Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neefje van twee schopt mijn hondje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Rami schreef:
Ennath schreef:
Rami schreef: Het komt toch niet in je hoofd op? Juist als kind vind je toch alle dieren lief en leuk? :19:
Hoor eens ik heb een kind met maar een heel beperkt empathisch vermogen (hij heeft dan ook Asperger).
Zijn eigen hond/kat/mama is lief.
Een vreemde hond/kat/mama roept geen gevoelens bij hem op.
Die zou hij dan ook zomaar kunnen pesten/slaan en misschien wel erger.
Nou hebben we natuurlijk wel een berg opvoeding op hem losgelaten.
Hij weet hééél goed dat het geen goed idee is om iets wat jonger/zwakker/weerlozer dan hemzelf is te pesten.
Dat levert namelijk moeilijkheden voor hemzelf op.
Inmiddels is dat "gedragen" wel een gewoonte voor hem geworden.
Hij zal dus niet op bezoek de hond schoppen, de kat aan zijn staart trekken of het konijn pesten.
Maar dat is niet omdat er een diep gevoel van medeleven bij hem bloeit.
Dat is gewoon omdat het niet mag. :19:

Jongens zoals T. kunnen opgroeien tot antisociale volwassenen.
Of ze kunnen hun leven in dienst stellen van de geen empathie vereisende techniek.
Of ze kunnen de grote (en harde) strategen worden die in tijden van oorlog en geweld de moeilijke beslissingen nemen.
Maar niet alle kinderen worden dus geboren met een leifde voor dieren.

Enne, hij heeft een oudere en een jongere broer die de normale empathie wel bezitten.
Met aandoeningen als Asperger hield ik idd geen rekening bij het plaatsen van mijn reactie. In die gevallen zijn er (hopelijk) altijd volwassenen die dingen als gebrek aan empathie in goede banen kunnen leiden.
Maar toch, op een of andere manier vind ik jouw relaas van een hele andere orde dan een groepje kinderen die stenen staan te gooien naar broedende eenden, of dieren in de kinderboerderij mishandelen. En het ook nog leuk vinden. Dat laatste baart me nog de meeste zorgen... :ugh:
Maar als ik niet vanaf heel jong het idee gehad had: hier moet ik heel dicht bovenop zitten en dit gedrag moet ik meteen in goede banen leiden. Dan had hij beslist antisociale trekjes ontwikkeld.
En als hij dan met een groepje kinderen met dezelfde trekjes -of zonder de moed om tegen dit soort dominantjes in opstand te komen- bij een groepje broedende eenden was gekomen. Dan had hij het misschien ook wel machtig mooi gevonden om met stenen te gooien.
Ik ben ervan overtuigd dat dit soort misdragingen heel vlot kunnen ontstaan.
En daar hoeven maar één of twee dominante aanstichters bij te zitten en ze trekken zo een hele groep mee.

Voor de rest:
hier in Yerseke is het een tijdje "leuk" geweest om levende aalscholvers achter de brommer te binden en dan over het haventerrein te racen.
De meeste volwassenen vonden dat ook wel lollig.
Per slot van rekening is de aalscholver een concurrent van de visser, en als dusdanig is een schot nog te goed voor dat ongedierte.
Wat wel of niet normaal is is dus ook een kwestie van cultuur
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Roelfien schreef:Als je niet kunt voorkomen dat de hond geschopt wordt als je ergens bent waar dat knulletje ook is, omdat die ouders het doodnormaal vinden, dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou om je hond er tegen te beschermen: hond niet meer meenemen naar die situaties en zorgen dat het ook niet bij je thuis gebeurt: jongetje en ouders komen er niet in.
Helemaal mee eens! :ok:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Mijn neefje van toen 2 jaar had daar ook een handje van.
Thuis werden de poezen weleens zachtjes met het been/voet aan de kant gedrukt als zij in de weg liepen maar mijn neefje zag dat natuurlijk als schoppen en hij vond dat hij dat mocht doen.

Toen hij hier kwam logeren heb ik gewoon tegen hem gezegd dat hij de poesjes en Nilsson niet mag schoppen want anders worden ze heel verdrietig en wij worden dan heel erg boos op hem. :boos:
Hij zei later zelf iets van: mag poesjes niet auw doen he? dan moet poesje huilen......
Mijn nicht weet dat ik dat absoluut niet tolereer en wij hebben daar ook echt geen problemen over.

