Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

contact overleden hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge O schreef:honden kunnen in het echte leven ook niet praten, maar bij lezingen plots wel -
nee zo werkt het niet , mischien je er eerst wat meer in verdiepen dus :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

iones schreef:Maar ik begrijp dat er hier een paar zijn die niet in Char geloven. Ik vind het toch wel frappant dat ze dingen zegt die ze nooit kan weten.
Dat vind ik altijd fascinerend, hoe ze dat doen.
Dat zou ik graag weten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

bij vrienden van ons was er ook zo een soort waarzegster...

ze vroeg zijn er hier problemen met de tanden?

iedereen was stomverbaasd, want hun dochter heeft 12 tanden tekort enz...

bleek dat er gewoon een briefje van de tandarts aan het prikbord hing...
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: OK, goed, hij kan niet praten dan, maar hij kan wel gedachten zo exact doorgeven dat 'de lezer' ze in exacte woorden kan doorgeven.
is ook niet zo
ik ben toch niet helemaal achterlijk, ik kan ook lezen en horen wat mensen daarover vertellen en schrijven hoor :roll: .
ok :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Properi schreef:bij vrienden van ons was er ook zo een soort waarzegster...

:smile:
ja sommigen, waaronder m.i. ook Char passen gewoon slimme observatie- en gesprekstechnieken toe, doet de FBI ook als ze mensen verhoren en dat zijn ook echt geen mediums :mrgreen:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Martijn schreef:Ik moet er niet aan denken dat er één of andere halve zool wat komt zwetsen over Wuilus of Dapper.

Belachelijke onzin. Ik begrijp ook niet hoe het troost moet bieden.
Ik vind de wetenschap dat mijn overleden hond wat ronddoolt helemaal niet troostvol.

Volledig mee eens. De dooien moet je hun rust gunnen :boos: :boos:
Maggie
Maggie
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Podenji schreef:
Ennath schreef:Nou als het zo makkelijk is om een reading van een dood huisdier te maken, dan lijkt het me een goed idee om de gedode honden uit "hond en Leed" eens te readen.
Kunnen we er fijn achter komen wie er verantwoordelijk is.
ehm zo werkt het dus niet :wink: punt 1 is een echte reading helemaal niet gemakkelijk en punt 2 een dier kan natuurlijk nooit naam en adres van de verantwoordelijke oplepelen :19:
:smile: :smile:
Maggie
Maggie
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Podenji schreef:
Properi schreef:bij vrienden van ons was er ook zo een soort waarzegster...

:smile:
ja sommigen, waaronder m.i. ook Char passen gewoon slimme observatie- en gesprekstechnieken toe, doet de FBI ook als ze mensen verhoren en dat zijn ook echt geen mediums :mrgreen:
Hoe char het doet weet ik niet maar in het begin vond ik het altijd: begint het met een M, een O, een S, een B etc. wel 10 letters kwamen er voor bij voor er een naam kwam. Laatste keer met zappen zag ik wel dat dat nu niet meer het geval was.... dus ze zal wel iets geleerd hebben van het niet geloven van de NLders omdat ze zo vaak een letter noemde voor ze bij een naam kwam. haha
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Char vraagt 600 dollar ofzo voor een half uur telefoongesprek, ooit een keer voor de gein opgezocht opp haar website. Ze begon steeds meer gemaakt te doen naar mijn zin. Ik geloof er namelijk wel in en heb mn eigen bewijzen daarvoor (kun je me gek vinden of niet).
Maar als je zulke bedragen gaat vragen dan ben je niet gezond meer :19:
Ik b en ooit bij haar geweest en bij derek ogilvie en dat is een wereld van verschil. Hij is oprecht en niet nep. Hij geeft echt om de mensen.
Maar net wat je gelooft.

Maar ieder zijn ding toch?

Groetjes Marieta
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Hoe char het doet weet ik niet maar in het begin vond ik het altijd: begint het met een M, een O, een S, een B etc. wel 10 letters kwamen er voor bij voor er een naam kwam. Laatste keer met zappen zag ik wel dat dat nu niet meer het geval was.... dus ze zal wel iets geleerd hebben van het niet geloven van de NLders omdat ze zo vaak een letter noemde voor ze bij een naam kwam. haha
of ze knippen het er tegenwoordig uit :mrgreen:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Podenji schreef:
Sonnie1983 schreef:Hoe char het doet weet ik niet maar in het begin vond ik het altijd: begint het met een M, een O, een S, een B etc. wel 10 letters kwamen er voor bij voor er een naam kwam. Laatste keer met zappen zag ik wel dat dat nu niet meer het geval was.... dus ze zal wel iets geleerd hebben van het niet geloven van de NLders omdat ze zo vaak een letter noemde voor ze bij een naam kwam. haha
of ze knippen het er tegenwoordig uit :mrgreen:
dat kan ook nog :)

Overigens vind ik van Derek ook altijd mooi om te kijken. Niet dat ik er voor thuis blijf maar als ik het met zappen tegen kom vind ik het toch mooi om te kijken.

