!

Dus, ja wat mij betreft mag er op deze hoge boetes ook echt intensieve controle komen.... ik erger mij aan hondenpoep op de straat (niet in een groenstrook dus, hoewel ook daarin overdrevn wordt!

Suzanne
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

nou vind de boete echt buiten alle proporties....een boete is tot daar aan toe, maar dit slaat echt nergens op.
Woon zelf in capelle....hier gaan we dit jaar 204 euro hondenbelasting betalen...
De afgelopen jaren is de gemeente een anti honden beleid aan t voeren....uitlaatzone's werden ingesteld, vaak langs een drukke weg waar ze je met 50 km per uur van je sokken afrijden, of langs drukke fietspaden, in de zomer zijn de zone's slecht te gebruiken omdat het gras een meter hoog staat.....

En dan klaagt de gemeente dat er overlast is...tja...op initiatieven van hondenbezitters wordt niet gereageerd....nee want die plannen kosten geld en t geld dat binnenkomt vanuit de hondenbelasting ga je daar natuurlijk niet voor gebruiken...

Wonder boven wonder hebben ze onlangs een poepzuiger aangeschaft...ja ja wel 1 voor heel capelle...daarnaast gaan ze controleren...boetes uitdelen aan mensen die zich niet aan de uitlaatzone's houden...tja...die poepzuiger moet betaald worden he...

:boos:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De boete in Rotterdam is wel belachelijk hoog, maar wat is er mis het opruimen van de ontlasting van je hond. Dat ik een hond heb wil nog niet zeggen dat anderen daar last van moeten hebben. Natuurlijk geldt dit ook voor katten, maar daar hebben de gemeentes nog geen beleid voor helaas.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ik vind deze boetes echt buiten porpoties :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als je het opruimt heb je ook geen boete :19: Ik snap het nare gevoel dat komt bij het idee van een 'anti hondenbeleid'', zou ik ook hebben :wink: , maar die boete kunnen ze net zo goed 10.000 euro van maken, want je kan hem namelijk heeeeel simpel ontwijken door gewoon, zoals het hoort, de poep op te ruimen.
Het is ook niet zo dat je per ongeluk het kan laten liggen ofzo (zoals met te hard rijden, dat je niet helemaal door hebt dat je 10 km te hard rijdt).
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Nanna schreef:Vraag me altijd hoe dat nou gaat als je gesnapt wordt als je hond aan de waterdunne diarree is.
Moet je het dan oplikken?
En als je hond braakt, moet je dat dan ook opruimen? En wat dan als je kind braakt? Kun je daar dan ook een boete voor krijgen?
Dat spookt zo gedurig weleens zo door mijn hoofd..
Ik denk eigenlijk nog veel vaker aan al die smerige katten die zo nodig in mijn grind willen kakken.... Én in de gemeentebosjes uiteraard... :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Tanja Simba&Bella schreef:nou vind de boete echt buiten alle proporties....een boete is tot daar aan toe, maar dit slaat echt nergens op.
Woon zelf in capelle....hier gaan we dit jaar 204 euro hondenbelasting betalen...
De afgelopen jaren is de gemeente een anti honden beleid aan t voeren....uitlaatzone's werden ingesteld, vaak langs een drukke weg waar ze je met 50 km per uur van je sokken afrijden, of langs drukke fietspaden, in de zomer zijn de zone's slecht te gebruiken omdat het gras een meter hoog staat.....

En dan klaagt de gemeente dat er overlast is...tja...op initiatieven van hondenbezitters wordt niet gereageerd....nee want die plannen kosten geld en t geld dat binnenkomt vanuit de hondenbelasting ga je daar natuurlijk niet voor gebruiken...

Wonder boven wonder hebben ze onlangs een poepzuiger aangeschaft...ja ja wel 1 voor heel capelle...daarnaast gaan ze controleren...boetes uitdelen aan mensen die zich niet aan de uitlaatzone's houden...tja...die poepzuiger moet betaald worden he...

