Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu eens iets positiefs over honden uitlaten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Nu eens iets positiefs over honden uitlaten

Ongelezen bericht door Drijver »

Gisteren liep ik lekker in het bos met mijn 6 honden. Normaal gesproken loop ik een ander pad in als die kans er is als ik een andere hond tegenkom. Of ik roep ze allemaal bij me zodat de andere hond kan passeren en krijgen mijn honden een klein lekkertje. Meestal (zoals bij vrijwel iedereen bekend) komt dan de andere losloper er ook bij staan, kijkt de baas de andere kant op, is aan het telefoneren of heeft anderszins niks in de gaten.
Maar gisteren wist ik werkelijk niet wat me overkwam! Ik kom een Doberman tegen, roep mijn honden netjes bij me (ook de kleine Nacho blijft dan netjes bij me) en de mevrouw lijnt haar Dober aan :ok:
Daarna werd ik "achtervolgd" door mensen met 2 Bullterriërs. Ik sloeg een ander pad in, zag ze twijfelen, maar zag daarna toch dat ze me niet meer achterna liepen :ok:
Een stel met een Stabij en nog een hondje bleven op een paralelpad lopen en liepen niet, zoals ik had verwacht, dezelfde route als ik. Ze zagen ook dat ik ze ontweek en dat was voor hun voldoende dit keer :ok:
En toen ik weer op de parkeerplaats kwam wachtte een mevrouw met haar hond uit de auto halen totdat ik ze in de auto had :ok:

Vorige week in een ander bos was ik mijn honden in de auto aan het doen en vroeg een mevrouw of ze even moest wachten met langs lopen totdat ik klaar was :ok:

En eens in de week ben ik op het strand in Nijkerk waar ik altijd dezelfde 2 dames tegenkom. We wachten altijd op elkaar tot de honden in of uit de auto zijn :ok:

Kijk, zo kan het dus ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed wist wat me overkwam hoor, zoveel hondeneigenaren die ineens begrip voor elkaar kunnen opbrengen. Meestal gaat het anders :roll:
En dit zal ook wel een unicum zijn vrees ik.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

dat is wel heel fijn voor jou !!!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:jank: ik wl dat ook :cheer: super het kan dus wel :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Het zijn de kleine dingen die het hem doen. Hier gaat het meestal ook goed, maar vandaag kom ik dan weer uitgerekend een domme trut tegen die vindt dat de honden het onderling zelf maar uit moeten zoeken.

Ik had mijn hond allang aangelijnd en hield stil zodat die vrouw + haar fixerende loslopende hond op ruime afstand kon passeren.
Roept zij mij toe dat ik mijn hond maar beter los kan laten, want de honden zoeken dat wel mooi uit.
Ik roep dat mijn hond niet met iedereen overweg kan en dat het hier aanlijngebied is. Roept zij dat het beter is voor de honden. En daarop roep ik terug dat mijn hond al eerder is gepakt en dat ik geen risico wens te lopen.

Dus de troela loopt door en haar hond komt op ons af en begint lekker te grommen. Ik mijn hond losgelaten maar dat hielp niet. Toen heb ik haar hond met zachte dwang weggebonjourd, want haar roepen hielp helemaal niet (logisch bij zo'n dom wicht).
Volgende keer zal ik die hond (mocht ik ze ooit weer tegenkomen) wat hardhandiger aanpakken. Je hoort je hond bij je te houden. Maar niet iedereen kan dat en heeft dat fatsoen. Misschien schrikt die troela dan en kijkt ze in het vervolg beter uit.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

@Drijver: wat grappig, zo al die leuke ervaringen achter elkaar, dat vrolijkt n mens weer op :ok:
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

@ Drijver: zouden die mensen die jij bent tegengekomen allemaal hier meegelezen hebben? :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Craig schreef:@ Drijver: zouden die mensen die jij bent tegengekomen allemaal hier meegelezen hebben? :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Daar dacht ik ook aan :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
Craig schreef:@ Drijver: zouden die mensen die jij bent tegengekomen allemaal hier meegelezen hebben? :mrgreen:
Dat schoot ook door mijn hoofd :mrgreen:
Drijver
Zeer actief

blondie schreef:
ranetje schreef:
Ze hebben over me geluld :N:
Nah, dat geloof ik dan ook weer niet; verschillende lokaties, verschillende mensen.

Maar goed, het blijft niet altijd goed gaan natuurlijk... Net was ik weer in een ander bos, komt er een man met een grote reu mijn richting op. Mijn honden netjes aan de kant, grijpt tóch die hond één van mijn teven in haar rug. Tsja... Geen gaten gelukkig.
Ach, op alle andere positieve handelingen van mensen kan ik nog wel even teren. Maar leuk was dit dus weer niet.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Drijver schreef:
blondie schreef:
ranetje schreef:
Nah, dat geloof ik dan ook weer niet; verschillende lokaties, verschillende mensen.

Maar goed, het blijft niet altijd goed gaan natuurlijk... Net was ik weer in een ander bos, komt er een man met een grote reu mijn richting op. Mijn honden netjes aan de kant, grijpt tóch die hond één van mijn teven in haar rug. Tsja... Geen gaten gelukkig.
Ach, op alle andere positieve handelingen van mensen kan ik nog wel even teren. Maar leuk was dit dus weer niet.
Oeps, dat is weer een minder leuke :(
Die leest niet op het forum
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Drijver
Zeer actief

ranetje schreef:
Drijver schreef:
blondie schreef:
ranetje schreef: :smile: :smile: :smile:

Oeps, dat is weer een minder leuke :(
Die leest niet op het forum
Vast niet nee :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”