ja ik doe IPO en ik doe gewoon trekspelletjes met mn hond. Ik kan niet over de KNPV praten maar ik kan me voorstellen dat het klopt wat Crutz zegt. Mijn hondjes moeten gewoon op de mouw bijten, niet duwen en niet trekken gewoon hangen... en in mijn ogen bereik je dat ook prima met trekspelletjes... je moet alleen zorgen dat de hond op de mouw rustig is dus met een bijtkussentje zorgen dat hij deze rustig draagt niet als een idioot erover heen gaatfrank1985 schreef:ok dat had ik nog redelijk begrepen dus. Jij doet ook IPO toch? Wat is jou mening mbt trekspelletjes mijn pup vind dat echt geweldig dus heb net ook weer mijn mouwenopgestroopt en ff lekker met haar gestoeit. en in zon flostouw laten trekken. nou sprak ik iemand uit de KNPV en die zei dat ik daar direct mee moest stoppen want daar maakte ik mij hond mee kapot. Voor de duidelijkheid ik oefen ff zit af en hier met haar en daarna is het even speel kwartier. dit vind ze leuk !!!! Die knpver zie dat dat echt slecht was een trek spelletje met een flos touw hoe denk jij hier over. kan ik beter zoals hij zegt een bijtrol gebruiken?? of idd geen trekspelletjes meer met haar doen??malinois schreef:yepfrank1985 schreef:Ik weet vast niet echt het verschil maar wat ik dacht is dat IPO idd sportgericht is en echt een op perfectie is gericht. Bij Ipo bijten de honden alleen op een mouw en niet op een heel pak/persoon.malinois schreef:weet je wel het verschil tussen IPO en KNPV behalve dat IPO vooral sportgericht is?
klopt dit?![]()
IPO is idd. sportgericht over het algemeen en heel erg op netheid... heel strak volgen, snel zitten en af, strak op het spoor blijven, niet te hoog speuren, volle beet bijten, geen drukke beet hebben etc. etc. etc.
KNPV is meer praktijkgericht en wat minder op netheid.
Daarnaast wordt bij de IPO idd op de mouw gebeten en bij KNPV op het hele pak
@Murphy ik wil IPO / KNPV gewoon voor de sport en hobby doen heeft niets met mijn beroep te maken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IPO clubs
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk eens bij Leane op de vereniging ik weet zeker dat dat jou beter ligt en dichter in de buurt.MARC_S schreef:Het hangt erg van de club af hoe hard er getraind wordt denk ik. Ik heb bij een IPO club gekeken een tijdje waar echt heel erg hard getraind werd. Ikzelf niet hoor, ik raak mijn hond niet aan fysiek en corrigeer haar zelden en dan alleen verbaal met een strakke blik. Dat werd absoluut gerespecteerd maar ik ergerde me wel heel erg aan de manier waarop anderen hun honden behandelden. Ik vond ook veel honden behoorlijk zielig.
Ik kreeg daarnaast het advies mijn hond permanent in de bench te zetten behalve als ik iets met haar ging doen (uiteraard luister ik daar niet naar). Toen kreeg ik te horen dat mijn hond mij zou gaan grijpen omdat ik niet corrigeerde en dat wij een hopeloze combinatie waren. Daarna zeiden ze mij dat mijn hond over agressie op de mouw getraind zou gaan worden. Ze was heel erg fel als pup en dus moest ik haar jutten over agressie wat later "weggetraind" kon worden. Toen ik zag wat dat inhield ben ik gestopt want ik kon niet garanderen dat mijn hond daar inderdaad niet vals van zou worden. Ze werd volledig op de man getraind en kreeg de mouw in haar bek geduwd als ze fel inbeet. Dat inbijten was willekeurig waar op de pakwerker en ik spreek over een pup van 14 weken.
Dit hangt puur van de verenging zelf af maar ik durf nu niet zo goed IPO meer te doen. Ik heb het 2 maanden geleden nog eens geprobeerd en het ging best wel goed. Ze was nog steeds erg fel op de pakwerker maar na 1 minuut beet ze wel alleen nog in de mouw en niet meer naar de handen, lichaam en benen van die man. Dat was op een club in Belgie waar agressie op de man dus weer uit den boze was. Was alleen 500 km rijden dus een beetje ver om daar door te gaan :N:Zij trainden ook zonder prikband, TT of slipketting. Toch liepen daar ook IPOIII honden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
spelen met andere honden, kijken naar andere honden, bijten wordt afgeleerd, tragen zit en af wordt goedgekeurd, weinig tot geen correcties terwijl zowel belonen als corrigeren het duidelijkse is in mijn ogen etc.frank1985 schreef:er is mij de afgelopen dagen veel duidelijk geworden. heb 1 vervelende ervaring met een club gehad maar ik begrijp van iedereen dat dit niet perse de toon van de africhting is. ga de komende tijd veel clubs bezoeken en kijk gewoon waar ik ij thuis voel.
wat ik nog wel graag wil weten wat leer je nou bij een puppy training op een hondenschool wat nadelig kan zijn in de africhtings sport? daar heb ik nog niet echt een antw. op gehad
Onze oudste dober heeft eerst EG gedaan en we hebben behoorlijk wat moeten spijkeren om sommige dingen weer goed te krijgen. Iets is sneller aangeleerd dan afgeleerd nl.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
op het veld mag mijn hond alleen aandacht voor mij hebben... andere honden zijn uit den boze....frank1985 schreef:wat is eigenlijk het nadeel van het spelen met andre honden. ik heb mijn hond hier wel eens los en ze speelt dan ook wel met andre honden is dit verkeerd ?Charles vd B schreef:Dat ligt er dus ook helemaal aan wat je wilt gaan doen en wat het progrqamma is van de hondenschool.frank1985 schreef: wat ik nog wel graag wil weten wat leer je nou bij een puppy training op een hondenschool wat nadelig kan zijn in de africhtings sport? daar heb ik nog niet echt een antw. op gehad
Wil KNPV gaan doen dan wil men vaak een duwbeet zien en dan is een trekspelletje niet echt handig
Wil IPO gaan doen dan is de combinatie erg belangrijk en spelen doe je zelf met je hond en niet zoals op sommige hondenscholen wel voorkomt de honden spelen met elkaar.
Zo kan je nog veel meer dingen bedenken.
Maar wat je ook doet of gaat doen zelf ben je de bepalende factor.
Wat op een puppiecursus wel altijd goed is is dat je hond kennis maakt met allerlei verschillende rassen.
Als hij dan leert dat hij wel ff mag snuffen her en der heb je dus al een probleem laat staan dat er gespeeld wordt op trainingsveld... veld is trainen... buiten het veld is spelen.