:boos:
Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag... :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding
Kosten geen drol en zijn makkelijk opgeruimd :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ze mogen van mij best boetes geven maar de gemeenten hebben dan ook de plicht om de voorzieningen te treffen waar jij als hondeneigenaar je zakje stront in kwijt kan. Nou loop je de hele tijd met dat zakje poep rond te wandelen :roll:
En net wat Nanna ook al aangeeft ....... hoe doe je het als ze aan de dunne zijn :denken:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

als ze dan ook eens ELKE DAG die uitlaatstukjes schoonmaken?? maar dat doen ze niet!! :devil:
wij hebben hier een stukje betegeld van 5 bij 10 meter.. waar je tot aan de enkels in de stond staat omdat ze maar 1 keer in de 2 weken (als we geluk hebben) komen..

nou ik verrek het om daar in te gaan staan!! ik laat mijn honden schijten in de struiken ernaast.. niemand die er last van heeft
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier is het sinds 1 januari ook verplicht een zakje bij je te hebben en de hoopjes op te ruimen.
Weet niet hoe hoog de boetes zijn.
Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!
Ik heb zakjes bij omdat je het moet kunnen laten tonen maar waar betaal ik hondenbelasting voor? laat ze maar extra prullenbakken op die routes zetten + elke dag legen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zo zijn ze hier in Coventry wel van de poep-overlast afgekomen.
Superhoge boetes en meteen betalen.
Het heeft prima geholpen, als je hier een drol op straat of in het gras ziet liggen is dat echt een uitzondering.

Ik zie er niet zo'n probleem in eerlijk gezegd in die boetes, gewoon opruimen die handel!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Limanade
Zeer actief

als ze zoiets invoeren.. moeten ze de hondenbelasting laten vallen
Afbeelding

marian*
Erelid
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!
Ik ben waarschijnlijk ook wel erg verwend met ondergrondse wijkcontainers op elke straathoek hier zodat ik nooit lang met een vol zakje rond loop.Áls het al gebeurt,want mijn honden doen zowat niks hier behalve plassen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Anne Panne schreef:wij hebben hier een stukje betegeld
Nou,dan is opruimen helemaal zo gepiept als je hond een normale drol draait :ok:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

marian* schreef:
Anne Panne schreef:wij hebben hier een stukje betegeld
Nou,dan is opruimen helemaal zo gepiept als je hond een normale drol draait :ok:
maar mijn honden schijten niet op tegels.. die moeten een grasspriet tegen hun holletje aanvoelen :mrgreen:
Afbeelding

Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Prima zaak dat indien je je hond wat laat doen op plaatsen waar dat niet mag dat je er dan voor bekeurd wordt, bedrag nagelaten. Maar wie gaat dat controleren?
Daar zal iemand voor moeten worden aangesteld die zijn salaris betaald moet worden. Die moet dat wel terugverdienen. Als iedereen nu zorgt dat het opgeruimd wordt kost die persoon alleen maar zijn salaris en verdient niks terug. Is het zo weer teruggedraaid.
Laten ze iemand op zo'n poepzuiger rijden, die doet goed werk.
Onze honden doen alleen iets op gras of in een perkje of wat dan ook. Als je dan zelf loopt op plaatsen waar dit geen problemen geeft is er niks aan de hand. Je moet natuurlijk niet langs een grasveldje lopen waar het kinderdagverblijf zo af en toe de kids met mooi weer neerzet.
Hier is ook zo'n mooi hondenbeleid maar helaas weinig tot geen controle.
Onze pup van nu 12 weken wil alleen maar op gras poepen of piesen, leer je hem in 2 weken.
En loopt het je hond er een keer dun uit ga je ff naar huis en gooi er een emmer water overheen. Beetje moeilijk natuurlijk als je ver van huis bent.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het allemaal best hoor maar misschien kunnen ze dan van het geïncasseerde boetegeld wat meer prullenbakken neerzetten?
Hoe vaak ik niet hele einden met zo'n poepzak-handenwarmer rond loop... :roll:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Rami schreef:Ik vind het allemaal best hoor maar misschien kunnen ze dan van het geïncasseerde boetegeld wat meer prullenbakken neerzetten?
Is met dit koude weer best wel handig, zo'n handenverwarming. :mrgreen:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Muk schreef:
Rami schreef:Ik vind het allemaal best hoor maar misschien kunnen ze dan van het geïncasseerde boetegeld wat meer prullenbakken neerzetten?
Nadeel is alleen dat ie zo snel afkoelt :mrgreen:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Muk schreef:
Oké, met dit weer wel! :mrgreen:
Maar ehm... ik heb twee honden, dus dan loop ik - als het een beetje tegenzit - met twee poepzak-handenwarmers. Vervolgens moeten we een weg oversteken en moet ik één hond aanlijnen (die vertrouw ik niet helemaal wat 'wacht' betreft).
Wat inhoudt dat ik dan een zo'n warme poepzak in mijn jaszak moet doen... :N:
flatcoat schreef: Nadeel is alleen dat ie zo snel afkoelt :mrgreen:
Oi, dat is ook heel erg ja, een koude poep-zak.:sst:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

