Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zucht, flauwe geintjes over je hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

fes/lou schreef:Ik hoor regelmatig:
*Zeker een uitlaatservice he?
-Nee hoor, die zijn allemaal van mij...
*Ooooh wat veeeeel, wel druk in huis zeker?
-Nee hoor, ze zijn allemaal rustig....
En dan kijken ze je aan of je getikt bent :D :D
Hmmm dat ken ik, ze snappen niet dat al die honden van ons zijn.

Verder, tegen Gioi en soms Whoopi, oh kijk wat leuk een puppy, dan vraag ik altijd oh waar is jullie pup dan, ik zie hem niet, of ik zeg, nee ik heb wel een oma en moeder bij me, maar de pups zijn thuis.

Toen Gioi ongeveer een half jaar was, kreeg ik de opmerking, 'oh ze leeft nog'. Dus ik vraag hoezo? 'Ja met al die herders in huis dacht ik dat ze allang doodgebeten zou zijn' :evil:

Bij Zenna hoor ik vaak: 'kijk een hond met één poot', ipv een hond die één poot mist. En ja altijd en eeuwig ach wat zielig, dan vraag ik waar ze een zielige hond zien :19: Dan gaan ze Zenna bekijken en zien ze dat ze een gewoon hondenleven heeft en dan weten ze zelf ook niet meer wat er nou zielig aan is.

Bij Nikita krijg ik vaak de vraag of ze een ziekte heeft of beschimmeld is. Maar een maatje van Ed maakte een keer de opmerking, Nikita staat nog in de grondverf (hij is schilder), dus nu antwoord ik altijd, nee hoor, ze staat nog in de grondverf. Als we weten welke kleur we willen wordt ze verder gekleurd. Veel mensen zie je dan echt denken :denken: :mrgreen:
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Pino!
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Pino! »

Hier niet heel veel vreemde opmerkingen, alleen door een man bij ons in de straat die Pino altijd heel overdreven roept en lokt, terwijl ik met haar aan het oefenen ben om netjes naast te lopen... zucht.
Dan is Pino natuurlijk helemaal blij om deze aandacht en rent naar hem toe en dan krijg ik de opmerking: "Je geeft haar niet genoeg aandacht, dat blijkt wel weer!" :evil:

Of als Pino takjes van de grond pakt, krijg ik standaard van dezelfde man de opmerking:" je moet haar echt meer eten geven, ze heeft honger."
:19:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wij liepen vorige week bij school en toen zei een moeder tegen haar kinderen "kijk daar, een cavia"
Hij is (nog) geen grote hond maar voor een cavia zou hij een behoorlijke joekel zijn met bijna 3,5 kilo!! :pffff:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

jelle schreef:Eigenlijk nooit problemen. Ja, soms kinderen die vragen of Ferro bijt. Mijn standaard antwoord daarop is "momenteel even niet (hij staat nu te plassen)" of iets van die strekking. Met de anderen eigenlijk nooit wat.
Voorheen met Ymke de StBernard leverde dat wel dingen op over Beethoven en tonnetjes cognac.
Bijt ie.. is vaak een zinnetje aangeleerd door ouders.. ik herinner me dat van mijn ouders vroeger.. ik liep ook altijd frank en frey op iedere hond af geloof ik.. toen hebben ze me het zinnetje maar ingepeperd.. " bijt ie??"
Ik krijg nu die vraag van kinderen ook, en dan zeg ik " als je lief en rustig bent niet..afhankelijk van de situatie overigens... als meneer met zijn balletje aan het spelen is op afstand, wil ik niet dat vreemde kinderen er pardoes op afstappen., als ze dan al een balletje willen gooien pak ik het balletje wel :mrgreen:

Terug on topic.. het "attack" of " pak ze!!" dat hoor ik idd ook vaak.. en wordt soms zo , ... belachelijk vervelend.. :slaap:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ja.. als ik met de dwergpincher pup van mijn tante loop:"Kijk, een cavia / rat"
Alleen ík mag haar een rat of cavia noemen. :pffff:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik krijg nooit flauwe opmerkingen over mijn honden :19:

Sommige mensen zijn wel nieuwsgierig of 2 grotere honden niet erg vol is in huis.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

fes/lou schreef:Ik hoor regelmatig:
*Zeker een uitlaatservice he?
-Nee hoor, die zijn allemaal van mij...
*Ooooh wat veeeeel, wel druk in huis zeker?
-Nee hoor, ze zijn allemaal rustig....
En dan kijken ze je aan of je getikt bent :D :D
Haha ja dat hoor ik ook vaak, of ik een uitlaatservice heb. En of ik groot woon, zeker toen de duitse dog nog leefde. Wat betreft de dog, vaak ohw kijk een koe, of ben je zijn zadel vergeten? Wat de rotties betreft merk ik vaak alleen maar angst van hele domme mensen waar ik me dan ook best aan kan ergeren als ze zo achterlijk doen.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer is aangezien voor Simba, van de leeuwekoning, met een gat in zn staart. Hij heeft een krulstaart, maar nee, het was echt een gat in de staart.. :ok:

Benny wordt of aangezien voor een puppy, of voor een heel oud bejaard hondje (net 3..)
Afbeelding
Boomer links, Benny rechts.

