Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat leuk, behendigheid

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Wat is dat leuk, behendigheid

Ongelezen bericht door Frenk »

Vanavond de vierde les behendigheid gelopen en ik ben zo ongelofelijk trots op mijn ventje :cheer:
Om te beginnen heeft hij tijdens de hele les los op het veld met me meegelopen. Een keer ging hij een rondje rennen met een van de andere hondjes, maar op een "kom voor" kwam hij keurig en tegen het einde van de les ging hij na een hoogtesprong rechtdoor om te plassen. Maar al met al dus het merendeel van de tijd los keurig naast wachten, los het parcours lopen en dat met andere honden en mensen op het veld. Keurig gewoon :ok:

Nog een reden om trots te zijn is dat we nu na vier lessen al alle toestellen gedaan hebben en al een heel rondje kunnen lopen zonder dat er echt heel veel fout gaat. Nog wel even rustig aan op de wip en goed door de paaltjes heenleiden, maar het gaat echt heel prima. Wat je wel heel duidelijk merkt is dat hij na een half uur z'n concentratie kwijt is. Dan wil hij nog wel klieren, maar niet meer opletten. :mrgreen:
En op de A-schutting glijdt hij steeds uit bij het afremmen op het vlak. Dat vind ik toch niet zo fijn met zijn pootjes, dus ga ik de volgende keer vragen of hij iets minder steil mag staan. (of is dat raar?)

Zo leuk om de momenten te zien dat 'ie het opeens doorkrijgt met zo'n band of slurf. En met wat voor pretbek hij uit zo'n tunnel komt sjeezen... :Q: Ik vind het zo leuk om dit samen te doen :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jip schreef:heb je geen filmpje ik zou het wel eens willen zien...... :wink:
Nee, helaas. Maar is eigenlijk best een leuk idee :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Ja leuk! Filmpje.
Ik ga eens kijken of ik een camera kan lenen ergens :ok: Foto's moet sowieso wel lukken.
Ik wil ook met Eva gaan behendigheiden maar de tijd ontbreekt.
Nou ja, het hoeft ook niet nu.
Afgaand op wat jullie over haar vertellen vind ze het vast geweldig :cheer:
Afbeelding
**yo**
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door **yo** »

Hebben ze een nieuwe instructeur of is het nog steeds Jacob?
groetjes Yolanda
Afbeelding
www.houthoeve.nl
Frenk
Zeer actief

**yo** schreef:Hebben ze een nieuwe instructeur of is het nog steeds Jacob?
Hij heet Jacob, dus dat zal dan wel "nog steeds" zijn :wink:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Goh, volgens mij vind je behendigheid leuk om te doen :smile:
Nou, hier nog zo iemand! Ik vind het ook geweldig en de honden meestal ook. Mijn oudje kan niet meer en de jongste is nog niet uigegroeid, dus ik zal nog even geduld moeten hebben. :wink:
Maar dat ik het weer ga doen is een ding dat zeker is! :ok:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuk dat ie er zo'n lol in heeft! En wat ik ook altijd zo heerlijk vindt... dat ze daarna heeelemaal kapot zijn :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Leuk hoor, ik herken je verhaal helemaal, Spike vind het ook heel leuk om te doen en het geeft zo'n fijn gevoel dat je hond dat voor je kan en graag wil doen.

Dat jullie trouwens al gelijk alle hindernissen mogen doen de eerst cursus of had je het al eerder gedaan? Wip en paaltjes doen we de eerste cursus nog helemaal niet en ook katteloop en schutting pas na een paar keer en dan nog gedoseerd.
Frenk
Zeer actief

spijkerhond schreef:Dat jullie trouwens al gelijk alle hindernissen mogen doen de eerst cursus of had je het al eerder gedaan? Wip en paaltjes doen we de eerste cursus nog helemaal niet en ook katteloop en schutting pas na een paar keer en dan nog gedoseerd.
Paaltjes was het allereerste waar we mee begonnen, daarna de schutting (heel wijd neergezet, dus dat 'ie niet zo steil is). De wip hebben we de tweede les gedaan en de kattenloop de derde. Bij die laatste drie toestellen loopt de trainer trouwens altijd mee.
De wintercursus is schijnbaar niet heel erg populair, want er waren maar vier combinaties ingeschreven. En daarvan komen er steeds maar twee opdraven. Dus wij en nog een andere baas/hond. Daardoor kunnen we eigenlijk continu doorgaan en hoeven we bijna nooit ergens op te wachten. Bijna privéles.
Wat wel jammer is, is dat er door het weer al drie lessen zijn uitgevallen. Maar ja, overmacht. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”