Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

contact overleden hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik moet altijd erg lachen om de evolutietheorie van, ik meen, Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Aliens leefden al veeeeeeel langer en waren al veel meer geavanceerd. Ze hebben op een dag een handjevol organismen de aarde opgegooid om te kijken wat het zou gaan doen. En voilá, daar heb je het begin van de evolutietheorie :mrgreen:
Afbeelding
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

Jinx schreef:Ik moet altijd erg lachen om de evolutietheorie van, ik meen, Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Aliens leefden al veeeeeeel langer en waren al veel meer geavanceerd. Ze hebben op een dag een handjevol organismen de aarde opgegooid om te kijken wat het zou gaan doen. En voilá, daar heb je het begin van de evolutietheorie :mrgreen:
stel je voor .... :smile:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Binnen de evolutietheorie zijn ook heel veel verschillende theorieën.
En het heet niet voor niets een theorie, omdat het dus niet allemaal bewezen is.
Ze vermoeden van alles, omdat het erop lijkt dat het zo gegaan moet zijn, maar er zijn ook al heel veel dingen gevonden die weer bewijzen dat bepaalde zaken niet kloppen.
Maar goed, ik vind dat allemaal niet belangrijk.

En we dwalen af van het onderwerp.
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Nou, ik heb me van de week bescheurd met het prachtige foldertje over de evolutietheorie vs de schepping door god :mrgreen:.

Ik wil trouwens niemand beledigen, ik respecteer jullie geloof, respecteer dan ook mijn ongeloof.

Mijn opa zei altijd dat de bijbel heel erg veel jaar geleden geschreven is zodat de mensen zich aan de 'fatsoensnormen' gingen houden. Toendertijd was er nog geen politie of ander gezag. Om te zorgen dat de toen al groeiende mensenpopulatie toch met elkaar overweg zouden kunnen hebben ze een mooi verhaal geschreven met daarin de regels waar je je volgends god aan moest houden. Dit verhaal gaf tevens antwoord gaf op vragen en gaf de mens iets meer zekerheid. Maar hoeveel macht de kerk in het verleden heeft gekregen is niet gezond meer.

Het was een verstandige man, die opa van me.
Mojuan
Zeer actief

Ik respecteer ieders geloof, wat dat dan ook mag zijn.

Overigens heb ik dat foldertje niet gelezen, heel bewust niet.
Omdat mijn ouders me al hadden verteld dat het niet veel soeps was, en erg zwak.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

kobus08 schreef:Nou, ik heb me van de week bescheurd met het prachtige foldertje over de evolutietheorie vs de schepping door god :mrgreen:.

Ik wil trouwens niemand beledigen, ik respecteer jullie geloof, respecteer dan ook mijn ongeloof.

Mijn opa zei altijd dat de bijbel heel erg veel jaar geleden geschreven is zodat de mensen zich aan de 'fatsoensnormen' gingen houden. Toendertijd was er nog geen politie of ander gezag. Om te zorgen dat de toen al groeiende mensenpopulatie toch met elkaar overweg zouden kunnen hebben ze een mooi verhaal geschreven met daarin de regels waar je je volgends god aan moest houden. Dit verhaal gaf tevens antwoord gaf op vragen en gaf de mens iets meer zekerheid. Maar hoeveel macht de kerk in het verleden heeft gekregen is niet gezond meer.

Dat foldertje...hilarisch :mrgreen:
Iedereen moet fijn geloven waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik persoonlijk geloof in niks. Vind het hele gedoe om de bijbel 1 grote poppenkast. maar dat is mijn mening. Ik zou graag willen dat overleden dieren/mensen om mij heen hangen, maar heb daar nog nooit iets van ervaren, terwijl mijn vader wel heeft gezegd dat als hij kon, hij iets van zich zou laten merken. Kort daarna overleed hij, en hij is echt weg. Dus, ik leef lekker mijn leven, geniet van elke dag, en iemand die je lief hebt, zit in je hart, dus die is toch al bij je :wink:

Het was een verstandige man, die opa van me.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Jinx schreef:Ik moet altijd erg lachen om de evolutietheorie van, ik meen, Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Haha, geweldig boek is dat. Muizen zijn ook de intelligentste diersoort, die experimenten met mensen uit voerden. Kijken hoe wij reageren als ze toch plotseling de andere kant uit lopen in het doolhof :mrgreen: Ik vind dat overigens wel een fascinerend idee hoor. Niet dat muizen letterlijk zo slim zouden zijn ofzo, maar er gewoon eens over nadenken dat misschien niet alles zo zit als wij maar klakkeloos aannemen.