Misschien moet je met ze praten en ze inderdaad uitleggen dat niet iedere hond het pikt als hij/zij geschopt wordt!
En in ons huis gelden onze regels, simpel zat.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Niek schreef:Ik begrijp nu dat er aardig wat ontspoorde kinderen zijn......
En dan ga ik niet uit van kinderen met een bepaalde ziekte. ook die heb ik in mijn omgeving en juist voor die ouders heb ik veel begrip omdat zij soms de zware taak hebben om dit aan de omgeving duidelijk te maken en e meestal op een goede manier mee bezig zijn om het functioneren van deze kinderen mogelijk te maken.

Maar als ik zie hoe de ouders van het bewuste kind omgaan met de situatie slaat de schrik me om het hart.........
Laten we bij dit soort gevallen juist niet doordraven, er zijn JUIST voorbeelden ten over waarbij het uiteindelijk wel mis is gegaan......En hoeveel medelijden heb je dan als je een dood getrapte hond vindt met de dader....slechte jeugd zeker.

We staan erbij en doen niets..............??????
Denken we dat de problemen met de jeugd zich vanzelf oplossen en dat het gedrag zomaar ontstaat......

En haal geen studies aan zonder de waarde ervan te kennen.
Ik kan diverse studies laten zien waar duidelijk naar voren komt dat crimineel gedrag erfelijk is, dat het zelfs bekend is dat er naar bepaalde stoffen in de hersenen, of juist het ontbreken van die stoffen gekeken kan worden om de mate van gevoeligheid voor crimineel gedrag vast te stellen.......
maar dit soort onderzoeken zijn na de tweede wereld oorlog 'Not Done'.......

Verder is het ook mogelijk om onderzoeken boven water te krijgen waaruit zal blijken dat er niets aan de hand is....

Een heel mooi en interessant onderzoek toonde aan dat vrouwen bepalend zijn voor de mate van een vreedzame beschaving.
Of meer nauwkeurig: De vrije partner keuze van de vrouw draagt daar toe bij.
Maar ach het is maar wat je leest en gelooft natuurlijk...........
De vrouw draagt net zo goed mee aan een vreedzame samenleving als de man.

Maar het is inderdaad onderzocht dat kinderen die dieren mishandelen een grotere kans hebben dat zij crimineel worden.

En ja, de jeugdhulp is inderdaad veel te soft. Natuurlijk kun je niet zomaar een rigoreuze beslissing nemen als instantie, maar de ouders mogen wel heel veel kapotmaken bij hun kind voordat er echt ingegrepen wordt. En dan is het al vaak te laat.
Hier in de wijk woont ook een alleenstaande vrouw die niet helemaal 100% is. Zij heeft de ene na de andere vriend en prostitueert zich in haar appartement. Regelmatig heeft zij ruzie met haar klanten en dat uit zich in scheldpartijen midden in de nacht op straat. Deze dame heeft van een van haar vriendjes een kind gekregen. Dat kind is al heel snel uit huis geplaatst (godzijdank) en de vermoedelijke vader heeft een straatverbod gekregen. Dus dan neem je maar een andere vriend. Nu heeft zij haar eerste vriend weer terug en is haar kind ook weer terug in huis mogen wonen (is ongeveer 1 jaar oud). Want zij dreeg om een tweede kind te baren, omdat zij zo graag een kind wilde. Dat kind zit dagelijks in de herrie (muziek staat altijd hard aan) en in de ruzie (ze maken altijd ruzie en ja daar kan de hele buurt van meegenieten). Zij kan niet eens voor haarzelf zorgen, laat staan voor dat kind. En toch mag het kind daar wonen (onder toezicht), terwijl de omgeving helemaal niet rustig en stabiel voor zo'n kind is. Nou, dan is het voor mij wel duidelijk hoe zo'n kind zich gaat ontwikkelen. De ouders zijn het rolmodel van een kind en als die de hele dag schelden, op hun gat zitten en niet werken, zichzelf prostitueren en af en toe wat wiet verhandelen, dan weet je gewoon dat zo'n kind dat over gaat nemen. Kortom, het kindje is pas 1 jaar, maar je weet nu al wat de toekomst gaat worden voor zo'n kind. Te triest voor woorden zoiets.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Madison schreef:Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen :oops: :(:
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".
:eek:
:pffff: Tja op zo`n moment slaan er bij mij wat stoppen door. Je moet dan ook niet bang zijn voor wat mijn honden doen, die weten dat er geen kinderen gebeten worden. Maar van mij krijgt ie echt een schop onder zijn reet. En pappa mag wat mij betreft proberen om in te grijpen maar als er dan al iets of iemand het raam uit gaat is hij het geloof me. De ouders hebben gewoon te zorgen voor de opvoeding duidelijk maar als zij het niet doen en mijn honden worden geschopt ja doei, dan grijp ik echt in. Er zijn ook kinderen die vliegen vleugels uit trekken, vinden sommigen ook niet zo erg, nou ik wel ook daar moet je ingrijpen als ouders en er iets aan doen.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Als het een eerste keer (onverwachts) gebeurt dan zou ik verwachten dat de ouders er wat aan doen met dat kind, indien niet zeg ik het zelf (dat dieren schoppen not-done is).

