Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een sociale herder...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Een sociale herder...

Ongelezen bericht door estelle »

Kimba is dus heel sociaal naar mens en dier.
Alles kan bij haar in de buurt komen maar of ze reageert er niet op (vreemde katten, schapen etc etc) of ze snuffelt wat en klaar.
Vreemde honden e.d. kunnen haar ook rustig wegsnauwen, ze doet niks terug. Tijd terug werd ze aangevallen door een jack pukkel en behalve gillen en weg proberen te komen doet ze niks.

Nu loop ik regelmatig met Sharmayne en vaak ook Marja erbij.
En eerlijk gezegd begin ik mij te ergeren aan de reacties van veel andere hondeneigenaren zodra ze Kimba zien.
Tijdje terug liep het spul naar een jack russell toe, Kimba liep ook mee. Die man begint me toch te schreeuwen en schop bewegingen te maken naar Kimba 'HOU DIE KLOTE HOND BIJ JE!!' 'ALS DIE WAT DOET SCHOP IK HEM LENS!!'. Allemachtig, rustig aan zeg. Ik riep Kimba maar bij me met de mededeling dat ze verdorie geen vlieg kwaad doet en als ze had gewild ze allang zijn hond te pakken had kunnen nemen.

Bij mijn schoonmoeder laatst ook weer. Liepen allerlei honden los in het parkje daar. Begint er ook eentje te bleren dat ik vooral die herder bij me moest houden en als ze wat zou dan doen.... :roll:

Vandaag met Sharmayne in het bos. Mevrouw met een dobermann.
Alle hondjes gaan kijken en Kimba hobbelt ook weer mee om kennis te gaan maken. Mevrouw begint gelijk te wijzen naar Kimba 'je doet niks he!?!!' 'ik zou maar oppassen hoor!'.
Ik riep Kimba maar weer bij me met weer de mededeling dat ze niks doet hoor.

Normaal gesproken interesseert het mij geen bal wat anderen denken en roepen maar ik merk dat dit mij toch op de een of andere manier raakt.
Kimba de enorme goedsul , die geen vlieg kwaad doet, die nog niet van zich afbijt als ze in haar hangen.... waar mensen dan zo hysterisch op reageren. En Kimba mag juist zo graag even contact maken met vreemde honden, even snuffen.... en klaar.

En ergens begrijp ik het ook wel hoor en ik weet ook wel dat er genoeg honden loslopen die niet leuk zijn maar toch heb ik zoiets van 'als ze zo gevaarlijk zou zijn liep ze niet los hoor'.

Ach ja jullie kunnen er ook niks mee. Of misschien is het wel herkenbaar voor mensen met rassen waar men gelijk vooroordelen over heeft.
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Kan me voorstellen dat je er goed van baalt als je zo'n super lieverd hebt.
De meeste herders zijn volgens mij ook gewoon zo sociaal.
Helaas zijn er vaak weer minder socialen die het kapot maken voor de goeden. Zoals het zo vaak gaat in het leven.
Maar, meestal zie je wel aan de houding hoe de zaken er voor staan. Komt ze aanhobbelen voor een gezellig onderonsje of één streep met duidelijk andere bedoeling.
Er zijn toch nog heeeel veel mensen die de lichaamstaal van een hond niet kennen. Helaas.
Mocht ik je ooit tegen komen. Komt je herder maar gezellig snuffelen bij ons. Altijd leuk!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

ja ,aar die reactie zie ik ook bij mijn honden , omdat het jackrussels zijn, terwijl ze geen vlieg kwaad dien en eerder onderdanig zijn .
noa en loeka hebben altijd los gespeeld met honden van allerlei rassen en nooit kwaad gedaan, maar ja he ...een jack is volgens veel mensen een happend en keffend hondje :pffff: :pffff:
estelle

