Ja, dat ben ik ook al even aan het doen. Ik denk dat we altijd wel in de saarloosjes blijven. maar als Mika ooit wegvalt, wat dan...... (dat duurt nog wel heel lang hoop ik)
Ik heb nu 3 rassen bekeken. 1 omdat Wilfred dat een geweldig ras vind, de Barsoi
De 2e omdat ik dat een mooie hond vind maar er nog niks vanaf weet, de Kraski Ovcar.
En 3 omdat ik dat ras al van kind af aan wil hebben. Soort oude liefde dus.
Wat mij betrefd valt de barsoi af. 1 omdat ik er geen goed gevoel bij heb. Past om de 1 of andere reden niet bij mij. De Kraski valt tot nu toe ook af, omdat ik niet tevreden ben met de gezondheid. Maar dat kan tegen de tijd dat het zover is wel anders zijn. De fokbasis is nog erg smal hier.
Dan komen we bij nummer 3. De Ierse setter. En daar ben ik nog steeds helemaal weg van. Komt qua karakter ook redelijk dicht bij de Flatcoated. Is in aanleg ook een stabiele hond wat voor mij een vereiste is voor bij de saarloosjes. Er kan mee gesport en gewerkt worden. Ook een eis, omdat dat met saarloosjes niet meevalt

De gezondheid is redelijk. Dat wil zeggen. Er komen wel ziektes in voor, waar niet, maar het is onder controle te houden. Er zijn verschillende goede fokkers, die ook op alles controleren. Tot nu toe ben ik er wel redelijk uit
Maar in een paar jaar kan er veel veranderen, en we zijn het er samen wel over eens dat voor ons 2 honden eigenlijk net 1 teveel is. In de toekomst hebben we er dus ws. 2. Dus we zien wel