Heel soms is het en keeshond, maar vooral door kleine kindjes word het een leeuw of wolf genoemd!
'Kijk mama, een leeeeeeeeuw! :N: '
Moderator: moderatorteam

Dat wel, al zeg ik het zelfEllen. schreef:Maar het is dan wel een prachtige vuilnisbakkenras!!!!schelsey schreef:gisteren zei er nog iemand, dat is een husky hee, er zit wel husky in maar een kenner ziet direct dat mijn hond een vuilbakkenras is
![]()

nee en dat is ook goed, want het is ook geen Jack RussellLin&Noa schreef:Noa wordt soms nog wel eens aangezien voor een Rotweiler pup, of een Pincher![]()
Maar meestal wordt gevraagd wat het is. Een Jack Russell halen ze er gewoon niet uit door zijn Black & Tan
Ik zal van nu af aan proberen om Noa een Jack Hussel te noemen op dit forum. Om ergenissen te voorkomen.fes/lou schreef:Wat is daar klieren aan?
In de rasstandaard staat dat een JAck min 50% wit moet zijn, daar voldoet jouw hond niet aan dus lijkt het niet op een Jack.
Ik zou hem voorstellen als Teckel of Jachterrierkruising of iets van Pincher.....
Oh ja, wie is us?

Maar je kan het mensen dus niet kwalijk nemen dat ze er geen Jack Russel in herkennenLin&Noa schreef:Ik zal van nu af aan proberen om Noa een Jack Hussel te noemen op dit forum. Om ergenissen te voorkomen.fes/lou schreef:Wat is daar klieren aan?
In de rasstandaard staat dat een JAck min 50% wit moet zijn, daar voldoet jouw hond niet aan dus lijkt het niet op een Jack.
Ik zou hem voorstellen als Teckel of Jachterrierkruising of iets van Pincher.....
Oh ja, wie is us?
Aangezien het beestje alles van een Jack Russell heeft, alleen de kleur niet, zal ik haar buiten dit forum gewoon jack Russell blijven noemen, met een grote MAAR: Wel Black & Tan.
Een teckel heeft ook rasstandaards, dus dan valt Noa ook buiten de boot.
Mijn Noa: een lieve Jack Hussell met een Jack Russell-bouw en Jack Russel-karakter...
Zo beter?

Das inderdaad wel enorm apart haha!Veroo schreef:nou het vuilbakkenras een paar reacties terug vind ik werkelijk een prachthond!!!
Ik heb 2 duitse herders. Het is zo'n bekend ras dat eigenlijk iedereen ze wel kent.
Behalve de dierenarts dan die vroeg welk ras het was!!! NAja zeg!???
Moest laatst wel lachen. Mijn broer heeft een witte zwitserse herder.
Mijn schoonzusje was met hem in het losloopgebied en raakte aan de praat met een vrouw met een lab.
De honden speelden leuk samen en die vrouw vond het prachtig.
Op een begeven moment begon ze te vertellen dat ze herders vreselijk vond. Ze zagen er zo eng uit en waren heel vaak vals en zo (???) paar minuten later vroeg ze aan mijn schoonzusje wat voor hond Bailey eigenlijk was.
Tjahh mevrouw een witte zwitserse HERDER!!
De mevrouw wist niet hoe ze het had en is met een kleur vertrokken.
Hoezo vooroordelen en onwetendheid?
je kunt het klieren noemen, je kunt iets zeggen om "ergernissen" te voorkomen , maar dan snap je het echt niet.Lin&Noa schreef:Ik zal van nu af aan proberen om Noa een Jack Hussel te noemen op dit forum. Om ergenissen te voorkomen.fes/lou schreef:Wat is daar klieren aan?
Oh ja, wie is us?
Aangezien het beestje alles van een Jack Russell heeft, alleen de kleur niet, zal ik haar buiten dit forum gewoon jack Russell blijven noemen, met een grote MAAR: Wel Black & Tan.
Een teckel heeft ook rasstandaards, dus dan valt Noa ook buiten de boot.
Mijn Noa: een lieve Jack Hussell met een Jack Russell-bouw en Jack Russel-karakter...
Zo beter?
Heb je ze soms in een handtas gestopt?baldur schreef:mijn chineesje en peruaantje worden elke dag wel weer een keer chihuahua genoemd.
hoe komen ze er bij, mischien omdat ze nu een jasje aanhebben?
Helemaal mee eens.yamie schreef:
je kunt het klieren noemen, je kunt iets zeggen om "ergernissen" te voorkomen , maar dan snap je het echt niet.
het gaat me totaal niet om jou Noa, dat ze lief, mooi en leuk is, dat geloof ik direct.
het is alleen geen JR , zelf een jack hussel hoef je het niet te noemen, het is gewoon een kruising, heel waarschijnlijk zit er pincher doorheen, waarom noem je het dan niet een pincher hussel?
ze heeft ook niet de uiterlijke kenmerken van een jack.
karakter? ze is nog een pup, daarbij wat weet jij van het karakter van een jack?
je hoeft je hondje geen rasnaam te geven , je hebt een kruising, daar is niks mis mee, maar kom daar dan gewoon voor uit.
deze discussie is al vele keren geweest en zal nog wel vaker zo zijn, en ja ik ben trots op mijn honden, niet omdat het "raspaardjes"zijn, maar omdat het mijn honden zijn, als fokker sta ik wel achter een ras en mensen zoals jij, die een Noa een JR vinden, zijn gewoon niet eerlijk of snappen het dus niet.
jij bent dol op je hondje, wat is er dan mis mee, om het gewoon te benoemen zoals het is? waarom wil jij het perse een JR noemen?
Aleyne schreef:Karas = Berner Sennen.... wordt Sint-bernard(de naam ok... maar qua uiterlijk.. ik zie het verband niet
)