Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgens mij reageren mensen nergens op...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:
ranetje schreef:Marjoleine, mag ik dat prinsesje van jou niet eens lenen?
Wat lijkt me dat heerlijk lopen :D
Het is inderdaad erg ontspannen :mrgreen:

Vooral omdat mensen het absoluut niet verwachten.
Ze is erg bescheiden en ze heeft een heel aandoenlijk hoofdje :mrgreen:
Afbeelding

Maar als er een loops is moet iedereen daar af blijven! :S:
Ohhhhh wat een schatje :I:
Het is dat jij zelf zegt dat ze zo krachtdadig :S: kan optreden :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
Marjoleine schreef:
Moos schreef:Nou maar ik ben toch wel blij dat ze uiteindelijk hun reu bij Vera weg komen trekken aangezien die dus niet snauwt, niet eens een klein snapje, niks :jank: :mrgreen:
Ze is nog jong ;)

Bovendien: ze staat toch niks toe? Ze gaat zitten, reuze effectief! :ok:
Het zou best eens kunnen dat ze wel snauwt als een reu daadwerkelijk probeert te springen.
Ja, ze moet nog haar loopse-snauwtechnieken oefenen :mrgreen: :wink:
Zitten? Ze gaat gewoon plat op de grond een beetje onderdanig liggen doen :N: "niet zo opdringerig doen hoorrrrr, nou hoorrrrr" :mrgreen:

Ze heeft voordat ze loops werd best veel reuen gehad die haar continu wilde berijden en dan snauwde ze ook niet; ze kronkelt dan heel taktisch onder ze vandaan. Maar het zou inderdaad best kunnen dat ze dan wel zou snauwen nu, je weet het nooit, maar dat gaan we toch maar even niet testen :mrgreen:
Ita snauwt ook niet
Die werkt zich als een slang onder zo'n reu vandaan ("niet doen hoor vind ik niet leuk" :jank: :roll: ) en gaat hem vervolgens weer uitdagen om te spelen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef: Ita snauwt ook niet
Die werkt zich als een slang onder zo'n reu vandaan ("niet doen hoor vind ik niet leuk" :jank: :roll: ) en gaat hem vervolgens weer uitdagen om te spelen :mrgreen:
Ben wel benieuwd of ze dat bij de tweede loopsheid ook nog niet doen :wink:
Ze zijn nu natuurlijk ook nog wel guppies :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Moos schreef: Maar het zou inderdaad best kunnen dat ze dan wel zou snauwen nu, je weet het nooit, maar dat gaan we toch maar even niet testen :mrgreen:
Ze moet gewoon les van tante Isabel :mrgreen:
ranetje schreef:Ohhhhh wat een schatje :I:
Ja, dat is ze ook.
Soms. :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
Leuk om te kunnen gaan vergelijken omdat het nu hier staat :ok:
Over een half jaar (hoop ik en niet eerder :N: ) kunnen we vergelijken :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:
Leuk om te kunnen gaan vergelijken omdat het nu hier staat :ok:
Over een half jaar (hoop ik en niet eerder :N: ) kunnen we vergelijken :wink:
:mrgreen:
Ik ga voor 8 maanden, minimaal :pffff: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ja, ik ging ook voor de eerste loopsheid in het broedseizoen; kwam ook niet uit :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mickie schreef:Ik was in no-time een halve mummy met 2 lijnen omwikkeld.
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Sorry. :sst:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

Hier ook een loopse teef en ik heb ook ondervonden dat ze is loops niet meer werkt :jank:
Liep vanochtend in de regen door de duinen (aanlijngebied) en had opeens 2 grote reuen die los liepen naast me. Ik riep dta ze loops is. Geen reactie. Dus ik roep nog een keer dat ze loops is. Reageerd die man boos dat ik dan ook niet met dr moet lopen!? :evil: Doe ik zo m'n best om reuen (eigenaren) niet tot last te zijn en dan doen ze nog zo..
Was daarna wel fijn voor Boomer. Door de regen was er niemand op het strand en kon ze even lekker los rennen! Wat kunnen ze dan genieten!! :cheer:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MarijeEnBoomer schreef:Hier ook een loopse teef en ik heb ook ondervonden dat ze is loops niet meer werkt :jank:
Liep vanochtend in de regen door de duinen (aanlijngebied) en had opeens 2 grote reuen die los liepen naast me. Ik riep dta ze loops is. Geen reactie. Dus ik roep nog een keer dat ze loops is. Reageerd die man boos dat ik dan ook niet met dr moet lopen!? :evil: Doe ik zo m'n best om reuen (eigenaren) niet tot last te zijn en dan doen ze nog zo..
Was daarna wel fijn voor Boomer. Door de regen was er niemand op het strand en kon ze even lekker los rennen! Wat kunnen ze dan genieten!! :cheer:
Opsluiten die loopse teven :boos: :roll: :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik liet mijn teef altijd zitten en ging ik zo staan dat ze er iig niet op konden rijden :wink: En dan zelf de hond proberen weg te jagen.
Moos
Zeer actief