van het Spechthorst schreef:Kan me voorstellen dat je er goed van baalt als je zo'n super lieverd hebt.
De meeste herders zijn volgens mij ook gewoon zo sociaal.
Helaas zijn er vaak weer minder socialen die het kapot maken voor de goeden. Zoals het zo vaak gaat in het leven.
Maar, meestal zie je wel aan de houding hoe de zaken er voor staan. Komt ze aanhobbelen voor een gezellig onderonsje of één streep met duidelijk andere bedoeling.
Er zijn toch nog heeeel veel mensen die de lichaamstaal van een hond niet kennen. Helaas.
Mocht ik je ooit tegen komen. Komt je herder maar gezellig snuffelen bij ons. Altijd leuk!
Nou dat is het ook. Ze spurt ook niet in 1 lijn op een andere hond af ofzo.
Ze komt gewoon rustig aanhobbelen, totaal ook geen enkele houding in haar waarvan je zou kunnen denken dat ze minder leuke bedoelingen heeft.
Het zijn ook echt de baasjes die zo overspannen reageren, de honden waar ze bij wil gaan snuffen zien ook nooit geen dreiging in haar o.i.d.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik herken het helemaal, al is mijn hond inderdaad niet sociaal, hij zoekt het niet op, heeft nog nooit een hond hier iets kunnen doen...alleen als mensen hem hier zien..is het al mis.

Ik kom hier geregeld een mevrouw met een pikinees tegen, die door de struiken of dwars door de sloot gaat als ze mij met mijn duitser ziet..er is nog nooit is gebeurd, nog nooit. Ik heb mijn honden keurig aan de lijn, dus ze komen ook niet ongewenst buurten..
Maar dan nog zulke rare capriolen uithalen als ze maar een herder zien..
Ik heb nog nooit zulke rare vooroordelen gehoord, als over duitsers..
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb het nooit zo openlijk meegemaakt. Maar ik merk wel eens dat als ik in het losloopgebied met mijn honden op de paden loop, ik benauwde blikken toegeworpen krijg. Vooral nu ik Aidan af en toe aan de lijn hou vanwege zijn knie. Gaan ze er gelijk vanuit dat hij niet te vertrouwen is met andere honden. En dan ga ik dat weer lopen weerleggen. Krijg ik soms echt wel eens de pest over in.

Jammer dat je dat soort reacties krijgt, maar ik zou echt geen aanleiding zien om Kimba dan maar bij je te houden. Zeker als duidelijk aan haar houding is af te lezen dat ze alleen maar vriendelijke bedoelingen heeft.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik krijg juist een steeds leuker beeld bij herders :19:
Die wij tegenkomen zijn eigenlijk altijd wel ok, soms een beetje "in your face" maar dat heeft nog nooit tot problemen geleid. Ik vind ze vrij betrouwbaar over het algemeen.
We komen wel eens een duitse herder tegen die op dertig meter afstand al verstijfd en tergend langzaam fixerend komt aangeslopen, felix is dan fanatiek aan het wegkijken :N:
De eerste keer kneep ik hem als een oude dief want ik zag het echt niet goedkomen, maar de laatse meter legt de herder dan met een soort idiote kangaroesprong af en dan is het rauzen geblazen :cheer: :smile:
Nu is het een standaardritueeltje geworden :mrgreen:
En vanmiddag zaten we ergens te eten, komt er inneens een loslopende herder naar ons toe terwijl felix onder de tafel lag :N:
Ik zag de tafel al bijna ondersteboven vliegen maar het was een doetje en op de lekkere etensluchtjes afgekomen denk ik, want z'n baasje liep buiten :mrgreen:

Een roedel herders vind ik wel eens wat minder over het algemeen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pitch
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pitch »

Wat het probleem is is dat asociale eigenaren van asiocale herders/honden hun honden helaas vaak niet vast hebben, ik snap dus wel dat mensen wat onrustig worden als ze een loslopende herder zien na een slechte ervaring, maar ze hoeven het niet te overdrijven natuurlijk ;). Ik heb het vaak omgekeerd, ik heb een niet zo sociale herder, ik let dus altijd op en hou hem bij me als ik een hond aan zie komen, maar ik krijg meestal te horen: "laat maar los hoor, die van mij doet niks...." ehm okee, liever niet, ik wil gewoon geen problemen. Wat ik ook een keer te horen kreeg: "laat maar los, die van mij heeft zo'n dikke vacht die heeft er geen last van als hij gepakt wordt". Zelfs als ik vraag of iemand zijn hond bij zich wil houden op een plek waar ze niet los mogen krijg ik nog te horen: "Nee hoor, ze doen niks en gewoon voorbij lopen kan altijd", maar die honden liepen niet gewoon voorbij, ze kwamen echt naar mijn aangelijnde herder toe die geen kant op kan. Mensen kunnen zo raar doen... Wel heel vervelend als ze gelijk gaan schreeuwen en schoppen naar jouw ontzettend lieve hond, er zal er 1 raak schoppen zeg, heb je straks ineens niet meer zo'n vriendelijke hond.

