Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een nieuw thuis maar hoe.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Frenk schreef:
LéonieHonden schreef:Heeft Malinois al een beslissing gemaakt?
Het was toch niet Malinois die langs is gegaan, maar iemand van die stichting? :denken:
Nou ja stichting.......
Dat is toch zonder winstoogmerk :denken:
Gr. Aniek

Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Gaat Malinois nog langs dan?
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

als ik een hondje had gehad en wist wat er mee gedaan kon worden in bijvoorbeeld africhting.. dan kun je daar het best mee beginnen van jongs af aan.. niet inene illusies gaan krijgen dat de hond van twee niet goed op de plek zit bij je en wellicht omdat een stichting zegt dat ze goed in het programma passen de hond een idyllische werktoekomst denken te geven..
Nog een edit.. sorry.. dat je hond potentie heeft om afgericht te worden hoeft niet zo te zijn dat ze niet kan functioneren in een gezin die alleen lekkker veel met de hond bezig zijn met wandelen en naar strand.. de hond hoeft niet perse de africhting in...

Ik heb daar nogal moeite mee als je een goed thuis zoekt voor je hond.. waarom aan een stichting meegeven die denken haar te kunnen africhten en te herplaatsen een maal afgericht..
dan zou mijn keuze nog eerder gaan die geen puppie wil of kan hebben maar wel aan de slag wil gaan met een hond en de hond gewoon houdt omdat ze een maatje zoeken en een maatje om mee te trainen..
maar nogmaals dat is mijn insteek..

edit.. en misschien wat zwartgallig..ken een hond die ook wel uitblonk in een bepaalde expertise.. maar op sommige vlakken achter bleef, die werd bij mensen herplaatst die direct veel verwachten.. en in mijn ogen de hond niet de tijd gegunt hebben te wennen aan een nieuwe situatie.. hond wordt binnen twee maanden weer aan de kant geschoven en op zoek naar een nieuwe plek.. ik krijg er rillingen van eerlijk gezegd.. zoek dan gelijk een goed thuis en zelf..
Een hond kan zich zeer snel aanpassen hoor aan een nieuwe situatie, maar ze hebben ook een karakter en ja ook gevoel, ze willen zich binden aan nieuwe bazen, geven zichzelf als dat dan weer teniet wordt gedaan en ze binnen korte tijd weer verkast worden.. is in mijn ogen niet goed voor een hond..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan er met mijn verstand dus écht niet bij dat iemand eerst een topic opent met de vraag hoe haar hond het best herplaatst kan worden, omdat de situatie thuis met het kind te penibel wordt. De hond is tot nu toe "gewoon" huishond geweest en gewend om binnenshuis in een gezinssituatie te leven.
Er komen verschillende reacties in dit topic, en Malinois biedt aan om eens naar de hond te komen kijken. Hartstikke fijn, zou je denken.

Dan komt ineens het voor mij onbegrijpelijke bericht dat er al heel snel iemand van een soort hondentussenhandel langs komt om te bekijken of de hond geschikt zou zijn om als diensthond voor het een of ander te kunnen dienen. :denken:
De TS doet alsof dit een geschenk uit de hemel is voor haar en voor de hond. :19:

Ik begrijp dit echt niet hoor, als je een beetje verstand in je hoofd hebt, wéét je toch dat je hond in een heel andere situatie terecht gaat komen, haar leven hoogstwaarschijnlijk in een kennel tussen de andere "potentiële diensthonden" terecht komt? Waar gaat je hond daarna naartoe? Waar komt ze uiteindelijk terecht als ze tóch niet geschikt blijkt, zoals nu gedacht wordt?

Ik vind dit (sorry dat ik het zeg) een gevalletje van "zo, daar kom ik gemakkelijk vanaf". Zo ga je toch niet met je tot het gezin behorende hond om?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ben het met Suzanne eens. Dit is nog veel erger dan gewoon op MP :roll:

Wat ook eerder gevraagd is...wat zei de gedragstherapeut over je hond ? Wat hebben jullie moeten doen toen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Linda* schreef:
Precies. En we hebben het hier wel over een huishond!
dit hondje was ook een huishond.... en woont bij de agent gewoon in huis.
Maar nogmaals... dan moet je heel goed weten waar je je hond naar toe doet. En de hond moet 200% in orde zijn qua gezondheid anders krijg je hem gewoon terug.
Laatst gewijzigd door malinois op 06 mar 2009 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LéonieHonden schreef: Heeft Malinois al een beslissing gemaakt?
ikke? :denken:
Nee zij heeft daar een gesprek mee gehad, die zijn wezen kijken. Dus lijkt het me dat het nu niet meer nodig is dat ik ga kijken of wat ga doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

malinois schreef:
Dan heeft dit hondje mazzel gehad :ok: Zoals een heleboel hondjes dat hebben, dat weet ik ook wel, maarrrr......

