Nou ja stichting.......Frenk schreef:Het was toch niet Malinois die langs is gegaan, maar iemand van die stichting?LéonieHonden schreef:Heeft Malinois al een beslissing gemaakt?
Dat is toch zonder winstoogmerk
Moderator: moderatorteam
dit hondje was ook een huishond.... en woont bij de agent gewoon in huis.*Linda* schreef:
Precies. En we hebben het hier wel over een huishond!

ikke?LéonieHonden schreef: Heeft Malinois al een beslissing gemaakt?

Dan heeft dit hondje mazzel gehadmalinois schreef:
dit hondje was ook een huishond.... en woont bij de agent gewoon in huis.

precies, een kennis van me heeft ook zn hond verkocht op deze manier maar dus ook op bepaalde voorwaarden. En dat was dat hij weet waar hij zit, dat er contact mag worden opgenomen met de nieuwe eigenaar en dat hij naar politie of douane zou gaan. Dit is ook gebeurd maar dit gebeurd zeker niet overal en dat kan ook niet altijd dat weet ik ook wel. Daarom is het ook zo belangrijk dat je weet hoe wat waar. En niet meteen op elk wondermooi plaatje in gaat. Ik hoop dat ze er nog een keer over nadenkt in ieder geval.Budkes schreef:Dan heeft dit hondje mazzel gehadmalinois schreef:
dit hondje was ook een huishond.... en woont bij de agent gewoon in huis.Zoals een heleboel hondjes dat hebben, dat weet ik ook wel, maarrrr......
Uiteindelijk heb je daar geen enkele zeggenschap over, gaat ie gewoon weg voor de handel, en kan ie net zo goed terechtkomen op een fabrieksterrein in de Bronx om de vorige 4 te vervangen die stuk voor stuk zijn afgeschoten..... Ik weet 't dat is het slechtste anere uiterste, maar helaas bestaat dat uiterste wel. En je hebt de hond verkocht, dus daar heb je geen zeggenschap meer over.(meestal)

dat was mijn hond niet hoor :N: mijn hondjes gaan echt niet weg... en als dat om wat voor reden wel zou moeten onder hele strakke voorwaarden en zeker niet aan de eerste de beste :N:estelle schreef:Nou ik kan er met mijn pet niet bij dat je je hond mee zou geven aan zo'n instelling die dit soort hondjes overal en nergens opkoopt bij mesnen thuis.
Wat denk je waar dit hondje terecht komt? In een kennel met nog tig andere honden om vervolgens weer fijn doorverkocht te worden naar een andere malloot.
Maar schijnbaar verkopen ze mooie praatjes waar mensen zoals TS intrappen.
Nu komt Malinois haar hondje 'goed' terecht maar ik denk niet dat dit geld voor het merendeel van dit soort opgekochte ex huishondjes.
Als je gewoon de moeite even neemt kun je ook prima iemand vinden zonder kinderen die leuke dingen met haar wil gaan doen, die geeft waar de hond behoefte aan heeft.
is heus niet zo moeilijk alleen moet je wel even geduld hebben.

Kijk voor de grap eens naar Crufts (http://www.cruftslive.tv) daar zie ik in de sportonderdelen gewoon openlijk de kruisingen (crossbreeds) meedoen.dunjatamara schreef:Was jij er bij?Budkes schreef:En het is ook compleet uit de duim gezogen. Voor Flyball een stamboom nodig, echt niet. En bij de "herderclubs" alleen welkom met een stamboom, is ook echt onzin.......Marian4 schreef:Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.
Het enige wat een vereniging kan eisen is dat een hond gezond is maar ras/stamboom???
Het gaat echt slecht in Nederland. We gaan nu de honden discrimineren.
Ik weet niet waar ze die verhalen vandaan haalt, maar kloppen doen ze in ieder geval niet.
Ken jij die clubs?
Denk je dat ik hier een portie ga zitten liegen misschien dat je ze even kan bellen of je met je zonder stamboom bij hun kunt flyballen of een sport met ze kan doen.
dan hoor ik je wel weer.