Lopen jullie met jullie "risico"honden er ook weleens tegen aan dat als er een klein conflict optreedt buiten jullie honds schuld om gelijk gezegd wordt: "Zie je wel, weer zo'n klote..... (in dit geval herder)
Paco werd een keer gepakt door een hondje en hij gromde terug (deed verder echt niks) en het was ineens zijn schuld, want ja herders zijn vals, agressief en onbetrouwbaar.

gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Dat mens reageerde toen inderdaad heel erg overdreven
Wij waren met ons drietjes aan de wandel
En Kimba is inderdaad een schat van een herdershond
Jammer hoor hoe je mensen ziet reageren is nergens voor nodig
Geef Kimba maar een aai over haar bolletje van mij :mrgreen:
Afbeelding
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Mij komt dit ook heel bekend voor :N:

Er woont hier in de buurt een dalamtier reu die absoluut niet sociaal is, heeft al meerdere honden goed te pakken gehad en zelfs al een man gebeten.

Als ik aan kom lopen wordt er al van een afstand geroepen dat ik die kl#te hond aan de riem moet doen. Meestal doe ik dit en als de mensen dan langs lopen dan hoor ik altijd "oh het is een andere dalmatier, sorry hoor"
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Waarom niet gewoon je hond(en) aanlijnen als je andere hond(en) zie dan heb je het probleem niet, je weet nooit wat een andere aangelijnde hond doet. Je kan ze altijd loslaten als je kennis heb gemaakt met de andere eigenaar en samen overeen kom dat het :ok: is. Wat ik wel jammer vind dat mensen zo reageren op herders en over het algemeen niet op kleinere honden.
Si vis pacem, para bellum
estelle

Kyra- schreef:Waarom niet gewoon je hond(en) aanlijnen als je andere hond(en) zie dan heb je het probleem niet, je weet nooit wat een andere aangelijnde hond doet. Je kan ze altijd loslaten als je kennis heb gemaakt met de andere eigenaar en samen overeen kom dat het :ok: is. Wat ik wel jammer vind dat mensen zo reageren op herders en over het algemeen niet op kleinere honden.
De honden waar Kimba bij wil kijken lopen gewoon los hoor.
Ik laat haar niet op aangelijnde honden afgaan daar heb ik zelf namelijk een pesthekel aan als men dat bij mijn aangelijnde wel valse herder doet. :wink:

Daarbij staat Kimba prima onder apel en als ze niet mag gaat ze ook niet kijken.
estelle

Jaap* schreef:Ik krijg juist een steeds leuker beeld bij herders :19:
Die wij tegenkomen zijn eigenlijk altijd wel ok, soms een beetje "in your face" maar dat heeft nog nooit tot problemen geleid. Ik vind ze vrij betrouwbaar over het algemeen.
We komen wel eens een duitse herder tegen die op dertig meter afstand al verstijfd en tergend langzaam fixerend komt aangeslopen, felix is dan fanatiek aan het wegkijken :N:
De eerste keer kneep ik hem als een oude dief want ik zag het echt niet goedkomen, maar de laatse meter legt de herder dan met een soort idiote kangaroesprong af en dan is het rauzen geblazen :cheer: :smile:
Nu is het een standaardritueeltje geworden :mrgreen:
En vanmiddag zaten we ergens te eten, komt er inneens een loslopende herder naar ons toe terwijl felix onder de tafel lag :N:
Ik zag de tafel al bijna ondersteboven vliegen maar het was een doetje en op de lekkere etensluchtjes afgekomen denk ik, want z'n baasje liep buiten :mrgreen:

Een roedel herders vind ik wel eens wat minder over het algemeen :wink:
Dat doet een vriendin herder van Bikkel ook. Gaat op een afstand zo plat mogelijk liggen, oren in de nek en maar loeren...
Bikkel loopt in eerste instantie blij op haar af 'jaaaa vriendin! je bent er weer!' :cheer: Om vervolgens stil te gaan staan en zijn kop af te wenden... met afentoe een stiekeme blik richting haar kant 'lig je er nog? wat doe je nou joh?' :denken:
En dan ineens springt ze op en racen ze er samen vandoor.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Eerlijk gezegd kijk ik ook nooit al te blij als er een loslopende herder, dobermann of rottweiler aan komt lopen, maar in tegenstelling tot wat de eigenaren vaak denken ben ik bang dat Tomas dan in de lijn gaat hangen.Inmiddels weten de vaste wandelaars dat wel want als ik de kans krijg leg ik het even uit :wink:
Maar ik kan me voorstellen dat je er af en toe moe van wordt.
En het is helaas niet zo dat als een hond losloopt hij dan wel niets zal doen.Was het maar zo simpel...
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Kyra- schreef:Waarom niet gewoon je hond(en) aanlijnen als je andere hond(en) zie dan heb je het probleem niet, je weet nooit wat een andere aangelijnde hond doet. Je kan ze altijd loslaten als je kennis heb gemaakt met de andere eigenaar en samen overeen kom dat het :ok: is. Wat ik wel jammer vind dat mensen zo reageren op herders en over het algemeen niet op kleinere honden.
Juist! Gewoon je honden bij je houden, doorlopen of kennismaken.
Hoe moeilijk kan het zijn :19:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heb t laatst met Kenji meegemaakt.

Liep in t bos, en we komen een andere hond tegen.
Nou loopt Kenji niet gauw naar vreemde honden, dus ze liep ook door.

Komt die hond heel dominant naar haar toe, Kenji meteen oortjes plat, staart laag en kwispelen laat zelfs nog een plasje.

Zegt die man ineens, ja en je moet je ..... hond bijhouden die is vals en de rest is niet voor herhaling vatbaar

Ik stond echt zo :eek: :denken: , ze deed echt alleen maar dat en liep daarna door toen ik zei kom je mee

Heb er maar niks op gezegd, maar was echt laaiend

Met Leentje is t anders die kan absoluut niet met andere honden.
Loop ik dus ook niet mee in t bos en als ik andere honden zie gaat ze vast

Vraag ook altijd netjes of de ander zn hond ook even wil aanlijnen.
Hoe vaak ik wel niet te horen krijg, ja maar die van mij doet niks en dat ze dan niet snappen dat die van mij wel wat doet en daarom aan de lijn zit..

Net ook, komt er een man aanlopen met zn pup. Ik Leentje kort , ga al helemaal aan de kant lopen, verder kon nie want dan lag ik in t water.
Loopt hij recht op ons af, ja hij moet ff kennis maken hoor. Ik zeg nog dat is geen strak plan.

En toch doen terwijl je aan heel Leentje dr houding ziet dat t niet goed gaat komen.

Toen was ik ineens niet meer zo vriendelijk :oops:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Tsja, heb dat ooit gehad toen ik op vakantie was. Ik liep heerlijk in het bos en op een heuvel begon Gaia te fixeren. Omdat ik dus niet kon zien wat er aan de andere kant van de heuvel was riep ik Gaia bij me. Juno liet ik gaan. Affijn ik Gaia bij me voor de zekerheid even aan d'r halsband vast gehouden.

Ga ik toch gigantisch op m'n plaatje over een boomwortel. Vervolgens laat ik dus Gaia d'r halsband los die vervolgens naar een Jack Hussell rent. Die vent vliegt helemaal uit z'n plaat terwijl Gaia uiterst relaxed staat te snuffelen. Ik kon zelfs nog een enthousiaste kwispel ontdekken bij de Jr, maar omdat de baas bezig was zijn hond te vangen en uiterst panisch deed met het hele gezin werd het beest bang. Onderwijl de baas aan het schreeuwen was dat mocht mijn hond bijten hij deze af zou maken, spuug ik het zand uit m'n mond en klop het van m'n kleding, vervolgens strompel ik die kant op en roep Gaia bij me. Ik vraag wat is er nou aan de hand was en krijg als antwoord, "ja, alle Duitse Herders zijn vals." waarop ik prompt antwoord, "tsja alle Jack Hussels zijn k*ttelikkers, hieperactive en bijtgraag, dus mocht die van u iets doen heeft hij zijn lengte wat tegen als ik hem lens schop. Maar met mij gaat het goed, ik heb gelukkig niets overgehouden van de val. Een goedemiddag" Ben daarna gelijk doorgelopen. Ongelikte idioot.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gaia schreef:Tsja, heb dat ooit gehad toen ik op vakantie was. Ik liep heerlijk in het bos en op een heuvel begon Gaia te fixeren. Omdat ik dus niet kon zien wat er aan de andere kant van de heuvel was riep ik Gaia bij me. Juno liet ik gaan. Affijn ik Gaia bij me voor de zekerheid even aan d'r halsband vast gehouden.