Bi een tweede poging waarbij ouders nog steeds niet willen reageren komt het kind+ouders niet meer in de buurt van mijn hond totdat ze inzien wat wel de correcte manier is van handelen, simpel...
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Madison schreef:Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen :oops: :(:
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".
Had ik meteen geantwoord: als ze jouw slaan sla jij toch ook terug dan vang je toch ook niet de klap op en denkt ach wat maakt het uit.

het woord je het is MAAR een hond doet mij al heel erg storen, het is niet MAAR een hond. Het is een levend dier waar je voor moet zorgen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ennath schreef:
Maar als ik niet vanaf heel jong het idee gehad had: hier moet ik heel dicht bovenop zitten en dit gedrag moet ik meteen in goede banen leiden. Dan had hij beslist antisociale trekjes ontwikkeld.
En als hij dan met een groepje kinderen met dezelfde trekjes -of zonder de moed om tegen dit soort dominantjes in opstand te komen- bij een groepje broedende eenden was gekomen. Dan had hij het misschien ook wel machtig mooi gevonden om met stenen te gooien.
Ik ben ervan overtuigd dat dit soort misdragingen heel vlot kunnen ontstaan.
En daar hoeven maar één of twee dominante aanstichters bij te zitten en ze trekken zo een hele groep mee.
Gelukkig zat je er wel bovenop. :wink:
En dat dominante kinderen een groep mee kunnen trekken geloof ik meteen. Maar dan vind ik ook dat dit soort incidenten heel serieus aangepakt moeten worden. Zodat de meelopers de volgende keer er voor kiezen om dieren geen pijn te doen.
Ennath schreef: Voor de rest:
hier in Yerseke is het een tijdje "leuk" geweest om levende aalscholvers achter de brommer te binden en dan over het haventerrein te racen.
De meeste volwassenen vonden dat ook wel lollig.
Per slot van rekening is de aalscholver een concurrent van de visser, en als dusdanig is een schot nog te goed voor dat ongedierte.
Wat wel of niet normaal is is dus ook een kwestie van cultuur
Een cultuur waar ik me dan tegen verzet. Net zo goed als ik me verzet tegen stierenvechten en geiten van kerktorens gooien, of andere 'lolligheden' waar dieren onder lijden.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou je hond en dat neefje zover mogelijk van elkaar houden.
een vader met die instelling kan ik missen als kiespijn.

niet met de hond op bezoek waar hun kunnen zijn.
en alleen bij jezelf op bezoek laten komen als ze respect heeft voor jou huis en alles wat zich daarin bevindt.

ik kan me dat soort praktijken zeer persoonlijk aantrekken. als de hond geschopt kan worden dan schoppen ze mij. want ze respecteren mij dus niet.

in je eigen huis gelden jou regels. en als je naar hun komt lekker de hond thuis laten.

als mij zoiets zou overkomen zou ik meteen dat kind aan de bovenarm pakken en bij de hond uit de buurt halen. zeggen dat hij dat nooit meer mag doen en misschien uitleggen waarom niet. als hij daar open voor staat. verder in de armen van de ouders zetten. als die vader dan die reactie gaf dan zou ik zeggen als jou zoon nog 1 keer schopt dan kunnen jullie vertrekken en hoeven er niet meer in te komen.

als ze dan boos weg zouden gaan, zou ik alleen maar opgelucht zijn.

