Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgens mij reageren mensen nergens op...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

MarjaV schreef: Het is zo'n slecht excuus: jouw hond is loops, dus die van mij hoeft niet te luisteren.
Inderdaad zo ongeveer het ergste zwaktebod dat iemand kan hebben.
Maar veel gebruikt, dat wel.

Daarom ben ik ook blij dat loopse teven tegenwoordig steeds vaker op shows en wedstrijden mogen meedoen: dan voeden mensen hun reuen misschien om die reden eens op.
Blijf maar weg hier uit het bos, want anders heb je er zelf om gevraagd, werd mij een keertje toegeslingerd.
Ik zoek het niet op en ontwijk de drukke tijden en routes.
Het moet niet gekker worden :?

Maar inderdaad, ik zoek het ook niet op. Maar ik ga ook niet heel erg moeilijk doen om het te ontwijken.
Mijn honden luisteren, laat een ander zijn/haar hond ook opvoeden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:
Maar inderdaad, ik zoek het ook niet op. Maar ik ga ook niet heel erg moeilijk doen om het te ontwijken.
Ik kan me best voorstellen dat het wel over heel erg gevordenden opvoeden gaat als we het over een loopse teef hebben :mrgreen: :wink:
En dan kan ik me ook nog voorstellen dat je een hitsige Herder of Retriever makkelijker toch op jou kan laten focussen dan een histige Basset of Husky.

Maar alles op de loopse teef schuiven zoals soms gedaan wordt vind ik ook niet fair. Geven en nemen he? :mrgreen: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:
Ik zoek het ook niet op en ik blijf met mijn loopse teef wel degelijk uit de losloopgebieden.

Het is voor mij wel heel erg moeilijk om twee aangelijnde honden bij me te hebben en dan opdringerige reuen ook nog weg te moeten houden.
Dat is een vrij ingewikkelde toestand.
Ita wil graag spelen met die hond (kennelijk heeft ze op dit moment nog niet door wat die loopsheid betekent) en Rana wil om het hoogst plassen met die reu.
Dat schiet niet echt op hoor :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ik kan me best voorstellen dat het wel over heel erg gevordenden opvoeden gaat als we het over een loopse teef hebben :mrgreen: :wink:
En dan kan ik me ook nog voorstellen dat je een hitsige Herder of Retriever makkelijker toch op jou kan laten focussen dan een histige Basset of Husky.
Nah, ik heb liever een Husky op mijn meisjes dan een herder, een Husky til ik er zo af namelijk :mrgreen:

Maar nee, waarom is dat gevorderden opvoeden?
Als er iets primair is, is het wel een loopse teef. Hoe komen ze anders zelf aan hun reu, van de Hema?

Hoogste tijd dus dat het ook in trainingen wat hoger op de prioriteitenlijst komt, en met loopse teven die mee mogen doen gebeurt dat vanzelf ;)

Afbeelding

Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Marjoleine schreef:
Ik zoek het ook niet op en ik blijf met mijn loopse teef wel degelijk uit de losloopgebieden.

Het is voor mij wel heel erg moeilijk om twee aangelijnde honden bij me te hebben en dan opdringerige reuen ook nog weg te moeten houden.
Dat is een vrij ingewikkelde toestand.
Ita wil graag spelen met die hond (kennelijk heeft ze op dit moment nog niet door wat die loopsheid betekent) en Rana wil om het hoogst plassen met die reu.
Ik kom nu ook niet meer in losloopgebieden als bossen e.d. De eerste paar dagen nog wel, heel vroeg, maar ik loop toch niet lekker in gebieden met bochten heb ik ontdekt :mrgreen:

Ik laat haar nog wel los en ballen (ze luistert nog net zo als anders, en dat test ik zeer regelmatig wel even uit voordat ze los gaat :mrgreen: ) op open vlaktes waar ik andere honden van honderden meters aan kan zien komen. Dan heb ik ruim tijd haar aan de lijnen en te roepen dat ze loops is.
Maar ik moet zeggen dat ik die tijden ook wel zo uitzoek dat ik ook op die open vlaktes nog nooit een andere hond ben tegengekomen :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ita wil graag spelen met die hond (kennelijk heeft ze op dit moment nog niet door wat die loopsheid betekent) en Rana wil om het hoogst plassen met die reu.
Nee, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik heb wel makkelijk praten, ik heb een lijfwacht in de vorm van een schattig uitziend, zeer aaibaar ogend prinsesje.

