Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een sociale herder...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dongo schreef:
Joy C schreef:
Dongo schreef:
Joy C schreef: En die helft hoort in mijn ogen dus niet los te lopen. :wink:
Als je met die van mij naar een losloopgebied zou gaan, dan zit de kans er dik in dat het niet leuk gaat worden voor andere honden en dus ook niet voor de bazen. Die van mij zijn gewend dat ze een behoorlijke oppervlakte tot hun beschikking hebben die tevens door hen wordt bewaakt. Ik maak daarbij dus juist gebruik van die karaktereigenschappen en dan kan ik niet verwachten dat ze in een losloopgebied ineens gezellig gaan doen. Dus zie je mij daar ook niet, tenzij aangelijnd. :wink:
en dan vind ik dat je er dus niet thuis hoort...andere baasjes moeten dan weer onnodig hun hond bij zich roepen, wanneer jij langs loopt...
Ehm....lees jij wel? :roll:

Ik kom er dus nooit. De laatste keer dat ik in zo'n gebied was, is 2 jaar geleden. Maar als ik dus zou gaan, dan is de hond dus aangelijnd.
ja ik lees heel goed juist...dat aangelijnde gedeelte bevalt me niet...zoals ik al eerder aangaf, vind ik het totaal onnodig om met je aangelijnde hond naar een losloopgebied te gaan...zo veroorzaak je onnodig overlast voor andere hondeneigenaren...
het is geen plicht om je hond er los te laten... als jij je hond los wil laten moet je ook zorgen dat je hem onder controle hebt, dus terug kan roepen indien nodig.
Dan is er dus ook niets aan de hand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

malinois schreef:
Dongo schreef:
Joy C schreef:
Dongo schreef: en dan vind ik dat je er dus niet thuis hoort...andere baasjes moeten dan weer onnodig hun hond bij zich roepen, wanneer jij langs loopt...

Ik kom er dus nooit. De laatste keer dat ik in zo'n gebied was, is 2 jaar geleden. Maar als ik dus zou gaan, dan is de hond dus aangelijnd.
ja ik lees heel goed juist...dat aangelijnde gedeelte bevalt me niet...zoals ik al eerder aangaf, vind ik het totaal onnodig om met je aangelijnde hond naar een losloopgebied te gaan...zo veroorzaak je onnodig overlast voor andere hondeneigenaren...
het is geen plicht om je hond er los te laten... als jij je hond los wil laten moet je ook zorgen dat je hem onder controle hebt, dus terug kan roepen indien nodig.
maar dan streef ik dus het doel van het losloopgebied voorbij...ik ga erheen zodat mijn hond lekker los kan rennen, niet om hem om de haverklap bij me te roepen, omdat ik mensen zoals jullie tegen kom...

begrijp me niet verkeerd...zoals ik al eerder zei, ongewenste situaties kunnen altijd voorkomen(ook bij sociale honden) en natuurlijk moet iemand zijn hond bij zich kunnen roepen...maar nogmaals, het is niet de bedoeling dat ik constant mijn hond terug moet roepen, omdat iedereen er met een niet sociale hond aan de lijnt loopt...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dongo schreef:
begrijp me niet verkeerd...zoals ik al eerder zei, ongewenste situaties kunnen altijd voorkomen(ook bij sociale honden) en natuurlijk moet iemand zijn hond bij zich kunnen roepen...maar nogmaals, het is niet de bedoeling dat ik constant mijn hond terug moet roepen, omdat iedereen er met een niet sociale hond aan de lijnt loopt...
Zie jij dat weleens dan? Heb je ooit je hond constant terug moeten roepen omdat er hordes minder sociale honden aangelijnd liepen? Nee he?
Dus, niet zo zeuren :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dongo schreef:
malinois schreef:
Dongo schreef:
Joy C schreef: Ehm....lees jij wel? :roll:

maar dan streef ik dus het doel van het losloopgebied voorbij...ik ga erheen zodat mijn hond lekker los kan rennen, niet om hem om de haverklap bij me te roepen, omdat ik mensen zoals jullie tegen kom...

mijn niet sociale hond loopt gewoon los...die gaat daar ook naar toe om lekker te kunnen rennen. Maar het is toch heel normaal dat als jij ziet dat iemand zn hond bij zich roept en/of aanlijnt dat jij datzelfde doet?
Het is geven en nemen... niet alleen nemen.