Valerie schreef:Ik liet mijn teef altijd zitten en ging ik zo staan dat ze er iig niet op konden rijden :wink: En dan zelf de hond proberen weg te jagen.
Dat lukt me niet met Vera omdat ze zelf alleen maar denkt "yeah spelennnnnn :cheer: " Ze is dus zelf net zo enthousiast aan het stuiteren als zo'n reu, alleen met een iets andere reden (vooralsnog iig :mrgreen: ) :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ook hier een loops teefje (het lijkt wel besmettelijk :F: ), onze nieuwe aanwinst Sandy. Een dag voordat ze kwam was ze loops geworden.

Vanochtend was een verademing om te lopen. Veel regen en dan laten veel hondeneigenaren het afweten.
Ik loop gewoon in de losloopgebieden (wel op rustige tijden) omdat we hier verder niets hebben. Losloopgebieden zijn bij ons zeer overzichtelijk, dus Sandy loopt gewoon los. Sandy luistert goed en gaat gelijk op haar kont zitten als een reu erop wilt klimmen.
Afgelopen week heb ik al diverse labrador's van Sandy moeten aftrekken. Het antwoord van de eigenaar wat ik kreeg was: "hij wil alleen maar spelen, want hij is pas 11 maanden" :piew: .
Tuurlijk, maar hij wist wel hoe hij erop moest klimmen :N: .

Gisteren heb ik ook getracht om Sandy een keer aan te lijnen toen ik in mijn ooghoek al een hitsige reu aan zag komen denderen (hij klimt overal op :boos: ). Dat aanlijnen was geen probleem, maar die reu (Gordon Setter) eraf krijgen wel. Je staat met de lijn in je ene hand en met je andere hand moet je die reu er maar af zien te trekken..., die vervolgens maar terug blijft komen en zich uit z'n halsband weet te werken. Sandy sprong alle kanten op omdat ze simpelweg niet wilde dat die reu erop klom, kortom: chaos compleet, lijn om m'n benen waardoor ik bijna omlazerde. Dat aanlijnen van een loopse teef werkt bij ons dus niet echt.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Het blijkt voor iedereen hopeloos als ik het zo lees.
Ik kwam vamorgen in het aanlijngebied iemand tegen met een reu die met opgestoken zeilen (staart torenhoog) op ons af kwam, .................. los :N:
Dus ik waarschuwen.........................
Baas kijkt mij wat wazig aan en zegt "ja ja" :denken:
Verder deed hij niets. :19:

