Elly* schreef:Maltezers schreef:Liesbeth schreef:Tessa kan dus niet zwemmen. Vanmiddag lag ze in ene in het kanaal, ik heb het niet zien gebeuren, maar ik denk dat ze haar evenwicht verloren is. Duidelijk is wel dat ze, net als onze andere schnauzers, niet goed kan zwemmen. Het is maaien met de voorpoten en daar kom je niet erg veel mee vooruit.
Ze peddelde wel naar de kant toe en ik kon haar in het nekvel pakken om haar op de kant te helpen, maar een waterrat is ze niet

.
Ik vind het nogal frappant dat van de 4 Schnauzers die ik tot nu toe gehad heb, geen één echt kon/wilde zwemmen. Ik vraag me dus af of dat enigszins rasgebonden is

.
Nou ik wil niet opscheppen hoor maar mijn honden doen borstcrawl, rugslag, schoolslag en vlinderslag. O ja en op verzoek kunnen ze met zijn drieën tegelijk ook nog eens een
heel leuk waterdansje doen.
toch wel synchroon he?
Maar wel typisch dat geen van de schnauzers geen goede zwemmers waren.
Ik zou toch wel pogingen doen om ze het aan te leren (van het zomer dan als je zelf mee het water in kunt).
Elly* schreef:
Maltezers schreef:
Liesbeth schreef:
Tessa kan dus niet zwemmen. Vanmiddag lag ze in ene in het kanaal, ik heb het niet zien gebeuren, maar ik denk dat ze haar evenwicht verloren is. Duidelijk is wel dat ze, net als onze andere schnauzers, niet goed kan zwemmen. Het is maaien met de voorpoten en daar kom je niet erg veel mee vooruit.
Ze peddelde wel naar de kant toe en ik kon haar in het nekvel pakken om haar op de kant te helpen, maar een waterrat is ze niet .
Ik vind het nogal frappant dat van de 4 Schnauzers die ik tot nu toe gehad heb, geen één echt kon/wilde zwemmen. Ik vraag me dus af of dat enigszins rasgebonden is .
Nou ik wil niet opscheppen hoor maar mijn honden doen borstcrawl, rugslag, schoolslag en vlinderslag. O ja en op verzoek kunnen ze met zijn drieën tegelijk ook nog eens een heel leuk waterdansje doen.
toch wel synchroon he?
Maar wel typisch dat geen van de schnauzers geen goede zwemmers waren.
Ik zou toch wel pogingen doen om ze het aan te leren (van het zomer dan als je zelf mee het water in kunt).
Dat heb ik bij Kevin regelmatig geprobeerd. Zelf het water in en lokken, ondersteunen zodat hij recht(er) in het water lag, loslaten in een wat dieper gedeelte etc, maar hij kreeg het niet onder de knie . Hij ging tot aan zijn buik het water in (als hij het warm had) en niet verder.
Luuk gaat helemaal het water niet in, hooguit met zijn voorpoten om wat te drinken. Of Tessa uit zichzelf het water ingaat weet ik nog niet. Ik neem aan dat deze keer onvrijwillig was .
Nee hoor, om heel eerlijk te zijn mijn honden zijn ook met geen stok het water in te krijgen. Wat zeg ik, ze zijn in staat om te verzuipen als ik ze in de douche aan het wassen ben.