Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tessa kan nie swemme nie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Tessa kan nie swemme nie

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tessa kan dus niet zwemmen. Vanmiddag lag ze in ene in het kanaal, ik heb het niet zien gebeuren, maar ik denk dat ze haar evenwicht verloren is. Duidelijk is wel dat ze, net als onze andere schnauzers, niet goed kan zwemmen. Het is maaien met de voorpoten en daar kom je niet erg veel mee vooruit.
Ze peddelde wel naar de kant toe en ik kon haar in het nekvel pakken om haar op de kant te helpen, maar een waterrat is ze niet :wink: .

Ik vind het nogal frappant dat van de 4 Schnauzers die ik tot nu toe gehad heb, geen één echt kon/wilde zwemmen. Ik vraag me dus af of dat enigszins rasgebonden is :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Geen idee eigenlijk of het rasgebonden is, maar een van mijn labradors Ivan kan ook niet zo best zwemmen en dat verwacht je niet echt van een labrador :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jacky schreef:Geen idee eigenlijk of het rasgebonden is, maar een van mijn labradors Ivan kan ook niet zo best zwemmen en dat verwacht je niet echt van een labrador :mrgreen:
hahaha agos :mrgreen:
Nou is Gol ook niet al te best in zwemmen hoor, ze houd haar kop niet goed boven water en daardoor komt er wel eens water in haar neus en komt ze proestend aan de kant.

Ik wist ook niet dat snauzers niet goed konden zwemmen, ik wist het alleen van bulldoggen.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Myra kon het voorheen ook niet. Ze stond verticaal in het water met haar voor poten te maaien... Nu kan ze wel goed zwemmen. Het is dus aan te leren ;-)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson kan ook niet zwemmen die slaat een paar keer met zijn voorpoten, probeert met zijn achterpoten op de bodem tegaan staan en als dat niet lukt gaat hij echt koppie onder...ik heb al menig keer hem uit het water kunnen vissen.
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Re: Tessa kan nie swemme nie

Ongelezen bericht door Maltezers »

Liesbeth schreef:Tessa kan dus niet zwemmen. Vanmiddag lag ze in ene in het kanaal, ik heb het niet zien gebeuren, maar ik denk dat ze haar evenwicht verloren is. Duidelijk is wel dat ze, net als onze andere schnauzers, niet goed kan zwemmen. Het is maaien met de voorpoten en daar kom je niet erg veel mee vooruit.
Ze peddelde wel naar de kant toe en ik kon haar in het nekvel pakken om haar op de kant te helpen, maar een waterrat is ze niet :wink: .

Ik vind het nogal frappant dat van de 4 Schnauzers die ik tot nu toe gehad heb, geen één echt kon/wilde zwemmen. Ik vraag me dus af of dat enigszins rasgebonden is :19: .
Nou ik wil niet opscheppen hoor maar mijn honden doen borstcrawl, rugslag, schoolslag en vlinderslag. O ja en op verzoek kunnen ze met zijn drieën tegelijk ook nog eens een heel leuk waterdansje doen.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Een van mijn Aussies vond water geweldig maar kon ook niet echt zwemmen.
Hij leek meer op een dobber :smile:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Maltezers schreef:
Liesbeth schreef:Tessa kan dus niet zwemmen. Vanmiddag lag ze in ene in het kanaal, ik heb het niet zien gebeuren, maar ik denk dat ze haar evenwicht verloren is. Duidelijk is wel dat ze, net als onze andere schnauzers, niet goed kan zwemmen. Het is maaien met de voorpoten en daar kom je niet erg veel mee vooruit.

Nou ik wil niet opscheppen hoor maar mijn honden doen borstcrawl, rugslag, schoolslag en vlinderslag. O ja en op verzoek kunnen ze met zijn drieën tegelijk ook nog eens een heel leuk waterdansje doen.
toch wel synchroon he?

Maar wel typisch dat geen van de schnauzers geen goede zwemmers waren.
Ik zou toch wel pogingen doen om ze het aan te leren (van het zomer dan als je zelf mee het water in kunt).
Liesbeth
Zeer actief

Elly* schreef:
Maltezers schreef:

toch wel synchroon he?

Ik zou toch wel pogingen doen om ze het aan te leren (van het zomer dan als je zelf mee het water in kunt).
Dat heb ik bij Kevin regelmatig geprobeerd. Zelf het water in en lokken, ondersteunen zodat hij recht(er) in het water lag, loslaten in een wat dieper gedeelte etc, maar hij kreeg het niet onder de knie :neenee: . Hij ging tot aan zijn buik het water in (als hij het warm had) en niet verder.

Luuk gaat helemaal het water niet in, hooguit met zijn voorpoten om wat te drinken. Of Tessa uit zichzelf het water ingaat weet ik nog niet. Ik neem aan dat deze keer onvrijwillig was :mrgreen: .