Gelukkig bleek de hond niet zo mans te zijn toen hij bij ons was, maar helaas had dat weer tot gevolg dat mijn twee meiden hem gezamelijk na wilden zitten dus ik stond net zoals Micky als een halve mummy :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Misschien toch even op elke cursus een lesje "wat betekent "zij is loops"" invoeren :denken: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:Misschien toch even op elke cursus een lesje "wat betekent "zij is loops"" invoeren :denken: :mrgreen:
Ik heb het al genoteerd voor de volgende lesavond :mrgreen:
Zowel de puppycursus als de jonge honden zullen er aan moeten geloven.
Even mijn frustratie kwijtraken :wink: :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Misschien toch even op elke cursus een lesje "wat betekent "zij is loops"" invoeren :denken: :mrgreen:
Ik heb het al genoteerd voor de volgende lesavond :mrgreen:
Zowel de puppycursus als de jonge honden zullen er aan moeten geloven.
Even mijn frustratie kwijtraken :wink: :ok:
Ha, heel goed :ok: :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Het kan ook andersom. :wink:
Toen ik nog in de binnenstad woonde en voor de dagelijkse rondjes aangewezen was op uitlaatveldjes en een uitlaatstrook langs een singel (vlak voor mijn huis), kwam ik heul veul loopse teven tegen.
En Bill had in zijn jongere jaren een enorme ehm... drive. :8): Ik vond het sneu om 'm altijd aan de riem te houden dus gooide ik 'm op de wat stillere tijden toch los. Is het me destijds toch echt een aantal keer overkomen dat een loslopende leuke, speelse, kontdraaiende hond op ons afkwam en ik Bill wel heeeeel enthousiast zag worden. :N:
En dan riep ik naar de eigenaar: 'ehm... ze is toch niet loops hè?'
Meestal werd er dan wel snel ingegrepen (ook door mij natuurlijk) maar ik heb ook wel eens reacties meegemaakt als: 'ja, hoezo?' en zelfs 'oh, dat maakt niet uit...'. :roll:
En ja, Bill is er ook wel eens (meer dan eens) vandoor gegaan, zijn neus achterna. Achter aangelijnde loopse teven aan. En ik rennen en roepen en alvast excuses aanbieden. :oops:
Op een gegeven moment kon ik wel aan 'm zien wanneer hij een loopse teef op het spoor was en lijnde ik 'm - net op tijd - aan.
Maar al met al is wonen een uitlaatstrook (uitren-zone, heette het zelfs) best leuk maar met een volle reu met veel sexdrive was het af en toe best lastig...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Het kan ook andersom. :wink:
Toen ik nog in de binnenstad woonde en voor de dagelijkse rondjes aangewezen was op uitlaatveldjes en een uitlaatstrook langs een singel (vlak voor mijn huis), kwam ik heul veul loopse teven tegen.
En Bill had in zijn jongere jaren een enorme ehm... drive. :8): Ik vond het sneu om 'm altijd aan de riem te houden dus gooide ik 'm op de wat stillere tijden toch los. Is het me destijds toch echt een aantal keer overkomen dat een loslopende leuke, speelse, kontdraaiende hond op ons afkwam en ik Bill wel heeeeel enthousiast zag worden. :N:
En dan riep ik naar de eigenaar: 'ehm... ze is toch niet loops hè?'
Meestal werd er dan wel snel ingegrepen (ook door mij natuurlijk) maar ik heb ook wel eens reacties meegemaakt als: 'ja, hoezo?' en zelfs 'oh, dat maakt niet uit...'. :roll:
En ja, Bill is er ook wel eens (meer dan eens) vandoor gegaan, zijn neus achterna. Achter aangelijnde loopse teven aan. En ik rennen en roepen en alvast excuses aanbieden. :oops:
Op een gegeven moment kon ik wel aan 'm zien wanneer hij een loopse teef op het spoor was en lijnde ik 'm - net op tijd - aan.
Maar al met al is wonen een uitlaatstrook (uitren-zone, heette het zelfs) best leuk maar met een volle reu met veel sexdrive was het af en toe best lastig...
Ja, dat is weer het andere uiterste inderdaad :N: :mrgreen:
Ik snap die tevenbazen ook niet hoor die hun loopse teef gewoon gezellie haar kont in de neus van reuen laat duwen in losloopgebied :19:

Overigens, als ik een reu achter mee aan zou hebben en de baas komt er sorry roepen achteraan ben ik helemaal niet meer pissig hoor :wink:
Ik word alleen chagrijnig van situaties waarin de reu-eigenaar niet eens meer lijkt te weten wat 'loops zijn' betekent :mrgreen:
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

Moos schreef:
Of alle reuen voor 3 weken :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MarijeEnBoomer schreef:
Moos schreef:
Of alle reuen voor 3 weken :mrgreen:
Met al die loopse teven komen ze dan helemaal niet meer het huis uit denk ik :N: :smile:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef: Ja, dat is weer het andere uiterste inderdaad :N: :mrgreen:
Ik snap die tevenbazen ook niet hoor die hun loopse teef gewoon gezellie haar kont in de neus van reuen laat duwen in losloopgebied :19:

Overigens, als ik een reu achter mee aan zou hebben en de baas komt er sorry roepen achteraan ben ik helemaal niet meer pissig hoor :wink:
Ik word alleen chagrijnig van situaties waarin de reu-eigenaar niet eens meer lijkt te weten wat 'loops zijn' betekent :mrgreen:
Dat is ook wel erg raar inderdaad. En in dat zelfde licht: ook veel hondeneigenaren gaan er vanuit dat alle reuen gecastreerd zijn. :wink:
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

Moos schreef:
Met al die loopse teven komen ze dan helemaal niet meer het huis uit denk ik :N: :smile:
Kunnen onze teven wel lekker rustig lopen
:smile: :smile:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Echt raar dat sommige mensen niet weten wat loops betekent.. Maar ja, om zo over straat te roepen: 'HALLO, MIJN HOND IS ONGESTELD JA!' is ook zo wat hehe..
Maar ja, of dit probleem ooit word verholpen.. :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”