Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reacties mensen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thalina
Zeer actief
Contacteer:

reacties mensen

Ongelezen bericht door thalina »

zoals jullie weten zijn wij in verwachting van ons eerste kindje.

de laatste tijd beginnen mensen steeds te vragen wat we met de honden gaan doen :denken:
hoezo vraag ik dan altijd...

ben je niet bang dat ze jaloers worden?
Nee zeg ik dan altijd.. het ligt aan jezelf hoe je je honden bij je kind betrekt toch?
ik heb de hele tijd al in mijn gedachten hoe ik het wil gaan doen..
als ik thuis beval en alles is een beetje netjes boven dan mogen de honden gelijk komen kijken.
ze mogen erbij als het kindje in het badje word gedaan, verschoont word noem maar op..
zo goed mogelijk bij alles betrekken..

hoe ga je dat dan met uitlaten doen..
ben ik alleen zie ik het wel... slaapt het kind kan ik gewoon normaal de honden uitlaten... is het wakker.. doe ik ze gewoon allemaal alleen en de kinderwagen mee..
is jan erbij kunnen we gewoon alles in 1 keer doen baby wakker of niet (bruno gaat bij mijn broer wonen 30 maart)
het zal veel werk worden ja.. maar dat heb ik er voor over..
sommige mensen snappen dat niet of zo..

heb ook een paar keer de vraag gekregen.. doe je ze niet weg dan???
waarom zou ik :roll:
is toch veel te druk.. en de meesten zijn zomaar bang dat er wat gebeurd (hond die het kindje bijt of zo)

ik vraag hun toch ook niet als ze met een vliegtuig op vakantie gaan.. zou je dat nou wel doen.. straks stort het vliegtuig neer... of zo (oke het is iets anders maar die kans is ook klein)

ja ik zal mijn honden weg doen.. maar maak wel foto's met tunis en mijn buik voor het geboorte kaartje.. :smile2:

ik denk dat ik nog wel vaker die vragen zal krijgen... maar laat ze maar praten.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

En zo is het!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Je hebt gelijk. Ik heb drie kinderen gekregen en mijn honden altijd gehouden. Niks mis mee. Maar je zult ze de kost geven die dat wel doen, onder het mom van allergie, niet betrouwbaar bij het kindje enz. Dan wordt het ze allemaal opeens te veel. Ik heb hier in de buurt zo al drie voorbeelden jammer genoeg.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

hond daarom wegdoen is 'zever in pakskes', zoals ze hier zeggen :mrgreen: . Je moet natuurlijk die kleine niet in de hondenmand gaan leggen en hopen dat hondjelief even braaf blijft he. Maar verder, zou ik geen enkele nuttige reden kunnen bedenken om ze weg te doen. Zo leert de kleine van jongs af aan al hoe je met honden moet omgaan en respect voor dieren te hebben! Bijhouden dus :ok:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Wij krijgen ook altijd standaard de vraag hoe het met de honden en de kleine gaat haha :mrgreen:

Ben zelf in het ziekenhuis bevallen, maar toen wij thuiskwamen met de maxicosi hebben wij de honden ook eerst even laten kijken en doen.

Wij betrekken ze er ook bij, alleen wil Paris er absoluut niks van weten, maargoed, dat kan altijd nog bijtrekken he?
Pablo daarintegen is dol op de kleine, ze ligt weleens op een kleedje hier op de grond, en het liefste ligt hij er dan de hele tijd naast, of in ieder geval in de buurt :I:

Jij hebt staffordjes, dus bij jou is het nog een ander verhaal, dat vinden mensen over het algemeen gevaarlijker als een chihuahua, terwijl een stafford toch echt veel kindvriendelijker is dan een chihuahua :mrgreen:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ze hebben mij er niet naar gevraagd toen er kids kwamen. Ajoska (duitse herder) was 2,5 jr toen de oudste werd geboren. Vanaf dag 1 was ze gek met onze dochter. 's Avonds wilde ze pas gaan slapen als ze eerst bij de baby had gekeken, die twee zijn vier jaar lang onafscheidelijk geweest.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Als je een kind hebt en er komt een hond bij, dan doe je toch je kind ook niet weg?
Of maak ik nu een rare vergelijking :denken:.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Renske schreef:Als je een kind hebt en er komt een hond bij, dan doe je toch je kind ook niet weg?

