Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herder gevonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Herder gevonden

Ongelezen bericht door brenjomi »

vanmiddag was ik bij mijn ouders en ging even met leah naar de fotograaf in een ander dorp (3km verder) onderweg zag ik een hond lopen. ik keek en dacht: hhmm is dat een hond of een vos ofzo :denken: het was een herder. even rondgekeken, zag niemand lopen. het is in de middle of nowhere, dus even gestopt, want er rijden redelijk wat auto's en best hard. de hond kwam al naar de auto toelopen (hij liep op het fietspad) maar dacht: zou ik wel zo uit kunnen stappen? wie weet doet hij wat? dus ik de deur open, maar toen vloog ze al weg naar de andere kant van de auto. dus dacht: oh ze is bang, dan zal ze zo vlug niks doen. dus haar gelokt, ze kwam gelijk, heel onderdanig aanlopen. ze was erg schuw. kon haar zo aaien.
aan de kant van de weg gaan staan en haar bij me gehouden. mijn vader gebeld of hij wist van wie ze kon zijn (had gekeken was een vrouwtje) nee dat wist hij ook niet, maar moest haar maar laten lopen. dus ik nog eens gekeken, er reden wat auto's voorbij die me heel stom aankeken waarom ik daar stond met een hond. toen kwam er een busje voorbij van een bedrijf wat daar in de buurt zit (industrieterrein) die wisten het ook niet en de hond kwam ook niet bekent voor. dus ik dacht: wat doe ik, laat ik haar lopen of neem ik haar mee?? maar vond het zo zielig, ze was ook bang. dus leah van voor in de auto gezet en de hond van achter en naar de dierenarts. daar keken ze heel vreemd, ze hadden geen chipapparaat, want de andere da was net weg en die had hem mee (zucht) heb haar maar meegenomen (want daarhouden doen ze niet) dus naar de fotograaf, daar heeft ze rustig in de auto zitten wachten een half uurtje. af en toe gekeken, want was bang dat ze de auto zou slopen :mrgreen:
daarna terug naar mijn ouders. onderweg bij het tankstation nog gevraagd, maar die kenden hem niet en wisten ook niet van wie ze kon zijn. bij mijn ouders durfde ze niet uit de auto, want dunya en de hond van mijn ouders stonden te blaffen. dus haar laten zitten. leah eten gegeven en nog even rondgebeld. want een vriend van mijn vader was er en hij dacht dat ze misschien van iemand was. toen we belden bleken die geen herders te hebben :pffff:
dan nog gebeld, want misschien was ze wel van daar of daar. dus eens langs gereden, maar nee die misten geen hond.
daarna naar de da in oostburg gereden (die hadden spreekuur en daar hadden ze een chipaparaat) ze was niet gechipt, wel een tattoo bleek later. en er kwam ook geen herder, vrouw, van rond de 8jaar of ouder in hun bestand voor in die buurt. maar mijn ouders wonen aan de grens met belgie, dus het kan ook een belgse hond zijn of dat ze naar de da in belgie gaan.
hun hebben de dierenambulance gebeld, maar die reed niet :roll: dan een ander nummer, die konden ook niet. dan naar de dierenbescherming en die kwamen haar halen. dan maar naar huis gereden.
dick blafte even, want hij vond haar nogal groot, voor de rest negeerde hij haar. herder van voren en dick, dunya en leah van achter (zoals anders) thuis gekomen heeft dick nog even geblaft. maar dat was vlug over. heb haar en dick en dun eten gegeven, haar in de bijkeuken dick en dun gewoon in de keuken. deur dicht. ze had veel honger. ook nog wat gedronken. een dekbed (wat er nog lag van dick en dun) neergelegd en daar is ze op gaan liggen. ze liep een rondje en ze vond gelijk een bot van dunya (wat ik ook makkelijk kon afpakken) dat maar even weggelegd. dan zelf gegeten. en rond iets over8 was de dierenbescherming er. gevraagd hoe en wat. want ze is heel braaf en luistert heel goed. die gingen haar naar het asiel brengen en verder wisten ze het ook niet wat er zou gebeuren. ze vertelden ook dat er nu met de recessie veel honden gedumpt worden :N: dus ik zei ook: als ze nu niet opgehaald wordt wat dan?? want dan wil ik haar wel hebben. want ze was heel braaf. en met dick en dun ging het redelijk. (wat ik al heel wat vond, want dick en grotere honden is niet altijd een succes)
dus ik mocht morgen wel bellen naar terneuzen naar het asiel. ben benieuwd. hoop voor haar dat er iemand om haar komt, anders ga ik er om en bespreek wel met mijn ouders hoe en wat, want mijn vader zei ook: anders had je haar bij ons moeten laten. (maar moest ermee naar oostburg naar de da) want mijn ouders willen nog wel een hond, maar ze waren nog niet echt op zoek (de andere hond is 3maanden geleden overleden) dus een huisje heeft ze al.
hier een paar foto's van de schat. (ben stiekem een beetje verliefd, vond het ook wel erg leuk een grotere hond :cheer: :cheer: het was wel raar, want ik stond hun eten te maken en ze springt met haar voorpoten op de aanrecht :smile: dat ben ik helemaal niet gewend :mrgreen: )
Afbeelding

