Om te beginnen heeft hij tijdens de hele les los op het veld met me meegelopen. Een keer ging hij een rondje rennen met een van de andere hondjes, maar op een "kom voor" kwam hij keurig en tegen het einde van de les ging hij na een hoogtesprong rechtdoor om te plassen. Maar al met al dus het merendeel van de tijd los keurig naast wachten, los het parcours lopen en dat met andere honden en mensen op het veld. Keurig gewoon

Nog een reden om trots te zijn is dat we nu na vier lessen al alle toestellen gedaan hebben en al een heel rondje kunnen lopen zonder dat er echt heel veel fout gaat. Nog wel even rustig aan op de wip en goed door de paaltjes heenleiden, maar het gaat echt heel prima. Wat je wel heel duidelijk merkt is dat hij na een half uur z'n concentratie kwijt is. Dan wil hij nog wel klieren, maar niet meer opletten.

En op de A-schutting glijdt hij steeds uit bij het afremmen op het vlak. Dat vind ik toch niet zo fijn met zijn pootjes, dus ga ik de volgende keer vragen of hij iets minder steil mag staan. (of is dat raar?)
Zo leuk om de momenten te zien dat 'ie het opeens doorkrijgt met zo'n band of slurf. En met wat voor pretbek hij uit zo'n tunnel komt sjeezen...