Alles kan bij haar in de buurt komen maar of ze reageert er niet op (vreemde katten, schapen etc etc) of ze snuffelt wat en klaar.
Vreemde honden e.d. kunnen haar ook rustig wegsnauwen, ze doet niks terug. Tijd terug werd ze aangevallen door een jack pukkel en behalve gillen en weg proberen te komen doet ze niks.
Nu loop ik regelmatig met Sharmayne en vaak ook Marja erbij.
En eerlijk gezegd begin ik mij te ergeren aan de reacties van veel andere hondeneigenaren zodra ze Kimba zien.
Tijdje terug liep het spul naar een jack russell toe, Kimba liep ook mee. Die man begint me toch te schreeuwen en schop bewegingen te maken naar Kimba 'HOU DIE KLOTE HOND BIJ JE!!' 'ALS DIE WAT DOET SCHOP IK HEM LENS!!'. Allemachtig, rustig aan zeg. Ik riep Kimba maar bij me met de mededeling dat ze verdorie geen vlieg kwaad doet en als ze had gewild ze allang zijn hond te pakken had kunnen nemen.
Bij mijn schoonmoeder laatst ook weer. Liepen allerlei honden los in het parkje daar. Begint er ook eentje te bleren dat ik vooral die herder bij me moest houden en als ze wat zou dan doen....
Vandaag met Sharmayne in het bos. Mevrouw met een dobermann.
Alle hondjes gaan kijken en Kimba hobbelt ook weer mee om kennis te gaan maken. Mevrouw begint gelijk te wijzen naar Kimba 'je doet niks he!?!!' 'ik zou maar oppassen hoor!'.
Ik riep Kimba maar weer bij me met weer de mededeling dat ze niks doet hoor.
Normaal gesproken interesseert het mij geen bal wat anderen denken en roepen maar ik merk dat dit mij toch op de een of andere manier raakt.
Kimba de enorme goedsul , die geen vlieg kwaad doet, die nog niet van zich afbijt als ze in haar hangen.... waar mensen dan zo hysterisch op reageren. En Kimba mag juist zo graag even contact maken met vreemde honden, even snuffen.... en klaar.
En ergens begrijp ik het ook wel hoor en ik weet ook wel dat er genoeg honden loslopen die niet leuk zijn maar toch heb ik zoiets van 'als ze zo gevaarlijk zou zijn liep ze niet los hoor'.
Ach ja jullie kunnen er ook niks mee. Of misschien is het wel herkenbaar voor mensen met rassen waar men gelijk vooroordelen over heeft.