Een beetje wel, mijn honden zijn mij lief, maar mijn kind komt ten aller tijden toch echt op nummer 1 :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Waarom gaat Bruno bij je broer wonen, als ik vragen mag??
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:Toen ik drachtig was stond ik bij onze huisarts onder contrôle.
Ik had in die tijd een Teckel, een Puli en een Newfoundlander.
Toen hij eens op huisbezoek kwam keek hij met een schuin oog naar die grote zwarte beer en zei: die honden doe je toch zeker wel weg hè?

Ik keek hautain terug :pffff: en verzekerde hem dat ik nog eerder die koter in het weeshuis zou werpen dan dat ik mijn honden weg zou doen.
Ik kan wel zeggen dat hij aardig verbluft was :mrgreen:

Zoon Paul is overigens in alle pais en vree met de honden opgegroeid en heeft zelfs leren lopen door zich aan de vacht van de Newfoundlander vast te houden en mee te stappen.
:smile:
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Er is een foto geplaatst van Spot in de topic foto's. En daar zie je onze kleindochter tussen de honden. Wij doen heel gewoon als er een kleinkind bij komt. Dus niet de hond roepen zo van kom eens kijken?? Zoekt de hond het kind op okee. Wil het er niet naar kijken ook okee. Enne mijn yorky ( Ze weegt 3 kilo) moet altijd even in de bench hoor. Alleen als de kleinkinderen net gaan kruipen. Ze is dan niet te vertrouwen. Dit weten we, dus houden we er rekening mee. Maar als de kindertjes weer wat groter worden kunnen ze met een bal gooien dus dan zijn de kids nog van nut voor onze york :wink: :wink:
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

doggy schreef:Waarom gaat Bruno bij je broer wonen, als ik vragen mag??
bruno was nooit de bedoeling geweest om te blijven..
door omstandigheden en terugbbrengingen is ie gebleven..
maar op een gegeven moment gaat het gewoon fout tussen bruno en tunis.. daarom zitten ze nu ook voor de zekerheid al apart
buiten gaat het goed hoor, maar wil het risico niet lopen...
mijn broer was al gek van bruno vanaf dat ie geboren was... en hij gaat 30 maart trouwen..
dus leek mij een goede oplossing (en tegelijk een trouw cadeau :mrgreen: ) om bruno bij hun te laten
minder stres hier :wink:

en jammer genoeg weet ik hoe het is om met 2 honden thuis te zitten die elkaar niet konden luchten (net geen moordpartij :jank: )
en dat wil ik dus niet weer meemaken :wink:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Renske schreef:Als je een kind hebt en er komt een hond bij, dan doe je toch je kind ook niet weg?
Ja........maar het is wel een hele lekkere droge opmerking. :smile:

gewoon de honden houden, wat een verstand om ze weg te doen.
Ik zie het helaas in mijn omgeving ook, stel heeft een hond/kat en zijn er heeeeel erg gek mee, dan wordt de dame drachtig ( om met Nanna te spreken) en dan degradeerd de hond/kat naar de onderste plaats met als gevolg het asiel oid.
heb dat nooit gesnapt :boos:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nanna schreef:Toen ik drachtig was stond ik bij onze huisarts onder contrôle.
Ik had in die tijd een Teckel, een Puli en een Newfoundlander.
Toen hij eens op huisbezoek kwam keek hij met een schuin oog naar die grote zwarte beer en zei: die honden doe je toch zeker wel weg hè?

Ik keek hautain terug :pffff: en verzekerde hem dat ik nog eerder die koter in het weeshuis zou werpen dan dat ik mijn honden weg zou doen.
Ik kan wel zeggen dat hij aardig verbluft was :mrgreen:

Zoon Paul is overigens in alle pais en vree met de honden opgegroeid en heeft zelfs leren lopen door zich aan de vacht van de Newfoundlander vast te houden en mee te stappen.
Zo mag ik het horen :smile:
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Nee hoor, die gedachte kwam ook meteen bij mij op.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Zoals jij het van plan bent na de bevalling je honden het kindje te laten zien, dat hebben wij ook zo gedaan! En dat ging heel erg goed.