- frank1985
- Zeer actief
tragen zit en af bedoel je daarmee dat een hond niet direct gaat zitten als jij zegt zit???malinois schreef:spelen met andere honden, kijken naar andere honden, bijten wordt afgeleerd, tragen zit en af wordt goedgekeurd, weinig tot geen correcties terwijl zowel belonen als corrigeren het duidelijkse is in mijn ogen etc.frank1985 schreef:er is mij de afgelopen dagen veel duidelijk geworden. heb 1 vervelende ervaring met een club gehad maar ik begrijp van iedereen dat dit niet perse de toon van de africhting is. ga de komende tijd veel clubs bezoeken en kijk gewoon waar ik ij thuis voel.
wat ik nog wel graag wil weten wat leer je nou bij een puppy training op een hondenschool wat nadelig kan zijn in de africhtings sport? daar heb ik nog niet echt een antw. op gehad
Onze oudste dober heeft eerst EG gedaan en we hebben behoorlijk wat moeten spijkeren om sommige dingen weer goed te krijgen. Iets is sneller aangeleerd dan afgeleerd nl.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat hij heel langzaam gaat zitten dus niet direct met zn kont op de grond zit bij het commando.... als je dat een paar keer toestaat zul je dat bijna niet meer goed krijgen en daar krijg je heel wat puntenaftrek voor in de IPO bijvoorbeeld. Zit is zit en direct op je kont niet in slow-motion.frank1985 schreef:tragen zit en af bedoel je daarmee dat een hond niet direct gaat zitten als jij zegt zit???malinois schreef:spelen met andere honden, kijken naar andere honden, bijten wordt afgeleerd, tragen zit en af wordt goedgekeurd, weinig tot geen correcties terwijl zowel belonen als corrigeren het duidelijkse is in mijn ogen etc.frank1985 schreef:er is mij de afgelopen dagen veel duidelijk geworden. heb 1 vervelende ervaring met een club gehad maar ik begrijp van iedereen dat dit niet perse de toon van de africhting is. ga de komende tijd veel clubs bezoeken en kijk gewoon waar ik ij thuis voel.

