Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben boos :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou ook een kleine hond de lucht in tillen, en dan gewoon om te beschermen. Het is niet echt leuk om je hondje in de bek van een grote hond te zien hangen.. Veiligheid voor alles. :wink:

Voor Luna; probeer rustig te blijven en ik zou een wijkagent opzoeken. Want dit kan natuurlijk niet zo. Vind het heel sneu.. :19:
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Moos schreef:
Kyra- schreef:
Wil niet zeggen dat ze dan ook per definitie dominant zijn :)
Nee, en waar zeg ik dat dan?
Dat heb je ook niet gezegd je reageer op een stukje waarin ik het heb over een dominante hond.
meest up-to-date regelboekjes
Sterker nog het enige boekje wat ik hier heb is een boekje dat dateert van 20 jaar geleden met rassen :s verder niets dan eigen observatie en paar keer Eberhard Trumbler.
Ah ja, zo wordt ie helemaal mooi. Dus als mijn honden gegrepen worden door een hond die op hen afgerend komt is dat mijn schuld? (heb ik niet gezegd) Mijn honden vechten namelijk niet, die worden alleen een enkele keer besprongen.
Jij kon toch ook niet ingrijpen bij die kat de eerste keer? Hoe zou ik dat dan moeten doen bij een dier van 30-40 kilo die mijn hond komt grijpen als jij niet eens een kat weg kan houden
Midden in de nacht staan roepen denk ik niet dat de buurt dit zal waarderen. 2de keer bleef de reu rustig en kon ik de kat wel raken.
Si vis pacem, para bellum
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

Ik zie iig wel aan Luna wat ze doet:
Ze schrikt, met als reactie janken en wegrennen.
Daarna als ze niet verder kan, en ik zeg: kom en doorloop, dan gaat ze giga onderdanig doen naar de andere hond, groot of klein maakt niet uit.
Nu is dat op zich niet erg, ze laat dan zien dat ze idd de ondergeschikte is.

Ik ben niet bang voor grote honden in het algemeen, maar die bouvier, ja, daar loop ik liever een blokje voor om, ook omdat dat beest zo raar op mij reageerde :denken:
Verder als er een (voor Luna) grote hond al blaffend op haar af komt rennen, ja dan is het even slikken idd, maar vooral puur de manier waarop dit gaat zeg maar.
Doet een klein hondje hetzelfde dan ben ik net zo goed op mn hoede, alleen kan een grote hond, alleen al qua gewicht zoveel meer aanrichten bij Luna.

Die hond moet iig aangelijnd, dan kan ik iig weer rustig lopen, Luna voelt vast de spanning van mij wel als we door de straat lopen, tsja we moeten hier wel langs en zij woont schuin tegenover mij...

Als anderen met haar lopen reageert ze trouwens precies zo, geen verschil.
Oke, het enige verschil is dat ze bij hun niet mooi naast wil blijven lopen :smile2:

Hulp is altijd welkom hoor, ik wil het gewoon weer goed hebben, of iig beter dan nu.
Gelukkig hebben we een redelijk grote tuin waar ze zich lekker kan uitleven, dat vind ze ook heerlijk en ze kan daar los.

Ik las iets over: aan de riem is onder apél, oke....maar ik kan haar dus niet meer los doen, dus zou ze dan niet meer kunnen spelen, omdat ze altijd aan de riem zit.

Als ik niet wil dat ze speelt is dat wel duidelijk naar haar toe, mag ze wel, dan laat ik dat ook weten, gaat prima.
Wel balen dat ze niet meer los kan :(
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

WiLuna schreef:Wel balen dat ze niet meer los kan :(
Is er geen veilige, omheinde, plek waar je dat met haar en 'vreemde' honden kunt oefenen?
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ik zou serieus niet weten waar.
Ze zal eerst van die angst af moeten iig voor ze weer vertrouwd los kan, dus daar willen we aan gaan werken, hoe weet ik nog niet precies, zoals we het nu doen schiet het nog niet echt op.