Ga ik toch gigantisch op m'n plaatje over een boomwortel. Vervolgens laat ik dus Gaia d'r halsband los die vervolgens naar een Jack Hussell rent. Die vent vliegt helemaal uit z'n plaat terwijl Gaia uiterst relaxed staat te snuffelen. Ik kon zelfs nog een enthousiaste kwispel ontdekken bij de Jr, maar omdat de baas bezig was zijn hond te vangen en uiterst panisch deed met het hele gezin werd het beest bang. Onderwijl de baas aan het schreeuwen was dat mocht mijn hond bijten hij deze af zou maken, spuug ik het zand uit m'n mond en klop het van m'n kleding, vervolgens strompel ik die kant op en roep Gaia bij me. Ik vraag wat is er nou aan de hand was en krijg als antwoord, "ja, alle Duitse Herders zijn vals." waarop ik prompt antwoord, "tsja alle Jack Hussels zijn k*ttelikkers, hieperactive en bijtgraag, dus mocht die van u iets doen heeft hij zijn lengte wat tegen als ik hem lens schop. Maar met mij gaat het goed, ik heb gelukkig niets overgehouden van de val. Een goedemiddag" Ben daarna gelijk doorgelopen. Ongelikte idioot.
Sorry, moet toch een beetje lachen om je verhaal :eye:
Gaia
Zeer actief

Ik ook wel. Op het moment dat je er wat over na gaat denken zeg maar. Alleen op dat moment word je met zoveel stomheid om je oren geslagen dat je echt niet meer weet hoe je het hebt. :wink:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik zie ook vaak dat het algemene beeld naar (duitse) herders wat negatief is...overal waar ik vertelde dat er een duitser bij mij komt, krijg ik allemaal panische blikken en commentaar van: "daar moet ik nix van hebben" of "duitsers zijn niet betrouwbaar" enz. enz.

ik snap het niet... :19:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Gaia schreef:Tsja, heb dat ooit gehad toen ik op vakantie was. Ik liep heerlijk in het bos en op een heuvel begon Gaia te fixeren. Omdat ik dus niet kon zien wat er aan de andere kant van de heuvel was riep ik Gaia bij me. Juno liet ik gaan. Affijn ik Gaia bij me voor de zekerheid even aan d'r halsband vast gehouden.

Haha! :mrgreen: Ik zie het al helemaal voor me, wat een irritante vent zeg!
Ik vind het erg jammer dat veel mensen zo panisch doen als ze je aan zien komen (heb dan wel geen herder, maar een catahoula). Gister nog toen liepen we de bus in, krijgt de hond opeens een douw van een boos iemand met een tas op zijn kop, hij deed helemaal niets, liep alleen de bus in! En we hadden hem kort aangelijnd, dus hij viel niemand lastig. Wat ik ook vaak zie is dat een klein hondje meteen op de arm geslingerd wordt als je aan komt lopen met je hond. :roll: Jammer dat sommige mensen er meteen vanuit gaan dat veel honden vals zijn en helemaal dat ze zich zo idioot gaan gedragen, ze lopen hun hond alleen maar op te fokken en verkeerde signalen af te geven...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben pas 1 keer een vervelende herder tegengekomen en dat was ook nog een laekense :N: :mrgreen: De enige laekense die ik ooit "in het wild" tegenkwam zette meteen een wilde achtervolging in op Eva :smile: Eva was 4 maanden en rende voor haar leven met die reu happend in haar nek.

