Voor jou misschien een zeer simpele gedachte, maar het is een zonde omdat God dat zegt.Gaia schreef:Omdat je er bij voorbaat vanuit gaat dat het slecht (een zonde) is om homoseksueel te zijn. Dit terwijl homoseksualiteit ouder is dan het Christendom. Daarnaast raakt het mij persoonlijk omdat ik homoseksueel ben. Dus is het een niet lekkere opmerking. Ookal is deze niet zo bedoeld.Paulala schreef:Waarom een nare opmerking?Gaia schreef: Even afgezien van het feit dat ik dit een erg nare opmerking vind vraag ik me toch af. Waarom is de kerk eigenlijk zo fel op homoseksualiteit?
Zo was het helemaal niet bedoeld, het was juist goed bedoeld, en begripvol..... het komt anders over blijkbaar...
Oké, hier wil ik even op door gaan. Waarom is het een zonde? Waar heeft dat z'n oorsprong uit? Waaruit blijkt dat het een zonde is? Dat wil ik graag weten.Paulala schreef: De reden dat 'de kerk' zo fel is daarop, is omdat in de Bijbel wordt aangegeven dat het een zonde is om met iemand van hetzelfde geslacht, geslachtsgemeenschap te hebben.
God heeft man en vrouw geschapen met een reden, om als man en vrouw te leven, en om ons voort te planten.
Iedereen zondigt, ook de paus. Het kan namelijk niet anders. Probleem alleen met het nieuwe testament is de vertaling. Ik geloof niet in de vertaling.Paulala schreef: Nu zie ik het zelf dus ook als zonde, maar er zijn nog veel meer dingen een zonde, en ook ik maak me schuldig aan bepaalde dingen.
We zijn en blijven nu eenmaal mensen, en iedereen heeft bepaalde gevoelens en bepaalde wensen enz.
Dus wie ben ik dan om daarover te gaan oordelen?
Alsof ik zelf nooit dingen doe waarvan ik weet dat het in Gods ogen een zonde is. Natuurlijk doe ik dat ook!
Maakt dat mij een slecht mens?
Nee, dat vind ik niet, en dus vind ik anderen ook geen slechte mensen omdat ze dingen doen die God niet wil.
Om eerlijk te zijn zou ik dan dus iedereen slecht moeten vinden, inclusief mezelf.
God heeft de mens geschapen als man en vrouw, en daar hoort seksualiteit tussen.
Zo heeft God het bedoeld, en alles dat daarvan afwijkt, dus ook seks met meerdere mensen is een zonde.
Maar nogmaals, ik oordeel niet over wat een ander doet, en wat een ander voelt.
Ikzelf heb ook seks gehad met meer dan één man.
Dus ik heb ook gezondigd.
Het is het verschil tussen leven naar het vlees, of leven naar de Geest.
Als een andere Christen dan tegen mij zegt dat ik gezondigd heb, dan heb ik daar totaal geen problemen mee, want het is waar.
Voor jou is dat niet waar, want jij gelooft niet wat ik geloof.
Dus eigenlijk zou ik dan verwachten dat het jou niets zou interesseren dat ik zeg dat het voor God een zonde is.
Want voor jou bestaat God toch niet?
In principe zeg ik dus dat iets dat niet bestaat bepaalt dat het een zonde is, want zo is het voor een niet-christen dan toch?
Of zie ik dat verkeerd?
Nog even een aanvulling:
Stel, iemand hier heeft een bepaald geloof, en gelooft in een god die big-eye heet (zomaar een fictieve naam) en volgens hem is het voor die god een zonde om een hond in huis te houden.
Dan zou mij dat totaal niets interesseren.
Want ik geloof niet in die god, dat is voor mij een afgod en daar hecht ik totaal geen waarde aan.