Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier is vast geen oplossing voor he? ;-)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

je kunt ook je 06 nummer in haar zij scheren!!! en dan het geschoren gedeelte rood verven! :cheer: :N:

zoiets maar dan 06-12345698
Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

massam schreef:je kunt ook je 06 nummer in haar zij scheren!!! en dan het geschoren gedeelte rood verven! :cheer: :N:

Afbeelding
En wat was ook alweer je telefoonnummer marloes? :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef:
massam schreef:je kunt ook je 06 nummer in haar zij scheren!!! en dan het geschoren gedeelte rood verven! :cheer: :N:

Afbeelding
En wat was ook alweer je telefoonnummer marloes? :mrgreen:
Geeeeen idee. Dat heb jij vast nog wel ergens liggen he? :smile:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

:idea: Neem een gewone halsband. En laat er een stuk breed elastiek tussen zetten. Blijft ze erin haken, of brlijft een spelende hond haken, kan ze zichzelf eruit wurmen. Doen ze bij katten ook.
M@scha
Zeer actief

christo schreef::idea: Neem een gewone halsband. En laat er een stuk breed elastiek tussen zetten. Blijft ze erin haken, of brlijft een spelende hond haken, kan ze zichzelf eruit wurmen. Doen ze bij katten ook.
maar katteneigenaren vinden dat toch juist eng omdat meneer kat dan door de bosjes loopt, blijft hangen en doordat het bandje uitrekt ze zich helemaal vastdraaien aan een tak? of ben ik nou verkeerd aan het denken?
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

massam schreef:
christo schreef::idea: Neem een gewone halsband. En laat er een stuk breed elastiek tussen zetten. Blijft ze erin haken, of brlijft een spelende hond haken, kan ze zichzelf eruit wurmen. Doen ze bij katten ook.
maar katteneigenaren vinden dat toch juist eng omdat meneer kat dan door de bosjes loopt, blijft hangen en doordat het bandje uitrekt ze zich helemaal vastdraaien aan een tak? of ben ik nou verkeerd aan het denken?
? Pffff... ik weet niet van 'de' katteneigenaar, maar mijn talent voor het bedenken van doemscenario's is niet zo groot. :ugh: :wink: Ik denk dat als dat echt een reëel risico was, er geregeld een kattegeraamte in de bosjes gevonden zou worden.

Je hebt wel tegenwoordig kattenhalsbandjes zonder elastiek, en met een speciale veiligheidssluiting, die heb ik nu voor mijn katten, dat is idd nog veiliger dan een halsband met elastiek erin. Als er ook maar iets aan druk op die veiligheidssluiting uitgeoefend wordt, schiet die los en valt de halsband meteen op de grond. Zou ideaal zijn voor honden ook, maar de fabrikant moet nog op dat idee komen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb jaren penningen aan de halsbanden gehad.
En die banden gingen af als de hond los ging.
Dus nu laat ik ze niet meer maken omdat ik me realiseerde dat het geen nut had zo :mrgreen:

Als ik een loslopende hond met een slipketting om zie mogen mijn honden niet in de buurt komen.
De hond van een vriendin van mij heeft alle voortanden stuk vanwege een gezellig spelletje met elkaar waarbij hij in de hals van de andere hond met slipketting hing van tijd tot tijd (Labrador :wink: )
Ik moet er niet aan denken.
En als ik zie hoe mijn honden door de bramen gaan lijkt het me ook voor hen niet handig.

Als je een braverd hebt die op het pad blijft en zich nergens aan ophangt :ok: maar mijn honden maar liever niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Als je een braverd hebt die op het pad blijft en zich nergens aan ophangt :ok: maar mijn honden maar liever niet.
Ondanks dat ik enorm gehecht ben aan de penning om, gaat Vera vanaf nu toch maar gewoon mee aan een jachtlijntje naar plekken waar ze los gaat :wink:
1 keer half gewurgd worden was me eigenlijk wel genoeg, en dat snorkelen met die halsband om zint me ook niet :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Dante ook geen penning; gaat nakend los :mrgreen:
Is een keer met tuigje aan een tak blijven hangen; toen realiseerde ik me het risico (dit was in zicht, maar wat als het buiten zicht gebeurt :N: ). Dus idd jachtlijntje en voor de rest moet de chip maar zijn werk doen :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow heeft ook geen penning, loopt ook los zonder iets om, heeft wel een chip.
Maar toch heb ik gehoord dat er genoeg mensen zijn die die chip niet op naam laten zetten, dan helpt een chip nog niet.
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Noële schreef:Fellow heeft ook geen penning, loopt ook los zonder iets om, heeft wel een chip.
Maar toch heb ik gehoord dat er genoeg mensen zijn die die chip niet op naam laten zetten, dan helpt een chip nog niet.
Als een stamboom op jouw naam staat is dat toch bij de RvB bekent.
Geen stamboom dat inderdaad wel even opgeven.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Bika schreef:
Noële schreef:Fellow heeft ook geen penning, loopt ook los zonder iets om, heeft wel een chip.
Als een stamboom op jouw naam staat is dat toch bij de RvB bekent.
Geen stamboom dat inderdaad wel even opgeven.
je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.