Afbeelding
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ze is leuk! Snel maar halen uit het asiel en bij je ouders brengen - van een verblijf in het asiel zal ze nu niet bepaald opknappen.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ach gos, die zou ik ook zo houden als het kon. :mrgreen: Heb je haar ook al aangemeld bij amivedi? Stel dat er mensen heel hard naar haar op zoek zijn. Goed dat je haar hebt meegenomen,
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik ga morgen gelijk even bellen en ook zeggen dat ik haar anders wel in huis wil houden. als er dan iemand om komt kunnen ze nog altijd naar hier komen. het was echt een scheetje. toen ze binnen was dacht ik nog: kon ik haar maar houden :mrgreen: als er niemand omkomt ga ik er zeker terug om, want het is echt een scheetje. ze luistert heel goed en is heel aanhankelijk. liep ook steeds achter me aan :mrgreen:
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

melden ze van de dierenbescherming of het asiel haar aan bij amivedi?? anders bel ik zo nog even.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Dat weet ik eigenlijk niet, maar je kunt haar via internet zelf aanmelden bij amivedi
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hey hey, dat kun je zelf ook doen - www.amivedi.nl , even je regio selecteren, invulformulier invullen en klaar ben je. Je kunt zelfs een foto uploaden daar, en die heb je, dus... Mailtje naar het dierenasiel met de link van de advertentie en je bent klaar.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hmmm, een wolfgrauwe herder en dat aan de overkant ...

Je weet dat er 2 duitse herder verenigingen aan jullie kant zitten ?

Misschien kan je even contact opnemen met iemand van VDH kringgroep Sas van Gent, mss weten hun wel meer.

Van VDH kringgroep Terneuzen komt deze hond zowieso niet, dan had ik dr moeten herkennen ( train daar zelf nl ;) )
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

goede daad verricht! Ze ziet er niet echt ondervoed of slecht behandeld uit of zo.. ben benieuwd of ze een chip hebben gevonden in het asiel..
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

zal het invullen van amivedi.

het lijkt me sterk dat ze uit sas van gent ofzo komt, want ik kom uit zeeuws vlaanderen. mijn ouders uit eede. sas van gent is zeker een uur rijden (of langer) dus dan is ze wel heel erg verdwaald.

van de dierenbescherming waren ze me ook erg dankbaar, want er worden veel honden uitgezet. iedereen vond het gek dat ik haar meegenomen had, want ik had leah ook mee. maar als ik het niet vertrouwt had had ik haar toch laten lopen.

ze is niet gechipt, hebben ze bij de da onderzocht.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Laten lopen doe je toch niet als je een hond vind. :wink: Ik zou dan iemand anders bellen om mijn kind op te halen als ik de hond niet bij kinderen zou vertrouwen ofzo, en zelf met de hond alles verder uit gaan zoeken denk ik.
Groot gelijk hoor dat je haar wel meegenomen hebt.
Laatst gewijzigd door Jackira op 06 mar 2009 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen: dan had ik leah terug gebracht naar mijn ouders en haar terug gaan halen :wink:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

brenjomi schreef:zal het invullen van amivedi.

het lijkt me sterk dat ze uit sas van gent ofzo komt, want ik kom uit zeeuws vlaanderen. mijn ouders uit eede. sas van gent is zeker een uur rijden (of langer) dus dan is ze wel heel erg verdwaald.

van de dierenbescherming waren ze me ook erg dankbaar, want er worden veel honden uitgezet. iedereen vond het gek dat ik haar meegenomen had, want ik had leah ook mee. maar als ik het niet vertrouwt had had ik haar toch laten lopen.

ze is niet gechipt, hebben ze bij de da onderzocht.
Er zijn ook mensen die op een kringgroep trainen en niet dichtbij wonen ;)

Ik woon ook 40 km van Terneuzen af, ben dr toch 2-3 x in de week te vinden.

Weet wel dat er op Sas veel Belgen trainen, dus niet geschoten is altijd mis
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

oh een kenmerk: ze mist de punt van haar linkeroor?

(waar kan ik die vereniging vinden??)
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

http://www.kgp-dewesterschelde.nl/westerschelde/

Daar traint ook iemand die van Ijzendijke komt , "fokt" Duitse herders
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

heb gemaild naar de voorzitter en er een foto bijgedaan. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die hond is nog heel jong hoor. Ik las meen ik dat je dacht dat ze 8 jaar was. Ik denk eerder 2 jaar :wink: Leuke hond! Ziet er erg lief en gezond uit :ok:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

de DA dacht dat ze een jaar of 8 was. ze was ook al een beetje door haar poten gezakt zei ze?? en ze had al jongen gehad. (volgens de DA)

het was ook een rustig beestje. maar ja, wie weet hoelang ze daar al liep?? of hoe ver ze gelopen heeft??
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief

Heb je even een pbtje gestuurd
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Wat lief zoals ze op het dekbedje ligt!
Ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