Overigens wil ik dat gebuurt helemaal niet ook niet bij mn wel sociale honden... dus ook dan zal ik je vriendelijk verzoeken ze bij je te houden en als dat niet gebeurd brul ik ze weg... Ik loop daar voor mijn honden... niet voor die van jou. :wink:

Als ik wil buurten ga ik wel naar het park...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hanneke2 schreef:
Budkes schreef:
Nanna schreef:Moet wel zeggen dat ik soms wel moe wordt van mensen die nijdig worden omdat anderen bang voor hun herder zijn.
Had dan een Golden Retriever genomen, had je die problemen niet gehad
.
:19:
Het is kiezen of delen.
Herders hebben de naam en nogal eens is dat niet ten onrechte ook, omdat ze nogal eens door het verkeerde volk (lees: mensen die beter een poedel hadden kunnen nemen) worden aangeschaft.
Er lopen dus best veel mensen rond die vervelende ervaringen met herders hebben.
Ik vind dat je daar best rekening mee mag houden.

Charles is een LUL met hoofdletters maar ik houd er altijd rekening mee dat er mensen zijn die bang zijn voor extreem grote honden. Als ik zie dat een tegenligger onrustig wordt dan houd ik hem gewoon even vast, zo'n moeite is dat toch niet?
Een dankbare blik is vaak mijn deel ;-)
Maar dat weet ik dus pas als ik een herder heb :19: Als ik mijn hele leven in katzwijm ben gevallen voor een herder omdat ik het prachtige, trouwe, geweldige honden vind heb ik ze dus nooit als zodanig gezien en kom ik daar dus pas achter als ik er zelf met één loop.
Maar da's een beetje laat om erachter te komen wat voor hond je in handen hebt. :roll: Ik wilde heel vroeger een bouvier en een Ierse wolfshond, en die zouden dan Boef en Wolf gaat heten :roll: , en later wilde ik een herder, want dat vond ik al met al toch wel de mooiste honden. (En dan had ik het met name over Mechelaars.)

Godzijgeloofd heb ik me voor de eerste *echte* hond toch wel een beetje ingelezen en rondgevraagd en uiteindelijk kwam ik met een podenco thuis. Ik ben helemaal geen herdermens, ja, ik vind ze nog steeds heel erg mooi, net zoals alles wat naar poolhond riekt. Maar ik moet er niet aan denken dat ik met zo'n 'mooie' hond had gelopen en er dan pas achterkwam wat voor hond ik aan die lijn had zitten.

Dat is natuurlijk onzin, ik heb het over hoe
andere mensen reageren op je hond, daar kom je dus pas achter als je met die hond in kwestie op straat gaat lopen, dat lees je niet in boekjes; "Pas op, als u met uw hond op straat gaat lopen beschouwd iedereen hem als een onbetrouwbaar loeder". Ik heb hier een prachtige, trouwe, geweldige, vreselijk lieve, zeer goed onder appel staande duitse herder die niet sluipt en niet naar andere honden toegaat. En toch vind "men" het nodig hem van allerlei vreselijke dingen te betichtten, dan mag je daar dus best eens over klagen.

Overigens ben ik persoonlijk vroeger nooit in katzwijm gevallen voor herders, dat deed ik voor de Mastiff, de Bullmastiff en de boxer. De herders zijn me in de schoot geworpen door mijn werk en ik moet heel eelijk zeggen dat ze me 300% meevallen. Ik ken werkelijk geen trouwere hond dan een herderachtige. :ok:
En als ik gepensioneerd ben denk ik dat er naast de Mastiff die er in de toekomst weer gaat komen altijd een duitse herder zal blijven.
Gr. Aniek

Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef:
Zie jij dat weleens dan? Heb je ooit je hond constant terug moeten roepen omdat er hordes minder sociale honden aangelijnd liepen? Nee he?
Dus, niet zo zeuren :pffff: :mrgreen:
toevallig wel...anders deed ik er niet zo moeilijk over

tijdje geleden kwam ik om de paar minuten wel van die mensen tegen...het is dan gewoon heel vervelend voor de hond, dat ie nog geen stap kan verzetten of ik moet hem terug roepen...

@ malinois:

ik heb het over de aangelijnde minder/niet sociale honden, die kunnen net zo goed ergens anders lopen...dat jij met je losse minder sociale hond daar loopt, omdat je ook wilt dat ie lekker kan rennen, snap ik dat en zal ik mijn hond ook even terugroepen, wanneer dat nodig is...dat is geven en nemen idd...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dongo schreef: toevallig wel...anders deed ik er niet zo moeilijk over

tijdje geleden kwam ik om de paar minuten wel van die mensen tegen...het is dan gewoon heel vervelend voor de hond, dat ie nog geen stap kan verzetten of ik moet hem terug roepen...
Maar dan liep je dus al in mega druk gebied schijnbaar?