het filmpje die op mijn site staat daar is de zit eigenlijk nog iets te langzaam... maar toen had ik de hond net 2 weken tenminste toen trainde ik er net 2 weken mee voorheen mn man. Dus hond en ik moesten nog aan elkaar wennen, dat zie je ook goed aan hem, hij is vrij kijkerig.

- frank1985
- Zeer actief
ok duidelijk, jij doet dus thuis wel gewoon spelletjes met je hond, ik sprak iemand op straat en die zei je moet gewoon een puppy mouw kopen voor je hondje en daar thuis lekker mee gaan spelen. ik ben daar heel erg huiverig voor, ik heb er verder geen ervaring mee dus om nou thuis een beetje te gaan hobbyen..... ik weet het niet. hoe kijk jij daar tegen aan en wat is een bijtkussen. daar heb ik al meer over gelezen mischien is dat wel wat dan.....malinois schreef:dat hij heel langzaam gaat zitten dus niet direct met zn kont op de grond zit bij het commando.... als je dat een paar keer toestaat zul je dat bijna niet meer goed krijgen en daar krijg je heel wat puntenaftrek voor in de IPO bijvoorbeeld. Zit is zit en direct op je kont niet in slow-motion.frank1985 schreef:tragen zit en af bedoel je daarmee dat een hond niet direct gaat zitten als jij zegt zit???malinois schreef:spelen met andere honden, kijken naar andere honden, bijten wordt afgeleerd, tragen zit en af wordt goedgekeurd, weinig tot geen correcties terwijl zowel belonen als corrigeren het duidelijkse is in mijn ogen etc.frank1985 schreef:er is mij de afgelopen dagen veel duidelijk geworden. heb 1 vervelende ervaring met een club gehad maar ik begrijp van iedereen dat dit niet perse de toon van de africhting is. ga de komende tijd veel clubs bezoeken en kijk gewoon waar ik ij thuis voel.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee absoluut niet met een mouw zelf gaan klooien... dat moet je goed aanleren dus op een vereniging. De pakwerker weet hoe het moet dus daar moet je zelf niet mee gaan vogelen...frank1985 schreef:ok duidelijk, jij doet dus thuis wel gewoon spelletjes met je hond, ik sprak iemand op straat en die zei je moet gewoon een puppy mouw kopen voor je hondje en daar thuis lekker mee gaan spelen. ik ben daar heel erg huiverig voor, ik heb er verder geen ervaring mee dus om nou thuis een beetje te gaan hobbyen..... ik weet het niet. hoe kijk jij daar tegen aan en wat is een bijtkussen. daar heb ik al meer over gelezen mischien is dat wel wat dan.....malinois schreef:dat hij heel langzaam gaat zitten dus niet direct met zn kont op de grond zit bij het commando.... als je dat een paar keer toestaat zul je dat bijna niet meer goed krijgen en daar krijg je heel wat puntenaftrek voor in de IPO bijvoorbeeld. Zit is zit en direct op je kont niet in slow-motion.frank1985 schreef:tragen zit en af bedoel je daarmee dat een hond niet direct gaat zitten als jij zegt zit???malinois schreef: spelen met andere honden, kijken naar andere honden, bijten wordt afgeleerd, tragen zit en af wordt goedgekeurd, weinig tot geen correcties terwijl zowel belonen als corrigeren het duidelijkse is in mijn ogen etc.
Dit is een bijkussen:

- frank1985
- Zeer actief
bijt kussen kun je dus zelf gewoon vast houden en het kussen heeft de hond in de bek en dan is het zelfde princiepe als een flos touw ???malinois schreef:nee absoluut niet met een mouw zelf gaan klooien... dat moet je goed aanleren dus op een vereniging. De pakwerker weet hoe het moet dus daar moet je zelf niet mee gaan vogelen...frank1985 schreef:ok duidelijk, jij doet dus thuis wel gewoon spelletjes met je hond, ik sprak iemand op straat en die zei je moet gewoon een puppy mouw kopen voor je hondje en daar thuis lekker mee gaan spelen. ik ben daar heel erg huiverig voor, ik heb er verder geen ervaring mee dus om nou thuis een beetje te gaan hobbyen..... ik weet het niet. hoe kijk jij daar tegen aan en wat is een bijtkussen. daar heb ik al meer over gelezen mischien is dat wel wat dan.....malinois schreef:dat hij heel langzaam gaat zitten dus niet direct met zn kont op de grond zit bij het commando.... als je dat een paar keer toestaat zul je dat bijna niet meer goed krijgen en daar krijg je heel wat puntenaftrek voor in de IPO bijvoorbeeld. Zit is zit en direct op je kont niet in slow-motion.frank1985 schreef: tragen zit en af bedoel je daarmee dat een hond niet direct gaat zitten als jij zegt zit???
Dit is een bijkussen:
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja het heeft iets weg van een mouw, is alleen veel zachter dus de hond heeft een goede grip en je kunt er idd. mee spelen.frank1985 schreef:bijt kussen kun je dus zelf gewoon vast houden en het kussen heeft de hond in de bek en dan is het zelfde princiepe als een flos touw ???malinois schreef:nee absoluut niet met een mouw zelf gaan klooien... dat moet je goed aanleren dus op een vereniging. De pakwerker weet hoe het moet dus daar moet je zelf niet mee gaan vogelen...frank1985 schreef:ok duidelijk, jij doet dus thuis wel gewoon spelletjes met je hond, ik sprak iemand op straat en die zei je moet gewoon een puppy mouw kopen voor je hondje en daar thuis lekker mee gaan spelen. ik ben daar heel erg huiverig voor, ik heb er verder geen ervaring mee dus om nou thuis een beetje te gaan hobbyen..... ik weet het niet. hoe kijk jij daar tegen aan en wat is een bijtkussen. daar heb ik al meer over gelezen mischien is dat wel wat dan.....malinois schreef: dat hij heel langzaam gaat zitten dus niet direct met zn kont op de grond zit bij het commando.... als je dat een paar keer toestaat zul je dat bijna niet meer goed krijgen en daar krijg je heel wat puntenaftrek voor in de IPO bijvoorbeeld. Zit is zit en direct op je kont niet in slow-motion.
Dit is een bijkussen:

- frank1985
- Zeer actief
lijkt me voor me zelf ook wel prettiger om vast te houden, jij verkoopt die dingen toch? wat kost zon bijtkussen. wil er wel een van je hebben opzich....malinois schreef:ja het heeft iets weg van een mouw, is alleen veel zachter dus de hond heeft een goede grip en je kunt er idd. mee spelen.frank1985 schreef:bijt kussen kun je dus zelf gewoon vast houden en het kussen heeft de hond in de bek en dan is het zelfde princiepe als een flos touw ???malinois schreef:nee absoluut niet met een mouw zelf gaan klooien... dat moet je goed aanleren dus op een vereniging. De pakwerker weet hoe het moet dus daar moet je zelf niet mee gaan vogelen...frank1985 schreef: ok duidelijk, jij doet dus thuis wel gewoon spelletjes met je hond, ik sprak iemand op straat en die zei je moet gewoon een puppy mouw kopen voor je hondje en daar thuis lekker mee gaan spelen. ik ben daar heel erg huiverig voor, ik heb er verder geen ervaring mee dus om nou thuis een beetje te gaan hobbyen..... ik weet het niet. hoe kijk jij daar tegen aan en wat is een bijtkussen. daar heb ik al meer over gelezen mischien is dat wel wat dan.....
Dit is een bijkussen:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je hebt pb