respect voor elkaar heet zoiets.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Rami schreef:
Frenk schreef: Volgens mij is er op het hoogste wetenschappelijke niveau nog steeds een enorme discussie gaande over wat nou precies de oorzaken zijn van crimineel gedrag. Het is voor zover ik weet in ieder geval geen vaststaand feit dat een kind wat een domme vader heeft automatisch gestoord/crimineel wordt. :wink:
Is ook zo. Nog niet zo heel lang geleden las ik een interessant (wetenschappelijk) artikel over gedragswetenschappers die - na onderzoek - tot de conclusie kwamen dat kinderen die wreedheden begaan ten opzichte van dieren, een grotere kans hebben om - als volwassenen - zich tot (psychopatische) criminelen te ontwikkelen (mishandelen, doodslaan etc..).
Het artikel kan ik online niet zo gauw vinden maar via Kennislink wel een stuk gevonden over dit onderwerp (gaat oa over de "MacDonald-driehoek" waar wreedheden jegens dieren genoemd wordt).

http://www.kennislink.nl/web/show?id=183465

Nu staat een hondje schoppen misschien ver af van 'echte' wreedheden maar toch... ik vraag me altijd af hoe het kan dat er kinderen zijn die het leuk vinden om dieren pijn te doen.
Stenen gooien naar broedende eenden, een stok in de anus van een pony steken, een schaap bewerken met een mes... :(:
Het komt toch niet in je hoofd op? Juist als kind vind je toch alle dieren lief en leuk? :19:
Ik vind het pootje voor pootje uittrekken bij een insect of op elke andere wijze dieren martelen wel van een iets andere orde dan een vervelend joch van twee die een hond schopt. :wink:
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Martijn schreef: Of begrijp ik het niet goed? Ik ben tenslotte maar een nederige man.

:smile: Ook ik ben een man, tenminste toen ik het laatst checkte wel....
Wat ik wil zeggen is dat je elk onderzoek kunt aangrijpen voor elk willekeurige stelling: je zult altijd gelijk krijgen....... En anders haal je er een geloof bij.....Werkt meestal ook.......
Helaas is het onderzoek wat ik aanhaalde (volgens mij niet in de opzij.....) redelijk goed. Het gaat in op de manier van voortplanten en de keuzes die er gemaakt worden, vouwen blijken daar wanneer je naar een vreedzamere samenleving streeft erg goed in.
Kijk je naar de vrouwen met 'macht'....de Nina Brinks, de Margaret Thatchers, ja dan wordt het anders....Zal wel weer het overschot aan mannelijke hormonen zijn....
Maar over het algemeen genomen zullen vrouwen kiezen voor een partner die goed is voor de kinderen en waar veiligheid en geborgenheid is..........
De zelfstandigheid van vrouwen draagt ertoe bij dat zij de keuzes ook kunnen maken.....

Maar ja met dat alles is het hondje nog niet geholpen en het kind ook niet........... Ik moet het eerste kindje, man of vrouw nog tegen komen die mijn honden ongestraft een schop geven...........

En wij mannen, ach we wachten het volgende onderzoek af.... kijken wat we dan weer moeten veranderen........ :denken:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Die lui kwamen bij mij er niet meer in.

Mijn schoonvader heeft ooit Branco een knietje gegeven, meer van schrik dan met kwade bedoelingen; Branco sprong enthousiast omhoog en hij schrok. Branco had daar niets van, maar ik was razend (het ging best hard!) en heb me echt ingehouden ter wille van mijn vriend. (Het was zijn verjaardag)
Dat hij dat springen vervelend vond snap ik, maar de reactie vond ik buiten alle proporties.
Mijn vriend bleef echter volhouden dat het uit reflex was gegaan. (Maar later was het; ''Ja, hij houd nu eenmaal niet van honden...'' dus of het echt zo was...?)Nou ja, vooruit maar.

Branco, schat die hij is, wilde het goedmaken en kwam, toen de man eenmaal zat, zijn hand likken... maar daar was die man totaal niet van gediend; gelijk boos worden.... Hij moest er niks van hebben. Branco heeft de rest van de avond aan de lijn, bij mij, doorgebracht. Gelukkig is Branco onverstoorbaar, maar mijn avond was echt vergalt. Bah, wat een rotsituatie.