[quote="Moos"]Ik snap het nare gevoel dat komt bij het idee van een 'anti hondenbeleid [quote]

Nou het begint er op te lijken hè.. Als we zo doorgaan willen mensen niet eens meer honden hebben. Vind de boetes echt te hoog. Al snap ik wel dat het voor sommige mensen nodig is, die laten hun hond overal kakken.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Maar denk je nou echt dat de mensen een half uur/uur bijv. gaan wandelen met een zakje in hun hand omdat er nergens prullenbakken staan??? nee dat word met zakje en al in de bosjes gegooid, nee dat is goed voor het milieu!
Die van mij zijn biologisch afbreekbaar, das niet zo erg :pffff: :smile:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

YvetteJ schreef:Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag... :denken:
http://www.capelleaandenijssel.nl/docum ... apelle.pdf :wink:
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Anne Panne schreef:als ze zoiets invoeren.. moeten ze de hondenbelasting laten vallen
Hier ben ik het nou mee eens...als alle mensen de ontlasting van hun hond opruimen moet die hondenbelasting gewoon verdwijnen :ok:

Verder mogen er bij ons in de buurt (dorpje) ook wel wat meer prullenbakken komen zodat ik niet het hele rondje met twee gevulde poepzakken hoef te lopen :mrgreen:

En ja, zoals Nanna schrijft...wat dan als je op heterdaad wordt betrapt terwijl je hond aan de schijterij is :denken: Als Wieke of Timo aan de schijt is en ze poepen op de weg/stoep ga ik wel altijd netjes terug met een flinke emmer water om het schoon te maken :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef:
YvetteJ schreef:Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag... :denken:
http://www.capelleaandenijssel.nl/docum ... apelle.pdf :wink:
Thanks! :ok:
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik die regels zo lees ik me er wel in kan vinden. Ik vind het logisch dat als je hond midden op de stoep of het fietspad poept je dat op moet ruimen, evenals in de directe nabijheid van kinderspeelplaatsen. Aan de andere kant vind ik het ook fijn om te weten dat als mijn hond netjes in het gras poept ik dat mag laten liggen, of ik het ga doen moet ik nog bekijken...
Nu nog de belasting wat naar beneden dan ben ik helemaal blij! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Waar zijn die uitlaatstroken dan?? Ik zie hier in de wijk ('s Gravenland) alleen maar paaltjes waar het niet mag... :denken:[/quote]

bij het instellen van de uitlaatzone's heb je als het goed is een folder van de gemeente gehad waar alle zone's opstaan. Volgens mij staat hij ook op de site van de gemeente.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Tanja Simba&Bella schreef:

bij het instellen van de uitlaatzone's heb je als het goed is een folder van de gemeente gehad waar alle zone's opstaan. Volgens mij staat hij ook op de site van de gemeente.
Woon hier waarschijnlijk nog niet lang genoeg daarvoor, net een jaartje, vandaar :wink:
Maar heb hem net online bekeken via bovenstaande link. Had het zelf nog niet kunnen vinden via de site van de gemeente. En nu ik het zo zie op de kaart loop ik waarschijnlijk altijd halverwege het gebied in waardoor het me niet opvalt waar de paaltjes staan :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”