Verder hier ook regelmatig die blafgeluiden. Boomer negeert het, Benny blaft terug.. :mrgreen:

Verder willen veel kinderen m aaien, maar dan schuif ik Benny naar voren.. :mrgreen: Die vind dat geweldig, Boomer helemaal niet, maar die wordt dan nieuwsgierig en staat het ook toe. :wink:

Zodra ik met de honden van een vriendin loop, zodat het er 4 zijn, wordt me altijd nageroepen dat ik ene uitlaatservice heb.. :roll: Alsof 4 zoveel is... :roll:
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Van Trix vragen ze ook wel eens is die gevaarlijk ik antwoord dan meestal zo van...ja hoor je struikelt er zo over. En als ze netjes naast mijn scootmobiel lopen krijg je opmerkingen van ...je moet ze ervoor zetten om te trekken...
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

met een teckel ben je altijd de lul...goh heb je er een broodje bij of...goh bij welke snackbar heb je die gekocht !
vooral van die jonge gasten die geen respect hebben voor dieren of iets wat anders is dan zij... :pffff: :wink: :roll:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

wij hebben 2 engelse bulldogs...hier dus ook vaak de opmerking hoe vaak ze al wel niet tegen de muur zijn opgelopen... :denken: ...

of over simba...zn staart zit in de krul dus is hij al snel "net een varken¨

of de domme opmerking van mensen " zo die zijn dik" :devil: dat vind ik nog de ergste...let er hier elke dag op wat ze eten en dik zijn ze dus niet...zitten al jaren op hetzelfde gewicht....Maar ach..soms kan ik mij niet inhouden en antwoord dan dat ze met hun vergeleken nog slanke dennetjes zijn... :pffff:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

Tanja Simba&Bella schreef:wij hebben 2 engelse bulldogs...hier dus ook vaak de opmerking hoe vaak ze al wel niet tegen de muur zijn opgelopen... :denken: ...

of over simba...zn staart zit in de krul dus is hij al snel "net een varken¨

of de domme opmerking van mensen " zo die zijn dik" :devil: dat vind ik nog de ergste...let er hier elke dag op wat ze eten en dik zijn ze dus niet...zitten al jaren op hetzelfde gewicht....Maar ach..soms kan ik mij niet inhouden en antwoord dan dat ze met hun vergeleken nog slanke dennetjes zijn... :pffff:
haha :smile: :smile:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Petraa

Ongelezen bericht door Petraa »

Als je zelf een dikke bos haar hebt met krullen is dat wel reden tot flauwe opmerkingen . Die gaan dan in de richting van bazen die op honden lijken of andersom.

Ze vinden mij flauw als ik met Chubby en de herder van een vriendin loop en kinderen vragen of ze Chubby mogen aaien. Dan zeg ik altijd : Nee aai de herder maar. :mrgreen:

(En écht.... die vindt het leuk om geaaid te worden en is betrouwbaar. Dat schattige krullerige kereltje van mij houdt er niet van en wil nog wel eens hap zeggen dan)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Flauwe geintjes nooit, en dat is maar goed ook.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

mon doesie schreef:kunnen ze wel wat zien????
dat krijgen wij dus veel te horen.
dat haar voor de ogen van een schapendoes hangt dient ook ter bescherming.
van bv takjes,naalden van planten/struiken.

:roll: :evil:
Zo'n rare vraag vind ik dat niet hoor :19: . Het lijkt me dat ze inderdaad minder zicht hebben dan een ormale hond al er zo'n pak haar voor hun ogen hangt. En dat dat voor de bescherming is van de ogen is imo ook al niet zo logisch, er lopen dagelijks duizenden honden door de struiken zonder daar verwondingen aan over te houden...
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

dubbel.
Laatst gewijzigd door Paddle op 19 feb 2009 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Toen een van mijn broers hoorde dat Nilsson een Duiste Staande Langhaar was zei hij : maar hij ligt toch ook wel eens?