Ergens heb ik wel interesse in zoiets maar van andere kant zeg ik altijd als je dood bent is er niks meer, er is geen hemel......

Er is toch ook ooit zo'n programma geweest iets van het 6e zintuig ofzo? niet altijd klopte wat die mensen daar "zagen"
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Je moet ook niet alles blind geloven, maar de dingen eruit halen wat voor jou van toepassing is. ze kunnen niet alles goed hebben. En vaak zeggen ze dingen waarvan je denkt HUH? En achteraf thuis denk je van och verrek dat klopt!

Groetjes Marieta
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef: Overigens vind ik van Derek ook altijd mooi om te kijken. Niet dat ik er voor thuis blijf maar als ik het met zappen tegen kom vind ik het toch mooi om te kijken.
Derek brengt het m.i. in elk geval een stuk beter en geloofwaardiger dan Char.
Ergens heb ik wel interesse in zoiets maar van andere kant zeg ik altijd als je dood bent is er niks meer, er is geen hemel......
weet je , betreft het leven nu en de dood en wat er daarna gebeurt, er zijn zoveel theorieen en mogelijkheden, wat er in de bijbel staat vind ik intressant maar geloof er geen barst van, de bijbel is een vertaling van mondelinge overleveringen, en het is bewezen dat er veel fout in is vertaald, logisch dat er misverstanden over ontstaan, hoewel ik theologie erg intressant vind is hetook een feit dat religie gebruikt wordt om de mensen koest te houden, het vaticaan is daar meester in. De annunaki vind ik daarintegen veel intressanter en plausibeler hoewel het allemaal niet bewezen is uiteraard
dan heb je ook nog de kwantumtheorieën, ook een mogelijkheid, dat we na onze dood uit deze derde dimensie gaan en wie zegt dat er niet meer dimensies zijn?
buitenaards leven, evolutie , mentalisme en geestenwereld
veel theorieen zijn er, en veel feiten ik kan me vinden in diverse theorieen, zelfs als ze haaks op elkaar staan, je weet het gewoon niet, je komt er pas achter als je dood bent en dan kan je het niet navertellen, een van de vele mysteries van ons aardse bestaan ( om er maar even een zweefteef term tegenaan te gooien )
het gaat mij te ver om nu overal wat dieper op in te gaan, maar er zijn gewoon keiharde feiten dat er meer is, betreft mentalisme, misschien is dat wel de volgende stap in onze evolutie, wij gebruiken immers maar een heel klein deel van onze hersenen.
taak is gewoon om je leven te leven zoals je dat wilt en kunt, en wat er na de dood gebeurt is voor later :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het zal allemaal best zijn dat je dood moet laten rusten en zo.
Maar het is voor vele mensen onverteerbaar dat degenen die we verliezen echt nooit meer terug zullen zien. En dus doen hopen dat het niet defenitief is. En vervolgens dan weer aanwijzingen daarop proberen te vinden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

iones schreef:
Rami schreef:Maar ik leg het uit als: 'hersenen die me in maling nemen'.
Oftewel "wishfull thinking"?.
Ja. Tenminste, als je er vanuit gaat wishful thinking een 'onbewust' proces is wel. :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik heb een reading met Megan laten doen toen ze was ingeslapen. Alles klopte gewoon perfect, terwijl die vrouw van niets wist.
Dus ja, ik geloof erin.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Hoop doet geloven....

Ik denk dat er weinig meer is wat mijn honden na hun dood mij zullen vertellen wat ze niet hadden kunnen vertellen toen ze nog leefden.....

Ik moet er niet aan denken dat iemand in contact probeert te komen met mijn dode hond.
Die ligt namelijk al enkel jaren diep in de achtertuin.... en dat wil ik wel zo laten, al is het alleen maar om het vermogen dat ik uitgegeven heb om de achtertuin opnieuw aan te leggen........