Ik heb het incident maar achter me gelaten, maar ik laat Branco NOOIT meer bij die man in de buurt komen...

Een klein kind dat een hond schopt, krijgt van mij op z'n donder. En ouders die ZO reageren, zijn hier niet meer welkom... laat ze opduvelen zeg. De honden zijn deel van het gezin, ZIJ niet!!!

Dat ze het gedrag niet afstraffen is trouwens vragen om ellende in de toekomst.... voor hetzelfde geld schopt ie de verkeerde hond en loopt 'ie levenslang met de littekens... of zelfs nog erger... En de enige die dan écht schuld hebben, zijn de ouders zelf!

Ik kan echt woedend om zulke dingen worden. Wij hebben zelf een poes die zou worden ingeslapen (4 jaar!) omdat ze ''gevaarlijk met kids was''... bleek dat joch die kat gewoon ENORM te pesten. Ze had nog NOOIT iets teruggedaan... ongelooflijk gewoon. Ze waren alleen BANG dat ze dat zou gaan doen... Echt ongelooflijk. En dan kreeg dat dier een stickertje mee van ''gevaarlijk''??
Ze is wel nogal getraumatiseerd en schrikkerig, en wil niet meer opgetild na al dat gesol... Maar je mag verder alles doen; aan haar staart trekken, aan d'r oren zitten, over d'r buikje aaien, ze vind 't allemaal best.
Het is trouwens de liefste poes van de wereld... ik zou er geen moment zorgen over hebben om haar te laten aaien door kids die wél normaal doen.
Ik ben blij dat we haar nu hier hebben....
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nakisha schreef:Die lui kwamen bij mij er niet meer in.

Mijn schoonvader heeft ooit Branco een knietje gegeven, meer van schrik dan met kwade bedoelingen; Branco sprong enthousiast omhoog en hij schrok. Branco had daar niets van, maar ik was razend (het ging best hard!) en heb me echt ingehouden ter wille van mijn vriend. (Het was zijn verjaardag)
Dat hij dat springen vervelend vond snap ik, maar de reactie vond ik buiten alle proporties.
Mijn vriend bleef echter volhouden dat het uit reflex was gegaan. (Maar later was het; ''Ja, hij houd nu eenmaal niet van honden...'' dus of het echt zo was...?)Nou ja, vooruit maar.

Branco, schat die hij is, wilde het goedmaken en kwam, toen de man eenmaal zat, zijn hand likken... maar daar was die man totaal niet van gediend; gelijk boos worden.... Hij moest er niks van hebben. Branco heeft de rest van de avond aan de lijn, bij mij, doorgebracht. Gelukkig is Branco onverstoorbaar, maar mijn avond was echt vergalt. Bah, wat een rotsituatie.

Ik heb het incident maar achter me gelaten, maar ik laat Branco NOOIT meer bij die man in de buurt komen...
Sorry hoor, maar een hond die ongevraagd tegen mij opspringt kan ook een opgetrokken knie tegenkomen.

En verder.... Mijn schoonmoeder is bang voor honden, ze durft Frenk nog geen koekje te geven. Als ik hem tegen haar op laat springen (met z'n 10 kilo :mrgreen:) dan raakt ze echt in paniek en van likken is ze ook niet gediend.
En dus hou ik Frenk in de gaten als zij er is. Want zij is mijn gast (of ik de hare) en zij heeft niet voor een hond gekozen, maar wij!
Frenk gaat in die gevallen dat ik mijn handen vrij wil hebben met een kluif in de bench of aan de lijn en zo hebben we allemaal een uitstekende avond :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Brigitte30 schreef:Mijn eerste reactie zou zijn, het ventje een schop(je) geven. Mijn tweede, de ouders een schop geven. Kijken of iedereen dan nog steeds erom kan lachen
AMEN!
Ik snap eigenlijk niet dat hij er al een paar mee mee weggekomen is! Je zult zien dat diezelfde ouders moord en brand roepen als dat kleine sekreet ooit een hond treft die wat terug doet. En dan zul je zien dat die hond afgemaakt moet worden....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

iones schreef:
Brigitte30 schreef:Mijn eerste reactie zou zijn, het ventje een schop(je) geven. Mijn tweede, de ouders een schop geven. Kijken of iedereen dan nog steeds erom kan lachen
AMEN!
Ik snap eigenlijk niet dat hij er al een paar mee mee weggekomen is! Je zult zien dat diezelfde ouders moord en brand roepen als dat kleine sekreet ooit een hond treft die wat terug doet. En dan zul je zien dat die hond afgemaakt moet worden....
En met dat soort honden zit het asiel vol....'Ja de hond was vals.....'
iones
Zeer actief

Dat klopt ja.
Mijn kwaadheid zou me assertief genoeg maken en doen zeggen "maar dan gaat die kutkoter van jou er toch mooi achteraan en ik trap jou de deur uit!"