Maar wel een met haar op d'r tanden :S:

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef: Nah, ik heb liever een Husky op mijn meisjes dan een herder, een Husky til ik er zo af namelijk :mrgreen:
:mrgreen:
Maar nee, waarom is dat gevorderden opvoeden?
Als er iets primair is, is het wel een loopse teef. Hoe komen ze anders zelf aan hun reu, van de Hema?

Hoogste tijd dus dat het ook in trainingen wat hoger op de prioriteitenlijst komt, en met loopse teven die mee mogen doen gebeurt dat vanzelf ;)
Juist omdat het zo primair is is het lastig. Het is ook lastig om een hond een dag geen eten te geven, en dan een heel veld vol te leggen met vreten en dan nog aandacht van je hond te hebben :mrgreen:

Ik persoonlijk denk dat het niet heel handig is om te trainen op negeren van een loopse teef op een cursus met een zooi pubers. Er zijn nogal wat puberreuen waarbij de hormonen de oren uitspuiten, en om dan aandacht te verwachten met een loopse teef op training vind ik persoonlijk niet het beste idee.
Wat ik wel een goed idee vind is om het te trainen, op training bijvoorbeeld ook, als de honden even wat ouder en meer volwassen en stabiel zijn. Dan is het denk ik voor veel bazen ook minder demotiverend dan met een puber met hormoonoverschot.

Maar dat is mijn persoonlijke zienswijze hoor :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ik persoonlijk denk dat het niet heel handig is om te trainen op negeren van een loopse teef op een cursus met een zooi pubers. Er zijn nogal wat puberreuen waarbij de hormonen de oren uitspuiten, en om dan aandacht te verwachten met een loopse teef op training vind ik persoonlijk niet het beste idee.
Maar de loopse teven in deze wereld worden gewoon loops, ook als er nog pubers rondlopen...

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Ik persoonlijk denk dat het niet heel handig is om te trainen op negeren van een loopse teef op een cursus met een zooi pubers. Er zijn nogal wat puberreuen waarbij de hormonen de oren uitspuiten, en om dan aandacht te verwachten met een loopse teef op training vind ik persoonlijk niet het beste idee.
Maar de loopse teven in deze wereld worden gewoon loops, ook als er nog pubers rondlopen...
Jawel. Maar in de tijd dat ik met mijn reu liep ben ik maar heel zelden loopse teven tegengekomen in een druk losloopgebied eigenlijk. De kans dat je met je puber reu op loopse teven gaat stuiten in een losloopgebied is denk ik niet zo heel erg groot. Dus je hebt best tijd om even te wachten tot de hond ook meer trainbaar is daarin voordat je erop gaat trainen. Denk ik :mrgreen: :wink:

Het is ook in het belang van de teveneigenaren. Want ik denk dat reuenbazen met hormoon gestuurde pubers veel sneller het op zullen geven en alles op die stomme loopse teef zullen gooien, dan als hun hond een jaaf of 2 is, ze sowieso beter luisteren en een betere band hebben, en dan eens gaan trainen met loopse teven in de buurt.
Ik denk dat de kans op succes dan groter is, en de kans op frustratie dus kleiner. En dat is in ieders voordeel :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ZELFS als je van je af brult reageren mensen nogal eens belabberd :wink:

Maar iets netjes vragen zoals velen van jullie doen?
Dat doe ik al jaren niet meer...sorry voor degenen die het niet beroerd bedoelen en echt wel wat voor een ander willen doen, maar na een strippenkaart abonnement bij de dierenarts was ik er wel klaar mee en ik vraag niet meer, ik commandeer en laat weten wat IK wil.

