Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stel ik wil hierna een ander ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

stel ik wil hierna een ander ras?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

in navolging van Nanna`s topic,
als Baco er straks niet meer is :jank:
wat voor ras zou ik moeten overwegen , ik heb niets met herders, verder sta ik bijna overal voor open :wink: hoewel ik voorkeur heb voor molossers :roll:
ik vind eigenwijs zijn geen probleem, :wink:
gezondheid is wel belangrijk,
dit is slechts vooronderzoek hoor, gewoon zodat ik me er eens ik kan verdiepen :wink:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ja, dat ben ik ook al even aan het doen. Ik denk dat we altijd wel in de saarloosjes blijven. maar als Mika ooit wegvalt, wat dan...... (dat duurt nog wel heel lang hoop ik)

Ik heb nu 3 rassen bekeken. 1 omdat Wilfred dat een geweldig ras vind, de Barsoi
De 2e omdat ik dat een mooie hond vind maar er nog niks vanaf weet, de Kraski Ovcar.
En 3 omdat ik dat ras al van kind af aan wil hebben. Soort oude liefde dus.

Wat mij betrefd valt de barsoi af. 1 omdat ik er geen goed gevoel bij heb. Past om de 1 of andere reden niet bij mij. De Kraski valt tot nu toe ook af, omdat ik niet tevreden ben met de gezondheid. Maar dat kan tegen de tijd dat het zover is wel anders zijn. De fokbasis is nog erg smal hier.
Dan komen we bij nummer 3. De Ierse setter. En daar ben ik nog steeds helemaal weg van. Komt qua karakter ook redelijk dicht bij de Flatcoated. Is in aanleg ook een stabiele hond wat voor mij een vereiste is voor bij de saarloosjes. Er kan mee gesport en gewerkt worden. Ook een eis, omdat dat met saarloosjes niet meevalt :mrgreen: De gezondheid is redelijk. Dat wil zeggen. Er komen wel ziektes in voor, waar niet, maar het is onder controle te houden. Er zijn verschillende goede fokkers, die ook op alles controleren. Tot nu toe ben ik er wel redelijk uit :mrgreen:
Maar in een paar jaar kan er veel veranderen, en we zijn het er samen wel over eens dat voor ons 2 honden eigenlijk net 1 teveel is. In de toekomst hebben we er dus ws. 2. Dus we zien wel :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

ik heb dus echt nog geen enkele clou :roll: , maar de gezondheid is wel een groot speerpunt :roll:
ik ben gek van bullen,maar ze vallen voor hun 4 de verjaardag bijna allemaal uit elkaar, er zijn wel goede hoor, ik heb me ook al infokkers verdiept, maar misschien moet ik ook gewoon gaan kijken naar andere rassen :19:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ja het is best lastig. Ik weet wat ik leuk vind maar ik weet ook dat bv. mijn vriend weer een heel ander soort hond leuk vind. Er komt hier een hondje bij binnen een paar jaar maar ook ik zit me suf te denken over wat ik nou echt niet wil en welke rassen dan wel leuk zijn.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik zit er zelf ook al over te denken.
We hebben nog wel redelijk jonge honden,maar Wallonne (de fauve) is ruim 8 jaar en licht dementerend naar mijn idee.
Ze weet niet meer waar het geluid vandaan komt als ik haar roep,gaat afentoe met haar hoofd tegen de muur staan,weet niet meer altijd waar de deur ook alweer was,als ze net buiten is dan wil ze weer naar binnen...
Dus ook ik zit al afentoe een beetje te denken: wat als ze er niet meer is.
Ik zou zelf weer heel graag een labje of een rottweiler willen,maar weet niet of dat wel in onze bestaande roedel zou passen.
Gert-Jan wil er dan graag weer een beagle bij.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: stel ik wil hierna een ander ras?

Ongelezen bericht door tekkel »

S@ndr@ schreef:ik vind eigenwijs zijn geen probleem, :wink:
Dan toch maar een tekkel :pffff: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
S@ndr@
Zeer actief

is lastig he, ik overweeg een CC, maar ook een wetter of een golden. Gewoon omdat er straks nog wel 1 lomperik rondloopt, moet het ook nog een beetje een stevige hond zijn, die dus tegen een stootje kan :N:
een basset vind ik ook leuk alleen mijn man vind het niks :wink: , we moeten het ook nog wel een beetje eens zijn daarover :roll:
S@ndr@
Zeer actief

tekkel schreef:
ik ben bang dat die niet Bull proof is :mrgreen: ik heb wel een tijdje een logeer tekkel gehad, maar die speelde niet mee, dat zootje hier was ver beneden haar niveau :roll:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou lekker rondkijken en verliefd worden :wink:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

