Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras wordt jouw hond verward??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nossie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Eurasiër

Ongelezen bericht door Nossie »

Wij hebben een Eurasiër en die word altijd, echt altijd verward met een Chow chow. Todat de mensen zien dat Nelson geen blauwe tong heeft (terwijl sommige Eurasiërs dat wel hebben, maar Nelson toevallig niet) en dan weten de mensen het niet meer. :P

Heel soms is het en keeshond, maar vooral door kleine kindjes word het een leeuw of wolf genoemd! :mrgreen:
'Kijk mama, een leeeeeeeeuw! :N: ' :smile2:
Afbeelding
1-4-1999 - †23-4-2012 Nelson, lieve beer, we missen je zo!
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Als ik met Bor loop vragen ze vaak hoe ik aan een vosje kom :smile:
jeschar
geregistreerd lid
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jeschar »

Wij hebben een Gos d'atura, maar een beetje grotere maat. hij wordt altijd aangezien voor een briard.
Onze Cao da serra de aires wordt vaak verward met een schapendoes met een hele dikke vacht...wel logisch hoor, want ze zijn allebei niet zo bekend hier.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Mensen vragen vaak of het een bordercollie is... Nou is hij zwart met witte poten, witte kraag en staartpunt en een heel klein wit blesje, maar dat is dan ook de énige gelijkenis. Z'n oren zijn enorm en hangen en hij heeft een compleet andere kop en bouw :mrgreen: . Bouw van een lab, oren, kleur, vacht en staart van een stabij :ok: .
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Markiesje word wel eens tulpenhondje of schippetje genoemd :denken: :denken:
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

gisteren zei er nog iemand, dat is een husky hee, er zit wel husky in maar een kenner ziet direct dat mijn hond een vuilbakkenras is

Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

schelsey schreef:gisteren zei er nog iemand, dat is een husky hee, er zit wel husky in maar een kenner ziet direct dat mijn hond een vuilbakkenras is

Afbeelding
Maar het is dan wel een prachtige vuilnisbakkenras!!!! :I: :I:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Ellen. schreef:
schelsey schreef:gisteren zei er nog iemand, dat is een husky hee, er zit wel husky in maar een kenner ziet direct dat mijn hond een vuilbakkenras is

Afbeelding
Maar het is dan wel een prachtige vuilnisbakkenras!!!! :I: :I:
Dat wel, al zeg ik het zelf :mrgreen: , hij is mooi, dat zei die persoon ook wel die dacht dat het een husky was, dat hij prachtig is en heel gespierd, komt van al dat fietsen

zijn moeder is een kruising labrador/duitseherder en zijn vader kruisIng husky/alaskan malamute
jeschar
geregistreerd lid
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jeschar »

Hij is zeker mooi zeg!! :wink:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

vandaag werd er niks verward :ok: :ok:
Ik werd namelijk aangesproken door een al wat oudere heer die zei: Wat een mooie honden heeft U, dat zijn Hamilton stövares hè!!
Mijn mond viel open, want dat verwacht je toch echt niet, zomaar in het wandelgebied iemand die mijn ras herkent.
( alleen op shows worden ze , soms aarzelend, herkend)
Verder wist hij ook nog dat het Brakken waren, en vroeg me of ze wel los konden.

Nieuwsgierig geworden vroeg ik waar hij zijn kennis vandaan had, bleek hij tijden terug al eens met mij gesproken te hebben en de ( best wel) moeilijke namen onthouden :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Er is in 4 maanden tijd nog nooit iemand die zomaar mijn hond heeft herkend en het ras heeft genoemd! Ik was laatst wel bij de dierenarts voor één van mijn ratten en hij kende iemand met nog zo'n hond, maar had de onze nog niet gezien. Vind ik soms wel jammer, ik moet altijd het hele verhaal uitleggen en de naam van onze hond is nogal rottig: Louisiana Catahoula Leoparddog. Ik zeg altijd maar 'Catahoula', maar dan zeggen mensen nog steeds: "Een wát??!! :denken: " Tenzij mensen echt geïnteresseerd zijn natuurlijk, dan klets ik honderuit... :oeps:

Er was wel een x een mevrouw die naar mij toe kwam en iemand anders kende met net zo'n hond. Twee druppels water! Dus ik was nogal verbaasd, dus ze gaf met het hyvesadres en wat blijkt, diegene had een nestgenootje van die van ons!