Heb trouwens net contact opgenomen met het bureau om in contact te komen met onze wijk agent.
Ze vroegen meteen hoe en wat en waarom en gaan even overleggen, voor er iets gebeurd verder wordt ik gebeld (op mn eigen verzoek)
Ze moeten overleggen over het feit waar ze dit onder gaan behandelen.
Er gaat iig wat gebeuren, en het wordt tijd, dit is toch geen doen.
Het is zoiets als een half jaar geleden, heb alles uitgelegd en ze zouden ook nakijken of er nog meer bekend is over die hond.

Ben benieuwd wanneer ik wat hoor, ben iig blij dat ze mij eerst bellen voor ze wat gaan doen ;)
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Marie-Josée schreef:Kyra, volgens mij gelden roedelregels alleen binnen de roedel.Een vreemde hond maakt daar geen deel van uit.
Willuna, ik denk dat het al helpt als je bij voorbaat gepiep en gejank niet als zielig ziet maar als bescherming van zichzelf.Een grote hond zou wellicht de tegenaanval aangaan, een kleine hond kan weinig anders dan roepen; ik geef me óver.
Hier ben ik het volledig mee eens.

En om dan toch ook nog even te gaan mierenneuken: Een dominante hond bestaat niet. Hij vertoont hooguit dominant gedrag :wink:
(Tegenwoordige therorie).
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

WiLuna schreef:ik zou serieus niet weten waar.
Weet ik ook niet, ik ken jouw gebied niet zo goed.
Hier heb je bijvoorbeeld een omheind veldje. Kan ze in principe niet wegrennen en zou ze dus onder veilige omstandigheden kunnen oefenen.
Dan zou je kunnen beginnen met op het zelfde veld zijn als andere (rustige en lieve) honden, maar nog geen direct contact en dat vervolgens opbouwen :19: Ik noem maar iets hoor.
En als je geen omheind veld (misschien kan een tuin ook?) hebt, dan zou je ook een lange (longeer) lijn kunnen nemen. En afspraken maken met mensen met rustige honden die het vertrouwen van Luna weer op kunnen bouwen :19:
Of ga wandelen met iemand met zulke honden. En laat Luna zien dat echt niet alle honden iets zijn om angstig van te worden.

Maar er zijn vast meer mensen met misschien ook wel veel betere ideeen :ok:
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

zit me rot te denken (toen ook al hoor) naar een omheind veld, alles is open...
Maar wat je zegt zijn we mee bezig geweest toen, en gaan we maar weer proberen, tis zo sneu.
Ze is dan zooo blind van paniek dat ze me niet eens meer hoort, ze wil dan alleen nog maar weg, dus idd eerst het vertrouwen terug zien te krijgen in andere honden.
Lastig dit.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mijn eigen hondje zou ik wel aan de riem houden voorlopig en proberen andere kleine honden eigenaren op te zoeken om mee samen te lopen. Vaak lopen mensen toch op dezelfde uren, heeft ze geen vriendjes onder het wat kleinere grut? Dat kan jezelf een stuk rustiger maken, niets zo vervelend dan om alleen die hoekjes om te slaan en maar staan te speuren.

Anne
Kyra-
Zeer actief

Drijver schreef: Een dominante hond bestaat niet. Hij vertoont hooguit dominant gedrag :wink:
(Tegenwoordige therorie).
Verklaar je nader in deze tegenwoordige theorie.
Ik ben niet bang voor grote honden in het algemeen, maar die bouvier, ja, daar loop ik liever een blokje voor om, ook omdat dat beest zo raar op mij reageerde
Toch best vreemd dat een hond zo reageerd toch :idea:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ja dat is het enge juist, die hond doet heel rustig, en ineens was het hap!
Echt vanuit het niets.
Hij beet goddank niet door, maar dit was al erg genoeg :N:

Later kwam ik de rekening brengen, stap de kamer in, gegrom.... :19:
Heel bedreigend.

