Maar gisteren wist ik werkelijk niet wat me overkwam! Ik kom een Doberman tegen, roep mijn honden netjes bij me (ook de kleine Nacho blijft dan netjes bij me) en de mevrouw lijnt haar Dober aan
Daarna werd ik "achtervolgd" door mensen met 2 Bullterriërs. Ik sloeg een ander pad in, zag ze twijfelen, maar zag daarna toch dat ze me niet meer achterna liepen
Een stel met een Stabij en nog een hondje bleven op een paralelpad lopen en liepen niet, zoals ik had verwacht, dezelfde route als ik. Ze zagen ook dat ik ze ontweek en dat was voor hun voldoende dit keer
En toen ik weer op de parkeerplaats kwam wachtte een mevrouw met haar hond uit de auto halen totdat ik ze in de auto had
Vorige week in een ander bos was ik mijn honden in de auto aan het doen en vroeg een mevrouw of ze even moest wachten met langs lopen totdat ik klaar was
En eens in de week ben ik op het strand in Nijkerk waar ik altijd dezelfde 2 dames tegenkom. We wachten altijd op elkaar tot de honden in of uit de auto zijn
Kijk, zo kan het dus ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed wist wat me overkwam hoor, zoveel hondeneigenaren die ineens begrip voor elkaar kunnen opbrengen. Meestal gaat het anders
En dit zal ook wel een unicum zijn vrees ik.