Maar ontopic, ik geloof er niet zo erg in. Ik zou me ook aardig bedonderd voelen als Max na haar dood plotseling vrolijk ging communiceren met zo'n medium. Bij leven niks van vreemden willen weten, al die moeite als er bezoek komt en dan als ze dood is plotseling mooi weer gaan spelen, hoor eens, zo zijn we niet getrouwd.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Maxiem schreef:
Haha, geweldig boek is dat. Muizen zijn ook de intelligentste diersoort, die experimenten met mensen uit voerden. Kijken hoe wij reageren als ze toch plotseling de andere kant uit lopen in het doolhof :mrgreen: Ik vind dat overigens wel een fascinerend idee hoor. Niet dat muizen letterlijk zo slim zouden zijn ofzo, maar er gewoon eens over nadenken dat misschien niet alles zo zit als wij maar klakkeloos aannemen.

Maar ontopic, ik geloof er niet zo erg in. Ik zou me ook aardig bedonderd voelen als Max na haar dood plotseling vrolijk ging communiceren met zo'n medium. Bij leven niks van vreemden willen weten, al die moeite als er bezoek komt en dan als ze dood is plotseling mooi weer gaan spelen, hoor eens, zo zijn we niet getrouwd.
sja wie zegt dat we hier niet als huisdieren door wat anders gehouden worden? mieren hebben er ook geen weet van als je ze in een grote ant-farm op je kamer zet :wink:

of misschien zijn we hier wel neergezet door buitenaards leven als strafkamp ofzo, een soort alcatraz ( of australie :mrgreen: )

en misschien zit er wel ergens buitenaards leven in onze voorouders gekruist waardoor je nog steeds mensapen hebt én dus de mens

......

je weet het niet he? :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Overigens heb ik dat foldertje niet gelezen, heel bewust niet.
Omdat mijn ouders me al hadden verteld dat het niet veel soeps was, en erg zwak.
en jij kan niet voor jezelf bepalen of het wat is of niet?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mojuan
Zeer actief

Podenji schreef:
Paulala schreef:Overigens heb ik dat foldertje niet gelezen, heel bewust niet.
en jij kan niet voor jezelf bepalen of het wat is of niet?
Eerlijk gezegd vind ik dit een erg vreemde manier van vragen stellen :denken: , maar goed, om antwoord te geven:

Natuurlijk kan ik dat wel, wie zegt dat ik dat niet kan?
Maar ik had er weinig behoefte aan, omdat ik van hen al ongeveer had gehoord wat erin staat, en dat het dus nogal zwak werd beargumenteerd door de christenen die het geschreven hadden.
En aangezien ik er zelf een mening over heb, en er zo nu en dan op tv al wat over hoor (bij Family7, waar juist heel sterke argumenten worden gegeven, en zelfs wetenschappelijk onderbouwd) had ik er zowiezo al weinig interesse in.