Ze vertelde toen dat ze hem uit het asiel hadden gehaald, niet wisten waarom hij er zat en niks van zn verleden afwisten.

Geen enkele andere hond heb ik ooit zo zien reageren...gelukkig...
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

als er geen omheind veld in de buurt is kun je misschien een lange lijn gebruiken...

probeer in ieder geval je vertrouwen terug te winnen van luna, want het lijkt erop dat ze dat vertrouwen in jou niet meer heeft(je zegt dat ze wegrent als ze schrikt of angstig is enz.)...dongo kwam juist naar mij toe als die schrok of wat angstig was, omdat hij wist dat ik hem kon beschermen als roedelleider zijnde...

nu is elke hond anders, dus pin me er niet op vast...maar hou het in je achterhoofd dat als de hond vertrouwen in jou heeft als (zelfverzekerde)leider heeft, de hond zelf ook zekerder wordt...suc6 :ok:
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

daar noem je iets wat mij ook op viel.
Ze is toen nog dagen boos(???) op mij geweest, tenminste zo zag het er wel uit :denken:
Is toen een tijdje beter gegaan, maar niet meer zoals het voor alle toestanden was :jank:
Ze begint steeds meer naar manlief te trekken...
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Misschien kun je zowel je hondje als jezelf tijdelijk even wat Resque druppels geven voordat je gaat wandelen. En wat meer relaxte baas en een wat meer relaxte hond :wink: Op het moment dat die bouvier gemuilkorfd moet worden zul je zelf ook weer rustiger worden en straal je dat ook uit naar je hondje.
Ik heb zelf ook een klein ras (en hiervoor een grote) en bemerk bij mezelf ook dat ik mijn hond als kwetsbaarder zie als degene die ik hiervoor had. Ik heb zelf ook een bloedhekel aan sommige grote ongeleide projectielen die op mijn aangelijnde hond afstormen zonder dat er een baas maar iets onderneemt om die hond af te remmen of bij zich te roepen. En niet omdat ik bang ben maar omdat ik weet dat mijn hond dit niet altijd waardeert en direkt een poging onderneemt om neusdoppen te sparen.
Ik zou wat rustiger routes zien te vinden om te wandelen zodat je langzaam maar zeker het plezier in het hondje-uitlaten weer terug kan vinden.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

zou zeker helpen als ik zeker wist dat die bouvier aangelijnd zou zijn op zn minst!
Ik ga voorlopig liever nog op tijden dat het wat rustiger is, dat gaat wel, maar nog steeds niet relaxt, die hond moet gewoon vast, klaar.
Ben benieuwd wanneer ik er wat over hoor, en wat ze gaan doen...
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Kyra- schreef:Dat is nu net het grootste probleem met kleine honden. Eigenaars die dit denken en tot overmaat van ramp het neurotische gedrag gaan versterken en zelf hun hondjes optillen en het nog erger maken. :denken:
Denk je nu echt dat het werkt om hondjes die zo in paniek schieten te negeren en te laten doorlopen? Een hond die bang is, leert niks. Die is alleen maar bang. Jij als baas kunt de hond dan steunen door hem op te tillen en een bange hond zal dan alleen maar in je willen kruipen en echt niet uit gaan vallen vanuit de hogere positie. Dit is zo'n fabeltje wat maar niet weg te krijgen is.

Waarom niet gewoon de roedelleider zijn en jaag de andere hond weg en leer ze gewoon dat ze niet mogen spelen als ze vast zitten ,, aan de lijn is onder apél dus door volgen en ja desnoods de andere hond met een grote mond wegjagen als je geen riem wil gebruiken daarvoor.