Ik vind het knap hoor; ik ben in 6 jaar tijd nog nooit op 1 wandeling om de paar minuten mensen met een aangelijnde hond tegengekomen die wilden dat ik mijn hond bij me hield (in losloopgebied, trouwens ook niet in aanlijngebied haha).

Overigens snap ik de lol er ook weer niet van om met een aangelijnde hond in zo'n druk losloopgebied te gaan lopen, als er geen andere hond in de buurt mag komen.

Maar waren er ook veel loslopende honden dan? Want ik kan me er eerlijk gezegd heel weinig bij voorstellen dat je echt elke paar minuten een aangelijnde hond-agressieve hond tegenkomt in een losloopgebied :denken:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef: toevallig wel...anders deed ik er niet zo moeilijk over

Maar dan liep je dus al in mega druk gebied schijnbaar?

Ik vind het knap hoor; ik ben in 6 jaar tijd nog nooit op 1 wandeling om de paar minuten mensen met een aangelijnde hond tegengekomen die wilden dat ik mijn hond bij me hield (in losloopgebied, trouwens ook niet in aanlijngebied haha).
het is niet zo'n groot gebied en maar een van de twee hier in de buurt...ik ga nu ook vaker naar de andere, is het een stuk rustiger en overzichtelijker...daar ben ik zelfs geen enkele aangelijnde hond tegen gekomen...
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Hier ook zo'n nare rotherder!!!
Nu we onze puppert Noran hebben die nog maar 8 maanden is heb ik regelmatig ruzie met andere mensen.Ten eerste al de vraag waarom ik in vredes naam weer een duitse herder nam en nu blijkt het ook nog eens een pittig hondje te zijn.
Ik bek alle mensen gelijk af.Ik ben er klaar mee,ik vind het regelrechte discriminatie!!
Hier mogen de honden in het bos en het strand los en ik verlies noran niet uit het oog en hou hem op 8 meter bij me en als ik een andere hond zie begin ik tegen hem te praten dat hij rustig moet doen.
Noran heeft de nare eigenschap om te liggen en te kijken naar de andere hond en te sluipen en weer kijken en dan vol er op af met een grom en een blaf,een hele nare eigenschap die er uit moet maar er gebeurt niets hij is goed te sturen en hij begint niet te vechten.
Ik weet dat dat anders moet en ik ben er ook echt mee bezig en ik gebruik andere mensen niet als proefkonijn maar ik vind het nog een te jonge hond om maar te zeggen dat hij niet bij andere honden moet.
Alleen de reacties van mensen,een valse kutherder,onbetrouwbaar.
Voed die kuthond op. :19: Ja hallo daar ben ik mee bezig.
Alleen het gekke is dat als ik mensen met bijv,jack russels tegen kom,er niemand wat zegt,helemaal niemand en die komen toch altijd luidblaffend en grommend met z'n tweeen of drieen onze kant op.GEEN WOORD!!
Deze week nog kwamen er 7 of 8 border collies Op noran afdenderen,hij piepte als een klein kind(gebeurde helemaal niks) maar niemand die de honden riep.
Ik vind wel dat er een naar vooroordeel is over de herders.Ik denk dat je in alle rassen minder vriendelijke honden hebt en dat het niet vaker bij de herders voorkomt.
Ik vind er niet een beter ras dan de Duitse herder!!!!!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

margriet schreef:Voed die kuthond op. :19: Ja hallo daar ben ik mee bezig.
:smile: Ja precies :mrgreen:
Maar dat is niet voorbehouden aan hedderbazen hoor. Ik denk dat elke eigenaar van een grote(re) hond dat wel kent. "HOU DIE HOND ES ONDER APPÉL!!" enzo.
De clou is dat een eigenaar van een grotere hond door omgevingsdruk min of meer wordt "gedwongen" om de hond op te voeden. Gewoon omdat veel ongewenst gedrag bij een kleine hond veel minder opvalt :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Noran heeft de nare eigenschap om te liggen en te kijken naar de andere hond en te sluipen en weer kijken en dan vol er op af met een grom en een blaf

Deze week nog kwamen er 7 of 8 border collies Op noran afdenderen,hij piepte als een klein kind(gebeurde helemaal niks)
:denken: Pittig hondje??
Bij een workshop bij Nicky Gootjens gaf iemand ook dit probleem van liggen en overeindstuiven aan. Kreeg als antwoord dat de hond waarschijnlijk een in aanleg onzekere hond was die zich bij het naderen van vreemde honden alvast onderdanig had opgesteld(liggen, klein maken), maar ervaren had dat plotseling opstaan een schrikreactie bij de naderende hond opleverde. Succes, dus, want zo kan je al die "enge, bedreigende" vreemden bij je weg houden en zelfs wegjagen.....Dus dat gedrag is zelfbelonend en geeft een onzekere hond " macht".Daarom is het bijna niet af te leren.