- frank1985
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik heb ook wel bijtrolletjes gebruikt maar toen waren die bijtkussentjes er nog niet (of kende ik ze niet)... ze gaan veel korter mee en de hond leert er eigenlijk op te verbijten min of meer voor mijn gevoel (zeg niet dat het altijd zo is hoor)Rottweiler_Hummer schreef:wat je ook kan gebruiken is een bijtrol.. hier heb je net zo als een bijtkussen verschillende soorten van

- frank1985
- Zeer actief
verbijten is ????malinois schreef:ja ik heb ook wel bijtrolletjes gebruikt maar toen waren die bijtkussentjes er nog niet (of kende ik ze niet)... ze gaan veel korter mee en de hond leert er eigenlijk op te verbijten min of meer voor mijn gevoel (zeg niet dat het altijd zo is hoor)Rottweiler_Hummer schreef:wat je ook kan gebruiken is een bijtrol.. hier heb je net zo als een bijtkussen verschillende soorten van
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Hummer bijt er perfect in en kan hem ook goed vast houden maarja hummer heeft ook nog maar een puppybekkie hihi..malinois schreef:ja ik heb ook wel bijtrolletjes gebruikt maar toen waren die bijtkussentjes er nog niet (of kende ik ze niet)... ze gaan veel korter mee en de hond leert er eigenlijk op te verbijten min of meer voor mijn gevoel (zeg niet dat het altijd zo is hoor)Rottweiler_Hummer schreef:wat je ook kan gebruiken is een bijtrol.. hier heb je net zo als een bijtkussen verschillende soorten van
maar het ligt ook aan welke bijtrol word gebruikt hoe harde de bijtrol hoe slechter hummer er in kan bijten.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dan zeker nu een probleem met 3 honden in de IPO die hier als huishondje leven en lekker op de bank hangen.Jip schreef:Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren.
Wie is het daar mee eens?
Als het zo zou werken dat honden die IPO trainen niet meer normaal kunnen functioneren in het sociale leven doen ze daar echt iets niet goed!!