Een roedelleider (Alfa) bepaald wat er gebeurd en hoe, en neemt het initiatief tot alles.
Als een andere hond zomaar uit het niets een hond aanvalt zonder enige rede dat is geen normaal gedrag en zal dit moeten worden gecorrigeerd.
Een hond wordt niet zomaar uit het niets aangevallen. Vaak worden de kleintjes aangevallen door honden die zelf wat onzeker zijn en op deze manier hun status opkrikken.

Als dit niet door de eigenaar gebeurd dan zal de Alfa het moeten doen en dat zou WiLuna in dit geval voor haar eigen Luna moeten zijn.
Dus je eigen hond beschermen want jou hond mag niet vechten dus moet jij het doen.

Mijn honden mogen niet vechten heb ik een bloedhekel aan en is ook niet nodig (ze mogen zich wel verdedigen als ik te laat ben of niet in de buurt ben maar dan nog zal ik het afmaken oor er tussen te komen. Ik haal mijn hond weg en geef de andere een op sodemieter.
Lees ik dit goed, geef jij de andere hond op zn sodemieter? Terwijl je niet de oorzaak van het gevecht weet? De andere hondeneigenaar zal niet blij met jou zijn.

Mss een leuk stukje om te vertellen (of niet voor de katteliefhebbers)
Vorige week was ik aan het werk en loop op ronde met 1 van mijn honden. Hond zag een kat, niets mis mee want ze zijn ze niet gewent en wilde kijken. Kat bleef zitten ook niet verkeerd dus hond wil snuffelen en kat haalt uit.. niets mis mee hond leert er van hoop ik .. maar nee nog een keer proberen 2de keer liep ze door en wat denk je ,, KAT ACHTER ONS AAN.

Gewoon doorgelopen en ja hoor teef kijkt om en kat valt haar aan. Nu kon ik op dat moment niets doen maar toen ik uur later met de reu langs kwam gebeurde het weer .. kat zat te wachten reu wilde spelen kat haalt uit en ik loop door met de reu ,, en ja hoor kat achter me aan reu kijkt om en kat valt hem aan . daar zat ik op te wachten ,, hond staat gewoon onder apél dus blijft naast me maar die kant heeft een vliegles gehad en ik heb er de rest van de week geen last meer van gehad.

Nu kan je zeggen dat is zielig maar wat als die kat zijn nagels in mijn hond zijn ogen zet dan heb ik toch een heel groot probleem .. wel meer dan 1 want die kat is ineens van niemand meer.

Mijn honden mogen niet vechten dus moet ik zorgen dat ze niet hoeven te vechten en knap ik het als hun Alfa op.
Goh goh wat een leuk verhaal jij geeft een kat een opswieper...
En dat kon niet met een brul opgelost worden?

De regeltjes die jij opnoemt zijn echt allang achterhaalt. Misschien is het tijd voor wat bijscholing?
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

WiLuna schreef:zou zeker helpen als ik zeker wist dat die bouvier aangelijnd zou zijn op zn minst!
Ik ga voorlopig liever nog op tijden dat het wat rustiger is, dat gaat wel, maar nog steeds niet relaxt, die hond moet gewoon vast, klaar.
Ben benieuwd wanneer ik er wat over hoor, en wat ze gaan doen...
Maar als die bouvier vast zit loop je nog altijd de kans om ergens anders een "vervelende" hond tegen te komen; ik zou nu al een poging wagen om zowel jezelf als je hond wat relaxter te krijgen. Je hond voelt dit nl. door het lijntje heen al aan; nerveus kijkend vrouwtje .... oeps, grote hond in de verte, hup omdraaien en snel wegwezen ..... zo stel ik me dat een beetje voor en echt je hond voelt jouw onzekerheid ook gewoon aan.
En misschien is het een optie om (weer) op een cursus te gaan waardoor het zelfvertrouwen van jullie beiden weer opgekrikt kan worden.
Ik roep maar iets, hoor.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

cursus, daar denk ik zeker over na :ok:
Zijn hier ook specifieke cursussen voor trouwens, iemand die dat weet?