Verder merk ik dat onze honden en herders elkaar heel goed begrijpen. Eva bv kan het beste omgaan met andere herders en Cleo doet dat ook prima. Allemaal hondjes met staande oren, stokhaar en een duidelijke staart. Die begrijpen elkaar tenminste. :ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dongo schreef:ik zie ook vaak dat het algemene beeld naar (duitse) herders wat negatief is...overal waar ik vertelde dat er een duitser bij mij komt, krijg ik allemaal panische blikken en commentaar van: "daar moet ik nix van hebben" of "duitsers zijn niet betrouwbaar" enz. enz.

Dat over niet betrouwbaar zijn is zo'n typische uitroep van mensen die maar wat blaten vind ik :mrgreen:
Ik snap echter opzich wel waarom mensen er soms met wat argwaan naar kijken als ze zelf ook met een hond lopen. Het zijn wel vaak honden, is mijn ervaring tenminste, die als ze bij een ongeinteresseerde baas terecht komen zelf wel even de boel gaan regelen met andere honden.
Ik vind Duitse Herders zelf hele mooie honden, maar als ik met mijn honden loop ben ik niet direct fan. Ze komen net iets te vaak grommend met lage houding aanstormen, en ondertussen komt Vera dus ook al achter me lopen als ze een DH ziet :19:

Wat ik dan weer wel heel flauw vind, en waarvan ik me ook enorrrrm goed voor kan stellen dat het heel vervelend is!, is mensen die zo reageren op Kimba als Estelle omschrijft.
Je ziet echt wel aan de manier van aan komen lopen wat voor hond het is, en juist DH's die vriendelijk aan komen hobbelen wacht ik op met mijn honden, en soms vraag ik zelfs of ik even een stukje mee mag lopen. Vaak gaan Vera en die DH dan ook even spelen, en ik vind dat super als tegenwicht voor degene die helaas een baas getroffen hebben die het geen lor intereseert. :wink:
Afbeelding
estelle

Marie-Josée schreef:Eerlijk gezegd kijk ik ook nooit al te blij als er een loslopende herder, dobermann of rottweiler aan komt lopen, maar in tegenstelling tot wat de eigenaren vaak denken ben ik bang dat Tomas dan in de lijn gaat hangen.Inmiddels weten de vaste wandelaars dat wel want als ik de kans krijg leg ik het even uit :wink:
Maar ik kan me voorstellen dat je er af en toe moe van wordt.
En het is helaas niet zo dat als een hond losloopt hij dan wel niets zal doen.Was het maar zo simpel...
Ja maar dan zit jouw hond aan de lijn.
Nogmaals, ik laat Kimba niet op aangelijnde honden afgaan.
Zoals gisteren is gewoon in het bos, de mensen die zo paniekerig doen hebben hun hond zelf ook loslopen en laten die ook gewoon afgaan op de andere honden. Maar alleen Kimba mag dan niet komen kijken of daar krijg ik dat rare commentaar op.
estelle

LaRep schreef:
Kun je ook gewoon je mond houden als je toch niet leest wat ik schrijf?
Gaia
Zeer actief

-Gaby- schreef:

Haha! :mrgreen: Ik zie het al helemaal voor me, wat een irritante vent zeg!
Ik vind het erg jammer dat veel mensen zo panisch doen als ze je aan zien komen (heb dan wel geen herder, maar een catahoula). Gister nog toen liepen we de bus in, krijgt de hond opeens een douw van een boos iemand met een tas op zijn kop, hij deed helemaal niets, liep alleen de bus in! En we hadden hem kort aangelijnd, dus hij viel niemand lastig. Wat ik ook vaak zie is dat een klein hondje meteen op de arm geslingerd wordt als je aan komt lopen met je hond. :roll: Jammer dat sommige mensen er meteen vanuit gaan dat veel honden vals zijn en helemaal dat ze zich zo idioot gaan gedragen, ze lopen hun hond alleen maar op te fokken en verkeerde signalen af te geven...
Mijn moeder had vroeger ook een Duitse Herder. Toen ze de hoek van de straat om liep met hond kwam zij een vrouw tegen met twee toypoedels. Die vrouw schreeuwt, "oeh hou die gevaarlijke hond weg" en trekt vervolgens allebei de lijnen omhoog waardoor ze dus haar twee toypoedeltjes aan het ophangen was. Mijn moeder die zei vervolgens heel nonchalant, "mwah volgens mij doen ze het zo na een minuut of twee ook niet meer hoor mevrouw" en is vervolgens doorgelopen.