Hou-die-hond-bij-je-
lijn-die-hond-even-aan- (bij een goede dag wil ik nog weleens zeggen: "wil je die hond wel even aanlijnen?! dwing dwing dwing)

Ik wil instant reactie zien en als dat niet gebeurt begin ik te schreeuwen.
Meestal is het dan wel duidelijk :wink:
Niet leuk, niet fatsoenelijk, maar ik vind het wel best met dat selectieve gehoor en dat UITERST selectieve verstand van mensen
ranetje
Zeer actief

Wat ik wel een goed idee vind is om het te trainen, op training bijvoorbeeld ook, als de honden even wat ouder en meer volwassen en stabiel zijn. Dan is het denk ik voor veel bazen ook minder demotiverend dan met een puber met hormoonoverschot.

Maar dat is mijn persoonlijke zienswijze hoor :mrgreen:
Ik heb met mijn reuen bijna altijd getraind op scholen waar de loopse teven gewoon mee deden.
Toen Rana loops werd zat ik ook op een groep waar ze gewoon mee kon trainen.
Inderdaad waren er wel eens joelende reupubers, maar ik moet zeggen dat de trainster en de baas samen eigenlijk altijd wel iets konden vinden waarmee de reu af te leiden was. :ok:

Marjoleine, mag ik dat prinsesje van jou niet eens lenen?
Wat lijkt me dat heerlijk lopen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Aangezien er bij onze cursus vrijwel alleen maar aangelijnd getraind wordt, zou ik er best wel voor zijn als loopse teefjes gewoon ook naar les zouden komen. En ja, ik snap dat het moeilijk is (heb zelf zo'n hormonen balletje :wink:) maar zou het niet "normaler" worden als ze er gewoon regelmatig mee in contact komen en dan ook nog in situaties dat ze getraind worden op appel?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

mercedes2803 schreef:Niet leuk, niet fatsoenelijk, maar ik vind het wel best met dat selectieve gehoor en dat UITERST selectieve verstand van mensen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Frenk schreef:Aangezien er bij onze cursus vrijwel alleen maar aangelijnd getraind wordt, zou ik er best wel voor zijn als loopse teefjes gewoon ook naar les zouden komen. En ja, ik snap dat het moeilijk is (heb zelf zo'n hormonen balletje :wink:) maar zou het niet "normaler" worden als ze er gewoon regelmatig mee in contact komen en dan ook nog in situaties dat ze getraind worden op appel?
Ik had er als baas van een reu veel steun aan :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef:Aangezien er bij onze cursus vrijwel alleen maar aangelijnd getraind wordt, zou ik er best wel voor zijn als loopse teefjes gewoon ook naar les zouden komen. En ja, ik snap dat het moeilijk is (heb zelf zo'n hormonen balletje :wink:) maar zou het niet "normaler" worden als ze er gewoon regelmatig mee in contact komen en dan ook nog in situaties dat ze getraind worden op appel?
het zal niet minder worden, maar jij zal leren hoe je ermee om moet gaan en dan is al veel gewonnen :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Frenk schreef:
mercedes2803 schreef:Niet leuk, niet fatsoenelijk, maar ik vind het wel best met dat selectieve gehoor en dat UITERST selectieve verstand van mensen
Tja...het is niet anders.... :19: Ik kan er niets aan doen
Ik hanteer in deze gevallen namelijk onderstaand... :ok:

Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Ik heb met mijn reuen bijna altijd getraind op scholen waar de loopse teven gewoon mee deden.
Toen Rana loops werd zat ik ook op een groep waar ze gewoon mee kon trainen.
Inderdaad waren er wel eens joelende reupubers, maar ik moet zeggen dat de trainster en de baas samen eigenlijk altijd wel iets konden vinden waarmee de reu af te leiden was. :ok:
Ah oke, mooi om te horen :ok:

Eigenlijk gek als je er zo over nadenkt dat er dus ooit besloten is dat de loopse teef zo ongeveer de paria is (op trainingen ook) :wink:
Marjoleine, mag ik dat prinsesje van jou niet eens lenen?
Achteraan sluiten in de rij :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Marjoleine, mag ik dat prinsesje van jou niet eens lenen?
Het is inderdaad erg ontspannen :mrgreen:

Vooral omdat mensen het absoluut niet verwachten.
Ze is erg bescheiden en ze heeft een heel aandoenlijk hoofdje :mrgreen:
Afbeelding