Als we naar buiten gaan is ze in 1e instantie heel blij, kwispelen enzo, hoekjes, daar houdt ze niet van, en gaat twijfelachtig de hoek om.
Mensen is ze gek op trouwens, dan wordt ze blij ;)
Schiet een hond de hoek om, dan weet je wat er gebeurd, hond op veilige afstand houdt ze wel in de gaten, maar loopt wel door in die richting zeg maar, zolang die honsd rustig blijft en normaal loopt, gaat het best aardig, maar rennen en blaffen = foute boel.

Dat Luna veel aanvoelt is me wel duidelijk ;)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

WiLuna schreef:cursus, daar denk ik zeker over na :ok:
Zijn hier ook specifieke cursussen voor trouwens, iemand die dat weet?

Als we naar buiten gaan is ze in 1e instantie heel blij, kwispelen enzo, hoekjes, daar houdt ze niet van, en gaat twijfelachtig de hoek om.
Mensen is ze gek op trouwens, dan wordt ze blij ;)
Schiet een hond de hoek om, dan weet je wat er gebeurd, hond op veilige afstand houdt ze wel in de gaten, maar loopt wel door in die richting zeg maar, zolang die honsd rustig blijft en normaal loopt, gaat het best aardig, maar rennen en blaffen = foute boel.

Dat Luna veel aanvoelt is me wel duidelijk ;)
Voor zover ik weet zijn daar geen speciale cursussen voor.
Op een hondenschool kom je natuurlijk vanzelf grote honden tegen :wink:
Als je een cursus gaat volgen lijkt het me wel belangrijk dat de school van je probleem op de hoogte is.
Dan kunnen ze er bij de groepsindeling misschien rekening mee houden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kyra-
Zeer actief

Gaus Lelystad een optie ?:idea: :denken:
nance schreef:
Kyra- schreef: Mijn honden mogen niet vechten heb ik een bloedhekel aan en is ook niet nodig (ze mogen zich wel verdedigen als ik te laat ben of niet in de buurt ben maar dan nog zal ik het afmaken oor er tussen te komen. Ik haal mijn hond weg en geef de andere een op sodemieter.
Lees ik dit goed, geef jij de andere hond op zn sodemieter? Terwijl je niet de oorzaak van het gevecht weet? De andere hondeneigenaar zal niet blij met jou zijn.
Ik ben blij dat je het niet met mij eens bent en ik ga er verder ook niet op in maar wel goed blijven lezen graag. En of die andere eigenaar blij met mij is kan mij niet zo veel schelen. Moet hij/zij de hond maar bij zich houden en zeker werken aan een stukje apél. Ik heb mijn honden aan de lijn en onder apél dan mag ik toch verwachten van andere eigenaar dat ze hun honden bij mij weg houden. Ik heb ze niet voor niets aan de lijn.

Dongo :ok:
LeoZ
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terriër, Franse Bulldog

Ongelezen bericht door LeoZ »

@WiLuna::

Ten eerste: sterkte met jouw hondje!

In mijn gemeente (Den Haag) moeten honden aangelijnd zijn (behalve op uitrengebieden), dat zal waarschijnlijk ook in jouw gemeente zo zijn.

Dus daar blijft de eigenares van de bouvier al in gebreke en kan je de vrouw daar evt. nog 1 keer op wijzen, zij is daarin strafbaar én ook belangrijk:: tegenwoordig kan na 1 of meerdere bijtgevallen de hond (de Bouvier) al in beslag genomen worden en onderworpen aan de MAG test; m.a.w. het lijkt mij handiger voor de vrouw dat zij in het vervolg de bouvier aanlijnt, zeker op het moment als zij met de bouvier de deur uitgaat!

Probeer de evt. "angst" die je voor sommige (grote) honden hebt niet te projecteren op jouw hondje, want dat voelt zij onmiddelijk (al is het niet makkelijk).