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Lumi is pas mijn eerste kooikerhondje die kan zwemmen. Zij heeft dan ook zwemles gekregen van pup af aan.
Maltezers
Zeer actief

Elly* schreef:
Maltezers schreef:

toch wel synchroon he?

Elly* schreef:
Maltezers schreef:
Liesbeth schreef:
Tessa kan dus niet zwemmen. Vanmiddag lag ze in ene in het kanaal, ik heb het niet zien gebeuren, maar ik denk dat ze haar evenwicht verloren is. Duidelijk is wel dat ze, net als onze andere schnauzers, niet goed kan zwemmen. Het is maaien met de voorpoten en daar kom je niet erg veel mee vooruit.
Ze peddelde wel naar de kant toe en ik kon haar in het nekvel pakken om haar op de kant te helpen, maar een waterrat is ze niet .

Ik vind het nogal frappant dat van de 4 Schnauzers die ik tot nu toe gehad heb, geen één echt kon/wilde zwemmen. Ik vraag me dus af of dat enigszins rasgebonden is .

toch wel synchroon he?

Dat heb ik bij Kevin regelmatig geprobeerd. Zelf het water in en lokken, ondersteunen zodat hij recht(er) in het water lag, loslaten in een wat dieper gedeelte etc, maar hij kreeg het niet onder de knie . Hij ging tot aan zijn buik het water in (als hij het warm had) en niet verder.

Luuk gaat helemaal het water niet in, hooguit met zijn voorpoten om wat te drinken. Of Tessa uit zichzelf het water ingaat weet ik nog niet. Ik neem aan dat deze keer onvrijwillig was .

:smile:
Nee hoor, om heel eerlijk te zijn mijn honden zijn ook met geen stok het water in te krijgen. Wat zeg ik, ze zijn in staat om te verzuipen als ik ze in de douche aan het wassen ben.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Malterzers; zet maar een erg kleine waterbak neer, je weet maar nooit :mrgreen:
Maltezers
Zeer actief

Elly* schreef:Malterzers; zet maar een erg kleine waterbak neer, je weet maar nooit :mrgreen:

:pffff: Ach weet je Elly,
Mijn honden drinken sowieso uit een soort van vingerhoed, maar ja het zijn dan ook geen echte honden meer te noemen. Mutsen zijn het, gewoon hele erge miep mutsen. Maar wel weer heel ernstig lief dat dan weer wel. Maar ik denk ( hoewel ik er ook weer geen spijt van heb hoor ) dat ik dit ras nooit meer zal nemen, ze mogen hier 100 worden en ik zal er van houden en goed verzorgen en zo maar ik wil nooit geen kleine miepers meer.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Vorig jaar mei was het heerlijk warm, heb ik t zwembad gevuld en Keeffer er in gezet. Eerst geoeiefend met een klein laagje water en steeds hoger gegaan. Op een gegeven moment móest hij wel gaan zwemmen. Nou dat was best grappig. Ik moet zeggen hij kan heel goed zwemmen, hij wilde er alleen ook heel graag uit. Bij mamma op de buik zitten was trouwens wel leuk. Maar zwemmen kan hij zeker, die kleine miep was nog geen 1,6 kilo, t was heel leuk om te zien. :mrgreen: Toen ik hem eruit haalde gign hij zichzelf vies maken, en toen wilde meneer wel t water in hoor. Om schoon te worden. Nou mooi niet, ik moest ook nog in t zwembad liggen. :smile: Alle honden die we gehad hebben konden trouwens zwemmen. ;)
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik heb eens op een cursus gezeten waar ze honden leerden zwemmen door ze aan een touw van de ene kant van de beek naar de andere te trekken, daarmee de honden horizontaal trekkend in het water en ze daarmee dus leren horizontaal te zwemmen ipv het zogenaamde op z'n hondjes zwemmen met de pootjes te trappelen wat volgens die instructeur er op duidt dat een hond niet aan het zwemmen is maar aan het overleven.
Daar gaven ze ook aan dat een aantal rassen minder geschikt was om te zwemmen door hun lichaamsbouw. Dat waren dan vooral rassen als bijvoorbeeld doberman pinchers met hun heel diepe borstkas en heel smalle heupen. Die zouden heel moeilijk horizontaal kunnen komen in het water door teveel massa/drijfvermogen in de borstkas ofzo, zoiets was het geloof ik, is al weer een aantal jaren geleden :-).
Murphy raakt al in paniek als hij hoger dan zijn voetzooltjes in het water staat (bijvoorbeeld een plas in het gras). Maarja, da's dan ook wel een beetje een beroepspieperd :-)
Liesbeth
Zeer actief