Er lopen dus nog een hoop charlatans rond die dankzij verdriet en goed gelovigheid het eeuwige leven lijken te hebben.......
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Niek schreef: Ik moet er niet aan denken dat iemand in contact probeert te komen met mijn dode hond.
Die ligt namelijk al enkel jaren diep in de achtertuin.... en dat wil ik wel zo laten, al is het alleen maar om het vermogen dat ik uitgegeven heb om de achtertuin opnieuw aan te leggen........
nee zijn lichaam ligt bij je achterin de tuin , zijn ziel niet, en ook al zijn daar ook weer verschillende theorieen over, al dan niet gebaseerd op de wil van het vaticaan ( :mrgreen: ) ik geloof dat een dier een ziel heeft en dat die elders heen gaat wanneer het lichaam niet meer kan en dus sterft.

Als iemand in contact komt met je dode hond, rijst er heus niet ineens een vergaan lichaam achter uit je tuin, lichaam komt na de dood los van de ziel, dus over je duur aangelegde tuin hoef jij je geen zorgen te maken :mrgreen: :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Podenji schreef: ik geloof dat een dier een ziel heeft en dat die elders heen gaat wanneer het lichaam niet meer kan en dus sterft.

Als iemand in contact komt met je dode hond, rijst er heus niet ineens een vergaan lichaam achter uit je tuin, lichaam komt na de dood los van de ziel, dus over je duur aangelegde tuin hoef jij je geen zorgen te maken :mrgreen: :wink:
Maar al geloof je dat een dier een ziel heeft dan kun je toch wel - tegelijkertijd - betwijfelen of daar contact mee gemaakt kan worden?
En om dat contact maken daar gaat het vooral om in dit topic.
Ik kan me iets als een 'ziel' nog wel voorstellen (vraag me niet hoe of wat, zo ver gaat mijn voorstellingsvermogen dan ook weer niet :wink:) maar dat je er contact mee kunt maken, nee dat dan weer helemaal niet.
Afbeelding
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

je kunt al moeilijk uitleggen wat een ziel is, hoe kun je er dan contact mee maken...
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef: Maar al geloof je dat een dier een ziel heeft dan kun je toch wel - tegelijkertijd - betwijfelen of daar contact mee gemaakt kan worden?
ja hoor , uiteraard :wink:
en je moet het ook vaak zo zien : wanneer een ziel contact met je wil hebben, maakt de ziel het zelf vroeg of laat wel :wink:
maar daarmee wil ik NIET zeggen dat je zelf geen contact mag maken met de zielen, tuurlijk kan dat, als je weet wat je doet althans :wink: en dus geen ouijaborden en glaasje draaien, das vragen om problemen :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Properi schreef:je kunt al moeilijk uitleggen wat een ziel is, hoe kun je er dan contact mee maken...
hoezo? omdat het niet tastbaar is? :wink:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik heb ooit een reading gehad, in een plaats waar ik nooit kwam
bij iemand die mij niet kende, noch familie/vrienden.
Mijn auto (voorzien van blonde Bouvier sticker) had ik 2 straten verder
geparkeerd. Verder alles wat maar naar honden kon herleiden weggelaten en ook niet over gesproken.
Het gesprek ging over vanalles en nog wat en geenszins kwam
het gesprek op honden.
Toch wist zij me te vertellen dat ze een grote grijze hond bij me zag.
En dat is typisch, want mijn 1e hond was een blonde Bouvier,
die meer grijs als blond oogde.
De hond in kwestie was toen al enkele jaren dood.

Er is meer tussen hemel en aarde.
Maar wat dat precies is, dat kan ik niet benoemen :wink:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Nu doe je net alsof dat een heel belachelijke opmerking is maar vind je dat zelf niet een beetje onwaarschijnlijk dan?
nee dat maakt mensen aan het nadenken.
Je weet niet wat iets is, jeweet niet waar het is, je weet niet eens of het er is. Maar contact maken is een peuleschil?
waar wordt dat gezegt? nergens door mij iig, ik zeg juist het tegengestelde
Waarom moet je er dan iemand voor betalen? Als het zo voor de hand liggend was konden we het allemaal wel, toch?
waarom mensen er betaald voor willen krijgen en anderen niet zal mij een worst zijn en boeit me ook niets :wink:
en wie zegt nu weer dat het voor de hand ligt? en ik ben al summier ingegaan op het feit waarom we het niet allemaal kunnen, een intelligent persoon als jij kan dat wel uit mijn antwoorden opmaken lijkt mij, dus doe niet zo onwetend nu Martijn.
Waarom kan ik eigenlijk geen contact maken met een walvis op het strand maar wel met een dooie hond?
kan jij dat dan? dan heb je ook antwoord op je andere vragen
Nee, ik blijf het echt kleutergeleuter vinden.
Willens en wetens de overduidelijke waarheid negeren omdat dat je beter uitkomt. Kinderachtig.
dat is wel erg kort door de bocht, en kan het ook omdraaien, dat jij willens en wetens de overduidelijke "er is meer tussen hemel en aarde" negeert omdat het jou beter uitkomt, is dat dan ook kinderachtig? kom nou toch, laat iedereen toch lekker in zn waarde en noem mensen die ruimer van begrip zijn niet meteen kinderachtig omdat het niet in jouw denkwijze past :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