Als ik zo'n foldertje dan ga lezen, terwijl ik al weet dat het dus iets is waar ik me aan ga ergeren, zit ik mezelf alleen maar te pesten.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik luister normaal gesproken nooit naar interviews op de radio, totdat er een dame geinterviewd werd die beweerde met dieren te kunnen praten. Ja, zelfs met mieren. :piew: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Paulala schreef:Ach, je kunt ook geloven in de evolutie theorie.
Dan zijn zowel alle mensen als dieren uit één stukje steen ontstaan.
Dat is pas incest :mrgreen:
Ok , jij gelooft dus niet in de evolutie. Waar komen volgens jou de dinosaurussen vandaan? of hebben ze niet bestaan? zoniet , waar komen die botten dan vandaan? ( ben benieuwd of je het zelfde antwoord geeft als de " zwaar gelvige " kennisen van ons )
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ik ben nog steeds benieuwd naar onze afstamming van een stukje steen.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke schreef:Ik ben nog steeds benieuwd naar onze afstamming van een stukje steen.
misschien neemt ze het idee van "onder je steen kruipen" te letterlijk :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MonaToetje schreef:Ik luister normaal gesproken nooit naar interviews op de radio, totdat er een dame geinterviewd werd die beweerde met dieren te kunnen praten. Ja, zelfs met mieren. :piew: :smile:
Dat was voor mij juist het teken om een andere zender te zoeken :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Podenji schreef:
Paulala schreef:het staat in de Bijbel, dus voor mij is het de waarheid.
maar denk je er dan nooit over na of het allemaal wel echt gebeurt is en indien dat het geval is, hoe dat dan allemaal gebeurt is? of neem je echt klakkeloos alles aan wat er in staat?

ik snap dat mensen troost kunnen putten uit de bijbel, als leidraad voor het leven of whatever, en dat is natuurlijk hartstikke fijn, begrijp me niet verkeerd , als mensen dat nodig hebben om zich door dit leven te worstelen ,dan moeten ze het vooral gebruiken :wink:

maar ik snap gewoon niet dat mensen niet verder nadenken , nee het staat in de bijbel dus het is zo, ik kan daar dus met al mn verstand niet bij :19:
ze vragen zich van alles af in het leven, en over allerhande zaken, maar zodra het over de bijbel gaat is dat schluss. :denken:
Wat een vreselijk vooroordeel heb je daar! Ik irriteer me daar mateloos aan. Je vindt Christenen dom, wij snappen het niet en jij hebt alle waarheid in pacht. Als ik je goed begrijp. Ik vind niet dat het getuigt van respect voor de meningen van anderen.

De Bijbel spreekt van God aanbidden met geest en verstand (en kracht, Marcus 12:30). Ook staat er (1 Thes 5) "onderzoekt alles en behoudt het goede". God wil gezocht worden, wil dat wij ons intellect gebruiken en dat wij Hem ook met ons verstand aanbidden. Mag ik je het boek 'Wetenschap in de Bijbel' aanraden? Daar zou je nog wel eens tot andere inzichten kunnen komen.

Een van de eerste dingen die ik me realiseerde na mijn bekering, is dat juist de evolutieleer zo onzinnig is. Er is ook een boek over geschreven, ik weet de titel niet meer, iets over 'jouw geloof is veel groter dan het mijne als je in de evolutietheorie gelooft'. Want laten we daar even duidelijk over zijn, het is een theorie. En geen feit zoals zovelen (willen) geloven.

Dan zou een slokdarm zich kunnen ontwikkelen, zonder maag of mond, of een mens zonder neusgaten en mond, die dan nog wel even snel voortplant en dan muteert. Nee, dat is geloofwaardig.

Ik geloof dat God basistypen heeft gemaakt met in hun genen genoeg materiaal om zich te kunnen aanpassen naar veranderende omstandigheden. Kijk eens naar wat er gebeurt op het moment dat dieren gedomesticeerd worden: zilvervossen krijgen allerlei bonte patronen die in de natuur niet voorkomen maar wel genetisch mogelijk zijn. Of de mogelijkheid van mutatie er al was voor de zondeval weet ik niet, maar ik kan me in beide mogelijkheden inleven. God heeft een perfect systeem geschapen en alles wat we nu om eens heen zien leven komt daaruit voort, ook al leven we in een gevallen wereld, in de schepping kunnen we het grote bewijs voor Zijn bestaan zien.

Even terug on topic: ik ben het met Paulala eens: de Bijbel spreekt duidelijk over dat dieren een ziel hebben, dat er sprake is bij zielsleven. Iedereen die hier leest zal het met me eens zijn dat een hond blij kan zijn, somber kan zijn, pijn en verdriet kan hebben. Dat getuigt van zieleleven. Maar volgens mij is het verschil tussen mensen en dieren dat mensen een levende geest hebben.