En waar hij mee wordt verward (hoe komen sommige mensen erop :smile: ): kruising husky/labrador, Deense dog pup, pitbull, staffordkruising, jonge Argentijnse dog, poolhond-achtig iets(?). En wat ik ook vaak hoor is: Wat is dat voor een ras? Zoiets heb ik nog nooit gezien! Maar de meeste mensen zeggen: Tjeetje wat een mengelmoes!
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

@ Hamilton: Leuk verhaal trouwens, hoop ik ook eens mee te maken! :)
Pitch
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pitch »

Vorige week werd het dalmaatje van mijn broer en schoonzusje van een half jaar oud aangzien voor een........ heidewachtel......... tsja. Die mevrouw vroeg heel droog aan mijn schoonzusje wanneer ze er mee gaat jagen, dus mijn schoonzusje antwoordt:"ehm niet."

Afgelopen zomer werd mijn dalmaat van toen bijna 2 aangezien voor een doggenpup, die meneer zei:"Die moet nog heel wat groeien he?" "?!?!"

Je zou toch denken dat bijna iedereen wel een dalmatische hond zou moeten herkennnen gezien de films, maar blijkbaar niet.

Er wordt me ook wel eens gevraagd of het wel echte zijn omdat ze bruine vlekken hebben en sommige mensen gaan zelfs zo ver om gewoon te constateren dat het geen echte zijn.

En 2 jaar geleden op de Winner had ik mijn kruising herder mee als supporter en toen riep iemand vol enthousiasme: "Ooooow die is gaaf!!!! Waar zitten er daar nog meer van?", mijn vrienden en ik hebben toen erg gelachen.

gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
29996D

Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??

Ongelezen bericht door 29996D »

Geen idee of ik dit ooit al eens eerder heb geplaatst, maar ik kwam ooit een oud mannetje tegen die zijn Jack Russelltje aan het uitlaten was. Ik loop daar met onze twee maanden oude colliepup. Zegt die man: Goh, wat heeft jouw Jack Russel veel zwart in de vacht.
Ik was echt beledigd! :mep:
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Wel vaak; 'Dat zijn vlinderhondjes toch? of keeshondjes..'
En dan zeg ik: nee, Chihuahua's..

'Neeeh,' hoor ik dan 'die hebben geen lang haar' en 'die zijn veel kleiner! en met van die enge ogen'
'een vriendin d'r zus heeft dur een, een die lijkt er niet op'...
:oohja:

(loop je dan met Mufasa.. 1,7 kilo en verder perfect.. (de rooie van de avatar) )
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Noa wordt soms nog wel eens aangezien voor een Rotweiler pup, of een Pincher :smile:
Maar meestal wordt gevraagd wat het is. Een Jack Russell halen ze er gewoon niet uit door zijn Black & Tan :W:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Lin&Noa schreef:Noa wordt soms nog wel eens aangezien voor een Rotweiler pup, of een Pincher :smile:
Maar meestal wordt gevraagd wat het is. Een Jack Russell halen ze er gewoon niet uit door zijn Black & Tan :W:
nee en dat is ook goed, want het is ook geen Jack Russell :W:
Lin&Noa
Zeer actief