met jou ook Martijn, althans dat hoop ik voor je :wink: het is geen gefantaseer en jij tast mij niet aan in mijn waarde , hoe kom je toch altijd op zulke bizarre conclusies als mensen op jou reageren???

maar goed het is duidelijk dat je mij niet begrijpt en actually I dont give a rats freckle :wink:

Ik hoef jou niet te overtuigen van mijn denkwijze en dat is ook geenzins mijn bedoeling, net zoals jij mij niet hoeft te overtuigen :wink:

Nogmaals ik kan me vinden in veel theorieen die elk weer haaks op mekaar staan, de waarheid hoef je toch ook niet te weten? maar het is wel intressant om de verschillende denkwijzes te kennen en daaruit kan je je eventueel je eigen conclusies trekken, of het waar is of niet, dat doet er niet eens toe, het is goed om eens buiten de gestandariseerde ideeen te denken,en dat is wat ik wil zeggen, de waarheid weet je toch niet en kom je ook niet achter. Dat is zo en dat is altijd zo geweest al duizenden jaren lang.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik geloof er niet in en ook al zou ik er in geloven dat zou ik nog denken dat het oplichters zijn.
En daarbij komt dat als doden contact met ons zouden willen dat zij dan wel contact zouden zoeken.
Maar iedereen moet zelf weten wat ze doen op dit gebied. Mijn zusje gelooft er wel in en ze was zwanger toen ze ook naar zoiets ging (i.v.m. een erfelijke ziekte en onze broer die er aan is overleden wist ze al vroeg in de zwangerschap dat het een meisje werd), maar de vrouw bleef bij hoog en laag volhouden dat het een jongetje werd (mijn zusje heeft wel gezegd dat ze ongelijk had). Mijn nichtje wordt volgende maand drie jaar :wink:

Groetjes, Noëlle.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Noële schreef:Mijn zusje gelooft er wel in en ze was zwanger toen ze ook naar zoiets ging (i.v.m. een erfelijke ziekte en onze broer die er aan is overleden wist ze al vroeg in de zwangerschap dat het een meisje werd), maar de vrouw bleef bij hoog en laag volhouden dat het een jongetje werd (mijn zusje heeft wel gezegd dat ze ongelijk had). Mijn nichtje wordt volgende maand drie jaar :wink:

Groetjes, Noëlle.
Vreemd om je heil te zoeken bij gene zijde als het om je kinderen gaat vind ik. Als je een hobby hebt is dat leuk, maar daar moet je je kinderen niet mee lastig gaan vallen, die hebben recht op een onderbouwd medisch verhaal.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Ik zeg maar 1 naam: Sylvia Millecam................
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

hahahaha tuurlijk Martijn, of moet ik zeggen "o groote Martijn" krijg altijd het idee dat je dat liever hebt. :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Humbug. Ik geloof er helemaal niet in. Ik geloof er wel in dat mensen gedachten kunnen oppikken, heel gevoelig zijn in dat opzicht. Als er dan dingen verteld worden die alleen jij kan weten, hoe weet je dan dat dat van je hond afkomstig is en niet van jezelf?

Ik geloof helemaal niet in contact met doden, ook niet met mensen. Als het je troost biedt, tja, waarom zou je er dan niet in geloven. Ik geloof in een soort hiernamaals omdat ik het prettiger vind om dat te geloven. Het kost niks en geeft mij troost dat ik ooit bijvooirbeeld mijn vader en moeder weer zal "zien". Als er niks is, merk ik dat vanzelf niet. :mrgreen:

Maar dat mijn hond of ouders tegen mij praten via een medium dat geloof ik niet. Die mensen pikken als ze goed zijn van alles op, raden ook een hoop zeggen dat het goed is zo en dat je het goed gedaan hebt. .

Zoals gezegd, als het je troost biedt waarom zou je het niet geloven? Als ik maar niet hoef.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”