Deze uitleg vind ik zeker wel passen bij het piepen als een kleine pup als er een "overmacht" aan vreemde honden op hem af komen denderen.

Haar remedie om het af te leren was zorgen dat jij als baas je hond "beschermt" voor hetgeen waar hij bang voor is. Een goede baas zijn noemde ze dat geloof ik.....
Als ik het me goed herinner( het was vorig jaar maart) raadde ze aan om de hond bij nadering van andere honden bij je te laten komen, aan te lijnen en dan je hond zelfs langs die "engerds" te leiden, of de andere kant oplopen als dat moeilijk is, of je hond erg veel stress oplevert.

Lieuwe is een hond die ook erg snel te intimideren is door vreemde honden en daarbij heb ik deze methode ook toegepast. Op dit moment komt hij zelf al naar me toe als hij een " akelige" hond tegenkomt. Dan gaat het lijntje om en dan gaan we samen er langs.
Hij komt steeds minder vaak bij me( hij is nu bijna 2 jaar) en we hebben in januari zelfs probleemloos deelgenomen aan een een groepswandeling met ca 30 honden.
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Jaap* schreef:
margriet schreef:Voed die kuthond op. :19: Ja hallo daar ben ik mee bezig.
:smile: Ja precies :mrgreen:
Maar dat is niet voorbehouden aan hedderbazen hoor. Ik denk dat elke eigenaar van een grote(re) hond dat wel kent. "HOU DIE HOND ES ONDER APPÉL!!" enzo.
De clou is dat een eigenaar van een grotere hond door omgevingsdruk min of meer wordt "gedwongen" om de hond op te voeden. Gewoon omdat veel ongewenst gedrag bij een kleine hond veel minder opvalt :wink:
Mensen zijn altijd veel banger voor Lieuwe, die echt een watje is en al plat ligt als een andere hond bij wijze van spreke zijn wenkbrauw afkeurend optrekt, :N: dan voor Rokus een 48cm hoog stabijtje.
Maar Rokus laat zich absoluut het kaas niet van het brood eten en een hond die probeert hem te imponeren kan klop krijgen :evil: . En Rokus beland dan ook een, twee keer per jaar in zo'n "reuendispuut" van "veel wind en weinig wol" en het maakt hem niet uit hoe groot de andere reu is. :tong:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