Uiteindelijk heb je daar geen enkele zeggenschap over, gaat ie gewoon weg voor de handel, en kan ie net zo goed terechtkomen op een fabrieksterrein in de Bronx om de vorige 4 te vervangen die stuk voor stuk zijn afgeschoten..... Ik weet 't dat is het slechtste anere uiterste, maar helaas bestaat dat uiterste wel. En je hebt de hond verkocht, dus daar heb je geen zeggenschap meer over.(meestal)
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
malinois schreef:
Dan heeft dit hondje mazzel gehad :ok: Zoals een heleboel hondjes dat hebben, dat weet ik ook wel, maarrrr......

Uiteindelijk heb je daar geen enkele zeggenschap over, gaat ie gewoon weg voor de handel, en kan ie net zo goed terechtkomen op een fabrieksterrein in de Bronx om de vorige 4 te vervangen die stuk voor stuk zijn afgeschoten..... Ik weet 't dat is het slechtste anere uiterste, maar helaas bestaat dat uiterste wel. En je hebt de hond verkocht, dus daar heb je geen zeggenschap meer over.(meestal)
precies, een kennis van me heeft ook zn hond verkocht op deze manier maar dus ook op bepaalde voorwaarden. En dat was dat hij weet waar hij zit, dat er contact mag worden opgenomen met de nieuwe eigenaar en dat hij naar politie of douane zou gaan. Dit is ook gebeurd maar dit gebeurd zeker niet overal en dat kan ook niet altijd dat weet ik ook wel. Daarom is het ook zo belangrijk dat je weet hoe wat waar. En niet meteen op elk wondermooi plaatje in gaat. Ik hoop dat ze er nog een keer over nadenkt in ieder geval.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou ik kan er met mijn pet niet bij dat je je hond mee zou geven aan zo'n instelling die dit soort hondjes overal en nergens opkoopt bij mesnen thuis.
Wat denk je waar dit hondje terecht komt? In een kennel met nog tig andere honden om vervolgens weer fijn doorverkocht te worden naar een andere malloot.
Maar schijnbaar verkopen ze mooie praatjes waar mensen zoals TS intrappen.

Nu komt Malinois haar hondje 'goed' terecht maar ik denk niet dat dit geld voor het merendeel van dit soort opgekochte ex huishondjes.

Als je gewoon de moeite even neemt kun je ook prima iemand vinden zonder kinderen die leuke dingen met haar wil gaan doen, die geeft waar de hond behoefte aan heeft.
is heus niet zo moeilijk alleen moet je wel even geduld hebben.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Nou ik kan er met mijn pet niet bij dat je je hond mee zou geven aan zo'n instelling die dit soort hondjes overal en nergens opkoopt bij mesnen thuis.
Wat denk je waar dit hondje terecht komt? In een kennel met nog tig andere honden om vervolgens weer fijn doorverkocht te worden naar een andere malloot.
Maar schijnbaar verkopen ze mooie praatjes waar mensen zoals TS intrappen.

Nu komt Malinois haar hondje 'goed' terecht maar ik denk niet dat dit geld voor het merendeel van dit soort opgekochte ex huishondjes.

Als je gewoon de moeite even neemt kun je ook prima iemand vinden zonder kinderen die leuke dingen met haar wil gaan doen, die geeft waar de hond behoefte aan heeft.
is heus niet zo moeilijk alleen moet je wel even geduld hebben.
dat was mijn hond niet hoor :N: mijn hondjes gaan echt niet weg... en als dat om wat voor reden wel zou moeten onder hele strakke voorwaarden en zeker niet aan de eerste de beste :N:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Nou volgens mij is de hond van TS niet mee hoor.
Want "ze heeft nog steeds warme voeten achter de computer" dus dan zal de hond er nog wel bovenop liggen. :roll:

Altijd grappig leuke tekstuele geintjes maken in een onderwerp wat je na aan het hart ligt, namelijk het moeten herplaatsen van je eigen hond :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dat je zoiets uberhaupt zou overwegen verbaast me al.
Die bedekte toespelingen over haar warme voeten zeggen me niet zo veel. Je kunt wel van alles beweren natuurlijk.
Duidelijkheid zou de TS sieren, dit niet (in mijn ogen).
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

dunjatamara schreef:
Budkes schreef:
Marian4 schreef:Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.

