Het kan ook andersom.
Toen ik nog in de binnenstad woonde en voor de dagelijkse rondjes aangewezen was op uitlaatveldjes en een uitlaatstrook langs een singel (vlak voor mijn huis), kwam ik heul veul loopse teven tegen.
En Bill had in zijn jongere jaren een enorme ehm... drive.

Ik vond het sneu om 'm altijd aan de riem te houden dus gooide ik 'm op de wat stillere tijden toch los. Is het me destijds toch echt een aantal keer overkomen dat een loslopende leuke, speelse, kontdraaiende hond op ons afkwam en ik Bill wel heeeeel enthousiast zag worden. :N:
En dan riep ik naar de eigenaar: 'ehm... ze is toch niet loops hè?'
Meestal werd er dan wel snel ingegrepen (ook door mij natuurlijk) maar ik heb ook wel eens reacties meegemaakt als: 'ja, hoezo?' en zelfs 'oh, dat maakt niet uit...'.
En ja, Bill is er ook wel eens (meer dan eens) vandoor gegaan, zijn neus achterna. Achter aangelijnde loopse teven aan. En ik rennen en roepen en alvast excuses aanbieden.
Op een gegeven moment kon ik wel aan 'm zien wanneer hij een loopse teef op het spoor was en lijnde ik 'm - net op tijd - aan.
Maar al met al is wonen een uitlaatstrook (
uitren-zone, heette het zelfs) best leuk maar met een volle reu met veel sexdrive was het af en toe best lastig...