margriet schreef:Hier ook zo'n nare rotherder!!!
Nu we onze puppert Noran hebben die nog maar 8 maanden is heb ik regelmatig ruzie met andere mensen.Ten eerste al de vraag waarom ik in vredes naam weer een duitse herder nam en nu blijkt het ook nog eens een pittig hondje te zijn.
Ik bek alle mensen gelijk af.Ik ben er klaar mee,ik vind het regelrechte discriminatie!!
Hier mogen de honden in het bos en het strand los en ik verlies noran niet uit het oog en hou hem op 8 meter bij me en als ik een andere hond zie begin ik tegen hem te praten dat hij rustig moet doen.
Noran heeft de nare eigenschap om te liggen en te kijken naar de andere hond en te sluipen en weer kijken en dan vol er op af met een grom en een blaf,een hele nare eigenschap die er uit moet maar er gebeurt niets hij is goed te sturen en hij begint niet te vechten.Ik weet dat dat anders moet en ik ben er ook echt mee bezig en ik gebruik andere mensen niet als proefkonijn maar ik vind het nog een te jonge hond om maar te zeggen dat hij niet bij andere honden moet.
Alleen de reacties van mensen,een valse kutherder,onbetrouwbaar.
Voed die kuthond op. :19: Ja hallo daar ben ik mee bezig.
Alleen het gekke is dat als ik mensen met bijv,jack russels tegen kom,er niemand wat zegt,helemaal niemand en die komen toch altijd luidblaffend en grommend met z'n tweeen of drieen onze kant op.GEEN WOORD!!
Deze week nog kwamen er 7 of 8 border collies Op noran afdenderen,hij piepte als een klein kind(gebeurde helemaal niks) maar niemand die de honden riep.
Ik vind wel dat er een naar vooroordeel is over de herders.Ik denk dat je in alle rassen minder vriendelijke honden hebt en dat het niet vaker bij de herders voorkomt.
Ik vind er niet een beter ras dan de Duitse herder!!!!!
Jij bevestigd voor mij mijn vooroordeel over DH s en hun bazen. Je doet exact alles fout en scheld dan ook nog de anderen uit. Ik kom jou echt liever niet tegen.
Afbeelding
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Dan doe jij ook aan die discriminatie mee.
Ik scheld terug als iemand op mij scheld.Waarom moet iemand zijn grote hond wel bij zich roepen terwijl een kleine hond met veel herrie op je af mag komen.Ik snap het niet hoor.
Als ik met mijn zoon yorik van bijna 3 in het duin loop en ik kom mensen met kinderen tegen dan roepen ze al dat ik die "enge hond "vast moet doen.Ik loop zelf nota bene met een kind!!!!
Maar als 2 meter verder een stabij loopt willen de kinderen hem graag aaien,die hond kan wel veel gevaarlijker zijn!!
Ik vind, waar honden los lopen mag mijn "herder" ook los lopen,zie ik iemand met zijn hond aan de lijn dan doe ik noran ook aan de lijn.Maar niet Noran aan de lijn omdat hij een herder is en de rest los.Ik ga er ook meestal van uit dat als een hond los loopt dat hij niet ernstig gestoord zal zijn.Mijn ervaring hier op terschelling dan.
En ik vind dat mensen niet altijd de hondentaal zo moeten vermenselijken.
Honden komen elkaar niet tegen en geven elkaar een pootje en een kusje.
Er moet gewoon wel eens even uitgezocht worden wie er de sterkste en de beste is.En daar komt bij dat ik ook niet alle mensen even leuk vind.
Bij timber was het zo dat hij bij bepaalde honden echt niet los moest en dat was wederzijds,nou daar hou je rekening mee je loopt of om of doet hem vast.
Maar mijn herders hebben net zoveel rechten als de teckels en de stabij's!!!
En ik ben echt geen tokkieherdereigenaar,ik doe echt mijn best om er een hele sociale goedopgevoede hond van te maken maar daar moet ik wel de tijd voor krijgen en ik vind dat ik/wij al te snel een stempeltje hebben gekregen.
Cantus
Zeer actief

margriet schreef:Dan doe jij ook aan die discriminatie mee.
Ik scheld terug als iemand op mij scheld.Waarom moet iemand zijn grote hond wel bij zich roepen terwijl een kleine hond met veel herrie op je af mag komen.Ik snap het niet hoor.
Als ik met mijn zoon yorik van bijna 3 in het duin loop en ik kom mensen met kinderen tegen dan roepen ze al dat ik die "enge hond "vast moet doen.Ik loop zelf nota bene met een kind!!!!
Maar als 2 meter verder een stabij loopt willen de kinderen hem graag aaien,die hond kan wel veel gevaarlijker zijn!!
Ik vind, waar honden los lopen mag mijn "herder" ook los lopen,zie ik iemand met zijn hond aan de lijn dan doe ik noran ook aan de lijn.Maar niet Noran aan de lijn omdat hij een herder is en de rest los.Ik ga er ook meestal van uit dat als een hond los loopt dat hij niet ernstig gestoord zal zijn.Mijn ervaring hier op terschelling dan.
En ik vind dat mensen niet altijd de hondentaal zo moeten vermenselijken.
Honden komen elkaar niet tegen en geven elkaar een pootje en een kusje.
Er moet gewoon wel eens even uitgezocht worden wie er de sterkste en de beste is.En daar komt bij dat ik ook niet alle mensen even leuk vind.
Bij timber was het zo dat hij bij bepaalde honden echt niet los moest en dat was wederzijds,nou daar hou je rekening mee je loopt of om of doet hem vast.
En ik ben echt geen tokkieherdereigenaar,ik doe echt mijn best om er een hele sociale goedopgevoede hond van te maken maar daar moet ik wel de tijd voor krijgen en ik vind dat ik/wij al te snel een stempeltje hebben gekregen.
mee eens...en ik zou jou wel tegen willen komen, omdat jij wel bezig bent met je hond op te voeden...al gaat het niet van een leien dakje, je ziet het zelf gelukkig wel en probeert er wat aan te doen :ok: ...kun je van veel mensen niet zeggen...kom genoeg mensen met andere rassen tegen die ik veel gevaarlijker acht, door geen fatsoenlijke opvoeding...niemand boeit het als dongo ongevraagd op hun komt...iedereen wilt hem ook zomaar aaien...maar echt NIEMAND doet dat bij een herder!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

margriet schreef:.........
Waarom moet iemand zijn grote hond wel bij zich roepen terwijl een kleine hond met veel herrie op je af mag komen.Ik snap het niet hoor.
.............
Iemand met een kleine hond moet de hond ook bij zich roepen, jij snapt niet dat een kleine hond wel met veel herrie op een andere hond af mag komen, maar je laat je eigen grote hond precies hetzelfde doen :denken:

.....................
Ja en ? Dus omdat ie jouw kind niets doet moet dat de garantie zijn dat ie mijn kinderen ook leuk vindt :denken: .