Het enige waar ik me zorgen over maakte is dat het kindje allergisch zou blijken voor de honden.......dan heb je het voor elkaar.......de honden doe je natuurlijk nooit weg......

De kraamhulp vond de honden maar niks.....de eerste dagen hoorde ik de koekjespot steeds open gaan, lijmen die hap moet ze gedacht hebben.
Als ik nu naar mn dochter kijk (ze is nu 12) ze is een echt hondenmeisje geworden en eerlijk waar, haar eerste woordje was woef :pffff:
Mama ook trots natuurlijk!!!
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Toen wij er een tweede hond bij namen kregen wij ook standaard te horen 'wacht maar, als jullie een kindje krijgen zul je zien dat 2 honden echt teveel is'. Nu hebben wij nog geen kindje en ook als wij die wel krijgen blijven de hondjes heeeeeeel belangrijk voor ons :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Onnozele uitspraken of vragen verdienen onnozele antwoorden :pffff:
heb ook een paar keer de vraag gekregen.. doe je ze niet weg dan???
Onnozel antwoord 1: Als het niet gaat dan kan ik de baby boven laten :pffff:
Onnozel antwoord 2: Nee, ik leer ze om de kinderwagen te duwen en om de fles te geven :pffff:
Onnozel antwoord 3: Natuurlijk gaan ze weg. Mensen met baby's hebben nooit honden. :pffff:
Hanneke2
Zeer actief

Re: reacties mensen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

thalina schreef:
ben ik alleen zie ik het wel... slaapt het kind kan ik gewoon normaal de honden uitlaten...
Je laat een baby niet alleen thuis. Nou ja, sommige mensen doen dat wel, maar ik vind het zwaar onverantwoordelijk.

Verder denk ik dat - als je het goed aanpakt en je echt allebei gek bent van de honden - het nog wel te doen is, maar je ziet wel legio situaties waarbij de hond(en) fors moeten inleveren als er een baby komt. Ik ben zelf ook eigenlijk heel blij dat er hier pas honden kwamen toen de kinders 10 en 12 waren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

mijnzus d'r kiendje wordt 26 februari 1 jaar, zij heeft 'r honden ook gehouden en raad eens ? honden en 't kiendje zijn dol met elkaar !
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Toen ik Jake erbij kreeg (mijn 2de hond), kreeg ik altijd te horen, 'wacht maar tot je kinderen krijgt, dan gaan de honden toch meteen de deur uit'.
Nu 12 jaar later, inmiddels 8 honden (ok met de andere 2 pups erbij tijdelijk 10) en geen kinderen. Mensen vergeten ook wel eens dat kinderen krijgen nog steeds een geschenk is en dat dit niet voor iedereen is weg gelegd.

Maar mijn vriendin heeft het ook vaak te horen gekregen hoor, wanneer gaan de honden de deur uit, je stopt zeker met fokken nu je een kind heb enz. En zij is bewust alleenstaand moeder met 5 honden.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
youknow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door youknow »

mijn kids zijn alle vier opgegroeid met honden thalina :mrgreen:

ik heb nooit overwogen dr een weg te doen, dr komen dr alleen maar meer bij :mrgreen:

mensen zijn zo kortzichtig wat dat betreft...

toen cinzia kwam had ik dr ook twee, hup draagzak om en lopen maar, ze heeft heel wat extra buitenlucht gehad :wink:

en staffies zijn zo kindvriendelijk, waarschijnlijk krijgt jou kindje maatjes voor het leven :ok:
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Ach ja, dat klinkt zeer bekend..
toen ik zwanger was van mijn oudste, en dat is ook al weer 17 jaar geleden, hadden we een beer van een rottweiler van 55 kilo. Ik kreeg ook geregeld te horen dat ik "dat beest"wel weg zou doen..
Nee, hoezo?
Uitlaten ging heel goed. In het begin salpen die kleintjes veel, dus dan liet ik onze beer alleen uit. Later in draagzak ( ook daar kreeg ik commentaar op) plus hond en nog later kinderwagen of buggy plus hond..
Er kwamen nog 2 kindjes bij en alles is altijd prima gegaan..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Maryanne schreef:Je hebt gelijk. Ik heb drie kinderen gekregen en mijn honden altijd gehouden. Niks mis mee. Maar je zult ze de kost geven die dat wel doen, onder het mom van allergie, niet betrouwbaar bij het kindje enz. Dan wordt het ze allemaal opeens te veel. Ik heb hier in de buurt zo al drie voorbeelden jammer genoeg.
Ik ook, 3 kinderen, maar nooit is er een hond weggegaan. En ook nooit problemen met hond en kind gehad. Meteen leren dat honden er niet zijn om in de oogjes te prikken enz. Veel succes met je a.s baby.
Maggie
Maggie
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hier nog 1 met baby in een draagzak de hond uitlaten :mrgreen:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Vind ik eigenlijk niet nee. Bij mij staan de honden op nr. 1. :wink: Zo erg zelfs, dat ik er geen kinderen bij wil hebben.