MARC_S schreef:Die hond is nog heel jong hoor. Ik las meen ik dat je dacht dat ze 8 jaar was. Ik denk eerder 2 jaar :wink: Leuke hond! Ziet er erg lief en gezond uit :ok:
Hoe zie je dat dan, eigenlijk? Op de foto's zie je (nou ja, ik, maar heb geen verstand van herders) toch niet echt iets dat een bepaalde leeftijd aan zou kunnen duiden? :denken:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

als het goed gaat met je eigen honden zou ik haar mooi ophalen en mocht er al een eigenaar komen opdraven kunnen ze haar bij jou ophalen. Of je moet het niet vertrouwen (eventueel met kinderen).
Ben wel benieuwd of er nog iemand komt.
Kan me haast niet voorstellen dat door de crisis mensen hun honden dumpen. Als ik al het voer niet meer zou kunnen betalen dan aten ze hier maar met de pot mee.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

ik weet dat als je op zeelandnet op t prikbord bij honden kijkt dat er in ijzendijke iemand zit die regelmatig nestjes herders aanbied. ik weet niet of heb er overheen gelezen waar je haar precies gevonden hebt?

heb ff gekeken maar dat gaat over een duitse herder pup. misschien toch eens informeren.

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... weken.html
Laatst gewijzigd door gillianne op 07 mar 2009 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jacky schreef: Kan me haast niet voorstellen dat door de crisis mensen hun honden dumpen. Als ik al het voer niet meer zou kunnen betalen dan aten ze hier maar met de pot mee.
;-( Helaas schijnt dit met de regelmaat van de klok wel te gebeuren. Zelfs afgeven bij een asiel kost geld, dus ook dat doen de mensen niet meer zo makkelijk.
Kijk, dat de mensen op dit forum niet zo makkelijk afscheid nemen, dan eerder zelf minder eten of ergens op bezuinigen dan de honden wegdoen, maar goed, het schijnt dus wel ontzettend veel te gebeuren.

Dat deze hond niet gechipt is, lijkt me dd op te wijzen dat de hond of ouder is, of van "niet reguliere" fok afkomstig is...?

Sterkte met je beslissing! ;-)

Suzanne
** Angela **
Zeer actief

gillianne schreef:ik weet dat als je op zeelandnet op t prikbord bij honden kijkt dat er in ijzendijke iemand zit die regelmatig nestjes herders aanbied. ik weet niet of heb er overheen gelezen waar je haar precies gevonden hebt?
Stond al in een eerdere post van mij over die "fokker "
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Jacky schreef:

Kan me haast niet voorstellen dat door de crisis mensen hun honden dumpen. Als ik al het voer niet meer zou kunnen betalen dan aten ze hier maar met de pot mee.

;-( Helaas schijnt dit met de regelmaat van de klok wel te gebeuren. Zelfs afgeven bij een asiel kost geld, dus ook dat doen de mensen niet meer zo makkelijk.
Kijk, dat de mensen op dit forum niet zo makkelijk afscheid nemen, dan eerder zelf minder eten of ergens op bezuinigen dan de honden wegdoen, maar goed, het schijnt dus wel ontzettend veel te gebeuren.
onvoorstelbaar vind ik dat, maar helaas gebeurt het. Net zoals aan een boom binden, ik kan daar met mijn hoofd niet bij dat mensen dit zelfs maar bedenken.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

** Angela ** schreef:
gillianne schreef:ik weet dat als je op zeelandnet op t prikbord bij honden kijkt dat er in ijzendijke iemand zit die regelmatig nestjes herders aanbied. ik weet niet of heb er overheen gelezen waar je haar precies gevonden hebt?
Stond al in een eerdere post van mij over die "fokker "
sorry overheen gelezen.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ach wat een lieverdje

nou ik ben benieuwd of er iemand zich met voor haar. Anders is ze zeker voorzien van een fijn huis hoor ik :ok:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

<- Kayla was ook langs de weg gedumpt door iemand die haar niet meer kon betalen. Er gebeuren nare dingen als mensen tussen genotsmiddelen en honden moeten kiezen als de kas krap wordt.

Oja, inderdaad even via Amivedi, je kunt ook bij je eigen DA de chip uit laten lezen en opzoeken bij de NDG online om de eigenaar te achterhalen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

herder

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Goed van je dat je haar hebt meegenomen :ok: Anders liep ze nu nog te dwalen...

Nu maar hopen dat een heel lief baasje haar mist en anders heb jij of je ouders een heerlijk plekje voor haar!

Succes!

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

ik ga zo even naar het asiel brengen, mijn vader belde net al hoe en wat, want hij wil haar wel hebben :mrgreen: en mijn vader is niet zo voor herders, maar vond haar ook erg lief. (wij hebben nog nooit een herder ofzo gehad en daarom kennen we ze niet)

nog een vraag: zou ik nu al voor haar moeten betalen omdat ik haar uit het asiel haal?? want daar ben ik wel benieuwd naar. en wat dat dan zou zijn?? of zou het een vergoeding zijn voor een nacht?

kan tussen 11 en 12 bellen zag ik op een site, dus zal nog 5minuten wachten :wink:
en ze zijn open van 14 tot 16uur, dus ga denk ik toch wel langs :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”