- frank1985
- Zeer actief
dat is mijn inmiddels duidelijk geworden ! dat arrgument houdt me ook zeker niet meer tegenChezzies schreef:Ik heb dan zeker nu een probleem met 3 honden in de IPO die hier als huishondje leven en lekker op de bank hangen.Jip schreef:Bij de vereniging waar ik ben wezen kijken zeiden ze dat dit echt niet kon omdat ze de honden zo op jutte dat ze niet meer thuis konden functioneren.
Wie is het daar mee eens?
Als het zo zou werken dat honden die IPO trainen niet meer normaal kunnen functioneren in het sociale leven doen ze daar echt iets niet goed!!
-
- Zeer actief
Wat me opvalt is dat je nu heel druk bezig bent met verschillende dingen.
Je bent je nog aan het orienteren wat je wil doen binnen de africhting.
Dan ben je je nog aan het orienteren bij welke club je dat dan zou willen doen.
En terwijl je nog in die fase zit van orienteren, loop je eigenlijk al heel erg op de zaken vooruit door nu al bezig te zijn met hoe je je hond bepaalde dingen aan moet leren, je bent al bezig met bijtkussentjes, trekspelltjes etc. Je bent nog ontvankelijk voor wat mensen op straat je vertellen over een bijtmouw.
Zou het een idee kunnen zijn om even wat gas terug te nemen. Je nu te focussen op wat je wil gaan doen en dan nog bij welke club. En als je die beslissing hebt genomen, onder begeleiding van de club deze dingen uit gaan werken?
Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden, maar dan is het eerst al handig om uit te vogelen of je uberhaupt naar Rome wil, of toch naar Parijs. En als je naar Rome wil, dan zijn er bij de club waar je komt genoeg mensen die je kunnen helpen met hoe en wat. Die mensen hebben kijk op de zaak (mag je vanuit gaan bij een goede club), zien jouw hond en nog belangrijker ze zien ook jou.
Ik zou echt zeggen steek je energie nu meer in het zoeken van een goeie club, en vertrouw dan op hun hulp en begeleiding.
Hoe je het gaat doen in de sport is niet afhankelijk van deze paar weken die je nodig hebt voor de orientatie. Ik zou alleen niet al te veel nieuwe dingen gaan doen nu met de hond.
Als ik hiermee iets verkeerds heb gezegd lees ik het graag, het was zo even een indruk die ik kreeg
Groetjes,
Marjan
En terwijl je nog in die fase zit van orienteren, loop je eigenlijk al heel erg op de zaken vooruit door nu al bezig te zijn met hoe je je hond bepaalde dingen aan moet leren, je bent al bezig met bijtkussentjes, trekspelltjes etc. Je bent nog ontvankelijk voor wat mensen op straat je vertellen over een bijtmouw.
Zou het een idee kunnen zijn om even wat gas terug te nemen. Je nu te focussen op wat je wil gaan doen en dan nog bij welke club. En als je die beslissing hebt genomen, onder begeleiding van de club deze dingen uit gaan werken?
Er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden, maar dan is het eerst al handig om uit te vogelen of je uberhaupt naar Rome wil, of toch naar Parijs. En als je naar Rome wil, dan zijn er bij de club waar je komt genoeg mensen die je kunnen helpen met hoe en wat. Die mensen hebben kijk op de zaak (mag je vanuit gaan bij een goede club), zien jouw hond en nog belangrijker ze zien ook jou.
Ik zou echt zeggen steek je energie nu meer in het zoeken van een goeie club, en vertrouw dan op hun hulp en begeleiding.
Hoe je het gaat doen in de sport is niet afhankelijk van deze paar weken die je nodig hebt voor de orientatie. Ik zou alleen niet al te veel nieuwe dingen gaan doen nu met de hond.
Als ik hiermee iets verkeerds heb gezegd lees ik het graag, het was zo even een indruk die ik kreeg

Groetjes,
Marjan
- frank1985
- Zeer actief
je zegt niets verkeerd hoor maar het klot niet echt in mijn ogen. ik ben mij aan het orienteren welke sport ik wil gaan doen en bij welke club. daar lijkt mij niet mis mee. ik leer mijn hond niets aan wat met die sport te maken heeft hoor snap niet hoe je daarbij komt. Het enige wat ik mijn hond leer zijn de basis commandos lijkt me vrij normaal. wat betreft dat ik ontvankelijk zou zijn wat mensen op straat zeggen klopt ook niet echt.Murphy schreef:Wat me opvalt is dat je nu heel druk bezig bent met verschillende dingen.
Groetjes,
Marjan
Als je met een hond loopt kom je vaak andere eigenaren tegen en daar praat ik ook mee. netzoals de trainers op mijn hondeschool en net zoals met jullie hier. als die info die ik krijg leg ik ook bij andre mensen neer en vraag wat die er van vinden. zo krijg ik een duidelijk beeld en leer daar alleen maar van!!!
dan de trekspelletjes, die doe ik eigenlijk al vanaf dat ik mijn pup heb omdat ze dat leuk vind en ik ook. ik merk nu alleen dat een flostouw waar ik dat mee doe niet altijd makkelijk is omdat ze dat steeds hoger vast wil pakken en vandaar dat ik op een bijt kussen kwam. dat heeft absoluut niets te maken met het oog op de africhting.... sorry als ik die indruk heb gewekt.
Ik vind het leuk om me hier heel erg in te verdiepen en iedereen die meent hier wat zinnigs over te kunnen zeggen laat ik dat doen. Ik zeg niet dat ik er altijd wat mee doe.
de man op straat die over een bijtmouw begon heb ik ook direct gezegd dat ik dat niet doe omdat ik ( zoals ook hier aangegeven) niet thuis wil gaan hobbyen.
Ik leer mijn hondje alleen de dingen aan die we op training leren en niets mbt bijten,speuren of wat dan ook.
dus in mijn zoektoch of ik naar rome of parijs wil vind ik het leuk om heel erg veel te weten te komen over hoe verschillende mensen over bepaalde dingen denken. Hoop dat dit nu duidelijk is want gisteren werd mij ook al iets dergelijks gezegd/kwalijk genomen.
Ik ga kijk en bij verenigingen en via verschillende pb s die ik heb gehad heb ik al een indruk gekregen wat mischien leuk voor mij zou zijn.
als ik een club heb gevonden die mij aanstaat en waar ik me fijn voel en als ik de keuze heb gemaakt of ik naar rome of parijs wil dan vertrouw ik op die club. alleen ik ben iemand die altijd veel wil weten en dat zal ook altijd zo blijven.
Ik ben in mijn zoektocht ook naar behendigheid en flyball wezen kijken dus ben heel breed begonnen en er vallen steeds meer dingen af.
hoop dat je een beetje idee hebt gekregen waar ik mee bezig ben en dat je het wat beter begrijp.
in iedergeval bedankt voor je kritiek ook daar leer je van