Het verhaal van Mark_S is best goed en ook wel iets van Kyra, dat verhaal van die kat herken ik ook:: Mijn Am. Staffordshire Terriër is niet gauw "bang" maar een valse kat, daar loop ik zelfs een stukje voor om.

Kyra::
Soms kan het voorkomen dat honden vechten én je niet de oorzaak ziet (wie is begonnen...) en dan mijn hond slaan met riem of schoppen... dát moet je bij mijn hond nooit doen... schop ík terug... en hard! (niet de andere hond máár de "mens"!)

Mijn Amerikaanse Staffordshire Terriër (11 jaar) is heel lief en is nog nooit begonnen met vechten, werd altijd aangevallen
(hij is zelfs met een halskraag om -na een zware operatie- in z'n neus gebeten).
Máár als een mens mijn hond schopt... mag hij/zij voor z'n leven rennen (doet mijn Staff wel niets... maar ik wel!)

Voorbeeld:: jaren geleden liep ik met mijn Amerikaanse Staffordshire Terriër bij de "bosjes van Pex" in Scheveningen alwaar de honden los mogen lopen, kwam er een Chow Chow aan rennen en deze reu viel mijn Staff direct aan en beet diverse keren in, de eigenaar was op dat moment nergens te bekennen.
Op het moment dat de Chow Chow (reu) voor de 3e X aanviel beet mijn Staff terug (hij was het zat) en had slechts wat haren van de hond... opeens was de eigenaar er wel en wilde mijn hond schoppen.
Heb deze eigenaar er maar "vriendelijk" op gewezen om mijn hond niet aan te raken én zijn hond beter in de gaten te houden!

Een tip voor de hondeliefhebbers met een kleine hond: indien er gevaar van een andere grote hond is... til gerust uw hondje op, maar hou de lieverd dan niet vlakbij uw gezicht... mocht die andere hond dan in willen bijten... dan bijt die hond in uw gezicht, dan is het leed niet te overzien.

Als ik ergens met mijn honden loop (ik heb nog 2 lieve Franse Bulletjes) en zij lopen los (waar het mag!) en in de verte komt een voor mij vreemde andere grote hond -reu- aanlopen... lijn ik mijn Am.Staff -reu- direct aan. Dat is : "beter voorkomem dan genezen"... toch?!
Mijn Honden: Athos, Gizmo en Zazou zijn voor mij... ALLES.
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

er zijn hier losloopgebieden in de buurt, maar goed, in de straat moeten ze vast, klaar.
Ik ben benieuwd wanneer ze mij gaan bellen trouwens over wat ze gaan doen en of er idd al meer meldingen zijn gemaakt.
Ze hadden het idd ook over een test, nou goed, ik wacht af, ben benieuwd.
Handig om te weten hoe en wat voor mevr. hier straks krijsend voor de deur staat en ik nergens van weet :N:
Afbeelding
oDB Belgians van Angela
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door oDB Belgians van Angela »

eigenlijk belachelijk.. dat jij nu stappen moet ondernemen om je hondje weer vertrouwen te laten krijgen.. ik heb gelezen over de adviezen van therapeuten enz.. denk toch echt dat betreffende Bouvier eens onderhevig moet zijn aan een GT.. eventueel af te dwingen via politie.. Zijn er meer mensen met kleine honden gedupeert?? met z'n allen een blok vormen, het is wel jammer dat het dan een burenruzie wordt, maar dat wordt nu ook in de hand gewerkt met jouw frustratie..
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

ja dat is ook zo, die burenruzie zou niet fijn zijn, zij heeft nu geen ruzie met mij (ze weet niet dat ik al min of meer aangifte heb gedaan) maar ik heb al tijden ruzie met haar en haar hond.
Tis toch te gek voor woorden dat ik me in alle bochten moet wringen om Luna normaal uit te kunnen laten en zij dr hond gewoon los laat lopen?
Tis ongeveer een half jaar geleden maar dus alsnog een melding van gemaakt, raak er zwaar gefrustreerd door.

