zoiets maar dan 06-12345698

Moderator: moderatorteam
maar katteneigenaren vinden dat toch juist eng omdat meneer kat dan door de bosjes loopt, blijft hangen en doordat het bandje uitrekt ze zich helemaal vastdraaien aan een tak? of ben ik nou verkeerd aan het denken?christo schreef:Neem een gewone halsband. En laat er een stuk breed elastiek tussen zetten. Blijft ze erin haken, of brlijft een spelende hond haken, kan ze zichzelf eruit wurmen. Doen ze bij katten ook.

? Pffff... ik weet niet van 'de' katteneigenaar, maar mijn talent voor het bedenken van doemscenario's is niet zo groot.massam schreef:maar katteneigenaren vinden dat toch juist eng omdat meneer kat dan door de bosjes loopt, blijft hangen en doordat het bandje uitrekt ze zich helemaal vastdraaien aan een tak? of ben ik nou verkeerd aan het denken?christo schreef:Neem een gewone halsband. En laat er een stuk breed elastiek tussen zetten. Blijft ze erin haken, of brlijft een spelende hond haken, kan ze zichzelf eruit wurmen. Doen ze bij katten ook.
Ondanks dat ik enorm gehecht ben aan de penning om, gaat Vera vanaf nu toch maar gewoon mee aan een jachtlijntje naar plekken waar ze los gaatranetje schreef:
Als je een braverd hebt die op het pad blijft en zich nergens aan ophangtmaar mijn honden maar liever niet.

Als een stamboom op jouw naam staat is dat toch bij de RvB bekent.Noële schreef:Fellow heeft ook geen penning, loopt ook los zonder iets om, heeft wel een chip.
Maar toch heb ik gehoord dat er genoeg mensen zijn die die chip niet op naam laten zetten, dan helpt een chip nog niet.

je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.Bika schreef:Als een stamboom op jouw naam staat is dat toch bij de RvB bekent.Noële schreef:Fellow heeft ook geen penning, loopt ook los zonder iets om, heeft wel een chip.
Maar toch heb ik gehoord dat er genoeg mensen zijn die die chip niet op naam laten zetten, dan helpt een chip nog niet.
Geen stamboom dat inderdaad wel even opgeven.

nationale databank gezeldschapsdieren.ranetje schreef:NDG?dan heeft echt alleen de NDG zin.

Dat wist ik niet.massam schreef: je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.
dan heeft echt alleen de NDG zin.

Bika schreef:Dat wist ik niet.massam schreef: je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.
Is natuurlijk wel belachelijk om een weggelopen hond te gaan herplaatsen zonder eerst de chip (gegevens) na te lopen.

Als de RvB die gegevens niet wil geven is dat een probleem, maar je hebt zeker gelijkBika schreef:Dat wist ik niet.massam schreef: je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.
Is natuurlijk wel belachelijk om een weggelopen hond te gaan herplaatsen zonder eerst de chip (gegevens) na te lopen.
massam schreef:Bika schreef:Dat wist ik niet.massam schreef: je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.
sommige asiels zullen dat ook wel doen. maar uiteindelijk is de NDG degene die dat organiseerd. de RvB is voor uitgifte van stambomen etc. niet voor identificatie van verloren huisdieren.
als jij op een grote kermis een "verloren" kind vind ga je naar de politie. die is daarvoor.
dan ga je ook niet naar het gemeentehuis omdat je weet dat die een bevolkingsregister hebben.
beetje kromme vergelijking, maar daar gaat het een beetje om

Lieuwe heeft een stamboom en heb ik dus zelf geregistreerd bij de NDG.Noële schreef:Fellow heeft ook geen penning, loopt ook los zonder iets om, heeft wel een chip.

Klopt, Vera is de Golden. En het viel mij dus ook op dat dat schijnbaar vaker bij grotere honden voorkomt, dat halsband-hangen. Ik heb 6 jaar kleine hondjes gehad, en die hebben dat nooit gedaan en andere honden ook niet bij hen.bennie schreef: Ik neem aan dat Vera de grote hond is? Als mijn hond aan een andere honds halsband of tuig gaat hangen krijgt ze overigens gigantisch op dr flikker (als in een stemcorrectie, voor we daar een discussie over krijgen) en mag ze niet meer bij die hond in de buurt komen. Ze doet dat dus ook niet meer. In halsbanden en tuigen gaan hangen vind ik met name iets dat grotere honden doen en is voor mij een reden om geen halsband om te doen in losloopgebieden.
Heb wel eens nagedacht om telnummer in oor te laten tatoeeren, maar als je dan een nieuw nummer hebt is dat ook zo lullig.