Dat er dieren in het 1000jarig vrederijk zijn, daar ga ik wel van uit. Dat er ook dieren in de hemel zijn, dat hoop ik. Of ik daar mijn hondjes zal terugzien? Ik weet het niet. Ik hoop het, maar weten doe ik het niet. Ik beloof ze gewoon dat als ik de Heer later ergens om mag vragen, dat ik om hen vraag.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MirandaH schreef:Wat een vreselijk vooroordeel heb je daar! Ik irriteer me daar mateloos aan. Je vindt Christenen dom, wij snappen het niet en jij hebt alle waarheid in pacht. Als ik je goed begrijp. Ik vind niet dat het getuigt van respect voor de meningen van anderen.
een vooroordeel? goed als jij dat zo opvat moet jij dat weten, maar dat komt dan wss omdat je er zelf zo bekrompen over denkt.
ik zeg nergens dat christenen dom zijn, dat maak jij ervan, en dat betekent dus dat jij niet buiten je hokje kan denken of dat je me dus werkelijk niet begrijpt, en met de rest van je posts spreek je jezelf tegen zoals idd veel christenen dat doen.

en nogmaals dat moeten jullie lekker zelf weten wat je wil geloven, ik vind jou daar als persoon echt niet minder om hoor, dus hoezo geen respect voor andere meningen?

en betreft de evolutietheorie, heb al gezegt dat die niet helemaal kan kloppen, maar een god die zomaar alles geschapen heeft dat moet dan wel kloppen???? nee daar kan ik echt met mn verstand niet bij, hoeveel passages je uit de bijbel ook zou oplepelen.
en van de eerste dingen die ik me realiseerde na mijn bekering, is dat juist de evolutieleer zo onzinnig is. Er is ook een boek over geschreven, ik weet de titel niet meer, iets over 'jouw geloof is veel groter dan het mijne als je in de evolutietheorie gelooft'. Want laten we daar even duidelijk over zijn, het is een theorie. En geen feit zoals zovelen (willen) geloven.
er zijn zoveel boeken geschreven over diverse onderwerpen, dat ik niet in god geloof zoals jij dat doet betekent niet dat ik de andere dingen wel klakkeloos aanneem, en als jij dat denkt dan heb je mijn posts idd niet goed gelezen of begrepen.

en nogmaals, de bijbel is ook geen feit.

edit: mag ik jou dan de boeken van R.Dawkins en I.Gardner aanraden, misschien kom jij dan ook tot andere inzichten :wink:
ik lees overigens boeken die het verhaal van de diverse kanten belichten en beargumenteren, dus ook boeken die wel pro-god zijn, alleen dan kan je een goed en ruim idee krijgen over alles.
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik sta even met mijn bek vol tanden van alles wat ik lees.
Wat een discussie en die leid nergens na, geloof is zoiets persoonlijk's.
Het enige wat je kunt doen is een ander respecteren omdat wat hij of zij gelooft of niet gelooft.

Ik ben geboren Christen maar ik zie meer in de theorie van Darwin daarmee wil ik niet uitsluiten dat er leven is na de dood en een hogere macht.
Ik vind wel dat het "jullie christenen"wel erg vaak gebruikt word tegenwoordig en iedereen maar over 1 kam geschoren word.
Het is iets van alle tijden dat mensen een bepaalde macht aanhangen, vroeger was dat moeder aarde.
Er zijn een hele hoop stammen gevonden die een god hadden en die nog nooit van de bijbel gehoord hadden.

Wat ik wel een grove schande vind is het uitbuiten door zogenaamde mediums van mensen die helemaal kapot zijn van verdriet.
Het is vaak oplichterij, mensen die een gave hebben zouden die niet misbruiken uit winstbejag .

Maar goed dit is slechts mijn mening
Mojuan
Zeer actief

Martijn schreef:
Gezien Paulala haar eerdere gedrag op het forum en het feit dat ze hier doodleuk tegen de stroom in waadt denk ik niet dat ze er moeite mee heeft op eigen benen te staan.