Hou us op met klieren en wees trots op je raspaardjes...
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Wat is daar klieren aan?
In de rasstandaard staat dat een JAck min 50% wit moet zijn, daar voldoet jouw hond niet aan dus lijkt het niet op een Jack.
Ik zou hem voorstellen als Teckel of Jachterrierkruising of iets van Pincher.....
Oh ja, wie is us?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Lin&Noa
Zeer actief

fes/lou schreef:Wat is daar klieren aan?
In de rasstandaard staat dat een JAck min 50% wit moet zijn, daar voldoet jouw hond niet aan dus lijkt het niet op een Jack.
Ik zou hem voorstellen als Teckel of Jachterrierkruising of iets van Pincher.....
Oh ja, wie is us?
Ik zal van nu af aan proberen om Noa een Jack Hussel te noemen op dit forum. Om ergenissen te voorkomen.
Aangezien het beestje alles van een Jack Russell heeft, alleen de kleur niet, zal ik haar buiten dit forum gewoon jack Russell blijven noemen, met een grote MAAR: Wel Black & Tan.
Een teckel heeft ook rasstandaards, dus dan valt Noa ook buiten de boot.

Mijn Noa: een lieve Jack Hussell met een Jack Russell-bouw en Jack Russel-karakter...
Zo beter? :roos:
Afbeelding
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Lin&Noa schreef:
Oh ja, wie is us?
Ik zal van nu af aan proberen om Noa een Jack Hussel te noemen op dit forum. Om ergenissen te voorkomen.
Aangezien het beestje alles van een Jack Russell heeft, alleen de kleur niet, zal ik haar buiten dit forum gewoon jack Russell blijven noemen, met een grote MAAR: Wel Black & Tan.

Mijn Noa: een lieve Jack Hussell met een Jack Russell-bouw en Jack Russel-karakter...
Maar je kan het mensen dus niet kwalijk nemen dat ze er geen Jack Russel in herkennen ;)
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

nee maar het is wel erg grappig, die reacties! :lol1:
Afbeelding
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

nou het vuilbakkenras een paar reacties terug vind ik werkelijk een prachthond!!!

Ik heb 2 duitse herders. Het is zo'n bekend ras dat eigenlijk iedereen ze wel kent.
Behalve de dierenarts dan die vroeg welk ras het was!!! NAja zeg!???

Moest laatst wel lachen. Mijn broer heeft een witte zwitserse herder.
Mijn schoonzusje was met hem in het losloopgebied en raakte aan de praat met een vrouw met een lab.
De honden speelden leuk samen en die vrouw vond het prachtig.
Op een begeven moment begon ze te vertellen dat ze herders vreselijk vond. Ze zagen er zo eng uit en waren heel vaak vals en zo (???) paar minuten later vroeg ze aan mijn schoonzusje wat voor hond Bailey eigenlijk was.
Tjahh mevrouw een witte zwitserse HERDER!!
De mevrouw wist niet hoe ze het had en is met een kleur vertrokken.

Hoezo vooroordelen en onwetendheid?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Veroo schreef:nou het vuilbakkenras een paar reacties terug vind ik werkelijk een prachthond!!!

Ik heb 2 duitse herders. Het is zo'n bekend ras dat eigenlijk iedereen ze wel kent.
Behalve de dierenarts dan die vroeg welk ras het was!!! NAja zeg!???

Moest laatst wel lachen. Mijn broer heeft een witte zwitserse herder.
Mijn schoonzusje was met hem in het losloopgebied en raakte aan de praat met een vrouw met een lab.
De honden speelden leuk samen en die vrouw vond het prachtig.
Op een begeven moment begon ze te vertellen dat ze herders vreselijk vond. Ze zagen er zo eng uit en waren heel vaak vals en zo (???) paar minuten later vroeg ze aan mijn schoonzusje wat voor hond Bailey eigenlijk was.
Tjahh mevrouw een witte zwitserse HERDER!!
De mevrouw wist niet hoe ze het had en is met een kleur vertrokken.