Maar als er een loops is moet iedereen daar af blijven! :S:

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marjoleine schreef:
hoe jonger je ermee begint hoe makkelijker het gaat heb ik de ervaring...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Marjoleine schreef:Maar de loopse teven in deze wereld worden gewoon loops, ook als er nog pubers rondlopen...
Ik heb onlangs een gesprek gehad met iemand die dekkingen begeleidt.
Die zei exact hetzelfde en wel twee kanten op geredeneerd:

Volgens hem is het zo dat een reu die jong ervaring opdoet met loopse teven ten eerste leert wanneer hij een kans maakt, zodat hij dus niet drie weken op niks af om zo'n teef heenhangt, en is het dus ook zo dat een reu die meteen al van jongs af aan met loopse teven te maken krijgt, daar ook veel beter mee om kan gaan en niet zo dwangmatig gefixeerd zal zijn als reuen die altijd bij loopse teven weggehouden worden.

In dat licht bezien heeft mijn prinses dus een opvoedende taak :pffff: :wink:

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
malinois schreef:
Marjoleine schreef:Maar de loopse teven in deze wereld worden gewoon loops, ook als er nog pubers rondlopen...

Volgens hem is het zo dat een reu die jong ervaring opdoet met loopse teven ten eerste leert wanneer hij een kans maakt, zodat hij dus niet drie weken op niks af om zo'n teef heenhangt, en is het dus ook zo dat een reu die meteen al van jongs af aan met loopse teven te maken krijgt, daar ook veel beter mee om kan gaan en niet zo dwangmatig gefixeerd zal zijn als reuen die altijd bij loopse teven weggehouden worden.

Dat is ook wel een goed punt inderdaad. Maar zou je dan niet eigenlijk ook even wat meer moeten hebben dan af en toe eens een keertje een loopse teef op training?
En, vraag ik me ook af, telt dit niet het allermeeste voor reuen die dus ook mogen dekken? Als ze nooit mogen dekken vraag ik me af of het onderdeel "ze weten wanneer ze een kans maken" nog meespeelt?
Om ze te leren dat ze nooit een kans hebben zou je ze dan zeer regelmatig bij een enorme snauwerige loopse teef moeten brengen :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
malinois schreef:

dat eerste zie ik hier ook bij mn reuen... de eerste weken is Xena totaal niet interessant ze wordt pas interessant bij dag 12 ongeveer... en na een paar dagen is het ook weer over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Marjoleine schreef:
malinois schreef:

Dat is ook wel een goed punt inderdaad. Maar zou je dan niet eigenlijk ook even wat meer moeten hebben dan af en toe eens een keertje een loopse teef op training?
En, vraag ik me ook af, telt dit niet het allermeeste voor reuen die dus ook mogen dekken? Als ze nooit mogen dekken vraag ik me af of het onderdeel "ze weten wanneer ze een kans maken" nog meespeelt?
Om ze te leren dat ze nooit een kans hebben zou je ze dan zeer regelmatig bij een enorme snauwerige loopse teef moeten brengen :mrgreen:
hoe meer teven er op een club lopen hoe meer kans je op een loopse teef hebt. Als je maar 1 teef hebt, kun je idd. maar 2 x per jaar 'oefenen' maar heb je er meer... dan kun je misschien weleens per 2 maanden 'oefenen'. En een reu hoeft daar niet speciaal voor te dekken, mijn honden hebben niet gedekt maar weten precies wanneer een teef zover is. Dat ruiken ze blijkbaar heel goed...
En een snauwerige teef helpt niet altijd hoor... mn jongste mechelreu interesseert het niks die laat zich rustig bijten :wink: de rest idd. wel, die hebben er heilig respect voor.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Om ze te leren dat ze nooit een kans hebben zou je ze dan zeer regelmatig bij een enorme snauwerige loopse teef moeten brengen :mrgreen:
Yep.
En aangezien mensen hun reu altijd wegtrekken bij loopse teven doen ze niet zelf die ervaring op, maar krijgen ze die opgedrongen.