S@ndr@ schreef:
tekkel schreef:
ik ben bang dat die niet Bull proof is :mrgreen: ik heb wel een tijdje een logeer tekkel gehad, maar die speelde niet mee, dat zootje hier was ver beneden haar niveau :roll:
Haaaah forget it........een standaard ruwhaar tekkel heeft die bullen zo onder het (tekkel)duimpje.
Een staaltje van slimheid en vergaande bluf.
S@ndr@
Zeer actief

tja dan wel naar volwassen exemplaren want de puppies zijn allemaal schattig :N:

Edit ik ben qua uiterlijk trouwens erg gecharmeerd door de Ausie, ik weet alleen niet of dat nu wel een ras is voormij :19:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 feb 2009 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

teckeltoos schreef:
S@ndr@ schreef:
tekkel schreef:
Haaaah forget it........een standaard ruwhaar tekkel heeft die bullen zo onder het (tekkel)duimpje.
Een staaltje van slimheid en vergaande bluf.
Ducain probeert overal dwars doorheen te gaan, kan hij niks aan doen hoor hij is gewoon niet handiger :N: , ik heb begrepen dat tekkeltjes nogal kwestbaar zijn in de rug, toch :denken:
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

S@ndr@ schreef:[
Ducain probeert overal dwars doorheen te gaan, kan hij niks aan doen hoor hij is gewoon niet handiger :N: , ik heb begrepen dat tekkeltjes nogal kwestbaar zijn in de rug, toch :denken:
Daarom noem ik de ruwhaar. Die hebben daar iets minder last van. Als Duncain dat bij een volwassen teckel zou doe zou hij niet eens bij de rug kunnen komen.....de teckel hangt hem dan allang in de lippen. Mijn ervaring met teckels is dat ze bij het van zich afbijten vooral op de snuit van de tegenpartij richten.
S@ndr@
Zeer actief

teckeltoos schreef:
S@ndr@ schreef:[
Daarom noem ik de ruwhaar. Die hebben daar iets minder last van. Als Duncain dat bij een volwassen teckel zou doe zou hij niet eens bij de rug kunnen komen.....de teckel hangt hem dan allang in de lippen. Mijn ervaring met teckels is dat ze bij het van zich afbijten vooral op de snuit van de tegenpartij richten.
:eek: de bedoeling is dat er gezellig gespeeld wordt :smile: , het moet natuurlijk niet zo zijn dat een van de twee constant op zijn hoede moet zijn om heel te blijven
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Tja, lastig. Ik denk er ook weleens over na. Diesel is nog maar 4 en kerngezond maar je weet nooit wanneer het over is.
Ik kan me geen fokker bedenken in een straal van 300 km waar ik graag een hond van wil. Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept. De gezondheid van een dog is natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven. Toch willen we heel graag weer een doggenpup in de toekomst. Kan me geen leven zonder een dog voorstellen.

Als Zahra er niet meer is. Komt er weer een herplaatser. Het ras maakt me dan niets uit, er moet een klik zijn.

Is dat voor jullie geen optie? Een leuke herplaats kruising?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Welke kenmerken trekken je aan in molossors? Karakter? Lichaamsbouw?
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Een hond die tegen die 'lompheid' kan? Als ik m'n Sanka bezie, dan zou ik voor een malamute gaan :mrgreen: Al even lomp in doen, eigenwijs (was geen probleem zei je) en kan zeker wel tegen een stootje (maar ik hoop jij ook?)
We zijn zelf aan het denken om een 2de te nemen als Sanka uitgepuberd is, maar ook geen idee welk ras...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
S@ndr@
Zeer actief

Youp schreef:Tja, lastig. Ik denk er ook weleens over na. Diesel is nog maar 4 en kerngezond maar je weet nooit wanneer het over is.
Ik kan me geen fokker bedenken in een straal van 300 km waar ik graag een hond van wil. Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept. De gezondheid van een dog is natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven. Toch willen we heel graag weer een doggenpup in de toekomst. Kan me geen leven zonder een dog voorstellen.

Als Zahra er niet meer is. Komt er weer een herplaatser. Het ras maakt me dan niets uit, er moet een klik zijn.