Ik heb niets met religie. Nou, ik heb er eigenlijk een spuughekel aan..dat is ook "iets". Maar ik moet zeggend at ik respect heb voor de manier waarop ze hier doodleuk haar getuigenis aflegt voor een stelletjes oordelende heidenen. Dat kan niet iedereen.
Ik vind jouw reactie werkelijk prachtig :ok:
Voor zover ik weet ben jij homoseksueel.
Dus ik kan me erg goed voorstellen dat het Christendom voor jou iets vreselijks is.
Als ik ernaast zit moet je me maar corrigeren hoor.

Maar weet je, niet alle Christenen denken op dezelfde manier.
Zo vinden veel Christenen je een slecht mens als je op iemand van het zelfde geslacht valt.
Maar ik vind Christenen die oordelen over mensen hun geaardheid nog veel erger.

Overigens bedankt voor je compliment, want hoezeer je ook een hekel hebt aan mijn geloof, ik vind het toch wel weer mooi om te lezen dat je er respect voor hebt dat ik er zo open voor uit kom.
Mojuan
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Paulala schreef:Ach, je kunt ook geloven in de evolutie theorie.
Dan zijn zowel alle mensen als dieren uit één stukje steen ontstaan.
Dat is pas incest :mrgreen:
Ok , jij gelooft dus niet in de evolutie. Waar komen volgens jou de dinosaurussen vandaan? of hebben ze niet bestaan? zoniet , waar komen die botten dan vandaan? ( ben benieuwd of je het zelfde antwoord geeft als de " zwaar gelvige " kennisen van ons )
Ik heb echt niet overal een antwoord op hoor.
Maar natuurlijk geloof ik dat dinosaurussen hebben bestaan!
Ik denk zelfs dat ze gewoon nog tegelijk met de mens op aarde hebben rondgelopen.
In de Bijbel worden ook omschrijvingen van een dier gegeven waarvan het me niets zou verbazen als dat over een dino gaat.
Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Toch wordt dit vermoeden wel bevestigd doordat er enige tijd geleden een fossiel is gevonden waar de voetafdruk van een mens in stond, en die afdruk stond in de afdruk van een dinosauruspoot.

Maar waarom zou ik eigenlijk niet geloven dat dino's hebben bestaan?
Ik wist niet eens dat er Christenen zijn die denken dat dino's niet echt zijn.
Mojuan
Zeer actief

Podenji schreef:
Hanneke schreef:Ik ben nog steeds benieuwd naar onze afstamming van een stukje steen.
misschien neemt ze het idee van "onder je steen kruipen" te letterlijk :mrgreen:
Er zijn verschillende theoriën binnen de evolutie theorie.
Nu weet ik echt niet meer op welke zender en wanneer, maar een wetenschapper vertelde dat er een stuk steen in 'het niets' heel hard ronddraaide, en dat draaide steeds harder en harder, en spatte uiteen, zo zijn de planeten ontstaan volgens hem.
Uit het stukje dat de aarde is geworden, zijn eencelligen onstaan, en van daaruit dus alle levende wezens die momenteel bestaan.
Dat was zijn theorie van de evolutie.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Paulala schreef:
Martijn schreef:
Gezien Paulala haar eerdere gedrag op het forum en het feit dat ze hier doodleuk tegen de stroom in waadt denk ik niet dat ze er moeite mee heeft op eigen benen te staan.

Ik heb niets met religie. Nou, ik heb er eigenlijk een spuughekel aan..dat is ook "iets". Maar ik moet zeggend at ik respect heb voor de manier waarop ze hier doodleuk haar getuigenis aflegt voor een stelletjes oordelende heidenen. Dat kan niet iedereen.
Dus ik kan me erg goed voorstellen dat het Christendom voor jou iets vreselijks is.