Het enige wat een vereniging kan eisen is dat een hond gezond is maar ras/stamboom???
Het gaat echt slecht in Nederland. We gaan nu de honden discrimineren.

:shock:
En het is ook compleet uit de duim gezogen. Voor Flyball een stamboom nodig, echt niet. En bij de "herderclubs" alleen welkom met een stamboom, is ook echt onzin.......
Ik weet niet waar ze die verhalen vandaan haalt, maar kloppen doen ze in ieder geval niet. :neenee:
Was jij er bij?
Ken jij die clubs?
Denk je dat ik hier een portie ga zitten liegen misschien dat je ze even kan bellen of je met je zonder stamboom bij hun kunt flyballen of een sport met ze kan doen.

dan hoor ik je wel weer.
Kijk voor de grap eens naar Crufts (http://www.cruftslive.tv) daar zie ik in de sportonderdelen gewoon openlijk de kruisingen (crossbreeds) meedoen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Frenk schreef: Kijk voor de grap eens naar Crufts (http://www.cruftslive.tv) daar zie ik in de sportonderdelen gewoon openlijk de kruisingen (crossbreeds) meedoen.
Ze zeiden echter wel bij het commentaar vandaag dat dit niet in alle landen toegestaan is. :wink:
Maar volgens mij geldt dat niet voor Nederland.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
dunjatamara schreef:
Budkes schreef:
Marian4 schreef:Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.

Het enige wat een vereniging kan eisen is dat een hond gezond is maar ras/stamboom???
Het gaat echt slecht in Nederland. We gaan nu de honden discrimineren.

:shock:
En het is ook compleet uit de duim gezogen. Voor Flyball een stamboom nodig, echt niet. En bij de "herderclubs" alleen welkom met een stamboom, is ook echt onzin.......
Ik weet niet waar ze die verhalen vandaan haalt, maar kloppen doen ze in ieder geval niet. :neenee:
Was jij er bij?
Ken jij die clubs?
Denk je dat ik hier een portie ga zitten liegen misschien dat je ze even kan bellen of je met je zonder stamboom bij hun kunt flyballen of een sport met ze kan doen.

dan hoor ik je wel weer.
Kijk voor de grap eens naar Crufts (http://www.cruftslive.tv) daar zie ik in de sportonderdelen gewoon openlijk de kruisingen (crossbreeds) meedoen.
ik weet sowieso dat er een aantal verenigingen zijn die idd. geen kruisingen accepteren hier in Apeldoorn. Heb dat al meer gehoord nl.
(en dan heb ik het dus over agility, flyball etc. )
Overigens heb ik met Dusty wel behendigheid gedaan en zij was ook een kruising alleen wel recreatief. Ik weet niet of het toegestaan was om echt wedstrijden te lopen. (was ook niks voor haar overigens). Maar dit is wel ruim 5 a 6 jaar geleden denk ik... in de tussentijd kan er veel veranderen.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

bij een kringgroep van een rasvereniging zul je hoogst waarschijnlijk niet kunnen trainen met je stamboomloze hond. Maar volgens mij kun je bij vrijwel elke kynologenclub of andere hondensportvereniging met een hond zonder stamboon trainen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