Murphy schreef:Ik heb eens op een cursus gezeten waar ze honden leerden zwemmen door ze aan een touw van de ene kant van de beek naar de andere te trekken, daarmee de honden horizontaal trekkend in het water en ze daarmee dus leren horizontaal te zwemmen ipv het zogenaamde op z'n hondjes zwemmen met de pootjes te trappelen wat volgens die instructeur er op duidt dat een hond niet aan het zwemmen is maar aan het overleven.
Daar gaven ze ook aan dat een aantal rassen minder geschikt was om te zwemmen door hun lichaamsbouw. Dat waren dan vooral rassen als bijvoorbeeld doberman pinchers met hun heel diepe borstkas en heel smalle heupen. Die zouden heel moeilijk horizontaal kunnen komen in het water door teveel massa/drijfvermogen in de borstkas ofzo, zoiets was het geloof ik, is al weer een aantal jaren geleden :-). Murphy raakt al in paniek als hij hoger dan zijn voetzooltjes in het water staat (bijvoorbeeld een plas in het gras). Maarja, da's dan ook wel een beetje een beroepspieperd :-)
Een schnauzer is een ruwharige pinscher, wellicht dat zij dan ook daarom niet zo goed kunnen zwemmen.

Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Wel een kennis van mij heeft schnauzers die graag en goed zwemmen.
Mischien schrikken ze ook na een onverwachte plons duik en duurd het even eer ze de goede slag te pakken hebben? Tenminste zo ging het met Beauty na haar onverwachte duik in de vijver.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Liesbeth schreef:
Murphy schreef:Ik heb eens op een cursus gezeten waar ze honden leerden zwemmen door ze aan een touw van de ene kant van de beek naar de andere te trekken, daarmee de honden horizontaal trekkend in het water en ze daarmee dus leren horizontaal te zwemmen ipv het zogenaamde op z'n hondjes zwemmen met de pootjes te trappelen wat volgens die instructeur er op duidt dat een hond niet aan het zwemmen is maar aan het overleven.
Daar gaven ze ook aan dat een aantal rassen minder geschikt was om te zwemmen door hun lichaamsbouw. Dat waren dan vooral rassen als bijvoorbeeld doberman pinchers met hun heel diepe borstkas en heel smalle heupen. Die zouden heel moeilijk horizontaal kunnen komen in het water door teveel massa/drijfvermogen in de borstkas ofzo, zoiets was het geloof ik, is al weer een aantal jaren geleden :-). Murphy raakt al in paniek als hij hoger dan zijn voetzooltjes in het water staat (bijvoorbeeld een plas in het gras). Maarja, da's dan ook wel een beetje een beroepspieperd :-)
Een schnauzer is een ruwharige pinscher, wellicht dat zij dan ook daarom niet zo goed kunnen zwemmen.
Maar een Dobermann valt ook onder de Pinschers... (iig rasgroep)
En die kunnen zwemmen als de beste!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Leuk om te lezen dat dus ook Doberman pinchers goed kunnen zwemmen :-). Dan is daarmee dus het verhaal van niet goed horizontaal kunnen komen in het water helemaal achterhaald :-)
Groetjes,
Marjan
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik denk dat veel honden niet van nature kunnen zwemmen, maar het, net als kinderen, moeten leren. De een zal er dan vervolgens meer aanleg voor hebben als de ander.
Ik heb een wetterhoun (!) van bijna 2 jaar en die heb ik echt zelf met veel kunst en vliegwerk moeten leren zwemmen. Hij vind het vervolgens wel heel leuk. Een rasgenoot van mijn Lieuwe, zwom eigenlijk meteen heel goed, maar vind er geen barst aan en is alleen in het water te krijgen als de baas te water gaat. :denken: :19:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Murphy schreef:Leuk om te lezen dat dus ook Doberman pinchers goed kunnen zwemmen :-). Dan is daarmee dus het verhaal van niet goed horizontaal kunnen komen in het water helemaal achterhaald :-)
Groetjes,
Marjan
K heb geen idee of t achterhaald is.
Maar hier t bewijs. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enne, is dit horizontaal genoeg?
Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik leer mijn honden zwemmen, net om zo'n dingen te vermijden. Sem houdt ook niet van water, maar toch heeft hij als pup wel leren zwemmen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mmm, mijn Shar-pei die ik vroeger had, kon ook absoluut niet zwemmen.
Die heeft mijn ex, toen nog uit de sloot "gered".
Mijzelf lukte het niet zo snel, omdat ik de brug al over was.
Mijn ex was nog aan de andere kant en hij kon eerder ingrijpen.
Die oellewapper dacht dat 'ie kon zwemmen, niet dus.
Gelukkig was alles goed afgelopen.
Hij ( Shar-pei) begon meteen te spartelen, zodra hij ineens geen ondergrond meer had.

Beike was als pup, eens van de kant afgerold, tijdens het spelen, zo de sloot in.
Ik hoorde het, omdat hij een belletje om had.
Die heeft Beike meestal nog om.
Als hij even uit zicht is , kan ik hem tenminste wel horen.
Sinds dat voorval, is Beike gekgenoeg, gek op water en zwemt hij er op los.
Hij heeft op zijn manier zelfs honden van hun water-angst af geholpen :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”