Het zijn allebei levende wezens. Gevoelens van jezelf naar het kind of de hond toe is eigenlijk niet eens zo relevant. Het gaat om HUN gevoel. JIJ maakt de keuze om ze in jouw leven te halen. Of het nu gaat om een kind of een hond. Ook kinderen vragen er niet naar om op de wereld geschopt te worden. En een hond vraagt jou evenmin om hem aan te schaffen. En als je er dan dus voor kiest, dan moet je er ook voor gaan. DAar hebben ze recht op.

Ik heb er een hekel aan als mensen het leven versjitteren van anderen. Of dat nu gaat om ouders die dat bij hun kinderen doen, of baasjes die dat bij hun hond doen.

Ik ben zelf heel blij dat mijn ouders niet tot die walgelijke mensen behoorden die de hond weg doen omdat er een kind komt.
Ik ben mooi opgegroeid met een hond en ik had het niet willen missen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Je hond weg doen omdat je een kindje krijgt... Een bijzonder soort logica :denken:

Nog wat tips van de site van de hondenschool waar wij trainen:
http://www.hondenscholen.com/009informa ... schap.html
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik mag als alles goed blijft gaan, in juli een kleintje verwachten. :wink:
Wij hebben hier nu 2 honden en ik zie het probleem niet zo. Mijn plan is ook om ze er meteen vanaf stap 1 in te betrekken en ze in ieder geval niet zonder toezicht alleen te laten met de baby. Voor de honden zelf zal er kwa uitlaten e.d. weinig veranderen. Het enige wat ik kan bedenken, is dat de honden het kindje misschien minder leuk vinden dan ik, dus dat er wellicht wat jaloers gedaan kan gaan worden, maar vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat daar rekening mee te houden is. :ok:
Ik heb die vraag of ik mijn honden weg ga doen, nog niet gehad van mensen. :mrgreen: Vrees ook dat de meesten weten dat ze dit beter uit hun hoofd kunnen laten.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

iones schreef:
Vind ik eigenlijk niet nee. Bij mij staan de honden op nr. 1. :wink: Zo erg zelfs, dat ik er geen kinderen bij wil hebben.

.
Hier net zo. Dingo was er eerst :pffff: :mrgreen: Nu hebben wij allebei niets met kinderen, dus dat scheelt, maar de honden komen bij ons op de eerste plaats :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: reacties mensen

Ongelezen bericht door Budkes »

Hanneke2 schreef:
thalina schreef:
ben ik alleen zie ik het wel... slaapt het kind kan ik gewoon normaal de honden uitlaten...
Je laat een baby niet alleen thuis. Nou ja, sommige mensen doen dat wel, maar ik vind het zwaar onverantwoordelijk.

Verder denk ik dat - als je het goed aanpakt en je echt allebei gek bent van de honden - het nog wel te doen is, maar je ziet wel legio situaties waarbij de hond(en) fors moeten inleveren als er een baby komt. Ik ben zelf ook eigenlijk heel blij dat er hier pas honden kwamen toen de kinders 10 en 12 waren.
Ik wel hoor, toen die van mij nog baby's waren én als ze lagen te slapen liet ik rustig de honden uit. Geen 1.5 uur nee, maar rustig een rondje van 20 minuten. Wat ik wel altijd deed was een briefje in mijn zak met
daarop geschreven dat er een baby in huis sliep, met adres etc. Voor het geval ik bewusteloos ter aarde zou storten of zoiets... :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”