Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

doden huisdier toegestaan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Nanna schreef:
flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager.
Ik vind het een mooie dood. In het jachtveld, speurend naar konijnen ineens páts dood.
Beter dan stressend bij de DA met een nog zenuwachtiger baas erbij.
je kunt de dierenarts ook thuis laten komen, hoef je niet met je dier gestressed in de auto en dan ook nog gestressed bij de da wachten.
Een kogel lijkt mij ook een mooie dood voor een hond, dat is helemaal zonder stress, voor de hond dan he?
Ik mag het niet en kan ook niet met een geweer omgaan ( lijkt mij wel belangrijk) maar als ik het kon en mocht dan weet ik nog niet wat ik zou doen. :denken:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: doden huisdier toegestaan

Ongelezen bericht door _Leonie »

[quote="Nanna"]Een dier mag er weliswaar geen pijn van ondervinden, maar zolang het zonder mishandeling gebeurt, is het niet strafbaar een hond zijn kop in te slaan of je eigen kippen of varkens de keel door te snijden. quote]

Uh.. Tuurlijk, lekker tegenstrijdig!

Over de jager: heb er weinig moeite mee. Pijnloze dood, geen stress.. Alleen zou ik het zelf never nooit kunnen, maar heb er wel respect voor als je je dier zo uit z'n lijden kan verlossen. :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Inderdaad. Kop inslaan en keel doorsnijden zijn heel pijnlijke aangelegenheden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik zou het niet kunnen, ik heb 1 hondje moeten laten inslapen en toen kwam de dierenarts gewoon thuis en kon ik ze vast houden.
Allebei mijn hondjes zijn in mijn armen ingeslapen.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik zou het zelf niet kunnen, maar als het op een goede manier gaatn heb ik er geen problemen mee.

Wat ik van Rami lees over kinderboerderijen herken ik wel.
Ik heb een hele tijd stage gelopen op een kinderboerderij, en wat ik daar zag was ook niet normaal.
Dieren die gewoon op een langzame wrede manier gedood worden.
Ik vind dat dat beter gecontroleerd moet worden.
Laatst gewijzigd door samantha! op 20 feb 2009 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Maar de kwestie van die man in mijn voorbeeld, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. De honden hebben geen stress en zijn inderdaad op slag dood. Tja...........
tja...ze waren al oud en zo kost het eigenlijk zo goed als niets en ik ben het ook wel eens met nanna
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ranetje schreef:
flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Maar de kwestie van die man in mijn voorbeeld, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. De honden hebben geen stress en zijn inderdaad op slag dood. Tja...........
Een kogel door de kop als de hond aan het eind van zijn leven is is een snelle dood.
Ik heb daar geen probleem mee.
Het is een stuk rustiger voor de hond om in het jachtveld te sterven op zo'n snelle manier, dan een laatste bezoekje aan de DA.
Ik heb over het algemeen een wat hogere pet op van jagers dan jij :wink:
:mrgreen: jij geeft je hondje toch een ingevroren eend als speelgoed ?
dat had ik eens gelezen maare ik dacht serieus dat JIJ jager was ?!
maar dat is niet zo...of wel? :idea:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Teckel_love<3 schreef:
ranetje schreef:
Een kogel door de kop als de hond aan het eind van zijn leven is is een snelle dood.
Ik heb daar geen probleem mee.
Het is een stuk rustiger voor de hond om in het jachtveld te sterven op zo'n snelle manier, dan een laatste bezoekje aan de DA.
Ik heb over het algemeen een wat hogere pet op van jagers dan jij :wink:
:mrgreen: jij geeft je hondje toch een ingevroren eend als speelgoed ?
dat had ik eens gelezen maare ik dacht serieus dat JIJ jager was ?!
maar dat is niet zo...of wel? :idea:
Ik ben geen jager :wink:
En mijn hondjes krijgen absoluut geen ingevroren eend als speelgoed :N:
Als ze een eend (niet bevroren) moeten dragen is dat om hem naar mij toe te brengen en absoluut niet om mee te spelen.

Apporteren van eenden is werken zou je kunnen zeggen, en niet spelen :wink:
Het is wel prettig als mijn honden dat werk ook nog leuk vinden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Mijn hond zou ik echt niet zelf kunnen doden.
Maar bij mijn muizen doe ik dat wel, of het wettelijk gezien mag? Nooit over nagedacht.
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

We hadden laatst op het werk een muis en die had waarschijnlijk al van het gif gegeten of wat ze er maar mee doen.
Hij kon niet meer met zijn achterpootjes lopen maar leefde nog wel,iedereen ging staan gillen en iemand zei "gooi hem maar naar buiten dan gaat hij vanzelf dood".
Dood zou hij toch gaan maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem buiten in de vorst te gooien.Ik weet dat je zo'n dier het beste uit zijn lijden kan verlossen maar dat moet je wel kunnen!
Ik heb hem mee naar buiten genomen en ik wist dat de twijfel toe zou slaan als ik zou proberen zijn nekje om te draaien(dat kan ik gewoon weg niet).
Ik heb hem op de grong gelegt met zijn snuitje de andere kant op en ik heb het grootste houtblok gepakt wat er lag en heb hem in een klap doodgeslagen,daarna nog vier keer extra maar hij was de eerste keer al plat en dood.
Ik heb wel 2 uren tranen in mijn ogen gehad en enorm getrild,wat is dat naar zeg.Bah Laat staan je eigen maatje waar je lief en leed mee hebt gedeeld.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Bij een muis het nekje omdraaien is ook niet te doen.
Daar zijn veel betere en snellere manieren voor.
Een groot deel van de muizen die ik fok zijn bestemd voor voedsel voor katten en slangen, en de muizen worden dus door mij gedood.
Daarnaast dood ik ze ook zelf als ze ziek zijn, zodat ze niet verder hoeven te lijden.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zo kwam ik een vergiftigde rat tegen. Ratten worden beschouwd als ongedierte maar in mijn ogen zijn het gewoon mooie beestjes met mooie oogjes en een vachtje. En ik gun ze geen pijn of een lijdensweg. Ik moest het dier dus doden om een verdere lijdensweg te besparen en ik haatte dat. Ik heb een bats gepakt en het dier doodgeslagen. MAar wat een klotekarwei zeg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”