Ik zeg het je, mensen zijn geschift. :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

estelle schreef:
LaRep schreef:
Kun je ook gewoon je mond houden als je toch niet leest wat ik schrijf?
Het is niet zo dat ik mijn hond niet bij me wilde houden hoor, maar gaat zo moeilijk als je zandkorrels aan het tellen bent. :19:
Afbeelding
estelle

Moos schreef:
Dongo schreef:ik zie ook vaak dat het algemene beeld naar (duitse) herders wat negatief is...overal waar ik vertelde dat er een duitser bij mij komt, krijg ik allemaal panische blikken en commentaar van: "daar moet ik nix van hebben" of "duitsers zijn niet betrouwbaar" enz. enz.

Wat ik dan weer wel heel flauw vind, en waarvan ik me ook enorrrrm goed voor kan stellen dat het heel vervelend is!, is mensen die zo reageren op Kimba als Estelle omschrijft.
Je ziet echt wel aan de manier van aan komen lopen wat voor hond het is, en juist DH's die vriendelijk aan komen hobbelen wacht ik op met mijn honden, en soms vraag ik zelfs of ik even een stukje mee mag lopen. Vaak gaan Vera en die DH dan ook even spelen, en ik vind dat super als tegenwicht voor degene die helaas een baas getroffen hebben die het geen lor intereseert. :wink:
Precies. Kimba straalt totaal geen kwaadheid uit. Ze is ook bijna 12 jaar en loopt dus ook als een 12 jarige..sjok sjok sjok, snuffel snuffel etc.
Ze loopt dus ook op haar dooie gemak op zo'n hond af.
De andere jonge honden zijn veel sneller en die zijn dan al lang en breed bij de vreemde hond.... zijn dan gewoon aan het snuffen en doen en dat is dan allemaal prima. En dan komt Kimba eindelijk aangesjokt en krijg je dat commentaar.
Of ze staat al minuten te snuffen bij de hond terwijl de baas dan nog steeds uit zn dak aan het gaan is.... dat ik denk 'man doe toch normaal, als ze had gewild had je hond nu al gehakt geweest'.

Dit soort mensen snapt ook niet dat ze zelf voor de onrust zorgen. Dat ze zelf hun hond bang lopen te maken.
Gaia
Zeer actief

Nanna schreef:Het kan alle kanten op.
Hier in de buurt lopen superaardige herders, maar ook regelrecht onbetrouwbare.
En ze lopen zowat allemaal los, dus wat betreft dat "ze loopt toch los en dan zie je toch dat ze niet vals is, anders was ze wel aangelijnd", daar kan ik niks mee. :19:
Ik ben ook nooit bang dat Charles, Topsi of Bakkie wat gebeurt. Als een herder er loerend aankomt is het altijd een teckel die de lul is... :19:
Bekende herders tegenkomen heb ik dus nul problemen mee, bij onbekende loerherders gaan mijn teckels aan de riem.
Natuurlijk kan het alle kanten op, maar is dat niet zo met iedere hond? Dat hangt toch niet aan de "herder" vast?

Wat ik dan wel weer grappig vind is dat bijvoorbeeld een Bearded Collie van de buren niet tot de herder gerekent wordt. Dus is hij ook niet vals. Gelukkig wordt mijn Duitse Herder altijd alle hoeken van het grasveld geshowed door dat beest omdat zij rent voor d'r leven. :N:
Afbeelding
estelle

Nanna schreef:Het kan alle kanten op.
Hier in de buurt lopen superaardige herders, maar ook regelrecht onbetrouwbare.
En ze lopen zowat allemaal los, dus wat betreft dat "ze loopt toch los en dan zie je toch dat ze niet vals is, anders was ze wel aangelijnd", daar kan ik niks mee. :19:
Ik ben ook nooit bang dat Charles, Topsi of Bakkie wat gebeurt. Als een herder er loerend aankomt is het altijd een teckel die de lul is... :19:
Bekende herders tegenkomen heb ik dus nul problemen mee, bij onbekende loerherders gaan mijn teckels aan de riem.
ja maar dat snap ik ook wel. Als ik een vreemde loerende herder zie gaan ook mijn alarmbellen rinkelen.
Maar Kimba loert dus niet, geen staart die fier patserig de lucht in gaat, oortjes gewoon in neutrale houding....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”