Maar stappen ondernemen naar Luna toe, zal ik wel moeten, dankzij die bouvier :( ik wil dat Luna weer dr zelf wordt buiten en naar andere honden acceptabel reageerd.

Ik weacht voor nu af wat ze gaan doen, mochten ze weinig tot niks kunnen dan ga ik idd eens rondvragen hier in de buurt, ik wil gewoone cht dat er wat aan gedaan wordt.

Stel ze krijgt een volledig aanlijngebod al dan niet gemuilokorfd, en ze doet dat 1 keer niet en ik zie het, maak ik er meteen weer een melding van.
Goh, valt het op dat ik echt kwaad ben? :devil:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Ben boos :(

Ongelezen bericht door tekkel »

WiLuna schreef:Zij zelf verteld de hele buurt en school (onze kids zitten op dezelfde school) dat zij haar hond had aangelijnd, en ik Luna los had, wel potverdorie zeg!

Ze heeft toch zonder mankeren jouw dierenartsrekening betaald?
Dat is een schuldbekentenis :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
WiLuna
Zeer actief
Contacteer:

haha ja als je het zo ziet :idea: :smile2:
Ach, tis zo flauw gewoon, net doen of je erg mee leeft, zo aardig gedag zeggen (ik krijg geen gedag mn strot meer uit maar oke) ach ja.
Ik wacht af, het voelt iig goed dat ik er wat aan doe.
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mijn kleine hond 2kg is ook een keer aangelijnd "bijna" gepakt. Ik kon haar nog net omhoog trekken.

Omdat ik grote honden gewend was had ik ook zoiets van, je mag dan wel klein zijn, maar je krijgt dezelfde behandeling als de andere honden.
Maar nadat ze een paar keer was overlopen door ander honden, en ik haar niet optilde toen ze bij mij om hulp kwam vragen vertrouwde ze het niet meer en ging ervandoor.

Ik heb toen met haar vooral getraind op het feit dat ze weet dat het bij mij veilig is, dat als er iets is ze naar mij toe moet komen en niet zomaar meer weggaat.
Dit gaat echt super, ik laat haar weer loslopen op plekken waar ook andere honden lopen en zodra ze zelf iets niet fijn vindt komt ze naar mij toe, dan lijn ik haar aan of ik ga even door mijn knieen om zo een veilige haven te zijn voor haar.

Het is heel goed dat je contact hebt opgenomen met de wijkagent. Deze kunnen een aantekening maken over de hond en misschien doen ze er zelfs wel meer mee.
Succes met Luna!
Kyra-
Zeer actief

LeoZ schreef: Kyra::
Soms kan het voorkomen dat honden vechten én je niet de oorzaak ziet (wie is begonnen...) en dan mijn hond slaan met riem of schoppen... dát moet je bij mijn hond nooit doen... schop ík terug... en hard! (niet de andere hond máár de "mens"!)
Best Leo,
Nogmaals mijn honden lopen alleen los wanneer er GEEN andere honden in de buurt zijn en dan nog wanneer ze wel los lopen staat er een goed apél op, wanneer ik een andere hond hoor of zie dan gaan mijn honden vast ondanks dat de andere hond wel of niet vecht.
Ik kan wel degelijk zien wie er hier begint met vechten, ik ken mijn honden en hun lichaamstaal.
Als ik met mijn honden aangelijnd loop en ik zou jou tegen komen met je hond en jou hond valt mijn hond aan dan zal ik zeker wat doen en dan mag jij mij proberen terug te schoppen. Dan moet je je hond(en) maar vast houden, onder apél hebben en houden. Ik laat mijn honden door geen enkele hond aanvallen maakt niet uit wie het is.

Ook ik heb nl het recht om te lopen met mijn honden waar IK wil en ik hoef voor niemand om te lopen of uit de weg te gaan. Ik hou mij aan de regels dus doet een ander dat ook maar.