.............................

Misschien dat er op Terschelling andere honden lopen. Dat weet ik natuurlijk niet. Maar ik persoonlijk vind dat jouw Herder het recht heeft om los te lopen als je hem onder controle hebt, en dat heb je dus niet.

...........................

Ja dat is lekker, dus iedereen met een kleine(re) hond is de klos, als jouw hond dat even lekker uit moet gaan lopen zoeken. :19: Want de sterkste worden die arme stumpers nooit. Jij hoort er voor te zorgen dat er helemaal niets wordt uitgezocht :neenee:

Ik vind niet dat je daar de tijd voor moet krijgen, jij moet die tijd daar voor nemen, door je hond vast te houden en pas los te laten in situaties dat dat kan én dat je hem onder controle hebt.
Het enige dat jij je 8 mnd oude herder nu leert is dat ie heel veel succes behaalt met sluipen en een andere hond de schrik op het lijf te jagen, waardoor je hem nota bene zelf juist dat aanleert waar iedereen herders zo door verafschuwd. En nu doet ie aan het eind nog niks, nee moest er bij komen zeg het beestje is 8 maand oud, maar ik durf er wel wat geld onder te verwedden dat dat met en half jaar fluks veranderd is.
Ik krijg in ieder geval niet het idee dat je wat geleerd hebt van de reden van herplaatsing van je vorige herder. En het spijt me dat ik het zeg, ik vind dat je heel verkeerd bezig bent, en dat heeft niets met discriminatie van herders te maken, ik heb er zelf 2 :19:
edit=typo
Gr. Aniek

Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

malinois schreef:
Dongo schreef:
Joy C schreef:
Dongo schreef: en dan vind ik dat je er dus niet thuis hoort...andere baasjes moeten dan weer onnodig hun hond bij zich roepen, wanneer jij langs loopt...

Dat bedoel ik dus. En aangelijnd is er inderdaad geen probleem mits de eigenaren van de de loslopende honden dan wel hun honden onder controle hebben. Anders lijkt het me logisch dat als je je hond niet onder controle hebt je die dus fijn aanlijnt:idea:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Budkes schreef:
Waarom moet iemand zijn grote hond wel bij zich roepen terwijl een kleine hond met veel herrie op je af mag komen.Ik snap het niet hoor.
.............
Iemand met een kleine hond moet de hond ook bij zich roepen, jij snapt niet dat een kleine hond wel met veel herrie op een andere hond af mag komen, maar je laat je eigen grote hond precies hetzelfde doen :denken:

.....................
Ja en ? Dus omdat ie jouw kind niets doet moet dat de garantie zijn dat ie mijn kinderen ook leuk vindt :denken: .

Misschien dat er op Terschelling andere honden lopen. Dat weet ik natuurlijk niet. Maar ik persoonlijk vind dat jouw Herder het recht heeft om los te lopen als je hem onder controle hebt, en dat heb je dus niet.

Ja dat is lekker, dus iedereen met een kleine(re) hond is de klos, als jouw hond dat even lekker uit moet gaan lopen zoeken. :19: Want de sterkste worden die arme stumpers nooit. Jij hoort er voor te zorgen dat er helemaal niets wordt uitgezocht :neenee:

Ik vind niet dat je daar de tijd voor moet krijgen, jij moet die tijd daar voor nemen, door je hond vast te houden en pas los te laten in situaties dat dat kan én dat je hem onder controle hebt.
Het enige dat jij je 8 mnd oude herder nu leert is dat ie heel veel succes behaalt met sluipen en een andere hond de schrik op het lijf te jagen, waardoor je hem nota bene zelf juist dat aanleert waar iedereen herders zo door verafschuwd. En nu doet ie aan het eind nog niks, nee moest er bij komen zeg het beestje is 8 maand oud, maar ik durf er wel wat geld onder te verwedden dat dat met en half jaar fluks veranderd is.
Ik krijg in ieder geval niet het idee dat je wat geleerd hebt van de reden van herplaatsing van je vorige herder. En het spijt me dat ik het zeg, ik vind dat je heel verkeerd bezig bent, en dat heeft niets met discriminatie van herders te maken, ik heb er zelf 2 :19:
edit=typo
wat een totale onzin...