Wat is dat nou? JIj mag dat kleine kreng niet corrigeren maar die vader denkt wel het recht te hebben om jouw hond te corrigeren als het dier slechts voor zich op zou komen????? En jij pikt dat?
Ik zou voor mijn hond op komen.

Als mijn neefjes dat bij mijn honden zou doen, dan zouden ze wel aangepakt worden door hun ouders. Overigens liet een van mijn neefjes Sokkie een keer goed schrikken door haar een mep te geven met een autootje. Sokkie vloog weg. Ik zei tegen hem heel boos "DAT MAG JE NOOIT MEER DOEN!""
Mogelijk vond zijn moeder dat niet zo leuk, maar ze zei niets. Je kunt ook maar beter duidelijk zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef: Ik vind het pootje voor pootje uittrekken bij een insect of op elke andere wijze dieren martelen wel van een iets andere orde dan een vervelend joch van twee die een hond schopt. :wink:
Eh ja, dat zeg ik toch ook? :denken:
Rami schreef:
Nu staat een hondje schoppen misschien ver af van 'echte' wreedheden
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Sorry hoor, maar een hond die ongevraagd tegen mij opspringt kan ook een opgetrokken knie tegenkomen.
Ik weet dat er geen excuses voor zijn, maar het was een jonge hond die nog niet veel bezoek gewend was. Niet opspringen moeten honden leren en die kans hadden we nog niet gehad. En dan had je het huis ineens vol he... ;) Zoals ik zei, overenthousiast.

Ik geef mijzelf de schuld dát het kon gebeuren. Ik vloog er wel op af om het te voorkomen, (het was me gewoon even ontglipt in de drukte... stom, ik weet het) maar die man was nét iets sneller... Maar het was vooral omdat het zo keihard ging, dáár was ik kwaad om. En hij was trouwens niet bang hoor. Hij loopt zelf met een heel oud hondje van familie. ;)
Afbeelding
iones
Zeer actief

Nakisha schreef:[

Ik geef mijzelf de schuld dát het kon gebeuren. Ik vloog er wel op af om het te voorkomen, (het was me gewoon even ontglipt in de drukte... stom, ik weet het) maar die man was nét iets sneller... Maar het was vooral omdat het zo keihard ging, dáár was ik kwaad om. En hij was trouwens niet bang hoor. Hij loopt zelf met een heel oud hondje van familie. ;)
Je moet de eigenaar altijd eerst de kans geven om te corrigeren. En als hij dan niets doet, dan kun je zelf altijd nog iets doen. Maar deze vent zat fout.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Niek schreef:
En haal geen studies aan zonder de waarde ervan te kennen.
Ik kan diverse studies laten zien waar duidelijk naar voren komt dat crimineel gedrag erfelijk is, dat het zelfs bekend is dat er naar bepaalde stoffen in de hersenen, of juist het ontbreken van die stoffen gekeken kan worden om de mate van gevoeligheid voor crimineel gedrag vast te stellen.......
Het frappante vind ik dat, buiten dat criminaliteit erfelijk kan zijn, het ook vaak voorkomt bij mannelijke borderliners.
En borderlinestoornis ontstaat meestal in iemands (vroege) jeugd en vaak ontstaat er dan een afwijking in het serotonerge systeem.

"In de hulpverlening zie je veel meer vrouwen dan mannen met de stoornis. Mannelijke borderliners komen door hun gedrag vaker in het justitiële circuit terecht. Zij richten hun agressie in het algemeen meer naar buiten dan vrouwen.”

www.kennislink.nl

Maar goed, dit heeft alleen met criminaliteit te maken en niet met nare kindertjes die hondjes schoppen.
Laatst gewijzigd door Ari@ne op 03 feb 2009 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik zou het neefje zelf aanpakken.
En dan niet terugschoppen maar in zijn bovenarmpje
flink knijpen en hem dan heeeeel streng en boos toespreken.