Maar bij een hond die zelf iets ervaart, blijft dat veel beter hangen dan bij een hond die je iets wilt aanleren, dat is in de trainingstechnieken allang aangetoond.
Dus.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:En een snauwerige teef helpt niet altijd hoor... mn jongste mechelreu interesseert het niks die laat zich rustig bijten :wink: de rest idd. wel, die hebben er heilig respect voor.
Ik denk dat het niet zozeer gaat om wanneer de teef het niet wil, maar om wanneer ze het wel wil.
Dat onthouden ze denk ik stukken beter ;)

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Om ze te leren dat ze nooit een kans hebben zou je ze dan zeer regelmatig bij een enorme snauwerige loopse teef moeten brengen :mrgreen:
Yep.
En aangezien mensen hun reu altijd wegtrekken bij loopse teven doen ze niet zelf die ervaring op, maar krijgen ze die opgedrongen.

Maar bij een hond die zelf iets ervaart, blijft dat veel beter hangen dan bij een hond die je iets wilt aanleren, dat is in de trainingstechnieken allang aangetoond.
Dus.
Nou maar ik ben toch wel blij dat ze uiteindelijk hun reu bij Vera weg komen trekken aangezien die dus niet snauwt, niet eens een klein snapje, niks :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:
hoe meer teven er op een club lopen hoe meer kans je op een loopse teef hebt. Als je maar 1 teef hebt, kun je idd. maar 2 x per jaar 'oefenen' maar heb je er meer... dan kun je misschien weleens per 2 maanden 'oefenen'. En een reu hoeft daar niet speciaal voor te dekken, mijn honden hebben niet gedekt maar weten precies wanneer een teef zover is. Dat ruiken ze blijkbaar heel goed...
En een snauwerige teef helpt niet altijd hoor... mn jongste mechelreu interesseert het niks die laat zich rustig bijten :wink: de rest idd. wel, die hebben er heilig respect voor.
Maar 2 keer per jaar, of zelfs eens per 2 maanden, is dat niet toch nog heel erg weinig?
Jij hebt zelf een intacte teef natuurlijk, dus dat zal allicht ook schelen denk ik. Maar als je het moet doen met 2 keer per jaar; dat kan je toch geen gewenning noemen?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Nou maar ik ben toch wel blij dat ze uiteindelijk hun reu bij Vera weg komen trekken aangezien die dus niet snauwt, niet eens een klein snapje, niks :jank: :mrgreen:
Ze is nog jong ;)

Bovendien: ze staat toch niks toe? Ze gaat zitten, reuze effectief! :ok:
Het zou best eens kunnen dat ze wel snauwt als een reu daadwerkelijk probeert te springen.

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Moos schreef:Nou maar ik ben toch wel blij dat ze uiteindelijk hun reu bij Vera weg komen trekken aangezien die dus niet snauwt, niet eens een klein snapje, niks :jank: :mrgreen:
Ze is nog jong ;)

Bovendien: ze staat toch niks toe? Ze gaat zitten, reuze effectief! :ok:
Het zou best eens kunnen dat ze wel snauwt als een reu daadwerkelijk probeert te springen.
Ja, ze moet nog haar loopse-snauwtechnieken oefenen :mrgreen: :wink:
Zitten? Ze gaat gewoon plat op de grond een beetje onderdanig liggen doen :N: "niet zo opdringerig doen hoorrrrr, nou hoorrrrr" :mrgreen:

Ze heeft voordat ze loops werd best veel reuen gehad die haar continu wilde berijden en dan snauwde ze ook niet; ze kronkelt dan heel taktisch onder ze vandaan. Maar het zou inderdaad best kunnen dat ze dan wel zou snauwen nu, je weet het nooit, maar dat gaan we toch maar even niet testen :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
Maar 2 keer per jaar, of zelfs eens per 2 maanden, is dat niet toch nog heel erg weinig?
Jij hebt zelf een intacte teef natuurlijk, dus dat zal allicht ook schelen denk ik. Maar als je het moet doen met 2 keer per jaar; dat kan je toch geen gewenning noemen?
2 x per jaar op een club alleen is weinig idd. maar per 2 maanden vind ik niet zo slecht eigenlijk... dan heb je tijd om ook nog 'gewoon' te trainen zeg maar... anders ben je alleen maar bezig om loopse teef te trainen... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”