Ze zeiden echter wel bij het commentaar vandaag dat dit niet in alle landen toegestaan is.Frenk schreef: Kijk voor de grap eens naar Crufts (http://www.cruftslive.tv) daar zie ik in de sportonderdelen gewoon openlijk de kruisingen (crossbreeds) meedoen.
ik weet sowieso dat er een aantal verenigingen zijn die idd. geen kruisingen accepteren hier in Apeldoorn. Heb dat al meer gehoord nl.Frenk schreef:Kijk voor de grap eens naar Crufts (http://www.cruftslive.tv) daar zie ik in de sportonderdelen gewoon openlijk de kruisingen (crossbreeds) meedoen.dunjatamara schreef:Was jij er bij?Budkes schreef:En het is ook compleet uit de duim gezogen. Voor Flyball een stamboom nodig, echt niet. En bij de "herderclubs" alleen welkom met een stamboom, is ook echt onzin.......Marian4 schreef:Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.
Het enige wat een vereniging kan eisen is dat een hond gezond is maar ras/stamboom???
Het gaat echt slecht in Nederland. We gaan nu de honden discrimineren.
Ik weet niet waar ze die verhalen vandaan haalt, maar kloppen doen ze in ieder geval niet.
Ken jij die clubs?
Denk je dat ik hier een portie ga zitten liegen misschien dat je ze even kan bellen of je met je zonder stamboom bij hun kunt flyballen of een sport met ze kan doen.
dan hoor ik je wel weer.

Jij denkt dat het allemaal wel goed gaat zo. Ik dus niet. Het is een huishond, die herplaatst moet worden wegens te weinig aandacht. En dat geef je dan mee aan een handelaar? Jij misschien, ik niet. En hoeveel werkhonden worden er niet in kennels gehouden? Heel veel. Dat je nu met één voorbeeld komt van een herder die tóevallig als huishond wordt gehouden, zegt mij niet zoveelmalinois schreef:dit hondje was ook een huishond.... en woont bij de agent gewoon in huis.*Linda* schreef:
Maar nogmaals... dan moet je heel goed weten waar je je hond naar toe doet. En de hond moet 200% in orde zijn qua gezondheid anders krijg je hem gewoon terug.

laat maar jij wil mij niet snappen. Overigens als je goed leest zie je dat ik schrijf dat ik hoop dat ze er nog een keer over nadenkt.*Linda* schreef:Jij denkt dat het allemaal wel goed gaat zo. Ik dus niet. Het is een huishond, die herplaatst moet worden wegens te weinig aandacht. En dat geef je dan mee aan een handelaar? Jij misschien, ik niet. En hoeveel werkhonden worden er niet in kennels gehouden? Heel veel. Dat je nu met één voorbeeld komt van een herder die tóevallig als huishond wordt gehouden, zegt mij niet zoveelmalinois schreef:dit hondje was ook een huishond.... en woont bij de agent gewoon in huis.*Linda* schreef:
Maar nogmaals... dan moet je heel goed weten waar je je hond naar toe doet. En de hond moet 200% in orde zijn qua gezondheid anders krijg je hem gewoon terug.

Frenk schreef:Linda en Malinois, jullie praten langs elkaar denk ik. Malinois verwijst in een aantal gevallen naar het zusje (dacht ik) van haar hond die wel goed terecht gekomen is. Maar ze is ook kritisch op de keuze van TS.
Tenminste zo lees ik het

niet door mij in ieder geval*Cootje* schreef:ik heb via via gehoord dat ze vrijdag opgehaald is.maar door wiezou ik niet weten!!

daar wordt vaak best aardig voor betaald... dus niets 'gegeven'estelle schreef:zonde en ik vind het gewoon ook ontzettend sneu voor een hond die zo makkelijk weggegeven wordt aan zo'n handelaar.
Ik kan zoiets maar niet begrijpen.

Dat snap ik wel hoor dat ze er geld voor geven.malinois schreef:daar wordt vaak best aardig voor betaald... dus niets 'gegeven'estelle schreef:zonde en ik vind het gewoon ook ontzettend sneu voor een hond die zo makkelijk weggegeven wordt aan zo'n handelaar.
Ik kan zoiets maar niet begrijpen.![]()
Overigens heb ik het nog eens terug zitten lezen en vraag me toch af waarom ze deze hond zo graag wilden hebben die K10. Een teef is meestal niet zo gewild of ze moet echt helemaal gestoord zijn van een balletje (en dan niet gewoon leuk maar echt helemaal gek ervan) en ze is al best 'oud' voor die tak...
Meestal hebben ze liever reuen van een jaar tot anderhalf jaar...
daarboven ook wel maar dan moeten ze dus ook meer brengen dan de jongere honden.