En die ouders.... daarmee zou ik waarschijnlijk ook nog niet klaar zijn.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
iones
Zeer actief

Nou ja Martijn, het is zo dat agressie naar dieren toe en ook naar andere mensen meestal van mannen afkomstig is. Die testosteron speelt wel eens parten.

Maar ik vind dit eigenlijk wel off topic.

Het gaat gewoon over de wanopvoeding van kinderen naar honden toe.
Moet je eens zien wat hondenmensen vaak van die koters moeten pikken omwille van die ouders, maar owee, andersom wordt NIETS getolereerd!
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik zou het kind even laten voelen wat het hondje voelt als het geschopt word.
Net zoals dat ik een kindje een haar uit het hoofd trek als het kind de blaadjes van een bosje af trekt ed. :N:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

C@rmen schreef:Ik zou het kind even laten voelen wat het hondje voelt als het geschopt word.
Net zoals dat ik een kindje een haar uit het hoofd trek als het kind de blaadjes van een bosje af trekt ed. :N:
waarom dat :denken:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Frenk schreef:
Nakisha schreef:Die lui kwamen bij mij er niet meer in.

dan zou je met mij echt in de problemen komen :roll:

wie dat doet bij mijn hond, is bij mij aan het verkeerde adres...ik ben verantwoordelijk voor de hond, dus ook voor het springen...als mijn hond tegen iemand springt die er niet van gediend is, mag diegene tegen mij schelden, maar van mijn hond blijven ze af!!! :devil:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Bij mij eb je ook een probleem als je één van mijn onden een knietje geeft. Nog afgezien van oe dat bij mijn ond overkomt, is et respectloos naar mij toe.

Aan de andere kant begint gastvrij eid al bij de uitnodiging. Dat is et tijdstip om uit te vinden oe de gast tegenover je onden staat. En dan is et aan mij als gastvrouw om te beslissen oe daar mee om te gaan...

(Mijn lappie bleef steeds angen, dac t dat et een virus was, maar nee, toetsenbord moest sc oon. Drie keer raden waarom ik morgen terug naar de reparaties op moet. Maar ik zal forummen :pffff:

Die letter ' ' moet je er dan maar bijdenken. :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Fin op 03 feb 2009 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Neefje van twee schopt mijn hondje

Ongelezen bericht door Ragyo »

Madison schreef:Ik weet niet of het hier thuishoort, maar ik waag het gokje maar even....
Ik heb een neefje van twee en iedere keer als ik Lara meeneem als hij er ook is, doet hij eerst of hij Lara wil aaien en lief wil doen (ik houd het uiteraard altijd in de gaten) en dan geeft hij haar opeens een schop, maar ook echt een harde schop!! En dit doet hij niet alleen bij Lara, maar ook bij de hond van mijn schoonmoeder.

Ik heb gewoon echt geluk dat Lara zo zachtaardig is, ze rent snel weg, maar ik vind het zo zielig voor haar! Helemaal oortjes in haar nek en staartje tussen de benen. Ik ga nu ook niet meer met Lara ergens naar toe waar hij ook is, omdat zijn moeder en vader er hartelijk om kunnen lachen :denken: met de opmerking: "Ach, dat is de leeftijd". Maar ik vind het echt niet normaal en heb geprobeerd uit te leggen dat hij er bij Lara mee wegkomt, maar als hij het bij een vreemde hond doet, dit misschien anders afloopt. Maar toch pakken ze hem niet aan en straffen ze hem niet als hij een hondje schopt.