dan heeft echt alleen de NDG zin.

RvB geeft die gegevens niet vrij als iemand die opvraagt daarbij denken de meeste mensen er niet aan. die brengen beessie naar een DA of asiel. die lezen de chip en als die niet bij NDG staat heb je pech en wordt na 2 weken hondje herplaatst in het slechtste geval
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

NDG?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
M@scha
Zeer actief

ranetje schreef:
NDG?
nationale databank gezeldschapsdieren.

http://www.databankgezelschapsdieren.nl/
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
NDG?
Nederlandse databank gezelschapsdieren volgens mij.
Edit: nationaal zie ik net :mrgreen:
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

massam schreef: je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.
Dat wist ik niet.
Is natuurlijk wel belachelijk om een weggelopen hond te gaan herplaatsen zonder eerst de chip (gegevens) na te lopen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Bika schreef:
massam schreef: je hebt niks aan eenbij de RvB geregistreerde chip als het om identificeren van een weggelopen hond gaat.
Dat wist ik niet.
Is natuurlijk wel belachelijk om een weggelopen hond te gaan herplaatsen zonder eerst de chip (gegevens) na te lopen.

sommige asiels zullen dat ook wel doen. maar uiteindelijk is de NDG degene die dat organiseerd. de RvB is voor uitgifte van stambomen etc. niet voor identificatie van verloren huisdieren.

als jij op een grote kermis een "verloren" kind vind ga je naar de politie. die is daarvoor.

dan ga je ook niet naar het gemeentehuis omdat je weet dat die een bevolkingsregister hebben.

beetje kromme vergelijking, maar daar gaat het een beetje om :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Bika schreef:
Dat wist ik niet.
Als de RvB die gegevens niet wil geven is dat een probleem, maar je hebt zeker gelijk :ok:
Ik vind het ook vreemd.
In ieder geval is de fokker via de chip te traceren en die zou kunnen (eigenlijk moeten :wink: ) weten waar de hond thuis hoort.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

massam schreef:
Bika schreef:
Dat wist ik niet.

sommige asiels zullen dat ook wel doen. maar uiteindelijk is de NDG degene die dat organiseerd. de RvB is voor uitgifte van stambomen etc. niet voor identificatie van verloren huisdieren.

als jij op een grote kermis een "verloren" kind vind ga je naar de politie. die is daarvoor.

dan ga je ook niet naar het gemeentehuis omdat je weet dat die een bevolkingsregister hebben.

beetje kromme vergelijking, maar daar gaat het een beetje om :mrgreen:
:mrgreen:
Ik heb geen chip en mijn kind ook niet :wink:
De RvB hoeft natuurlijk alleen maar de computer aan te zetten en een nummer na te trekken.
Lijkt me ietsje eenvoudiger?

Maar inderdaad zijn ze daarvoor officiëel niet aan het werk daar heb je gelijk in :wink:
Afbeelding
Pitch
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pitch »

Wij kregen in de praktijk een keer een gevonden hond binnen, chip gelezen en was er 1 van de RvB, dus daarheen gebeld. Ze wilden wel gegevens geven maar er waren geen gegevens meer. Het hondje was wel van naam van de fokker gehaald en dat was ook niet meer te achterhalen of zo, maar hij was niet geregistreerd naar nieuwe eigenaar. Dus ja dan heb je er ook niks aan. Gelukkig kwam de eigenaar zelf opdagen, hij was alles aan het aflopen en kwam zo bij ons tereht. Dus wel een hereniging maar ja, het kan ook anders aflopen.

gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het zusje van Isabel is gewurgd door haar halsband.
Sprong over een hekje, en hup :N:
Ik heb er nachten niet van geslapen en word nog steeds akelig als ik eraan denk: het gebeurt dus gewoon wel degelijk :jank: :jank:

Hier lopen ze dus nakend.
Ze zijn gechipt, geregistreerd en ik heb jachtlijnen die prima op armlengte afstand over hoofdjes te mikken zijn, even snel als je een halsband pakt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja tot nu toe hier ook altijd een halsband met penning eigenlijk. Zelfs bij de kat!
Maar of ik het bij Kay zo kan blijven volhouden is natuurlijk de vraag. Mijn vorige honden, zwommen niet graag, liepen niet diep de bosjes in, speelden ook niet wild met andere honden (wat een saaie honden als ik ze zo beschrijf haha). Kay is natuurlijk een ander verhaal. Zijn penning is hij inmiddels ook al kwijtgeraakt, maar denk dat als hij wat ouder is ook wel een flinke speler zal worden, dus denk dat ik straks ook maar zonder halsbandje zal moeten.

Hier loopt overigens een kat rond. Wel gechiped en eigenaar bleek in de buurt te wonen. Kat zag er slecht uit, maar toch maar weer losgelaten. Dag erna eigenaar gesproken, bleek het niet hun kat te zijn, maar waarschijnlijk was het er 1 van een nest. nu zal ik de kat weer moeten vangen :19: en dan zullen zij kijken of ze eigenaar kunnen achterhalen. Tja zo heeft een chip dus nog best wat voeten in de aarde..... Ik heb alles nu gelukkig goed geregistreerd op mijn adres met wel 3 telefoonnummers haha
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Mijn honden hebben als ze los lopen een bandje (met penning) om die als ze ergens achter blijven haken los schiet. Ik vind hem ideaal.
Je kan er geen riem aan bevestigen dus het is puur om te laten zien dat je hond wat om z'n nek draagt zodat mensen weten dat hij/zij bij iemand hoort.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Op bekend terrein loop ik altijd zonder halsband, dan moet de chip maar z'n werk doen. Mocht je een dagelijkse wegloper hebben, dan kun je ook een lading papieren halsbanden afdrukken met je telefoonnummer er op, maar die kan dus afscheuren (wat natuurlijk de bedoeling is).
Ik neem aan dat Vera de grote hond is? Als mijn hond aan een andere honds halsband of tuig gaat hangen krijgt ze overigens gigantisch op dr flikker (als in een stemcorrectie, voor we daar een discussie over krijgen) en mag ze niet meer bij die hond in de buurt komen. Ze doet dat dus ook niet meer. In halsbanden en tuigen gaan hangen vind ik met name iets dat grotere honden doen en is voor mij een reden om geen halsband om te doen in losloopgebieden.
Heb wel eens nagedacht om telnummer in oor te laten tatoeeren, maar als je dan een nieuw nummer hebt is dat ook zo lullig :D.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Lieuwe heeft een stamboom en heb ik dus zelf geregistreerd bij de NDG.
Rokus is ook gechipt en de DA heeft (als service) de registratie verzorgt.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

bennie schreef: Ik neem aan dat Vera de grote hond is? Als mijn hond aan een andere honds halsband of tuig gaat hangen krijgt ze overigens gigantisch op dr flikker (als in een stemcorrectie, voor we daar een discussie over krijgen) en mag ze niet meer bij die hond in de buurt komen. Ze doet dat dus ook niet meer. In halsbanden en tuigen gaan hangen vind ik met name iets dat grotere honden doen en is voor mij een reden om geen halsband om te doen in losloopgebieden.
Heb wel eens nagedacht om telnummer in oor te laten tatoeeren, maar als je dan een nieuw nummer hebt is dat ook zo lullig :D.
Klopt, Vera is de Golden. En het viel mij dus ook op dat dat schijnbaar vaker bij grotere honden voorkomt, dat halsband-hangen. Ik heb 6 jaar kleine hondjes gehad, en die hebben dat nooit gedaan en andere honden ook niet bij hen.
Toen Vera nog weleens in halsbanden wilde hangen corrigeerde ik dat ook, met stem, en ging ze door stopte ik het spel. Nu doet ze het niet meer, sinds ze loops is geweest, gelukkig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”