Ik wil nog even wat uiteggen wat ik eerder al zei over het corrigeren.
Ik weet niet hoeveel manieren van corrigeren jullie kennen.
Maar je kan ook wanneer de hond zo gaat gillen en weg wil ...
Bukken op je hurken gaan zitten en met 1 arm om de hond heen en laten zitten andere hand hou je de bek van de hond vast en telkens als ze wil gillen druk je hem zachtjes dicht en zeg je nee niet gillen het is goed en wanneer ze stil zijn is het braaf .. zo stel je de hond op zijn/haar gemak. Je beschermt de hond dan en geef een beschermend gevoel door de arm om heen. Tegelijker tijd is het een klein stukje apél je laat ze zitten en leert ze om stil te zijn het gillen maakt het niet minder erg.
Nadat je dit gedaan heb wel goed belonen door te spelen en ze weer vrolijk te maken desnoods met een balletje of wat dan ook.
Vind ik persoonlijk een betere manier dan de hond op te tillen en gillend tegen je aan te houden zo versterk je het gedrag en zeg je dat het oké is te gillen.
Corrigeren hoeft niet altijd maar hard en bot te zijn maar er zijn zoveel manieren.
Omdat ik werk met mijn honden en ze op een bepaalde manier africht wil niet zeggen dat iedereen per definitie ook maar hard is met honden en ze maar schop wanneer het uitkomt. Ik geloof in een andere africhting en gebruik zelde een correctie kettinkje. Ik geloof meer in het kijken naar het karakter en gebruik maken van dit karakter.
Net werd door Leo al even de KNPV aangehaald. Ja er zijn heel veel mensen die 1 lijn hebben voor het africhten van alle honden en JA er zijn er zoveel meer die dit niet doen en wel kijken naar de hond en een oplossing. Er zijn er een paar hier die KNPV trainen en waarvan ik weet dat ze idd anders met hun honden omgaan dan de vast geroeste oude methodes.
Ik kan hier nu wel een aantal verhalen neerzetten van wat ik meegemaakt heb maar daar heb ik eigenlijk geen zin in en het heeft geen nut denk ik. 1 ding wil ik wel kwijt, Als ik mijn huidige hond niet op mijn manier had afgericht had ik hem niet meer gehad en had ik zeker niet de band met hem gehad die ik nu wel heb (na zoveel die mij hebben gezegd dat ik hem beter weer kan verkopen omdat hij veelste sterk is voor mij)
Door respect te hebben voor het karakter en het probleem van een hond krijg je een stuk (je) respect terug.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben boos :(
Moderator: moderatorteam
-
Kyra-
- Zeer actief
-
nance
- Erelid
Als zo'n hond op mijn kleine hondje afschiet, blijf ik toch echt liever staan ipv mezelf klein te maken. Door te blijven staan kun je de andere hond ook wegsturen. Dat lukt je niet als je zit....Kyra- schreef: Bukken op je hurken gaan zitten en met 1 arm om de hond heen en laten zitten andere hand hou je de bek van de hond vast en telkens als ze wil gillen druk je hem zachtjes dicht en zeg je nee niet gillen het is goed en wanneer ze stil zijn is het braaf .. zo stel je de hond op zijn/haar gemak. Je beschermt de hond dan en geef een beschermend gevoel door de arm om heen. Tegelijker tijd is het een klein stukje apél je laat ze zitten en leert ze om stil te zijn het gillen maakt het niet minder erg.
Gillen doen ze uit angst en dat corrigeer je niet. Dan laat je zien als baas dat jij het onder controle hebt en dan leren ze dat er niks is om bang voor te zijn. Dan stopt het gillen ook, want de baas beschermt ze.