Nu vroeg ik mij af: hoe zouden jullie honden reageren en vinden jullie het normaal dat een kind van twee dat doet (en vooral ook: blijft doen)?
mijn hond zou waarschijnlijk ook met de staart tussen de benen wegrennen. maar ik laat kinderen meestal al niet in zijn buurt komen, tenzij ik het kind 100% vertrouw, en dan nog alleen als ik er naast zit. mijn hond is al bang van kinderen en ik wil niet dat dat erger wordt.
als een kind zoiets doet bij mijn hond dan spreek ik hem heel boos toe (evt pak ik hem ook even bij de arm). wat de ouders daar van vinden, zal me dan even een worst wezen. prima als zij weigeren hin kind op te voeden, maar ik vind dat ik ten allen tijden mijn grenzen mag aangeven, en ook de grenzen van mijn hond (want ik heb liever niet dat hij die zelf gaat aangeven). ik heb eigenlijk maar 1 keer gehad dat een kindje naar mijn hond sloeg, dit was een oppaskindje waar hij niet meer bang van was (en het liet hem ook eigenlijk koud) maar ik heb evengoed het kindje in de gang gezet en toegesproken.
vreemde kinderen die ongevraagd op mijn hond aflopen, maak ik sowieso in eerste instantie vriendelijk, maar wel heel beslist duidelijk dat dat niet de bedoeling is.

toevoeging: ik vind het wel normaal en bij de leeftijd horen dat een kind een keer naar een hond schopt, maar ik vind het dan ook normaal en bij de opvoeding horen om dat meteen weer af te leren. je laat ze toch ook geen mensen schoppen, waarom dan wel dieren?
Laatst gewijzigd door Ragyo op 03 feb 2009 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Martijn schreef:
iones schreef:Nou ja Martijn, het is zo dat agressie naar dieren toe en ook naar andere mensen meestal van mannen afkomstig is.
Ben jij weleens op een manege geweest?
Heb je de dames op een hondenclub weleens bezig gezien?
Ga vooral ook eens op woensdagmiddag de stad in en let eens op de moeders met kinderen.

Niet dat het een wedstrijd is en inderdaad, mannen kunnen zich als beesten gedragen.
Maar het beeld van de geweldloze vrouw die nooit maar dan ook nooit haar geduld verliest laat staan in agressie vervalt leg ik giechelend naast me neer. Het klinkt leuk maar met de waarheid heeft het niets te maken.

Ik denk trouwens dat het gros van de mensen die andere mensen vergiftigen vrouw zijn. Ik ken ze trouwens ook.
Betekent dat nu ineens dat alle vrouwen gifmengende heksen zijn?

Praat nu maar gewoon over mensen. Zo vreselijk verschillend zijn mannen en vrouwen helemaal niet. Dat oeverloze gezwets over welk geslacht de meeste steken laat vallen vind ik zo zinloos.

Haha, helemaal eens :mrgreen:

Mijn neefje vond het leuk een keer een voetbal heel hard tegen Bam aan te schoppen.
Toen zei ik met zeer luide en ernstige :mrgreen: stem: Hoe zou je het vinden als ik dat bij jou deed? Niet leuk he?? Nee, en dat vindt Bammie dus ook niet.
Toen zei hij: het is toch maar een hond...
Dat verhaal heb ik bij m'n zus neergelegd en ga ervan uit dat ze hem dus nog even het een en ander bijbrengt op het gebied van dieren.

Verder komt neefje en nichtje dus niet in de buurt van mijn honden zonder mijn zeeeeeer oplettende oog.

Alhoewel ik niemand mijn hond pijn wil laten doen zal ik een kind er niet voor schoppen, misschien wel bij z'n armpie beetpakken.
Is het een volwassene sta ik niet voor mezelf in.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

twinkeltje schreef:
C@rmen schreef:Ik zou het kind even laten voelen wat het hondje voelt als het geschopt word.
Omdat ik vind dat je geen bomen en planten kapot/dood hoort te maken
Overigens is alleen dreigen ook voldoende hoor :mrgreen: :wink:
Hier staan regelmatig kindertjes van een jaar of 6 de planten/bosjes kapot te trappen en dan ga ik toch echt wel even naar buiten om er wat van te zeggen. Een tijdje terug heb ik gevraagd of er wel eens iemand aan de haren van zo een ventje had getrokken en of dat toen pijn deed. Ja zei hij en hij heeft hier nooit weer aan de bosjes gezeten toen ik zei dat de bosjes hetzelfde voelen als hij toen wanneer hij de blaadjes eraf trekt.
Laatst gewijzigd door C@rmen op 03 feb 2009 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

C@rmen schreef:
twinkeltje schreef:
Omdat ik vind dat je geen bomen en planten kapot/dood hoort te maken
ja oke vind ik ook maar dat kan je vaak op hele andere manieren uit leggen en hoef je niet aan het haar te trekken of het kind te schoppen
met een beetje geduld kan je een kind mondeling echt wel iets uitleggen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”