malinois schreef:
*Linda* schreef:
Maar nogmaals... dan moet je heel goed weten waar je je hond naar toe doet. En de hond moet 200% in orde zijn qua gezondheid anders krijg je hem gewoon terug.
Jij denkt dat het allemaal wel goed gaat zo. Ik dus niet. Het is een huishond, die herplaatst moet worden wegens te weinig aandacht. En dat geef je dan mee aan een handelaar? Jij misschien, ik niet. En hoeveel werkhonden worden er niet in kennels gehouden? Heel veel. Dat je nu met één voorbeeld komt van een herder die tóevallig als huishond wordt gehouden, zegt mij niet zoveel :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Linda* schreef:
malinois schreef:
*Linda* schreef:
Jij denkt dat het allemaal wel goed gaat zo. Ik dus niet. Het is een huishond, die herplaatst moet worden wegens te weinig aandacht. En dat geef je dan mee aan een handelaar? Jij misschien, ik niet. En hoeveel werkhonden worden er niet in kennels gehouden? Heel veel. Dat je nu met één voorbeeld komt van een herder die tóevallig als huishond wordt gehouden, zegt mij niet zoveel :wink:
laat maar jij wil mij niet snappen. Overigens als je goed leest zie je dat ik schrijf dat ik hoop dat ze er nog een keer over nadenkt.
Overigens is er niks mis met kennelhouding maar dat is een andere discussie.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Linda en Malinois, jullie praten langs elkaar denk ik. Malinois verwijst in een aantal gevallen naar het zusje (dacht ik) van haar hond die wel goed terecht gekomen is. Maar ze is ook kritisch op de keuze van TS.
Tenminste zo lees ik het :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Linda en Malinois, jullie praten langs elkaar denk ik. Malinois verwijst in een aantal gevallen naar het zusje (dacht ik) van haar hond die wel goed terecht gekomen is. Maar ze is ook kritisch op de keuze van TS.
Tenminste zo lees ik het :19:
:ok:
Afbeelding
*Cootje*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Cootje* »

geen idee waar je geinformeerd hebt,maar ik train ook in apeldoorn.bij onze vereniging wordt ook flybal gedaan en je mag daar ook met kruising honden trainen.
verder ben ik benieuwd of je al een beslissing genomen hebt mbt je hond....
Afbeelding

groetjes Corine en Ivy
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

ik ben ook wel benieuwd wat je beslissing zal worden of is geworden :wink:
*Cootje*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Cootje* »

ik heb via via gehoord dat ze vrijdag opgehaald is.maar door wie :19: zou ik niet weten!!
Afbeelding

groetjes Corine en Ivy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

*Cootje* schreef:ik heb via via gehoord dat ze vrijdag opgehaald is.maar door wie :19: zou ik niet weten!!
niet door mij in ieder geval :19: :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

*Cootje* schreef:ik heb via via gehoord dat ze vrijdag opgehaald is.maar door wie :19: zou ik niet weten!!
Als dat zo is had ze niet zo heel lang 'warme voeten' en ben bang dat we er dan nog weinig van horen :roll:
estelle

zonde en ik vind het gewoon ook ontzettend sneu voor een hond die zo makkelijk weggegeven wordt aan zo'n handelaar.
Ik kan zoiets maar niet begrijpen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:zonde en ik vind het gewoon ook ontzettend sneu voor een hond die zo makkelijk weggegeven wordt aan zo'n handelaar.
daar wordt vaak best aardig voor betaald... dus niets 'gegeven' :wink:
Overigens heb ik het nog eens terug zitten lezen en vraag me toch af waarom ze deze hond zo graag wilden hebben die K10. Een teef is meestal niet zo gewild of ze moet echt helemaal gestoord zijn van een balletje (en dan niet gewoon leuk maar echt helemaal gek ervan) en ze is al best 'oud' voor die tak...
Meestal hebben ze liever reuen van een jaar tot anderhalf jaar...
daarboven ook wel maar dan moeten ze dus ook meer brengen dan de jongere honden.
Afbeelding
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:zonde en ik vind het gewoon ook ontzettend sneu voor een hond die zo makkelijk weggegeven wordt aan zo'n handelaar.
daar wordt vaak best aardig voor betaald... dus niets 'gegeven' :wink:
Overigens heb ik het nog eens terug zitten lezen en vraag me toch af waarom ze deze hond zo graag wilden hebben die K10. Een teef is meestal niet zo gewild of ze moet echt helemaal gestoord zijn van een balletje (en dan niet gewoon leuk maar echt helemaal gek ervan) en ze is al best 'oud' voor die tak...
Meestal hebben ze liever reuen van een jaar tot anderhalf jaar...
daarboven ook wel maar dan moeten ze dus ook meer brengen dan de jongere honden.
Dat snap ik wel hoor dat ze er geld voor geven. :wink:
Ach misschien kan ze nu lekker fungeren als fokhond in een kenneltje...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

lees dit allemaal net pas. . .

nou wel heel triest hoor, als die hond met K10 meegegaan is.
waarom nou niet een paar weekjes investeren in een goed tehuis. waar je ziet waar de hond terecht komt.

dit geeft me een nare smaak in de mond. zeggen dat je het beste wilt voor je hond en hem binnen no-time meegeven aan de eerste de beste stichting of wat ook.

nou maar hopen dat die k10 voor de hond mee gaat vallen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”