Hoezo vooroordelen en onwetendheid?
Das inderdaad wel enorm apart haha!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Lin&Noa schreef:
Oh ja, wie is us?

je kunt het klieren noemen, je kunt iets zeggen om "ergernissen" te voorkomen , maar dan snap je het echt niet.
het gaat me totaal niet om jou Noa, dat ze lief, mooi en leuk is, dat geloof ik direct.
het is alleen geen JR , zelf een jack hussel hoef je het niet te noemen, het is gewoon een kruising, heel waarschijnlijk zit er pincher doorheen, waarom noem je het dan niet een pincher hussel?

ze heeft ook niet de uiterlijke kenmerken van een jack.
karakter? ze is nog een pup, daarbij wat weet jij van het karakter van een jack?

je hoeft je hondje geen rasnaam te geven , je hebt een kruising, daar is niks mis mee, maar kom daar dan gewoon voor uit.

deze discussie is al vele keren geweest en zal nog wel vaker zo zijn, en ja ik ben trots op mijn honden, niet omdat het "raspaardjes"zijn, maar omdat het mijn honden zijn, als fokker sta ik wel achter een ras en mensen zoals jij, die een Noa een JR vinden, zijn gewoon niet eerlijk of snappen het dus niet.

jij bent dol op je hondje, wat is er dan mis mee, om het gewoon te benoemen zoals het is? waarom wil jij het perse een JR noemen?
baldur
Zeer actief

Ongelezen bericht door baldur »

mijn chineesje en peruaantje worden elke dag wel weer een keer chihuahua genoemd.
hoe komen ze er bij, mischien omdat ze nu een jasje aanhebben?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

baldur schreef:mijn chineesje en peruaantje worden elke dag wel weer een keer chihuahua genoemd.
hoe komen ze er bij, mischien omdat ze nu een jasje aanhebben?
Heb je ze soms in een handtas gestopt? :mrgreen:
yamie schreef:
je kunt het klieren noemen, je kunt iets zeggen om "ergernissen" te voorkomen , maar dan snap je het echt niet.
het gaat me totaal niet om jou Noa, dat ze lief, mooi en leuk is, dat geloof ik direct.
het is alleen geen JR , zelf een jack hussel hoef je het niet te noemen, het is gewoon een kruising, heel waarschijnlijk zit er pincher doorheen, waarom noem je het dan niet een pincher hussel?

ze heeft ook niet de uiterlijke kenmerken van een jack.
karakter? ze is nog een pup, daarbij wat weet jij van het karakter van een jack?

je hoeft je hondje geen rasnaam te geven , je hebt een kruising, daar is niks mis mee, maar kom daar dan gewoon voor uit.

deze discussie is al vele keren geweest en zal nog wel vaker zo zijn, en ja ik ben trots op mijn honden, niet omdat het "raspaardjes"zijn, maar omdat het mijn honden zijn, als fokker sta ik wel achter een ras en mensen zoals jij, die een Noa een JR vinden, zijn gewoon niet eerlijk of snappen het dus niet.

jij bent dol op je hondje, wat is er dan mis mee, om het gewoon te benoemen zoals het is? waarom wil jij het perse een JR noemen?
Helemaal mee eens.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zowel Khaya, Jingo als Luca worden flatcoated retrievers genoemt. Ze zijn voor 75% golden en de 1e 2 25% mechelaar en de laatste 25% wetterhoun. Zelf noem ik het allemaal black retrievers :)
Aleyne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Aleyne »

Karas = Berner Sennen.... wordt Sint-bernard :piew: (de naam ok... maar qua uiterlijk.. ik zie het verband niet :denken: )
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Aleyne schreef:Karas = Berner Sennen.... wordt Sint-bernard :piew: (de naam ok... maar qua uiterlijk.. ik zie het verband niet :denken: )
:D

Sint bernard, Berner Sennen, Leonberger... Ik weet van alle 3 hoe ze eruit zien maar welke nu welke is weet ik nooit :D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”