Is dat voor jullie geen optie? Een leuke herplaats kruising?
Bij DuCain niet :neenee: , die is van nature angstig en zal niet gauw een volwassen hond accepteren, helaas.
dus we gaan dan weer voor een pup, gewoon omdat het naar elkaar toe groeit dan :19:
er al hier denk ik ook altijd wel een bulldog blijven, maar misschien is het (in ieder geval nu) handig om bij DuCain een ander ras te zetten :19:
vandaar dus mijn vraag hier , omdat er nogal wat rassen zijn vertegenwoordigd hier :wink:
S@ndr@
Zeer actief

christo schreef:Welke kenmerken trekken je aan in molossors? Karakter? Lichaamsbouw?
Ja het uiterlijk zeker , maar ook het karakter , de rustige zelfverzekerde uitstraling, de kalme manier van doen, hoewel ze ook wel eens helemaal uit hun plaat gaan hoor :N:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik hoor het al, dat word een beagle :pffff:
Eigenwijs als de teckel, geen kwetsbare rug en kan goed lompheid verdragen :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ik zit aan een Engelse bullterrier te denken (maar die staat dan ook al een tijdje op mijn verlanglijstje :wink: ). Qua lichaamsbouw hebben ze iets massiefs, ik denk dat jij dat wel op prijs zult stellen. Zien er stoer uit, hebben een lief karakter. Zijn ook wat kleiner, hopelijk ook - maar dat zul je uit moeten zoeken - gezonder.

Er lopen er hier een paar, ik blijf het prachtige honden vinden.
S@ndr@
Zeer actief

christo schreef:Ik zit aan een Engelse bullterrier te denken (maar die staat dan ook al een tijdje op mijn verlanglijstje :wink: ). Qua lichaamsbouw hebben ze iets massiefs, ik denk dat jij dat wel op prijs zult stellen. Zien er stoer uit, hebben een lief karakter. Zijn ook wat kleiner, hopelijk ook - maar dat zul je uit moeten zoeken - gezonder.

Er lopen er hier een paar, ik blijf het prachtige honden vinden.
Die kan ik wel eens onder de loep gaan nemen, hoewel ik dat massief niet op die manier belangrijk vind hoor :wink:
het baasgerichte , en het knuffelen wat bullen zo heerlijk vinden is trouwens ook niet onbelangrijk :mrgreen:

een Beagle, is vind ze leuk, maar mijn man niet zo :roll: helaas :mrgreen:
Fin
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Die kan ik wel eens onder de loep gaan nemen, hoewel ik dat massief niet op die manier belangrijk vind hoor :wink:
het baasgerichte , en het knuffelen wat bullen zo heerlijk vinden is trouwens ook niet onbelangrijk :mrgreen:

een Beagle, is vind ze leuk, maar mijn man niet zo :roll: helaas :mrgreen:
Wat ik bedoel met massief is dat het ongeveer hetzelfde aanvoelt als je ermee knuffelt. Zachte fluwelen vacht, stevig lijfje eronder. Is toch net even een ander gevoel als met een - don't shoot me! - teckel.
S@ndr@
Zeer actief

Je kunt beter aan die kerel van je vragen wat hij leuk en mooi vindt, en dat dat lijstje dan wat uitzoeken.

dan zijn we snel klaar :N: :mrgreen: dan wordt het geen hond, ( dat vind hij veel makkelijker, )en hij kan mijn rug op,
ik weet wat hij dan nog acceptable vind, en ik ben best bereid daar rekening mee te houden, maar ik ben degene die het meeste doet qua training , verzorging en uitlaten :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 feb 2009 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

teckeltoos schreef:Even alle (teckel)gekheid op een stokje.....ik den dat jij uit gaat komen bij een stafford. De staffords die ik ken zijn allemaal lekkere lompe lieverds.
Denk dat dat best een hele goede keuze voor mij(ons) zou zijn :wink: , ik neem hem zeker mee in mijn overweging :ok:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Sandra, ik zie bij jou ook wel een leuke Bull terrier. :ok:
Wat vind je zelf van dat ras?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
S@ndr@
Zeer actief

ik vraag me dan met schrik af hoe het zover heeft kunnen komen :smile: , nee serieus ik vind ze heel leuk,

er lopen er hier ook 1 a 2, en ik ben er dikke vrienden mee, maar het is geen ras waar ik gelijk heel blij van wordt
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

S@ndr@ schreef: Gewoon omdat er straks nog wel 1 lomperik rondloopt, moet het ook nog een beetje een stevige hond zijn, die dus tegen een stootje kan :N:
De podenco ibicenco :mrgreen:

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
S@ndr@
Zeer actief

Podenji schreef:
S@ndr@ schreef: Gewoon omdat er straks nog wel 1 lomperik rondloopt, moet het ook nog een beetje een stevige hond zijn, die dus tegen een stootje kan :N:
:mrgreen: ziet er niet gelijk heel stevig uit, tenminst niet op de manier die ik gewent ben
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

S@ndr@ schreef:
Podenji schreef:
:mrgreen: ziet er niet gelijk heel stevig uit, tenminst niet op de manier die ik gewent ben
ik nodig je uit om eens nader kennis te komen maken :mrgreen: misschien vind je man het wel geweldig, komt toch ietsje richting barzoi :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”