ze is toch bezig het sluipen aan te pakken...over de rest ga ik nog niet eens uitwijden... :roll:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

margriet schreef:Noran heeft de nare eigenschap om te liggen en te kijken naar de andere hond en te sluipen en weer kijken en dan vol er op af met een grom en een blaf,een hele nare eigenschap die er uit moet maar er gebeurt niets hij is goed te sturen en hij begint niet te vechten.
Ik weet dat dat anders moet en ik ben er ook echt mee bezig en ik gebruik andere mensen niet als proefkonijn maar ik vind het nog een te jonge hond om maar te zeggen dat hij niet bij andere honden moet.
Als je dit toelaat vind ik wel dat je andere honden/mensen als proefkonijn gebruikt.
Niet om het één of ander, maar ik heb een hond gehad die als pup goed gepakt is geweest. Daardoor is ze altijd angstig gebleven voor andere honden. Juist door haar te trainen en te laten zien dat niet iedere hond het op haar gemund had, heb ik haar veel zelfvertrouwen bijgebracht waardoor ze veel meer plezier had tijdens haar wandelingen.
Door één confrontatie met het gedrag van jouw hond had al mijn energie om mijn hond weer wat zelfverzekerder te krijgen, in één keer verkloot geweest.
Niet iedere eigenaar of hond vindt het gedrag van jouw hond gewenst en daar heb je wel degelijk rekening mee te houden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Joy C schreef:
malinois schreef:
Dongo schreef:
Joy C schreef: Ehm....lees jij wel? :roll:

Dat bedoel ik dus. En aangelijnd is er inderdaad geen probleem mits de eigenaren van de de loslopende honden dan wel hun honden onder controle hebben. Anders lijkt het me logisch dat als je je hond niet onder controle hebt je die dus fijn aanlijnt:idea:
en met een aangelijnde hond is het dus niet nodig om in een losloopgebied te lopen...zo de cirkel is weer rond...

nog een keer voor de duidelijkheid: ik loop naar een losloopgebied om mijn hond los te laten, dan ga ik niet de hond constant bij me houden, omdat er per se mensen met een aangelijnde(niet sociale) hond willen lopen...en ja ben al vaker tegengekomen dat ik dongo zowat de hele wandeling constant bij me moest roepen..had ik net zo goed aan de lijn hier in de wijk kunnen gaan wandelen...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

margriet schreef:Waarom moet iemand zijn grote hond wel bij zich roepen terwijl een kleine hond met veel herrie op je af mag komen.Ik snap het niet hoor.
Nou hoor, hunnie doen het ook.

Zucht :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief

Nee dat is ze niet, juist het tegendeel. Ze geeft duidelijk aan dat ze het toestaat omdat ze hem nu nog niet bij andere honden weg wil houden omdat ie nog moet leren sociaal te worden.
Dan is dit natuurlijk de ultieme manier om juist het tegendeel te bereiken.

Ze noemt hetzelf nota bene een "pittig hondje" wat het mss wel helemaal niet is, maar ze laat het hem vervolgens zelf uitzoeken en zegt nota bene ook nog dat dit soms nodig is om te bepalen wie de sterkste is :roll: , terwijl ze juist de hond in een gecontoleerde situatie moet socialiseren, dus in overleg met de andere hondenbaas, pas los laten als ie niet sluipt en/of fixeert.

En als er iets uitgezocht moet worden dan doen de bazen dat, ipv een 8 maand oude pittige dan wel onzeker herder reu, alsof die uberhaupt al in staat is om wat dan ook te regelen, dat is een pup, die heeft leiding nodig, zodat ie kan opgroeien toe een stabiele hond.......

Maar ik had al begrepen dat jij vond dat ze goed bezig was, dat ben ik dan dus absoluut niet met je eens.

Edit= dit was een rectie op @Dongo (ondertussen stond er al weer een wereld van antwoorden tussen :wink: )
Laatst gewijzigd door Budkes op 11 mar 2009 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Dongo schreef:
Joy C schreef:
malinois schreef:
Dongo schreef: ja ik lees heel goed juist...dat aangelijnde gedeelte bevalt me niet...zoals ik al eerder aangaf, vind ik het totaal onnodig om met je aangelijnde hond naar een losloopgebied te gaan...zo veroorzaak je onnodig overlast voor andere hondeneigenaren...
en met een aangelijnde hond is het dus niet nodig om in een losloopgebied te lopen...zo de cirkel is weer rond...