Andere kant is dat wanneer ik denk "ach laat ze het zelf maar uitvechten" en de andere hond schade heeft dat IK voor de koste kan opdraaien want degene die geen schade heeft moet toch betalen en daar pas ik voor. IK let op mijn honden, ik voed ze op en doe er alles aan om schade te beperken. doet een ander dat niet is dat niet mijn probleem.
LeoZ
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terriër, Franse Bulldog

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Kyra... Met alle respect maar ik wil nog even wat rechtzetten::

Indien je goed gelezen had:: (of wát je wilt lezen...)

1.: Mijn Amerikaanse Staffordshire Terriër (11 jaar) is heel lief en is nog nooit begonnen met vechten, werd altijd aangevallen
(hij is zelfs met een halskraag om -na een zware operatie- in z'n neus gebeten).

2.: Voorbeeld:: jaren geleden liep ik met mijn Amerikaanse Staffordshire Terriër bij de "bosjes van Pex" in Scheveningen alwaar de honden los mogen lopen, kwam er een Chow Chow aan rennen en deze reu viel mijn Staff direct aan en beet diverse keren in, de eigenaar was op dat moment nergens te bekennen.
Op het moment dat de Chow Chow (reu) voor de 3e X aanviel beet mijn Staff terug (hij was het zat) en had slechts wat haren van de hond... opeens was de eigenaar er wel en wilde mijn hond schoppen.

3.: Als ik ergens met mijn honden loop (ik heb nog 2 lieve Franse Bulletjes) en zij lopen los (waar het mag!) en in de verte komt een voor mij vreemde andere grote hond -reu- aanlopen... lijn ik mijn Am.Staff -reu- direct aan. Dat is : "beter voorkomem dan genezen"... toch?

Wat ik dus eerder ingetikt had...blijkt dat ik een lieve hond heb... die zelf NOOIT aanvalt ; én bij mijn onder Appel staat en ik indien nodig aanlijn!
Vandaar wil ik niet dat iemand mijn hond schopt.
Zeker mijn kleine Bulletjes niet!

Indien je zoveel verstand van KNPV honden hebt... moet je zo'n afgerichte hond een schop geven... misschien haal je nog de Spoedeisende Hulp. (kunnen de Hooligans van b.v. Ajax, FC Utrecht over meepraten).
Zelf heb ik ooit van een vriendin een KNPV Bouvier in huis gehad en kreeg van een jongen uit de buurt een schop... 1/10e seconde ... hap in de voet én een hoop Auwww!
Een vriendin die een BoerBoel heeft is erg vriendelijk, maar als je deze hond een schop geeft... mis je op zeker een half been!

By the way... ik hou niet van agressieve honden en hou zeker niet van honden die zomaar vechten en/of inbijten... maar "mensen" die honden schoppen (=mishandelen) verafschuw ik!

Maar ja... Sneek is voor mij... ver weg! :mrgreen:
Mijn Honden: Athos, Gizmo en Zazou zijn voor mij... ALLES.
Kyra-
Zeer actief

lol Leo ik woon niet in Sneek maar dat even terzijde.

Jij zeg dat je lieve honden heb die niet vechten en goed onder apél staan. Als jij je honden onder apél en vast vast heb en ze komen niet naar mijn honden dan zie ik niet waar je een probleem mee heb ;) Dan is er toch geen probleem..

Dit heeft NIETS met de KNPV te maken of welke africhting kant dan maar ook.

Dit deed ik al ver voor die tijd en dan mede omdat ik mijn honden ken en kon en ik wel weet de rede wanneer er een gevecht is en hoe de andere hond er vanaf komt.

Je moet ook nooit je honden zomaar naar andere honden laten gaan zonder dat de andere eigenaar kan zeggen dat het oké is dit voorkomt een hoop problemen.

Maar goed het ging hier om het probleem wat Luna heeft en hoe ze het op kan lossen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”