gr
frank
-
- Zeer actief
Het was zeker niet bedoeld als kritiek en ook niet als kwalijk nemen 
Wat ik al aangaf, het was een indruk. En indrukken kunnen ook wel eens verkeerd zijn
Uiteindelijk ga ik af op niet meer dan wat regeltjes tekst die hier op het forum staan.
Ik hoop dat je een heel leuke club vindt en dat je nog veel plezier ermee zal hebben
Groetjes,
Marjan

Wat ik al aangaf, het was een indruk. En indrukken kunnen ook wel eens verkeerd zijn

Ik hoop dat je een heel leuke club vindt en dat je nog veel plezier ermee zal hebben

Groetjes,
Marjan
- frank1985
- Zeer actief
dank je wel marjan, hoop ook dat het allemaal gaat lukken.....is je indruk nu een beetje veranderd?Murphy schreef:Het was zeker niet bedoeld als kritiek en ook niet als kwalijk nemen
Wat ik al aangaf, het was een indruk. En indrukken kunnen ook wel eens verkeerd zijnUiteindelijk ga ik af op niet meer dan wat regeltjes tekst die hier op het forum staan.
Groetjes,
Marjan

-
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
welke ga je kijken dan?frank1985 schreef:Komende woensdag middag ga ik kijken bij een vereniging. Deze is mij door verschillende mensen hier via de PB aangeraden en heb er dan ook heel erg veel zin in. we zullen zien of dit leuk is.
ik laat het jullie weten. Ik ga trouwens kijken naar het KNPV zoekprogramma als ik het goed begrepen heb
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
haha al die info blijft niet meer hangen??? basiscertificaat begin je mee bij het zoekprogramma bij de KNPV misschien begint er dan weer wat te dagen?frank1985 schreef:Komende woensdag middag ga ik kijken bij een vereniging. Deze is mij door verschillende mensen hier via de PB aangeraden en heb er dan ook heel erg veel zin in. we zullen zien of dit leuk is.
ik laat het jullie weten. Ik ga trouwens kijken naar het KNPV zoekprogramma als ik het goed begrepen heb
veel plezier in ieder geval.
- frank1985
- Zeer actief
hahah idd begin een beetje vol te lopen heheh. maar er begint weer wat te dagen.Sonnie1983 schreef:haha al die info blijft niet meer hangen??? basiscertificaat begin je mee bij het zoekprogramma bij de KNPV misschien begint er dan weer wat te dagen?frank1985 schreef:Komende woensdag middag ga ik kijken bij een vereniging. Deze is mij door verschillende mensen hier via de PB aangeraden en heb er dan ook heel erg veel zin in. we zullen zien of dit leuk is.
veel plezier in ieder geval.
@ hummer ik ga kijken in rijssen