nog een keer voor de duidelijkheid: ik loop naar een losloopgebied om mijn hond los te laten, dan ga ik niet de hond constant bij me houden, omdat er per se mensen met een aangelijnde(niet sociale) hond willen lopen...en ja ben al vaker tegengekomen dat ik dongo zowat de hele wandeling constant bij me moest roepen..had ik net zo goed aan de lijn hier in de wijk kunnen gaan wandelen...
En niks is hinderlijker als jij je hond dus maar als een ongeleid projectiel op andere honden af laat stormen. Dat is volgens mij niet de insteek van een losloopgebied hoor. Als jouw hond niet als een gek op mijn aangelijnde hond komt afstuiven is er ook niks aan de hand. Maar goed, jij vindt het blijkbaar normaal dat vreemde honden maar vooral elkaar wel op moeten zoeken in een losloopgebied.
Groetjes Joyce
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef:En als er iets uitgezocht moet worden dan doen de bazen dat, ipv een 8 maand oude pittige dan wel onzeker herder reu, alsof die uberhaupt al in staat is om wat dan ook te regelen, dat is een pup, die heeft leiding nodig, zodat ie kan opgroeien toe een stabiele hond.......
Exact. Hier leert hij echt helemaal niks van en de kans dat hij nog veel vervelender gaat worden, is behoorlijk groot (want: succes). De voor ons bekende en 'bevriende' herders doen dit ook bij Bram, maar de bazen weten dat het bij hem kan. Bij andere honden laten ze dat niet toe. En zo hoort het. Je schrikt je wezenloos als je de hond niet kent, het ziet er behoorlijk onaardig uit.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
nance
Erelid

Budkes schreef:
.............

.....................

edit=typo
Dank u!
En ja ik heb ook veel herders gehad en dat zijn tophondeen met de juiste opvoeding bij de juiste bazen. Een herder begeleidt je al vanaf het allereerste contact wat hij met andere honden heeft en als baas moet je heel goed in kunnen schatten wanneer je door moet lopen. Herders zijn meer gericht op de eigen roedel als op vreemde honden en mensen en dat is het verschil met de aaibare jachthonden.
Als jij dat discriminatie noemt, moet jij dat weten, maar misschien moet jij je meer verdiepen in het ras wat je in huis hebt!
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Herders zijn niet aaibaar? :denken:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:En NOOIT komt er een kleine hond blaffend op afgerend.
Ik ken er twee. Eentje vloog altijd de weg over en die heb ik na een aantal keer weggebonjourd. Vond het levensgevaarlijk ivm de auto’s. En eentje die in losloopgebied altijd met heel veel lawaai aan kwam. Bram heeft haar heel lang genegeerd. Toen hij een keer stond te snuffen en ze kwam weer aan, heeft hij haar enorm laten schrikken met een woest ‘woef woef’. Sindsdien is ze bang voor hem en schiet ze snel langs.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joy C
Zeer actief

Jaap* schreef:Herders zijn niet aaibaar? :denken:
blijkbaar. :denken:
Tsss, dat je dat niet wist. :mrgreen:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

nance schreef: Dank u!
En ja ik heb ook veel herders gehad en dat zijn tophondeen met de juiste opvoeding bij de juiste bazen. (Dat geldt voor iedere hond, groot of klein)Een herder begeleidt je al vanaf het allereerste contact wat hij met andere honden heeft en als baas moet je heel goed in kunnen schatten wanneer je door moet lopen. (Ook dit geldt voor iedere hond)Herders zijn meer gericht op de eigen roedel als op vreemde honden en mensen en dat is het verschil met de aaibare jachthonden.
Als jij dat discriminatie noemt, moet jij dat weten, maar misschien moet jij je meer verdiepen in het ras wat je in huis hebt!
BULLSHIT met de juiste opvoeding, en dan maakt het geen moer uit of het een herder, chihuahua od een ierse wolfshond is, zijn ze allemaal aaibaar.

Ik ben van mening dat potentiële honden eigenaars eerst maar eens zich moeten verdiepen in het type hond ze willen en dan hoe met een hond om te gaan en eens af te leren dat honden GEEN kinderen zijn en dus ook geen vervanging.
Si vis pacem, para bellum
nance
Erelid

Jaap* schreef:Herders zijn niet aaibaar? :denken:
Herders zijn wel aaibaar hoor :mrgreen: , maar voor de gemiddelde leek zien ze er niet vriendelijk uit met hun staande oren.
Een hond met hangende oren oogt vriendelijker ook al is het de grootste etter uit de buurt. Mensen zullen eerder op een hond met hangoren aflopen om te aaaien dan op een hond met staande oren...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”