Zo vinden veel Christenen je een slecht mens als je op iemand van het zelfde geslacht valt.
Even afgezien van het feit dat ik dit een erg nare opmerking vind vraag ik me toch af. Waarom is de kerk eigenlijk zo fel op homoseksualiteit?
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief

Dat uit een groot stuk steen (meteoriet?) de planeten om de zon zouden zijn ontstaan, daar kan ik me theoretisch nog iets bij voorstellen.
Ik heb er meer moeite mee als uit een stuk steen, een levenloos iets zonder DNA, een eencellige mét DNA zou zijn ontstaan. Die volg ik even niet.
Net zo min als dat ik het kan volgen dat een volledig funktionerend mens zou zijn ontstaan uit een hoop zand met een ademtocht. Maar dat terzijde.
Groetjes,
Hanneke.

Gaia
Zeer actief

Hanneke schreef:Dat uit een groot stuk steen (meteoriet?) de planeten om de zon zouden zijn ontstaan, daar kan ik me theoretisch nog iets bij voorstellen.
Ik heb er meer moeite mee als uit een stuk steen, een levenloos iets zonder DNA, een eencellige mét DNA zou zijn ontstaan. Die volg ik even niet.
Net zo min als dat ik het kan volgen dat een volledig funktionerend mens zou zijn ontstaan uit een hoop zand met een ademtocht. Maar dat terzijde.
The Big Bang of te wel de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal"> Oerknal</a>

Best een interessante theorie.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief

Gaia schreef: Even afgezien van het feit dat ik dit een erg nare opmerking vind vraag ik me toch af. Waarom is de kerk eigenlijk zo fel op homoseksualiteit?

Het mag niet van god :19: .

Homosexuelen zorgen over het algemeen nu niet bepaald voor een toename van het aantal kerkgangertjes. Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat de Joden uit het OT en de vroege Christenen vanuit dat oogpunt homosexualiteit actief ontmoedigden: de (kinder)sterftecijfers waren toen nog een stuk hoger en ieder kind was er één. Dat uitgangspunt lijkt me zeer achterhaald met 6 miljard nakomelingen op deez' aardkloot. Jammer genoeg lopen sommige geloven en kerken een beetje achter :mrgreen:
Groetjes,
Hanneke.

Gaia
Zeer actief

Hanneke schreef:
Gaia schreef: Even afgezien van het feit dat ik dit een erg nare opmerking vind vraag ik me toch af. Waarom is de kerk eigenlijk zo fel op homoseksualiteit?

Het mag niet van god :19: .

Homosexuelen zorgen over het algemeen nu niet bepaald voor een toename van het aantal kerkgangertjes. Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat de Joden uit het OT en de vroege Christenen vanuit dat oogpunt homosexualiteit actief ontmoedigden: de (kinder)sterftecijfers waren toen nog een stuk hoger en ieder kind was er één. Dat uitgangspunt lijkt me zeer achterhaald met 6 miljard nakomelingen op deez' aardkloot. Jammer genoeg lopen sommige geloven en kerken een beetje achter :mrgreen:
Natuurlijk werd het toen ontmoedigt. Het Joodse volk stond op punt van uitsterven.

Maar is dat echt nog zo blijven hangen? Ik weet namelijk dat je in het Jodendom weer een stroming hebt die best modern is. Homoseksualiteit wordt daar niet "meer" veroordeelt.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Gaia schreef:
Paulala schreef:
Martijn schreef:

Even afgezien van het feit dat ik dit een erg nare opmerking vind vraag ik me toch af. Waarom is de kerk eigenlijk zo fel op homoseksualiteit?
Waarom een nare opmerking?
Zo was het helemaal niet bedoeld, het was juist goed bedoeld, en begripvol..... het komt anders over blijkbaar...

De reden dat 'de kerk' zo fel is daarop, is omdat in de Bijbel wordt aangegeven dat het een zonde is om met iemand van hetzelfde geslacht, geslachtsgemeenschap te hebben.
God heeft man en vrouw geschapen met een reden, om als man en vrouw te leven, en om ons voort te planten.
Nu zie ik het zelf dus ook als zonde, maar er zijn nog veel meer dingen een zonde, en ook ik maak me schuldig aan bepaalde dingen.
We zijn en blijven nu eenmaal mensen, en iedereen heeft bepaalde gevoelens en bepaalde wensen enz.
Dus wie ben ik dan om daarover te gaan oordelen?
Alsof ik zelf nooit dingen doe waarvan ik weet dat het in Gods ogen een zonde is. Natuurlijk doe ik dat ook!