Heel errug flauw, kunnen wij nog steeds horen als iemand naar het ras vraagt en hij is erbij.
Verder geen flauwe grappen over Nilsson zelf en dat is ze niet aan te raden ook :devil: :wink:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb een Sharpei, dus heb je even ? :smile:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Langhaar schreef:maar hij ligt toch ook wel eens?
Flauw, maar tóch leuk :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Weinig eigenlijk, behalve dat het vast gevaarlijke honden zijn. Echt gewoon op straat wel dat (altijd mannen overigens) gaan blaffen. Wat is dat toch met die kerels? Loop je met een hond, gaan ze blaffen, zit je op een paard, gaan ze hinneken. Ach, dom geslacht :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Jannie Tilly schreef:Van Trix vragen ze ook wel eens is die gevaarlijk ik antwoord dan meestal zo van...ja hoor je struikelt er zo over. En als ze netjes naast mijn scootmobiel lopen krijg je opmerkingen van ...je moet ze ervoor zetten om te trekken...
o ja da's waar, dat heb ik ook wel eens gehoord met Ragyo naast de fiets: zo heb je een hulpmotortje! (ik was mezelf op dat moment op mijn ouwe fiets zonder versnellingen een Veluwse heuvel op aan het worstelen met een hondje dat zeer enthousiast in zijn tuigje aan de springer hing).
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Moet je het commentaar horen als ik Jamey naast de fiets heb lopen. "Ah wat zielig, dat kleine hondje naast de fiets". Tot ik dat kleine hondje los laat en ze nog een stuk sneller gaat dan dat ze aangelijnd ging :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Haha daar heb ik nou geen last van: Spiky loopt altijd los als we gaan fietsen (rijd zó de tuin uit en de polder in), àls we al iemand tegenkomen zien ze Spike alleen maar een heel eind voor de fiets uitlopen. Wel is mij wel eens gevraagd of ik ze wel bij kon houden :smile: (zat tegen de wind in te worstelen op een heel rul zandpad)
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nee, ik krijg zelden flauwe opmerkingen naar mijn hoofd wbt de honden. :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Puma
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door Puma »

Ja, Puma heeft 4 witte pootjes en hoe vaak ik de opmerking al heb gehoord dat ze haar sokken nog aanheeft... :roll:

Laatst kwam ik een groepje jongens tegen (ze hadden allemaal van die grote, witte gympen) en toen hoorde ik er eentje zeggen: kijk die hond dan, die heeft ook witte gympen aan, vet :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

twinkeltje schreef:ik krijg meestal commentaar als ze onder de bagger zitten van goh wat leuk net echte honden zo
ik vind het eigenlijk een compliment wand ze zien nu ook dat kleine harige hondjes niet schoon met netjes gekamde haren en een strikje hoeven te zijn
Die opmerking heb ik ook wel eens gehoord als ik met m'n honden uit het bos of polder terugkwam en ze gezellig onder de modder zaten :N: .
Alsof een collie alleen voor de sier worden gehouden. De meeste collie-eigenaren die ik ken zijn helemaal niet zo kinderachtig met hun honden. Ja, de dag voor een show of zo, maar verder laten ze hun honden lekker hun gang gaan. 't Is eigenlijk niet eens veel werk, gewoon de modder laten opdrogen en dan valt het vanzelf weer uit de vacht. Je hebt wel een zandbak in huis, maar ach, je moet wat overhebben voor je honden :mrgreen: .
Alleen klei is een ramp want dat klontert echt in de vacht en is een crime om eruit te krijgen en ook nog vrij pijnlijk voor ze ook. Of van die soldatenknopen, ook vreselijk om die uit hun vachten te peuteren :roll: .
Afbeelding
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

Princess schreef:Ja.. als ik met de dwergpincher pup van mijn tante loop:"Kijk, een cavia / rat"
Alleen ík mag haar een rat of cavia noemen. :pffff:
die opmerkingen krijg ik ook wel eens. toevoeging: marmot op epo:S
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Zo net de eerste gekregen over mijn Bor :smile:
Mevrouw is uw hond gekruist met een vleermuis ???
Kijk dat snap ik wel een beetje :mrgreen:

Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

och ja ook dagelijks wordt mij gezegd "joh geef die hond eens te eten" ( Danne he ) dan zeg ik maar, "jemig weet je wel wat dat kost joh" :19:
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Niet zo heel vaak...maar als mensen opmerkingen durven te maken is het meestal in de trant van "dat is een pitbull, mag dat wel?" of "Dat is toch zo'n gevaarlijke?"

Met Kaya heb ik een keertje z'n neiging tot drijven gezien .. een hele klas kinderen in het losloopgebied hier en die vonden het nodig om te gaan roepen en fluiten naar m....
"leuk" dacht Kaya "spelen!" en die stuift er naar toe... heel de klas schiet gillend uit elkaar alle kanten op en Kaya dacht ze wel weer bij elkaar te kunnen krijgen door naar enkeltjes te gaan happen...

gelukkig konden we m vrij snel terug roepen en aanlijnen waarop we ruzie krijgen met de leraar die ertussen liep .. (die ook wegstoof trouwens :smile: )
"hou die k*thond bij je" werd er geroepen..
we zijn normaal niet zo heel erg agressief aangelegd maar dit was even tegen het zere been..
zal verder niet herhalen wat er gezegd is..maar mijn wederhelft was wel in de kamikaze mode... zo van "kom maar op dan"

tis met een sisser afgelopen... denk dat die mijnheer aanvoelde dat ie moest stoppen :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”