Maakt dat mij een slecht mens?
Nee, dat vind ik niet, en dus vind ik anderen ook geen slechte mensen omdat ze dingen doen die God niet wil.
Om eerlijk te zijn zou ik dan dus iedereen slecht moeten vinden, inclusief mezelf.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Paulala, er zijn ook zat heterosexuele mensen die bewust kinderloos blijven, is dat ook een zonde?

er is trouwens groot onderscheid tussen EEN zonde en zonde :wink:
Gaia
Zeer actief

Paulala schreef:
Waarom een nare opmerking?
Zo was het helemaal niet bedoeld, het was juist goed bedoeld, en begripvol..... het komt anders over blijkbaar...
Omdat je er bij voorbaat vanuit gaat dat het slecht (een zonde) is om homoseksueel te zijn. Dit terwijl homoseksualiteit ouder is dan het Christendom. Daarnaast raakt het mij persoonlijk omdat ik homoseksueel ben. Dus is het een niet lekkere opmerking. Ookal is deze niet zo bedoeld.
Paulala schreef: De reden dat 'de kerk' zo fel is daarop, is omdat in de Bijbel wordt aangegeven dat het een zonde is om met iemand van hetzelfde geslacht, geslachtsgemeenschap te hebben.
God heeft man en vrouw geschapen met een reden, om als man en vrouw te leven, en om ons voort te planten.
Oké, hier wil ik even op door gaan. Waarom is het een zonde? Waar heeft dat z'n oorsprong uit? Waaruit blijkt dat het een zonde is? Dat wil ik graag weten.
Paulala schreef: Nu zie ik het zelf dus ook als zonde, maar er zijn nog veel meer dingen een zonde, en ook ik maak me schuldig aan bepaalde dingen.
We zijn en blijven nu eenmaal mensen, en iedereen heeft bepaalde gevoelens en bepaalde wensen enz.
Dus wie ben ik dan om daarover te gaan oordelen?
Alsof ik zelf nooit dingen doe waarvan ik weet dat het in Gods ogen een zonde is. Natuurlijk doe ik dat ook!

Maakt dat mij een slecht mens?
Nee, dat vind ik niet, en dus vind ik anderen ook geen slechte mensen omdat ze dingen doen die God niet wil.
Om eerlijk te zijn zou ik dan dus iedereen slecht moeten vinden, inclusief mezelf.
Iedereen zondigt, ook de paus. Het kan namelijk niet anders. Probleem alleen met het nieuwe testament is de vertaling. Ik geloof niet in de vertaling. :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Podenji schreef:Paulala, er zijn ook zat heterosexuele mensen die bewust kinderloos blijven, is dat ook een zonde?

er is trouwens groot onderscheid tussen EEN zonde en zonde :wink:
Als ik Bijbels spreek over een zonde of zonde, is dat precies het zelfde.
Alleen als je het over een zonde hebt, gaat het over één specifiek ding.
En als het over zonde gaat, dan kan het op van alles duiden.

Over het kinderloos blijven, ik heb geen idee of dat een zonde is voor God, daar heb ik eigenlijk nog nooit specifiek iets over gelezen.
Dus daar durf ik geen uitspraak over te doen.
Misschien wel, maar als dat zo is, dan bega ik dus ook alweer een zonde, want ik weet gewoon helemaal nog niet of ik wel kinderen wil, en misschien dus niet.
En daarmee heb ik dus alweer een voorbeeld dat ik andere mensen niet wil en niet kan oordelen over de dingen die zij doen die een zonde zijn.
Overigens hoor ik als Christen ook niet te oordelen, ook dat is iets dat in de Bijbel staat.
Natuurlijk maak ik mezelf daar wel eens schuldig aan, soms heb ik dat niet eens door als ik het doe, maar eigenlijk wil ik het dus niet doen.

Wat ik duidelijk probeer te maken, is dat Christenen echt geen betere mensen zijn dan niet-christenen.
We zijn allemaal mensen, en leven allemaal in zonde.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”